Kuva

Polttelu.

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Lilyria

Polttelu.

ViestiKirjoittaja Lilyria » 8.5.2008 10:28

Haluaisin kuulla hieman mielipiteitä tavastani, olen 16 vuotias (tiedän, minun ei kuuluisi olla täällä) Kun lähes kaikki muut ikäiseni ryyppäävät joka viikonloppu, itse poltan muutaman kaverin kanssa, poltamme noin kerran kaksi kuukaudessa, eikä mitään PL:lää, vaan ihan kunnon kukkaa suuren farmin kasvattajalta. Minä en koske alkoholiin lainkaan, joskus kokeilen noin 5 kertaa ja totesin sen huonoksi, itseasissa vihaan sen vaikutusta ja yliarvostusta. :evil:

Haluisin kuulla teidän mielipiteitä tavastani :yes:
olisiko alaikäisen hamputtelu ja foorumilla käynti missään suhteessa sallittavaa teidän mielestänne? :?

Onnea kesän kasvatuksille.

pharmer

Re: Polttelu.

ViestiKirjoittaja pharmer » 8.5.2008 11:09

No ainahan se pilvi alkomahoolin voittaa.
Itse olen sitä mieltä ettei mitään päihteitä pitäis vetää ennen kahdeksaatoista.
Aivojen kannabinoidireseptorit on käsittääkseni täydessä toiminnassa jotain parikymppisenä.
Kavereita jotka on alottanu peruskoulussa (15v sitten) hiisaamisen ja ihan ihmisiä niistäkii kypsyi.
Alkoholi taas on sellasta moskaa ettei sitä pitäis kenenkää käyttää päihtymiseen.

Mutta tervetuloa joukkoon vihreään. On täällä varmaan muitaki alaikäsiä, linjavedosta huolimatta.... :shock:
Katamari Damashii
Tsugitsugi semekomi
Netemo, sametemo, mawari, tarinai wa!

tattoo

ViestiKirjoittaja tattoo » 8.5.2008 11:36

Lilyria kirjoitti:Haluaisin kuulla hieman mielipiteitä tavastani, olen 16 vuotias (tiedän, minun ei kuuluisi olla täällä) Kun lähes kaikki muut ikäiseni ryyppäävät joka viikonloppu, itse poltan muutaman kaverin kanssa, poltamme noin kerran kaksi kuukaudessa, eikä mitään PL:lää, vaan ihan kunnon kukkaa suuren farmin kasvattajalta. Minä en koske alkoholiin lainkaan, joskus kokeilen noin 5 kertaa ja totesin sen huonoksi, itseasissa vihaan sen vaikutusta ja yliarvostusta. :evil:

Haluisin kuulla teidän mielipiteitä tavastani :yes:
olisiko alaikäisen hamputtelu ja foorumilla käynti missään suhteessa sallittavaa teidän mielestänne? :?

Onnea kesän kasvatuksille.

Niin, olen jo vanha paska mutta tutustuin kyllä nuorena hamppuun.
Kyllä sä mun mielestä vähän liian nuori olet päätäsi sekottamaan, en silti aio saarnata tai tuomita.
Itsehän kuitenkin teoistasi vastaat, pidä järki päässä ja muista että turvallisia päihteitä ei ole olemassakaan.

Kinte

ViestiKirjoittaja Kinte » 8.5.2008 11:57

Täälläpäin jotkut 13- vuotiaatkin ovat alkoholisoituneita ryynipäitä.

Synesthesia

ViestiKirjoittaja Synesthesia » 8.5.2008 13:10

Kinte kirjoitti:Täälläpäin jotkut 13- vuotiaatkin ovat alkoholisoituneita ryynipäitä.

Sama juttu.. :eiei:

Mut järki mukana touhuissa ni hyvä tulee, ja hamppupäissään varmaan välttää monia ongelmia ja sattumia, joita liiallisen kännin seurauksena saattaa tulla. Heräilyä keskellä yötä tuntemattomien ihmisten pihoilta, havahtua yhtäkkiä tukholman terminaalista vaikka turussa piti olla yms. mukavaa. Kokemusta on, siitäkin. :D

Lilyria

ViestiKirjoittaja Lilyria » 8.5.2008 13:20

Olen lukenut kannabiksen vaaroista, paljon probagandaa mutta tottakin osa on. Ei kuulosta mukavalta herätä niin ettei tiedä missä on :foil: Mutta se ona aina hauskaa :point: känni ääliöille.

ei tosiaan tule poltettua ikinä ilman syytä, syy on: vappu tai muu juhla, juhannus ym. tai viikolla koulussa tulee ilmi että monet juhlivat sinä pvä...

Voi olla hieman sekavaa tekstiä, Musiikki huutä täysillä ja kuumetta 38,7 :|

JahRuska

ViestiKirjoittaja JahRuska » 8.5.2008 14:14

Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos rekisteröitiysit foorumille, vaikka oletkin 16 vuotias. Ikäraja on minusta vain sen takia, että vaikuttaisimme vastuullisemmilta(sanokaa mitä sanotte kaksinaismoralistit), toki osaksi myös pikkulasten poissa pitämiseksi. Pienet lapset seuloo toki paremmin Disclaimer. :D Itsekkin aloitin polttelun alaikäisenä, eikä minusta mielestäni ole tullut kummosempi yhteiskunnan vastustaja. Ei sillä numerolla ole niin merkitystä, vaikutat asialliselta ja luulen, että käyttäydyt paremmin kuin jotkut "vanhat foorumilaiset". Jos päätät rekisteröityä foorumille, niin laskuasi pehmittämään voin sanoa, että täältäkin löytyy idiootteja (samalla tavalla kuin politikoista, opettajista ja militaristeista(jotka ovat 99%:sti idiootteja)). Älä siis lue ihan kaikkia postauksia otsa rypyssä.

En halua yllyttää tai kehoittaa ketään rikkomaan suomen (enkä minkään muunkaan valtion) lakeja, hamppuforumin sääntöjä tai netikettiä. En provosoi ketään, sanon vain mitä mieltä olen asioista, turhaan kiertelemättä ja paskaa jauhamatta.

Aurinkoista kesää kaikille! Tuottakoot marjapensaanne ja omenapuunne suuret sadot, niin sisällä kuin ulkonakin.
No Compromise in the Defense of Mother Earth!

Kura

ViestiKirjoittaja Kura » 8.5.2008 17:43

Kyllä mun mielestä 16-vuotiaana voi ihan hyvin välillä poltella. Vaikkei aivot ole täysin kehittyneet vielä, ei se tarkoita että polttelu olisi hirveästi vaarallisempaa silloin, ainakaan jos sitä ei polteta koko aikaa.. Kyllähän sitä itsekkin tuli polteltua 16-vuotiaana joku 3/4 sellai muutaman kerran viikossa, välillä puoli viikkoa joka päivä. En usko että se olis mitenkään hidastanut kehitystä tai mitään.
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme

Taustatuki

ViestiKirjoittaja Taustatuki » 8.5.2008 18:06

Itse en suosittele aloittamaan päihteilyä missään muodossa liian nuorena(ite join ekat kännit 14 vuotiaana,seuraavat kännit 19 vuotiaana ja ekat hamput muistaakseni 20 vuotiaana), mutta totuuden nimessä on sanottava että alkoholiin voi jäädä koukkuun helposti ja sen on sitten vittumainen tilanne olla 20-vuotias rapajuoppo joka hengaa viiskymppisten pulsujen kanssa.Naapurissa sellanen tapaus asuu, kyllä melki sääliks käy kun heppu on niin pohjalla.Joka aamu se ysin jälkeen hakee kaljalaukun ja illalla toisen mokoman ja kämppä täynnä vanhan liiton pultsareita lasoleineen,ei hyvä. Tunne monta pitkän linjan hampuusia ja kaikilla menee perkeleen hyvin, on rahakkaat duunit ja kauniit muijat,melki kateeks käy. :lol:

No, pääsin itekin tänään paperitehtaalle töihin :D Olen urani huipulla,pakko tuulettaa! :yes:

Mutjuu, ei mikään estä sua seuraamasta forumia, itekin seurasin pitkään ennenkuin edes koskin hamppuun tai näin sitä oikeasti. :guru:
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"

hollannin mies

ViestiKirjoittaja hollannin mies » 8.5.2008 20:33

Kirjoittajalle Lilyria sanoisin oman pohditun näkemyksen pohjalta, että 16-vuotias on muutaman vuoden liian nuori polttelemaan. Viisaus ja henkiset kyvyt tutkailla hampun maailmaa eivät varmaan tule heti kun täyttää 18 vuotta, mutta kaukana ei olla. 18 vuotta on hyvä ohjeikä kaikille päihteille, vaikka ikä saattaakin kuulostaa "hatusta vedetylle" (arbitrary).

Toivottavasti pysyt erossa muista päihteistä kuin hampusta, ja et joudu väärään seuraan. Älä kokeile reseptilääkkeitä, ei kannata deekuilla noiden ja alkoholin kanssa. Onnea valitsemallasi tiellä, ja muista pysyä kohtuudessa kannabiksenkin kanssa ja hyvä tulee.

Hamppu on hyvä katalysaattori ajatuksille ihmisen tiellä onnellisempaan ja tyydyttävämpään elämään.

Kura

ViestiKirjoittaja Kura » 8.5.2008 20:49

hollannin mies kirjoitti:Viisaus ja henkiset kyvyt tutkailla hampun maailmaa eivät varmaan tule heti kun täyttää 18 vuotta, mutta kaukana ei olla.

Miksi ihmisen pitää olla aivan valmis henkisesti että voisi päihtyä? Tietenkin paljoa päihteilyä ei kannata harrastaa ainakaan nuorena, ettei jotain oleellista jää oppimatta elämästä, kun oli ostarilla venailee peltsiä joka päivä..
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme

Lilyria

ViestiKirjoittaja Lilyria » 8.5.2008 21:43

Mitään lääkkeitä ei tulisi mieleenkään kokeilla, kiitos myönteisistä vastauksista. Olen ikäisekseni viisas päihteiden käytössä(ihan itse havaittu) alkoholia en juo päihdyttävyyteen asti oikeastaan koskaan, ja :pimp: satunnaisesti, onneksi kesä tulee taas :yes:

JahRuska

ViestiKirjoittaja JahRuska » 8.5.2008 22:39

hollannin mies kirjoitti:Kirjoittajalle Lilyria sanoisin oman pohditun näkemyksen pohjalta, että 16-vuotias on muutaman vuoden liian nuori polttelemaan. Viisaus ja henkiset kyvyt tutkailla hampun maailmaa eivät varmaan tule heti kun täyttää 18 vuotta, mutta kaukana ei olla. 18 vuotta on hyvä ohjeikä kaikille päihteille, vaikka ikä saattaakin kuulostaa "hatusta vedetylle" (arbitrary).

Se on onkin tässä se ongelma, että ei mitenkään vieraasta ihmisestä voi sanoa löytyykö häneltä "viisautta ja henkisiä kykyjä". "16-vuotias on muutaman vuoden liian nuori polttelemaan." Tai sitten tässä tapauksessa Lilyria on ollut jo vuoden tarpeeksi "kypsä" polttelemaan. Me ei voida tietää. Ainoastaan itse voi tietää, joten on luotettava itseensä. Minusta jokainen saa käyttää foorumia hyväkseen, en lähtisi rajaamaan keneltäkään sitä oikeutta iän perusteella. Toki ikärajassa on jotain järkeä, kuten äsken opin.

En itse ole törmännyt tutkimukseen, jossa tutkittaisiin onko kannabiksesta erityisesti haittaa nuorille. Itse en usko, että kannabis olisi fyysisesti vaarallisempaa nuorille kuin aikuisille. Niin vain taidetaan olettaa, koska näin on alkoholin kohdalla. Henkisesti kannabis voi olla vaarallista yksilöille, turha rajata iällä, koska ei kumminkaan ole kaikille esim. alle 18 vuotiaille. Jos joku tietää tutkimuksen aiheesta niin tänne linkkiä.
No Compromise in the Defense of Mother Earth!

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.5.2008 22:45

Itse olin 14v kun ensimmäisen kerran poltin. En kadu, mutten myöskään suosittele. Nimittäin aika moni kavereista, jotka silloin olivat mukana "hommissa" ajautuivat muidenkin päihteiden pariin ja nykyään ovat teillä tietämättömillä.

Tuosta henkisestä valmiudesta sen verran, etten kyllä koe vieläkään olevani mitenkään henkisesti "valmis", vaikka ikää onkin jo kertynyt. Tuskin ikinä tulen olemaan.

Mei

ViestiKirjoittaja Mei » 9.5.2008 1:35

Täytyy sanoa että et ole ainoa, joka on sitä mieltä että alkoholi on yliarvostettua. Itse olen huomannut alkoholin yliarvostamisen johtuvan (around 16-24 vuotiaiden iässä) esim. siitä että jotkut jätkät jotka ryyppäävät joka viikonloppu ovat olevinaan enemmän "Äijiä" kuin muut. Ja he "lifettävät" ja "nauttivat elämästä" mielestään enemmän kuin muut. Tämä käyttäytyminen sitten tietysti leviää kaveriporukoissa... Ja ohan tuo ryyppääminen sitten tietysti myös osa suomalaista kulttuuria. valitettavasti.

En sanoisi, että 2 kertaa kuukaudessa polttelu on sinulle mitenkään hirveän vaarallista (edes tuossa iässä). Asiantuntija en ole. Mutta ottaen huomioon että yleensä niitä ongelmia tulee vasta jos on lähes jatkuvasti vaikutuksen alaisena.. Mutta kuitenkin tuo puhe kannabinoidireseptoreista pitää paikkansa. Tuossa iässä ne ovat vasta kehittymässä ja kannabiksen polttelulla on todettu olevan mahdollisia haittavaikutuksia niiden kehittymiselle.

Minkä tahansa päihteen käytön aloittaminen nuorena on jokatapauksessa huono vaihtoehto. Alkoholi nyt tietysti on yksi huonoimmista myös sen helpon saatavuuden ja yleisyydenkin takia. Itse olen seuraillut vierestä kuinka osa luokkatovereistani alotti ryyppäämisen 13-vuotiaina. Ja kuinka retuperällä osan heistä elämä on nyt 20-vuotiaana...
Esimerkiksi voisin kertoa eräästä luokkani tytöstä joka 13-vuotiaana alkoi ryyppäämään joka viikonloppu, kotibileissä, pussikaljalla, jne. Hänen kanssaan jutellessa nykyään huomaa, ettei hänen aivot toimi täydellä teholla. Suoraan sanoen todennäköisesti alkoholin tuhoamat aivosolut ovat tehneet hänestä tyhmän. Tapasin hänet viimeksi baarissa muutama kuukausi sitten ja hän kertoi saaneensa lapsen, mutta hänen jätkä jätti hänet ja on nyt hän on nyt 19-vuotias yksinhuoltaja työskentelemässä siwan kassalla.
Sääliksi käy. Mutta toisaalta hymyilyttää kuinka rajusti stereotypia pitää paikkansa tässä tapauksessa.

Nargile

ViestiKirjoittaja Nargile » 9.5.2008 8:38

Enpä nyt tiedä, onko niinkään huono juttu tuon ikäisenä poltella, kunhan kohtuudella polttaa, niin mielestäni on ihan ok. En tietenkään kannata kannabiksen laillistamista alaikäisille.

Nykyään on vain nuorten maailmassa tilanne niin, että joko käytät jotain päihdettä tai olet yksin nurkassa hengaamassa samalla, kun muut vitsailevat ja pitävät hauskaa keskenään. Toisin sanoen sosiaalisuuden hinta on jonkin päihteen käyttäminen.
"Those who would give up essential liberty to
purchase a little temporary safety deserve
neither liberty nor safety."

nzo

ViestiKirjoittaja nzo » 9.5.2008 9:19

Nargile kirjoitti:Nykyään on vain nuorten maailmassa tilanne niin, että joko käytät jotain päihdettä tai olet yksin nurkassa hengaamassa samalla, kun muut vitsailevat ja pitävät hauskaa keskenään. Toisin sanoen sosiaalisuuden hinta on jonkin päihteen käyttäminen.

Riippuu kyl salee aika pitkälti millases seuras liikut/haluat liikkua. Mut joo kyl mäki jos haluun kavereita tavata ni aika usein baarissa nähään, yksiöihin ei hirveesti mahu jenggii ja kesä ei oo viel tääl.

Illal alppariin! :yes:
You never get to heaven if you're scared of getting high. -Kylie Minogue

Nargile

ViestiKirjoittaja Nargile » 9.5.2008 10:46

Niin, no onhan tuokin totta..

Tosin nuo absolutistit sun muut päihteitä käyttämättömät tuppaa olemaan 24h/7 kotona haisevia lord of the rings faneja.
Mikäs siinä jos tykkää keskustella klonkusta tai albert einsteinin e=mc2:sesta koko nuoruutensa :P
"Those who would give up essential liberty to

purchase a little temporary safety deserve

neither liberty nor safety."

paavo

ViestiKirjoittaja paavo » 9.5.2008 15:27

Yritän sivuta tässä myös teidän muiden viestejä vähän tarkentaen omaan pohdintaan. En siis tahdo ottaa
kantaa et kannattaako sun sitä polttaa vai ei. En mä osaa. Polta vaa :P (poltat kuitenki)
.. sillähän se ainakin selviää.. Evästä tekis mieli antaa mukaan:

Valtteja tässä hommassa on nöyryys, vastuullisuus ja kriittisyys.
Eli suohon vie uhmakkuus, tietämättömyys ja sinisilmäisyys.
On hyvä tiedostaa semmonen ilmiö ku "nuoruuden idealismi". Tuntuu vähä et tajuaa koko asian,
vaikka on vasta iha alussa. Se että miksi nuorien ei kannattais mun mielestä itteään päihdyttää
on myös sitä, että nuoret on useammin sokeita sille että mitä kannattais tehdä kuin vähä vanhemmat.
Näennäinen ymmärrys on myrkkyä.
/*
Mä oikeen tiedä että voiko sitä määrittää, kuinka hyvästä tai pahasta toi pilven polttamine
on sun ikäselle tai sitä vanhemmallekaan.
*/
Kysyit että onko toi alaikästen hamputtelu sallittavaa. Vaikee kysymys. Sillon se on varmasti
yks hauskimmista aktiviteeteista mitä vastaan tulee :P. Yleensäki se että onko sallittavaa antaa
ihmisten käyttää mitään aineksia oman harkinnan mukaan :) Mut onneksi sillä ei niin väliä että
millanen on sellasen superihmisen elämän kulku, kuka ei kokeile asioita vaa tietää et miten toimitaan.
Me eletään käytännössä nyt täällä.
/*
Kannabis avartaa maailmankuvaa
Avara maailma ei ikäviltä asioilta pelasta
*/
Kannabis tuo välillisesti monen elämään paljon uutta ihmeteltävää, minkä olemassaolosta ei tiennytkään
ennen. (en mä sano että pilvenpoltto on se ainoo polku maailman ihmettelemiseen) Sitä kautta kiinnostuu
helposti siitä että mitäs kaikkea kummaa päässä voiki tapahtua. Veikkaan että joskus tulee ajankohtaseksi
se päätös että mihin oikeesti vedät linjan sen suhteen mitä suuhus laitat tai keuhkoihis imet, vaikka ajatus
nyt oiskin nii kaukainen. (kannattaa edetä hitaasti ja tarkastella) Ite nään tosi harvinaiseksi sen että
pilvenpolttajat ei jossain vaiheessa koe siinä valtavassa päihdekirjossa viehätystä. Enempi mutkalle vetävien
psykedeelien ottaminen tuntuu kiehtovan monia. Tiedonjanoa :)
Tää maailma aukasee paljon ovia kysymyksille ja nii myös niin vaikeille kysymykselle että ihan voi ahdistaakin
(paljon myös käytännössä hyödyttömiä suurilta tuntuvia oivalluksia.)
"Ignorance is a bliss"

Ketjun alottaja: Okei no en tiiä millane ihminen oot ja kirjotan tätä viestiä kuitenki sinulle. Siltä pohjalta kuitenki
että mun ois ollu ihan hyödyllistä sisäistää nää asiat aikasemmin, eikä vaan naureskella.

----------- leikkaa tästä, tuli niksat, loppu inspiraatio jne ^_^ ------------

Toi 18 vuoden ikäraja on mun mielestä hyvä juttu ja tuo tasoa keskusteluun. Alaikäset edes yrittää vaikuttaa
vanhemmilta. Ei sen takia että "me yritettäis näyttää vastuullisemmilta". Hei jos ei yritettäis näyttää ku siltä mitä
tässä ollaan. Ei tän forumin selaaminen ole mun mielestä mitää myrkkyä. Vituttaa tuommonen "joo joo parannetaan hampun
imagoo sillai et hymyillää aina kivasti ku tulee joku vääräuskoinen vastaa" :C

juhla:

/*
Muiden kanssa oleminen vaatii sen et on samalla aallonpituudella.
*/
Mun mielestä kannattaa unohtaa sellane hyvä vs. paha -asetelma tuosta viinasta ja hampusta. Ne on ihan
eri aineksia. On sitä iltaa kiva paukuissa jossai sohvan kolossa, mutta siihen kyllästyy helposti. Pilvi vetää
omaan maailmaansa. Kommunikointi muuttuu vaikeeksi paukuissa. Uusien ihmisten tapaamiseen pilvenpoltto sopii
mun mielestä lähinnä hyvän tahdon eleenä. :) Ei se mikää bilehuume sillai ole.
-> känniporukassa et pärjää pelkästään pilves, eli suljet sen maailman ulos ehdottomalla päätöksellä olemalla juomatta
(tarkotan siis pärjäämisellä viihtymistä. Sitä että on oikeesti kivaa ja vois tuntee yhteenkuuluvuutta)
-> tahot liikkua niiden ihmisten kanssa kenen kanssa synkkaa
(moni rupee näkemään sut eri valossa kuin ennen. Jaat enempi mielipiteitä.)

arki:

Jos (kun) lopulta rupeet polttamaan pilvee päivittäin nii suosittelen huomaamaan:
Hampulla on helppo eristäytyä muista. Se tyydyttää sosiaalisuuden tarvetta ja saa ihmisen tyytymään vähään.
Ei nää asioita tekemisen arvoseksi. Mitä enempi poltat, sitä vähempää tyydyt, sitä enemmän suljet vaihtoehtoja pois.
Ei ole kivaa herätä yksinää pienestä kopistakaan ja huomata että ei tässä muutakaa tekemistä oo ku polttaa uudet savut.
Ei kaikille tällasia ongelmia tule. Ei kaikki rupee polttaan koko aja. Tilaisuuden tullen se tuntuu olevan vaa ihmiselle
ominaista.

Ja vielä jotain:
- mun suosittelema sanamuoto tässä: "kunnon kukkaa suuren farmin kasvattajalta" -> "kunnon kukkaa"
Turhat maininnat mistään on turhia. Ei vara venettä kaada. ;)

Lopuksi tuota noin öö.. en mää tiiä mikä tästä oli sulle jo selvää ja mikä tästä oli jo muillekin selvää. Jos tästä mun
kahen tunnin ajatustenkokoamissessiosta ei sulle hyötyä ollu, ni oli mulla ainakin kivaa ja toivottavasti joku tästä
jotain pointtia löytää.

huvihankkija

ViestiKirjoittaja huvihankkija » 10.5.2008 10:43

paavo sä oot nero.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”