Yritän sivuta tässä myös teidän muiden viestejä vähän tarkentaen omaan pohdintaan. En siis tahdo ottaa
kantaa et kannattaako sun sitä polttaa vai ei. En mä osaa. Polta vaa
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
(poltat kuitenki)
.. sillähän se ainakin selviää.. Evästä tekis mieli antaa mukaan:
Valtteja tässä hommassa on nöyryys, vastuullisuus ja kriittisyys.
Eli suohon vie uhmakkuus, tietämättömyys ja sinisilmäisyys.
On hyvä tiedostaa semmonen ilmiö ku "nuoruuden idealismi". Tuntuu vähä et tajuaa koko asian,
vaikka on vasta iha alussa. Se että miksi nuorien ei kannattais mun mielestä itteään päihdyttää
on myös sitä, että nuoret on useammin sokeita sille että mitä kannattais tehdä kuin vähä vanhemmat.
Näennäinen ymmärrys on myrkkyä.
/*
Mä oikeen tiedä että voiko sitä määrittää, kuinka hyvästä tai pahasta toi pilven polttamine
on sun ikäselle tai sitä vanhemmallekaan.
*/
Kysyit että onko toi alaikästen hamputtelu sallittavaa. Vaikee kysymys. Sillon se on varmasti
yks hauskimmista aktiviteeteista mitä vastaan tulee
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
. Yleensäki se että onko sallittavaa antaa
ihmisten käyttää mitään aineksia oman harkinnan mukaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mut onneksi sillä ei niin väliä että
millanen on sellasen superihmisen elämän kulku, kuka ei kokeile asioita vaa tietää et miten toimitaan.
Me eletään käytännössä nyt täällä.
/*
Kannabis avartaa maailmankuvaa
Avara maailma ei ikäviltä asioilta pelasta
*/
Kannabis tuo välillisesti monen elämään paljon uutta ihmeteltävää, minkä olemassaolosta ei tiennytkään
ennen. (en mä sano että pilvenpoltto on se ainoo polku maailman ihmettelemiseen) Sitä kautta kiinnostuu
helposti siitä että mitäs kaikkea kummaa päässä voiki tapahtua. Veikkaan että joskus tulee ajankohtaseksi
se päätös että mihin oikeesti vedät linjan sen suhteen mitä suuhus laitat tai keuhkoihis imet, vaikka ajatus
nyt oiskin nii kaukainen. (kannattaa edetä hitaasti ja tarkastella) Ite nään tosi harvinaiseksi sen että
pilvenpolttajat ei jossain vaiheessa koe siinä valtavassa päihdekirjossa viehätystä. Enempi mutkalle vetävien
psykedeelien ottaminen tuntuu kiehtovan monia. Tiedonjanoa
Tää maailma aukasee paljon ovia kysymyksille ja nii myös niin vaikeille kysymykselle että ihan voi ahdistaakin
(paljon myös käytännössä hyödyttömiä suurilta tuntuvia oivalluksia.)
"Ignorance is a bliss"
Ketjun alottaja: Okei no en tiiä millane ihminen oot ja kirjotan tätä viestiä kuitenki sinulle. Siltä pohjalta kuitenki
että mun ois ollu ihan hyödyllistä sisäistää nää asiat aikasemmin, eikä vaan naureskella.
----------- leikkaa tästä, tuli niksat, loppu inspiraatio jne ^_^ ------------
Toi 18 vuoden ikäraja on mun mielestä hyvä juttu ja tuo tasoa keskusteluun. Alaikäset edes yrittää vaikuttaa
vanhemmilta. Ei sen takia että "me yritettäis näyttää vastuullisemmilta". Hei jos ei yritettäis näyttää ku siltä mitä
tässä ollaan. Ei tän forumin selaaminen ole mun mielestä mitää myrkkyä. Vituttaa tuommonen "joo joo parannetaan hampun
imagoo sillai et hymyillää aina kivasti ku tulee joku vääräuskoinen vastaa" :C
juhla:
/*
Muiden kanssa oleminen vaatii sen et on samalla aallonpituudella.
*/
Mun mielestä kannattaa unohtaa sellane hyvä vs. paha -asetelma tuosta viinasta ja hampusta. Ne on ihan
eri aineksia. On sitä iltaa kiva paukuissa jossai sohvan kolossa, mutta siihen kyllästyy helposti. Pilvi vetää
omaan maailmaansa. Kommunikointi muuttuu vaikeeksi paukuissa. Uusien ihmisten tapaamiseen pilvenpoltto sopii
mun mielestä lähinnä hyvän tahdon eleenä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ei se mikää bilehuume sillai ole.
-> känniporukassa et pärjää pelkästään pilves, eli suljet sen maailman ulos ehdottomalla päätöksellä olemalla juomatta
(tarkotan siis pärjäämisellä viihtymistä. Sitä että on oikeesti kivaa ja vois tuntee yhteenkuuluvuutta)
-> tahot liikkua niiden ihmisten kanssa kenen kanssa synkkaa
(moni rupee näkemään sut eri valossa kuin ennen. Jaat enempi mielipiteitä.)
arki:
Jos (kun) lopulta rupeet polttamaan pilvee päivittäin nii suosittelen huomaamaan:
Hampulla on helppo eristäytyä muista. Se tyydyttää sosiaalisuuden tarvetta ja saa ihmisen tyytymään vähään.
Ei nää asioita tekemisen arvoseksi. Mitä enempi poltat, sitä vähempää tyydyt, sitä enemmän suljet vaihtoehtoja pois.
Ei ole kivaa herätä yksinää pienestä kopistakaan ja huomata että ei tässä muutakaa tekemistä oo ku polttaa uudet savut.
Ei kaikille tällasia ongelmia tule. Ei kaikki rupee polttaan koko aja. Tilaisuuden tullen se tuntuu olevan vaa ihmiselle
ominaista.
Ja vielä jotain:
- mun suosittelema sanamuoto tässä: "kunnon kukkaa suuren farmin kasvattajalta" -> "kunnon kukkaa"
Turhat maininnat mistään on turhia. Ei vara venettä kaada.
Lopuksi tuota noin öö.. en mää tiiä mikä tästä oli sulle jo selvää ja mikä tästä oli jo muillekin selvää. Jos tästä mun
kahen tunnin ajatustenkokoamissessiosta ei sulle hyötyä ollu, ni oli mulla ainakin kivaa ja toivottavasti joku tästä
jotain pointtia löytää.