jesper kirjoitti:No sitten ne tulee omalla yleisavaimellaan sisälle. Sitä kutsutaan sorkkaraudaksi.
Mahdollisesti pyytävät paikalle lukkosepän.
Tai sitten jäävät kytikselle. Tai palaavat toisen kerran.
Näinpä ja lasku oven avauksesta/uudesta ovesta tippuu todennäköisesti sulle, kun et suosiolla avannut. Näin jälkeenpäin vähän hävettää myöntää, että sen kerran kun poliisit soittivat mun ovikelloa, niin menin avaamaan ihan suosiolla. Odotin kylläkin kaveria, enkä kuutta poliisia yhtä hippiä vastaan. No viikonloppu meni pahnoilla, mutta sitäkin mukavampi yllätys oli talonyhtiön lähettämä lasku: 2x50€ ovenavaus= 100€, maksettava häädön&perinnän uhalla. Vaikka avasin heti ensimmäisestä soitosta. Ainoa järkiselitys tuolle tuplalaskutukselle oli, että kävivät pari vuotta aiemmin, jolloin tultiin yleisavaimella (olin nukkumassa, kun tulivat aamusta), mutta unohtivat silloin laskuttaa. Ihmettelin tuota jutun tutkijallekin, niin eipä hänenkään mielestä olisi kuulunut mun maksettavaksi. Kyllä mä siitä reklamoin talonyhtiöön useammankin vihaisen lappusen verran, mutta en jaksanut viedä oikeuteenkaan, kun töissä olin ja olisi todennäköisesti tullut vieläkin kalliimmaksi.
Ja oikeus on voittanut taas!