![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Hallitus määräisi vankeutta myös huumeiden viljelystä
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Re: Hallitus määräisi vankeutta myös huumeiden viljelystä
Turha alkaa hötkyilemään. Kotikasvattajia on niin paljon, että huhhuh. Ei meitä kaikkia voi vankilaan iskeä.
passiivista vastarintaa vaan.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- dr.gashead
dagga kirjoitti:"Myös oopiumunikon ja hampun viljely huumekäyttöön olisi edelleen kielletty. Nämä ovat EU:n maatalouspolitiikan mukaan sellaisia kasveja, että niitä saa esimerkiksi lääkkeeksi viljellä. Näin syyttäjälle jää näytettäväksi, että hamppu on viljelty huumetarkoituksessa."
Siitä vaan sitten lääkkeeksi viljelemään?! Löytyisiköhän tuosta tietoa muualta?
ei muutaku kaikki lusimaan ja pistetään vankilan pihat yhdeksi isoksi puskaksi ni ois muillakin vangeilla lungimpi olla =D
Hallitus ehdottaa vähintään neljän kuukauden vankeusrangaistusta törkeän huumerikoksen edistämisestä.
miten lasketaan törkee ja ei törkee?
Hallitus ehdottaa vähintään neljän kuukauden vankeusrangaistusta törkeän huumerikoksen edistämisestä.
Here we grow again...
- reijo hiller
- 3 tähteä
Eräjorma kirjoitti:Hallitus ehdottaa vähintään neljän kuukauden vankeusrangaistusta törkeän huumerikoksen edistämisestä.
Jos luettaisiin ne dokumentit niin ei tarttis kysyä siellä mainittuja asioita
![Wanha :wanha:](./images/smilies/wanha.gif)
Ja siis, törkeästä huumerikoksen edistämisestä tätä jaellaan, jos tarkkoja ollaan. Ei "törkeän huumausainerikoksen" edistämisestä.
Törkeä huumausainerikoksen edistäminen
Jos huumausainerikoksen edistämisessä rikoksentekijä toimii huumausainerikoksen laajamittaiseen
tekemiseen erityisesti järjestäytyneen rikollisryhmän jäsenenä ja
- 1) rikoksen kohteena oleva väline, tarvike tai aine on tarkoitettu erittäin vaarallisen huumausaineen tai suuren huumausainemäärän valmistukseen tai
2) toiminnalla tavoitellaan huomattavaa taloudellista hyötyä
ja huumausainerikoksen edistäminen on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä
on tuomittava törkeästä huumausainerikoksen edistämisestä vankeuteen vähintään
neljäksi kuukaudeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.
Huomatkaa ja- ja tai-sanojen painotukset ja sijainnit.
Eräjorma kirjoitti:ei muutaku kaikki lusimaan ja pistetään vankilan pihat yhdeksi isoksi puskaksi ni ois muillakin vangeilla lungimpi olla =D
niinpä...
Eikös Jehovan todistajat tehnyt vähän samalla tavalla, ettei armejaan tarvis mennä?
Kieltäytyivät menemästä armejaan --> vankilaan.
Vankilasta ulostultuaan kieltäytyivät edelleen --> takaisin vankilaan..
..tätä menoa se jatkui kunnes valtio tajusi ettei siinä ole mitään järkeä, ja Jehovan todistajat vapautettiin asevelvollisuudesta rauhan aikana.
Jospa saisi kasvattaa yrttiäkin sitten rauhan aikana
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.
-- Marty Feldman
-- Marty Feldman
Ahdistaa jo muutenkin tämä kieltolaki yms. paska sen verran että jos jostain hampun kasvatuksesta linnaan ihmisiä alettaisiin laittamaan niin sitte vois melkein pistää sen kommandopipon päähän ja autot palamaan perkele ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Mietiskelin tuossa itse mielessäni tätä topicia lukiessani kun tuossa oli maininta tuosta lääkkeeksi kasvatuksesta niin mitenkä tuo toimii periaatteessa eli lääkkeeksi saa kasvattaa mutta silti kasvatus on kiellettyä. Miten syyttäjä voi todistaa sen oletko kasvattanut huumeeksi vai lääkkeeksi? onko siinä kasvatuksessa jotain eroa? ei taida olla ainakaan minun mielestä jotenka laittakaamme jokainen kaapin oveen punainen risti ja kirjoittakaamme siihen lääkekaappi niin vältämme virkavallan kuumotuksen ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Antakaa tilaa,antakaa ilmaa, pakko päästä hengittään puhdasta maailmaa...
- reijo hiller
- 3 tähteä
Lääkkeeksi ei saa kasvattaa noin vain. Viljelyyn tarvittaisiin käsittääkseni Lääkelaitokselta luvat, siinä vaiheessa varmaan pitää olla jonkinlainen lääkefirma myös sitten ja jokin syy viljellä jne...
Samoinhan sinänsä käyttö huumausaineena on rikos ja käyttö lääkkeenä ei, mutta lääkekäyttö on luvanvaraista (eikä semmosia lupia nyt tällä hetkellä juurikaan edes ajatella myöntää). Hampun kohdalla ollaan tässä suhteessa enemmän takapajulassa, mutta joitakin huumausaineitahan on erilaisina reseptilääkemuotoina. Ei näitäkään, edes näitä lääkkeitä, saa oman käden oikeudella kuitenkaan ottaa, vaan siihen tarvitaan se resepti. Oman luvan varainen itselääkintäoikeus (lupa hakea kaupasta aspiriinia ilman että kukaan kyselee) ei ulotu kovin pitkälle pois noista "pikkusairauksista".
Samoinhan sinänsä käyttö huumausaineena on rikos ja käyttö lääkkeenä ei, mutta lääkekäyttö on luvanvaraista (eikä semmosia lupia nyt tällä hetkellä juurikaan edes ajatella myöntää). Hampun kohdalla ollaan tässä suhteessa enemmän takapajulassa, mutta joitakin huumausaineitahan on erilaisina reseptilääkemuotoina. Ei näitäkään, edes näitä lääkkeitä, saa oman käden oikeudella kuitenkaan ottaa, vaan siihen tarvitaan se resepti. Oman luvan varainen itselääkintäoikeus (lupa hakea kaupasta aspiriinia ilman että kukaan kyselee) ei ulotu kovin pitkälle pois noista "pikkusairauksista".
- ano:Hampuusi ; )
Ei saa Itse kasvattaa EDES LÄÄKKEEKSI!Ellei,lääkintä ja terveys ministeriö toisin määrää/ohjeista <-tuota sanaa en ymmärä?)Hampun simenen hallussapitokin on rikos kunnes HALLITUS;NYT RAAPII KARVATONTA YLÄPÄÄTÄÄN!
Jurppii,kun kaiken pitäisi tapahtua,Naps ja Admille on illallinen...Ei,Suomi menee pykälä kerrallaan..Muistelkaas tupakka lain uumoilua!ensin oli 15v. sitten 16v-sit pomppas kouluissa ja muualla ei saa polttaa!Raukat taistelevat omia tyhmiä ristiriitaisa Lakejaan vastaan kun HE,sen tekevät! Kannattais muistaa mitä se tuo...Sitä nyt puidaan...
Minulla on Nyt uusin Lakimuutos Konellani mutta etsin keinoa,saada sen tänne näkyviin kun olen Kys:in vakkari potilas..Käynyt vuosia!Ja tunkeuduin tetokonelle..Ttn:ni Nimellä siitä jäikin merkintä,KYS:in tieto kantaan..Kun yritin mennä yöllä kone jumittu--Eli etsin Ex-äni tunnukset...Ne käy.!Kun oli hallinnossa töissä!Äitini tiedostolla en tee mitään..Jostain tratta?Ne ei minua kiinosta vain uusi laki..On vain allekirjoitusta vaille-Se edellinen kaatui liian väljään AJATTELUTAPAAN!Miten se olisi väljä?!
Mietin vain.... Kohta saan lähetettty uutta infoa!Mitä Lääkintä ministeriö suunittelee,koska olen itse Ylläpitohoidossa/Laillistettu na/thc:n käyttäjä!!(En narkkaa vaan käytän metdonini,Oraalina,kuten sen kuuluukin,en halua menettää elämää 1 neulan piston takia!) Sitä Yritän viedä samalla eteen päin...Eli Työtä on...Olen saanut katkaistua 4:än narkomaani Äidin,elämän korvaus hoidolla,kun sillä että on kuin NOTKEAN ROTAN-pirihuoria! Anteeksi ilmaisu tapani.
En hyväksy kovia huumeita!Enää itse..vai pössyttelen..Ja elämä maistuu,NORMAALILLE!"vaikka en ole koskaan selvä"Vaan Metadonin puoliintumis aika on 18h..Ja tempaisen jo siinä ajassa uutta..
Tulipa pitkä text... ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jurppii,kun kaiken pitäisi tapahtua,Naps ja Admille on illallinen...Ei,Suomi menee pykälä kerrallaan..Muistelkaas tupakka lain uumoilua!ensin oli 15v. sitten 16v-sit pomppas kouluissa ja muualla ei saa polttaa!Raukat taistelevat omia tyhmiä ristiriitaisa Lakejaan vastaan kun HE,sen tekevät! Kannattais muistaa mitä se tuo...Sitä nyt puidaan...
Minulla on Nyt uusin Lakimuutos Konellani mutta etsin keinoa,saada sen tänne näkyviin kun olen Kys:in vakkari potilas..Käynyt vuosia!Ja tunkeuduin tetokonelle..Ttn:ni Nimellä siitä jäikin merkintä,KYS:in tieto kantaan..Kun yritin mennä yöllä kone jumittu--Eli etsin Ex-äni tunnukset...Ne käy.!Kun oli hallinnossa töissä!Äitini tiedostolla en tee mitään..Jostain tratta?Ne ei minua kiinosta vain uusi laki..On vain allekirjoitusta vaille-Se edellinen kaatui liian väljään AJATTELUTAPAAN!Miten se olisi väljä?!
Mietin vain.... Kohta saan lähetettty uutta infoa!Mitä Lääkintä ministeriö suunittelee,koska olen itse Ylläpitohoidossa/Laillistettu na/thc:n käyttäjä!!(En narkkaa vaan käytän metdonini,Oraalina,kuten sen kuuluukin,en halua menettää elämää 1 neulan piston takia!) Sitä Yritän viedä samalla eteen päin...Eli Työtä on...Olen saanut katkaistua 4:än narkomaani Äidin,elämän korvaus hoidolla,kun sillä että on kuin NOTKEAN ROTAN-pirihuoria! Anteeksi ilmaisu tapani.
En hyväksy kovia huumeita!Enää itse..vai pössyttelen..Ja elämä maistuu,NORMAALILLE!"vaikka en ole koskaan selvä"Vaan Metadonin puoliintumis aika on 18h..Ja tempaisen jo siinä ajassa uutta..
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
THC lääkkeenä edes elämä hymyilee hetken..Lisää Lupia suomeen...
Palaa sivulle “Politiikka ja media”