Kuva

Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
SHIRF
1 tähti
1 tähti

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja SHIRF » 7.11.2013 15:07

Pun Worg kirjoitti:Näyttelyhommiin jos ryhdytään, niin mielestäni voisitte myös lavastaa vastamielenosoituksen (tyyliin homopriden vastamielenosoitus heteropride ja sen vastamielenosoitus) jossa lääkeyhtiöt, liivijengit ja verotonta ansiotuloa nauttivat kotikasvattajat puolustaisivat saavutettuja etujaan ja vastustaisivat sääntelyn purkamista.

Erittäin hyvä idea tämäkin! Voisi kuvitella, että konservatiivisemmaltakin kaverilta lipsahtaa hiuksenhieno "wtf" siinä vaiheessa kun arpinen ja häijyn näkönen motoristi liivit päällä eduskuntatalon edessä kädessään kyltti: "Kannabiksen laittomuus on kansalaisten ETU!"

Poliisille ilmoitin tapahtumasta nettilomakkeella. Paria tuntia tämän jälkeen olin saanut puhelun tuntemattomasta numerosta, joten ilmeisesti ovat kaivanneet lisätietoja. (Miks vidus pitää soittaa tuntemattomalla, jos haluaa tavoittaa? Siihen on erittäin nihkee soitella takas!) Olen tässä pyrkinyt muokkaamaan omat kehotukseni kannabiksen polttamisesta pois. En halua, että viranomainen tulkitsee minun kannustavan päihteiden käyttöön. Tarkoitus ei ole se, vaan keskustelun herättäminen. Eli huomiohuoraamme tärkeän ja vaietun asian puolesta!
Ei se ollutkaan vaarallista, vaan suorastaan jopa nautinnollista.

MrM-M

ViestiKirjoittaja MrM-M » 7.11.2013 23:55

Kai ymmärrätte että poliisi tiesi jo ennen tuota tiedoksiantoa että suunnittelette tätä smoke outtia?

T: Foliohattuinen realisti

PetrosExperience

ViestiKirjoittaja PetrosExperience » 8.11.2013 2:27

Yks vaihtoehto ois järjestää kaks riittävän erilaista tapahtumaa samaan aikaan.... ESO-uutisten seuraamistapahtuma... Monipuoluejärjestelmä :laugh:

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 8.11.2013 6:58

MrM-M kirjoitti:Kai ymmärrätte että poliisi tiesi jo ennen tuota tiedoksiantoa että suunnittelette tätä smoke outtia?

Kai ymmärrät, että poliisille pitää tehdä virallinen ilmoitus mielenosoituksesta tms. tapahtumasta, ei riitä se että joku sinivuokko jossain joskus lukee foorumia?
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

MrM-M

ViestiKirjoittaja MrM-M » 8.11.2013 9:00

Kiitos Tapionpoika huolenpidosta. Kyllä ymmärrän tämän asian.

hoohoo

ViestiKirjoittaja hoohoo » 10.11.2013 21:17

Lähteekös tänne nyt oikeasti porukkaa?? Itse voin lähteä patsastelemaan mutta joku huivi/hiihtopipo päässä koska leimaantuminen. Lähteekös sinne tampereelta mitään kimppakyytejä?

SHIRF
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja SHIRF » 11.11.2013 11:50

hoohoo kirjoitti:Lähteekös tänne nyt oikeasti porukkaa?? Itse voin lähteä patsastelemaan mutta joku huivi/hiihtopipo päässä koska leimaantuminen. Lähteekös sinne tampereelta mitään kimppakyytejä?

Kyllä sinne oikeasti lähtee väkeä! Moni varmaan sun kanssa miettii samaa ja siitä jengistä on kiinni nimenomaan se, että missä laajuudessa porukkaa smoke outissa lopulta on. Itse olen tulossa Tampereelta päin. Autoni tosin eilen otti ja syttyi palamaan. Uskoisin silti saavani kulkupelin järjestymään päivälle ja olet tervetullut kyytiin. Takaisin tullaan illasta.

MrM-M kirjoitti:Kai ymmärrätte että poliisi tiesi jo ennen tuota tiedoksiantoa että suunnittelette tätä smoke outtia?

:pimp:

vvihervirta

ViestiKirjoittaja vvihervirta » 12.11.2013 8:48

Tähän topicciin olisi hyvä lisätä äänestys siitä meinaatko osallistua. Epäilevimmät näkisi edes jotain konkreettista siitä paljonko on porukkaa tulossa ja viitsiikö lähteä. Itse yritän saada ainakin oman kaveri porukan mukaan mutta tuskin kaikki tai edes puolet heistä vaivautuu tulemaan paremman informaation puutteesta mukaan. Noh jää nähtäväksi.
Ehei ei se minun ole. Joku ketale varmaan laittoi tämän kannabiksen taskuuni.

DeltaEye

ViestiKirjoittaja DeltaEye » 14.11.2013 1:23

Tuolla oli jo jotain flyeri-ehdotuksia laitettu tapahtuman sivuille, mutta otin vapauden tehdä oman version. Ei kauheesti ylimääräistä aikaa oo käsillä, mutta kyllä tuo omaan silmään ihan ok:lta näyttää. :think:

Muiden mielipiteitä??

EDIT: Millonkas tota tapahtumaa oli tarkoitus alkaa markkinoida Facebookissa?
In the world of the blind, the one eyed rule...

Pellon Pekko
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Pellon Pekko » 15.11.2013 11:19

Pöö.

En ole juuri seurannut ketjua, sorry, mutta huutelen väliin silti.

FB-markkinointi olisi erittäin järkevää. Se kannattaisi aloittaa piakkoin. Samoin tiedottaminen eri tiedotusvälineille (ja ehkä joillekin muillekin tahoille, esim. valikoidut järjestöt, poliitikot, tietty blogi yms.) erikseen - koska en ole ketjua juuri seurannut, en tiedä, onko tätä puolta suunniteltu ja miten jos on.

Nähdään paikanpäällä. :)

T. Pekko

Luminaire

ViestiKirjoittaja Luminaire » 15.11.2013 15:21

Vois tulla piikittää kannabista tuonne, parit frendit varmaan saa myös mukaan.

smuxxx

ViestiKirjoittaja smuxxx » 19.11.2013 10:43

Miun mielestä nämä Aarnion kikkailut huumepoliisin johdossa ja kytkökset rikollisliigaan joka toimii aikalailla laittoman huumebisneksen ympärillä sattuu aika hyvin yhteen tämän mielenilmauksen ajankohdan kanssa. Erittäin hyvä elävä esimerkki tuulipukukansalaiselle miten kieltolaki vääristää poliisin toimintatapoja ja samalla (nyt ihan mututuntuma!) antaa järjestäytyneen rikollisuuden toimia vapaammin huumeiden kanssa ja näin kartuttaen omaa varallisuuttaan. En usko että paljon menisi metsään jos UB:n toimia katsottaisiin läpi sormien jos he antavat vastapalveluksena poliisille tietoja vakavemmista rikoksista kuin esim. huumerikokset.

Kuunlopussa yritettävä päästä itsekin paikan päälle ja liityttävä joukkoon iloiseen!

Buuddha

ViestiKirjoittaja Buuddha » 19.11.2013 13:00

Voi ku te hipit ootte herkkähipiäisiä, kun joku tulee vähän sanomaan että smokeoutilla ei paljoa saavuteta.
Huumeiden käyttö julkisilla paikoilla isolla porukalla ei tee asian eteen yhtään hyvää. Vasureita ei oteta tosissaan, eikä varsinkaan takkutukkaisia hippejä.

Jos kenellekään kelpaa vinkki, ottakaa yhteyttä oikeistopuolueiden edustajiin ja yrittäkää saada heidät puhumaan asian puolesta. Se, että muutospuolueen tai piraattipuolueen pienivaltaiset edustajat puhuvat asian puolesta, ei hyödytä ketään.

Jostain syystä edellinen kommentini poistettiin yllättävän nopeasti, vaikka pysyin alkuperäisessä aiheessa ja vältin asiattomuuksia.
Rikkaat näyttää tien, kun köyhät vikisee perässä.

genx

ViestiKirjoittaja genx » 19.11.2013 16:45

Buuddha kirjoitti:Voi ku te hipit ootte herkkähipiäisiä, kun joku tulee vähän sanomaan että smokeoutilla ei paljoa saavuteta.
Huumeiden käyttö julkisilla paikoilla isolla porukalla ei tee asian eteen yhtään hyvää. Vasureita ei oteta tosissaan, eikä varsinkaan takkutukkaisia hippejä.

Jos kenellekään kelpaa vinkki, ottakaa yhteyttä oikeistopuolueiden edustajiin ja yrittäkää saada heidät puhumaan asian puolesta. Se, että muutospuolueen tai piraattipuolueen pienivaltaiset edustajat puhuvat asian puolesta, ei hyödytä ketään.

Jostain syystä edellinen kommentini poistettiin yllättävän nopeasti, vaikka pysyin alkuperäisessä aiheessa ja vältin asiattomuuksia.

Mistä vedät johtopäätöksen että jokainen osallistuja on takkutukkainen hippi? V.tuttaa yleistäminen. Olisiko parempi olla tekemättä mitään? Mielummin herätän keskustelua, olkoon se sitten negatiivista tai positiivista, kuhan keskustelua syntyy.

-Työssäkäyvä, normaalisti pukeutuva ja rastaton.

Hammasratas

ViestiKirjoittaja Hammasratas » 19.11.2013 23:04

mun mielestä ei pidä lähteä sille linjalle että meidän pitäisi muuttua. ei kiinnosta tipan vertaa pesetkö rastat hamppusaippualla, eikä pitäis ketään muutakaan kiinnostaa... Vähän sitä asennetta, c'moon!

SHIRF
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja SHIRF » 20.11.2013 2:19

DeltaEye kirjoitti:Tuolla oli jo jotain flyeri-ehdotuksia laitettu tapahtuman sivuille, mutta otin vapauden tehdä oman version. Ei kauheesti ylimääräistä aikaa oo käsillä, mutta kyllä tuo omaan silmään ihan ok:lta näyttää. :think:

Muiden mielipiteitä??

EDIT: Millonkas tota tapahtumaa oli tarkoitus alkaa markkinoida Facebookissa?
Pellon Pekko kirjoitti:
FB-markkinointi olisi erittäin järkevää. Se kannattaisi aloittaa piakkoin. Samoin tiedottaminen eri tiedotusvälineille (ja ehkä joillekin muillekin tahoille, esim. valikoidut järjestöt, poliitikot, tietty blogi yms.) erikseen - koska en ole ketjua juuri seurannut, en tiedä, onko tätä puolta suunniteltu ja miten jos on.

Hieno flyeri!

FB -mainos tilattu, hlökohtaisen ahneuden (lomamatka) vuoksi minimaalisella budjetilla. Toivottavasti se jonkun tavoittaa kuitenkin.

Buuddha kirjoitti:Voi ku te hipit ootte herkkähipiäisiä ....

Vinkit kelpaa ilman muuta. Käsittääkseni mukaan on pyydetty ihan kaikki joille asia on tärkeä. Tapahtumaan on minun toimestani pyydetty puhumaan henkilö, jolla mielestäni on hyvin kattava ja uskottava näkemys kannabiksen nykyisen statuksen aiheuttamista haitoista. En tiedä hänen puoluepoliittista kantaansa, eikä sillä ole mielestäni merkitystä. Miksi sinun mielestäsi tapahtuman tulisi liittyä jonkin puolueen näkemyksiin?

Jos pysyit asialinjalla, ihmettelen todella miksi viestisi on poistettu. Itse en ainakaan ole pyytänyt yhdenkään viestin poistoa hamppuforumilta. Ikinä.

stadika

ViestiKirjoittaja stadika » 21.11.2013 15:20

Ilmoitan tässä julkisesti, että olen valmis maksamaan osan sakoista marttyyreille, jotka jäävät kiinni. Itse olen tulossa kyllä paikalle mikäli tämä flunssa vaan yhtään helpottaa. Mä olen itse valmis uhraamaan kaiken asian puolesta. Sen huomannut, että täällä ei mitään saa aikaan jos ei radikaalisoidu ja ole valmis asian puolesta kärsimään. Ja kyllä, olen jäänyt kasvatuksesta kiinni ja menettänyt kaiken asuntoa myöten.

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 21.11.2013 15:41

Sanokaas helsinkiläiset, mihin saisi tapahtumaan kauempaa tuleva fiksuiten auton parkkiin 3-4 tunniksi? Kriteerinä hyvä hinta/etäisyys Eduskuntatalolle -suhde. :)
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

Kasvipena

ViestiKirjoittaja Kasvipena » 21.11.2013 17:34

Tapionpoika kirjoitti:Sanokaas helsinkiläiset, mihin saisi tapahtumaan kauempaa tuleva fiksuiten auton parkkiin 3-4 tunniksi? Kriteerinä hyvä hinta/etäisyys Eduskuntatalolle -suhde. :)

Kisahallin taakse isolle parkkipaikalle vois olla hyvä vaihtoehto. :yes:
Tai sitten minne vaan kadun varteen ja lippuautomaatista lappuja ikkunaan.

stadika

ViestiKirjoittaja stadika » 21.11.2013 19:44

En asu helsingissä, mutta jos tuonne tuleminen on jostain autopaikasta kiinni, niin outoa on. Ja tämä siis ei ollut mitään vittuilua. Yhteisen asian puolesta tässä taistellaan!

Palaa sivulle “Politiikka ja media”