On ollut muuta kuin vanhojen väsäysten korjailu,
tein tällasen.
kumpi on haitallisempi
Ja jos sallitte, tartun aiheeseen psykoosi, kirjoitin jotain pitkästi, sit tajusin, että, ainiin, mul on aivovamma since viime kevät (sit kuitenkin kirjoitin):
(täysin epätieteellinen lähde, mutta subjektiivisen kokemuksen kanssa käy yhteen nuo tarinat/sävy ja käsitys tuolta:
http://www.bible.ca/psychiatry/psychiat ... raindamage)
Sain annokseni aivojen lamauttajaa viime kevään lopulla, ja siitä syystä häpeän/epäilen jatkuvasti aikalail kaikkea itsessäni, koska mä en enää pysty samoihin asioihin mitä ennen, koen että menetin terveyden, tasapainon, ja hyvän elämän. Ja itseasias ehkä siksi tää kansalaisaloite ei edes kuumota, koska se on kuitenkin niin tärkeä, mä en koskaan milloinkaan missään tapauksessa halua että ketään voidaan kohdella niin vahingoittavasti, mitä nyt on ilmeisesti mahdollista edelleenkin toteuttaa. Ehkä vähän ahdistaa, että jos ei menekään läpi.
On myös paljon muita asioita mistä pitäisi voida keskustella, lääkäreillä on ihan älyttömästi valtaa, ja joskus ne käyttää sitä valtaa yli ihmisen, yli toisen yksilön itsemääräämisoikeuden, maailmankatsomuksen, vakaamuksen ja tahdon. Kaikki ei halua synteettisiä lääkkeitä, ja meillä kuitenkin kasvaa sieniä ja kasveja, jotka ovat lainsäädännön puitteissa kielletty, vaikka jokainen kasvi _on olemassa_, ja vastaa useimmiten jotain käyttöä/tarvetta. Ja kannabiksellakin on myös lääkinnällistä käyttöä. Yks hyvä kansalaisaloite olis esim. pakkolääkintää vastaan. Ei ole kiva olla jonkun tietämättömän/tarpeeks kusipäisen lääkärin toimesta aivovammanen ja tajuta että ei enää kykene kokemaan, ajattelemaan, kävelemään, puhumaan jne. kuten ennen ja lisäksi joutuu elämään ympäristössä, jossa joku voi tehdä niin korjaamatonta tuhoa elämään. Myös tuossa käyttämässäni päihdelinkki-valistuksessa on tuo kohta psykooseista. Mä en tajua miten kannabis aiheuttaisi psykoosia, tai en usko/luule sellaiseen. Luin aikoinani Claes Anderssonin ohuen kirjan 'Psykoosistamme, psykoosistanne', se oli aika hyvä avaamaan ymmärrystä yhteiskunnalliseen rajojen ja oravapyörän ja kontrollivaltion kettinkien maailmaan, rangaistusvaltioon, joka sitten tuli useamman vuoden kirjan lukemisen jälkeen vastaan allekirjoittaneella, ja jatkuu tänä päivänäkin. Mä koen että nyt "terveys"rekisterissä oleva diagnoosi "ohimenevä psykoosi" määrittää edelleen mua viranomaissilmissä, vähän kuin H-merkintä määrittää monia toisissa tilanteissa. Esimerkiksi tänään mun luona kävivät lastensuojeluviranomaiset, eikä lapsi ole vielä edes syntynyt., ehkä heillä oli jokin psykoosi, huoli lapsesta jota ei ole syntynyt...enpä tiedä miten käy. Sävy vähän jokapuolelt tuntuu olevan että OMA KEHO - OMA MIELI ei ole totta vielä, ja että mua saa tulkita miten sattuu ilman että mulla siihen olisi samanarvoista sanaa. Mä en käyttänyt mitään aineita, päihteitä, mutta mua kohdeltiin niin että oisin "övereissä", ja niin poliisi kuin lääkäri ja hoitajat olivat varmaankin varmoja että rastapää siinä on pilvessä, etenkin kun koin huumetestien pyynnön tarpeeks loukkaavana, annoin ne vasta kun mun aivot tuhottiin ja elämänhalu ja itsesuojelu katosi jotenkin.
Tottakai käsite psykoosi on tullut varmasti tarpeeseenkin, mutta sitä mitä ilmeisimmin voidaan ja käytetään myös väärin se on vaarallinen asia väärissä käsissä ja silmissä ja määräysvallassa ja itseasiassa mun mielestä edustaa ikävänlaista vainoharhaa, ennakkoluuloja, joille on ihan oma virkavaltansa pygättynä. Mitäpä voi seurata kuin ikävyyksiä, kun "psykoosissa olevaa" vahingoitetaan, satutetaan, eikä kuulla, eikä tueta hyvää, kun pakolla ja väenvängällä puututaan ja kysellään ja häiritään, mutta toki tää on subjektiivista, en vain henkilökohtaisesti tue/hyväksy rankaisemista tai kyttäilyä enkä toisen samanarvoisen tahdon rikkomista. Ennen muistaakseni oli helpompaa elää sitä rauhan todellisuutta, nyt on enemmän muistojenvaraista, onneksi on muistuttajia --> "Me ei rikota lakii, Suomen laki rikkoo meitä"
-------
Riku ja Tunna eivät näy lähteneen nostamaan kannabiksen dekriminalisointi-aloitetta, vaikka monet sitä ovat yrittäneet saada sitä kautta näkyviin. Ehkä jossain vaiheessa, vai sitten ei, miksiköhän?