Kuva

Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
alfa

Re: Eduskuntatalo smoke out 23.11.2013

ViestiKirjoittaja alfa » 25.11.2013 11:21

miten ois sunnuntai 20 huhtikuuta ensi vuonna? ei ois yhtään paha vai mitä? :)

SHIRF
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja SHIRF » 25.11.2013 13:45

nietcrimineel kirjoitti:...

No kun tiedotettiin vain foorumeilla ja päivää tai kahta ennen blogeissa. Ei se onnistu sillä tavalla, ihmiset luulee trolliksi. Se on sellaista että jos joku asia ei lue Hesarin ja MTV3:n sivuilla ja iltikset päälle niin sitä ei ole. Uutisvinkkejä jos olisi lähetelty, olisi ollut juttua noissa jo etukäteen ja vähintään 100 paikalla.

Kyllä tapahtumalle oli olemassa FB-sivu myöskin ja Pellon Pekon (kiitos) toimesta valtamedioille oli lähetetty lehdistötiedote paria vuorokautta aiemmin. FB:ssä oli tosiaan myös ostettu mainos, jonka näkyvyysestä en osaa sanoa mitään.

MrM-M kirjoitti:Ehkä teitä oli siksi niin vähän koska tapahtuman luonne oli aika radikaali. Ääripäätoimintaa monien mielestä.
Tottakai tiedottamisella sekä suunnitelmallisuudella olisi saatu ihmisiä paikalle se sata/kaks kappaletta. Yksikään lehtimies ei halua tehdä juttua 20 ituhipistä portailla pimeällä sätkät suussa. Tästä syystä massa on parempi eli 200 heitä jo ehkä kiinnostaa. Itse olen tyytyväinen että ette päässet valtamedioihin. Toivottavasti oli kuitenkin viihdyttävä keikka.

En tiedä mikä kirjoituksissasi pistää ärsyttämään, mutta niin käy joka kerta kun luen tekstiäsi. Jos tämä oli liian radikaalia, ihmettelen miten 2010 radikaalimarssi smokeout bongeineen, poliisin uhauksine jne. ei ollut sitä. Osanottajia siellä oli kuitenkin se ~300. Itse näkisin tässä suurempana ongelmana radikaaliuden puutteen. Niitä imagostaan tarkkoja (muiden yläpuolella) olevia tyyppejä kiinnostaa lähinnä se oma imago, eikä heitä nähdä paikalla vaikka kuinka pliisuksi vetäisi (puhun tässä sinustakin). Viesteistäsi paistaa jotenkin sellainen, että uskot olevasi esikuvallinen edustaja pyhän yrtin (josta ei saa antaa väärää kuvaa) puolesta suurelle yleisölle.

Naurava Pelkuri kirjoitti:...

Näinhän se on. Minua on kummastuttanut lähinnä nämä ajankohdat, koska näitä mielenosoituksia järjestetään. Eikö se olisi paras tapa saada ihmisiä paikalle, jos nämä pidettäisiin keskellä kesää? Olisi sään puolesta paljon helpompi saada ihmisiä paikalle ja ehkä tuulipuvuillakin on kesällä vähän avoimempi/parempi mieli, kuin marraskuussa tai huhtikuussa.

Itselleni idea tuli samana päivänä, kuin aloitusviesti oli kirjoitettu. Kesään mennessä se olisi todennäköisesti jo unohtunut. Toisekseen RM 2010 smokeout oli todella onnistunut show, vaikka ajankohta oli silloin periaatteessa sama. 2011 vappuna järjestettiin myös smokeout, jonka osanottajamäärä jäi laihaksi.

vvihervirta kirjoitti:Seuraavalla kerralla parempi ajankohta, pidempi mainostus aika ja muutenki parempi informaatio tapahtumasta voisi tehdä jo ihmeitä. Itse en päässyt tulemaan paikalle henk koht syistä. Ja toi oli hyvä idea että jokaiselle foorumilaiselle ilmoitusviesti tälläisistä ja kaikesta muustakin mikä edistää tai edes yrittää edistää jonkin sortin laillistusta tai edes mediahuomiota.. Vois ehkä kävijä määrä nousta :) nooh jos sitten ensi kesäksi uusi...

alfa kirjoitti:miten ois sunnuntai 20 huhtikuuta ensi vuonna? ei ois yhtään paha vai mitä? :)

Pidettäisiinkö seuraavat polttajaiset siis tuolloin 4/20/2014? Silloin olisi myös uusi, vielä valmisteilla oleva dekriminalisaatioaloite nimien keräyksen loppusuoralla. Bussikyydit vartavasten tapahtumaan loisi varmasti uskottavuutta, jolla media saataisiin kiinnostumaan. Joka taas puolestaan on yksi tärkeä elementti siinä, että tapahtuma kerää paljon osanottoa. Tilausbussin hinta etäisyydeltä jolle mahtuu isoista kaupungeista Tampere, Turku, Lahti, Kotka on noin 600e/bussi. Itselläni ei rahkeet tällä kertaa riittänyt busseja rahoittamaan, eikä niiden perään kukaan kysellytkään tosin.

Vielä kiittäisin kaikkia, jotka tällä kertaa paikalle pääsi. Tapionpojalle erityiskiitos, moni ei jaksanut paljon lähempääkään tulla! Samoin Pellon Pekolle kokonaisen iltapäivän uhraamisesta tälle + tiedottaminen. Ilman Deltaeyetä homma ei olis varmaan lähtenyt ees kunnolla käyntiin.

Näin kirjoitin aloitusviestiin. "Luokittelen onnistuneeni tapahtuman järjestämisessä, kun vähintään kymmenen (voinee kiistatta kutsua joukoksi) ihmistä polttaa eduskuntatalon edessä." Eiköhän siinä ollut ainakin se 10 joilla myös jointti oli tulilla. Poliisi oli myös valvomassa tätä tapahtumaa, jossa varmasti tiesi joidenkin lakia rikkovan. Heitä ei kiinnostanut pilven poltto, eivätkä he kokeneet tarvetta tilanteen rauhallisuuden nähtyään jäädä paikalle turvaamaan mielenosoitustakaan sen enemmin. Tästä voidaan päätellä, että asenteet ovat jo siellä, mihin lainsäädännön pitäisi tulla perässä.
Ei se ollutkaan vaarallista, vaan suorastaan jopa nautinnollista.

MrM-M

ViestiKirjoittaja MrM-M » 25.11.2013 16:57

SHIRF kirjoitti:...
En tiedä mikä kirjoituksissasi pistää ärsyttämään, mutta niin käy joka kerta kun luen tekstiäsi. Jos tämä oli liian radikaalia, ihmettelen miten 2010 radikaalimarssi smokeout bongeineen, poliisin uhauksine jne. ei ollut sitä. Osanottajia siellä oli kuitenkin se ~300. Itse näkisin tässä suurempana ongelmana radikaaliuden puutteen. Niitä imagostaan tarkkoja (muiden yläpuolella) olevia tyyppejä kiinnostaa lähinnä se oma imago, eikä heitä nähdä paikalla vaikka kuinka pliisuksi vetäisi (puhun tässä sinustakin). Viesteistäsi paistaa jotenkin sellainen, että uskot olevasi esikuvallinen edustaja pyhän yrtin (josta ei saa antaa väärää kuvaa) puolesta suurelle yleisölle.

Se on ihan hyvä että tekstini ärsyttää. Tuleepahan tunteet pintaan ja sen mukana enemmän tekstiä kuin tähän asti olen vastaukseksi saanut. 2010 oli radikaalia, samoin 2013. Sillä ei ole mitään todellista merkitystä onko tapahtumassa 200 vai 20 osallistujaa, molemmat ovat niin pieniä lukuja. Ainoat vaikutukset ovat se että lehdistö kiinnostuu kun porukkaa on satoja. Parikymmentä on naurettava määrä. Enkä yritä oikeasti sanoa tätä hirveän pahalla tai alentavasti. Se vain on fakta! 20 kappaletta mielenosoittajia on naurettava määrä.

Miten saisin sinut ymmärtämään että näen nimimerkkisi toisen ääripään kannattajana? Radikaalina ääripäänä, sinun vastakohtasi on se kukkahattutäti-mummo joka kuvittelee että ensimmäiseen kannabispiikkiin kuolee. Kultainen keskitie on se mitä minä kannatan. Minua henkilökohtaisesti vituttaa kannabiksen jumaloiminen. Oman elämänkokemukseni mukaan ainoastaan ne jotka päivittäin sitä nauttivat, myöskin sitä jumaloivat. Jumaloinnilla tarkoitan sitä kun silmänsä sulkee kaikelle pahalla ja avaa ne vain katsoakseen positiivisiä kohtia. Sanon saman mitä muissa keskusteluissa. Kannabiksesta löytyy varmasti kymmeniä tuhansia tutkimustuloksia, kannattajat poimivat ne positiiviset ja vastustajat ne negatiiviset - Ja sitten laulaa toitotetaan kuinka jees/paha tämä asia on.

Ja mikä tulee tähän imago asiaan. Yleiskeskustelun puolella on oma lyhyt sairaskertomukseni sekä tämän hetken päivitykset siihen kuinka vaikeaa on kun myöntää julkiselle terveydenhuollolle että polttelee kannabista. Siitä pamahti jo erittäin jyrkkä leima. Miksi haluaisin laajentaa tätä leimaa vielä tästä laajemmalle alueelle? Jotta olisin hyväksytty ideologian kannattaja muiden "ituhippien" silmissä? Paskan marjat sanon minä. Haluan tervehdyttää kannabiskeskustelua, mutta käyttäjäksi leimaantumalla puolet kuuntelevista korvista kääntyy pois. Suomessakin on lääkäreitä jotka "kannattavat" kannabista, mutta eivät koskaan ole myöntäneet sitä käyttävänsä. Tosin anonyymit tutkimukset osoittivat että lääkärienkin keskuudessa kannabis on suhteellisen yleinen päihde.

Se mikä teksteistäni paistaa läpi tai minkälaisen kuvan motivaatioistani olet saanut, on asia joka on kiva kuulla. Kiitos kun kerroit. Kuten ensimmäisissä viesteissäni jo kerroin, harjoittelen vasta. Äkkiäkös tuosta nimimerkin vaihtaa ja muuttaa hieman kirjoitustyyliään. Hamppuveikot on siitä hyvää populaatioita että he pian unohtavatkin koko asian.

En tunne olevani ainakaan tietoisesti "parempi kuin muut", mutta sen sanon, että kun katson elämääni olan yli taaksepäin, ja läväytän itseäni otsaan :doh:, ja ymmärrän kuinka vitun tyhmä asennoituminen minulla on ollut kannabikseen silloin kun poltin joka päivä. Kannabis on huume, lievä sellainen tosin, mutta huume kuitenkin. Tämä on fakta, mielestäni sitä saa käyttää, ja siihen pitäisi olla terve suhtautuminen. En halua kuitenkaan olla yksi "Jukka Pojista" jotka flippaavat siihen malliin etteivät enää koskaan halua koskea kannabikseen.

Meillä on kuitenkin sama päämäärä. Tervehdyttää suhtautumista kannabikseen. Sinä teet kuten oikeaksi näet, omilla kasvoillasi ja minä haukun tekojasi anonyyminä. En vain jaksa hihkua ilosta kun ainut mihin pystytään on facebook sivut, flyerit ja mikä pahinta: LAITETAAN JOINTIT HUULEEN. Pitäisi jotain vastuutakin kantaa, lapset ja kaikki nääs jne.

Tekemällä tämän smoke outin joka vuosi tulee vuosittaisten osallistujien määrä nousemaan moninkertaisesti joka vuosi tiettyyn pisteeseen asti. Onko se oikea tapa tai onko se liian hidasta on eri juttu. Mainontaan tai kuljetuksiin ei tarvitse laittaa järjestäjien osalta penniäkään. Jos olet liian PA tai kiireinen osallistuaksesi, niin ole, mutta älä tee asiasta numeroa keskustelualueelle siitä "kuinka olisit halunnut tulla". Flunssa on ihan surkea tekosyy, mutta jos sairaus estää niin turha sitä on marttyroitua palstalla "kuinka olisit halunnut tulla". Se että palstalla on puolet tuollaisia "voi voi kun olisin halunnut tulla" kertoo vain kuinka saamatonta jengiä siellä ruudun toisessa päässä istuu. Se ei auta jos sydämessä palaa auringon koikoinen liekki jos on niin vitun flegmaattinen ettei saa oikeasti aikaiseksi.

Jos ongelma on se että me nössöt emme uskalla näyttää naamamme julkisessa lainrikkomis- ja leimaamisbileissä niin harkitse pääagendan muuttamista. Sen ei tarvitse olla pilvenpolttaminen portailla. Lupaan että medianäkyvyyttä saa helpomminkin.

Simppa Hurkus

ViestiKirjoittaja Simppa Hurkus » 25.11.2013 18:36

No huh huh, onpa harvinaisen rasittavaa käninää. Tulee kuorsaus pintaan, lähinnä...

Allesäästettyyn pätkään kiteytyy iso osa rasittavuudesta, käännynnäisten tapaan oot intoa täynnä. "Mulla oli ongelma, mä ratkaisin mun ongelman, enää mua nyppii vain sun ongelma: jos kerran mulla oli ongelma, täytyy sullakin olla ongelma, sulla on iiiso ongelma josset myönnä että sulla on iiiso ongelma, kun HUUmeet... Jne jne." Huoh, ei jaksa
MrM-M kirjoitti:...

...

En tunne olevani ainakaan tietoisesti "parempi kuin muut", mutta sen sanon, että kun katson elämääni olan yli taaksepäin, ja läväytän itseäni otsaan :doh:, ja ymmärrän kuinka vitun tyhmä asennoituminen minulla on ollut kannabikseen silloin kun poltin joka päivä. Kannabis on huume, lievä sellainen tosin, mutta huume kuitenkin. Tämä on fakta, mielestäni sitä saa käyttää, ja siihen pitäisi olla terve suhtautuminen.

...

hampparimies

ViestiKirjoittaja hampparimies » 25.11.2013 18:38

MrM-M kirjoitti:kauhea kasa ärsyttävää tekstiä

Tuossa sun wall of textissä ei ollu kyllä oikein mitään pointtia. Vedät vain useita aivan käsittämättömiä johtopäätöksiä ja provoat aivan turhaan..

Olisit nyt edes lopussa paljastanut, että mikä on se oikea tapa tuoda tätä aihetta esille! :D

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 25.11.2013 19:26

hampparimies kirjoitti:Olisit nyt edes lopussa paljastanut, että mikä on se oikea tapa tuoda tätä aihetta esille! :D

Maailman sivu jos toinenkin on täynnä valittajia jotka eivät koskaan itse ehdota mitään rakentavaa tai tee mitään aloitteellista, mutta muiden tekemisistä löytyy kyllä aina sanottavaa. Tämäkin viesti on sellainen, mut hei, olen pilvessä. :D
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

MrM-M

ViestiKirjoittaja MrM-M » 25.11.2013 19:46

Simppa Hurkus kirjoitti:No huh huh, onpa harvinaisen rasittavaa käninää. Tulee kuorsaus pintaan, lähinnä...

Allesäästettyyn pätkään kiteytyy iso osa rasittavuudesta, käännynnäisten tapaan oot intoa täynnä. "Mulla oli ongelma, mä ratkaisin mun ongelman, enää mua nyppii vain sun ongelma: jos kerran mulla oli ongelma, täytyy sullakin olla ongelma, sulla on iiiso ongelma josset myönnä että sulla on iiiso ongelma, kun HUUmeet... Jne jne." Huoh, ei jaksa
...

Etkös sinä juuri sanonut tuolla toisella palstalla että keskustelupalstoilla kaikki pitää ymmärtää väärin =)
Kyllä olen käännynäinen (en edes tiennyt tämän termin olemassaoloa), mutta silti pilveä polttava pajapää, puunhalaaja sekä haluan tervehdyttää ihmisten suhtautumista kannabikseen. Tärkeämpänä pidän ennakkoluulojen karsimista valtaväestön osalta, sekondaarina pajaripäiden parantamista. Sun ongelma ei ole mun ongelma, siitä voit olla varma, ellei sinun ongelmasi haittaa minun ongelmaani.

Sitten teille jotka pitää mua valittajana enkä "paljasta" sitä oikeaa tapaa. En tiedä sitä oikeaa tapaa. Mutta koska te 20 muskettisoturia olette näkyvin osa Suomen kannabisaktivismia niin olette tavallaan julkkiksia, ja täten minulla on oikeus arvostella toimintaanne. Oman tavoitteeni olen kertonut jo monesti enkä sitä jaksa toistaa, pääpointtina kuitenkin on se että teidän tapanne toimia (smoke out) on enemmän haitallista kuin hyödyllistä - siis minun mielestäni.

Ehkä kirjoitukseni on myös päätöntä yleistämistä. Monta kertaa sen luin läpi ja toistaiseksi olen eri mieltä. 15 viestiä tähän ketjuun ja kukaan ei ole lähtenyt erikoisemmin keskustelemaan kanssani. Vastaukset on vittuilua, olkiukkoja tai trollittelua.

777

ViestiKirjoittaja 777 » 25.11.2013 20:09

Ei olis yhtään huonompi juttu jos vaihtaisit nimimerkkiäs MrM-M. Tyyliis sopis nimimerkiksi vaikka Leija. Tosiaan olet kova tuomaan kritiikkiä ,mutta missä on ne ideat sitten millä nimenomaan tälläista toimintaa parannetaan? Esim. minä olen ollut viimeiset reilun 2 vuotta polttamatta kokonaan ja nyt viimeisen puolenvuoden aikana poltellut 1-2 kertaa kuussa jointin tai kaksi. Sitä ennen poltin tasasen tappavasti jotain yli 20vuotta. Sanoisin että yhtään ei ole suhtautumiseni muuttunut itse kannabikseen vaikka en enää päivittäin poltakkaan.

Vaikka et itse sitä ehkä nääkkään niin olen nähnyt muitakin tyylisiäsi ihmisiä jotka on tuolleen flipanneet kun ovat lopetelleet polttamista ja sitten loppu onkin historiaa. Kiteytän yhteen sanaan ne tyypit. Leija.
Älä arvostele täällä vaan toimi. Toimi niin kuin sinusta parhaalle tuntuu ,mutta älä puutu muiden ihmisten toimiin koska se ei ole tervettä enää tuossa mittakaavassa. Vaikka sanotkin että et ole sen parempi kuin muutkaan pilven polttajat niin ei kyllä siltä näytä ,mutta et sitä varmaan huomaa ,kun sinusta on tullut sokea itsellesi. Sinulla on varmaan samanlaisia ystäviäkin keiden kanssa jauhatte tuota samaa sontaa ja vedätte niitä huumeita samoin kun muutkin narkit.Te vaan olette omasta mielestänne jotenkin erilaisia kuin ne muut. Olen itsekkin käynyt tuon tapaisen ylemmyys kompleksin läpi jossain vaiheessa ,mutta tajusin itse sen tyhmyyden ja turhamaisuuden. Onnea paranemiseen vaan sulle ja voimia kulissis kanssa. Jos sulla on nyt taas kiivas halu rueta keskustelemaan tästäkin kirjoituksesta niin älä turhaan vaivaudu tuskin vastaan. Voit puhua vaikka jollekkin sellaiselle joka ymmartää sua tai ymmärtää edes maksua vastaa.
Hyvää joulun aikaa vaan sullekkin R.I.P.

Simppa Hurkus

ViestiKirjoittaja Simppa Hurkus » 25.11.2013 20:20

MrM-M kirjoitti:...

Etkös sinä juuri sanonut tuolla toisella palstalla että keskustelupalstoilla kaikki pitää ymmärtää väärin =)

Jep, ja toinen sääntö tulee mieleen: jos ärsyynnyt, olet jo hävinnyt pelin. Taidan siis laittaa sut ignoreen nyt kun olen vielä voiton puolella.

Terv. Oljesta tehty, vittuileva trolli

MrM-M

ViestiKirjoittaja MrM-M » 25.11.2013 20:22

777 kirjoitti:Ei olis yhtään huonompi juttu jos vaihtaisit nimimerkkiäs MrM-M. Tyyliis sopis nimimerkiksi vaikka Leija. Tosiaan olet kova tuomaan kritiikkiä ,mutta missä on ne ideat sitten millä nimenomaan tälläista toimintaa parannetaan? Esim. minä olen ollut viimeiset reilun 2 vuotta polttamatta kokonaan ja nyt viimeisen puolenvuoden aikana poltellut 1-2 kertaa kuussa jointin tai kaksi. Sitä ennen poltin tasasen tappavasti jotain yli 20vuotta. Sanoisin että yhtään ei ole suhtautumiseni muuttunut itse kannabikseen vaikka en enää päivittäin poltakkaan.

Vaikka et itse sitä ehkä nääkkään niin olen nähnyt muitakin tyylisiäsi ihmisiä jotka on tuolleen flipanneet kun ovat lopetelleet polttamista ja sitten loppu onkin historiaa. Kiteytän yhteen sanaan ne tyypit. Leija.
Älä arvostele täällä vaan toimi. Toimi niin kuin sinusta parhaalle tuntuu ,mutta älä puutu muiden ihmisten toimiin koska se ei ole tervettä enää tuossa mittakaavassa. Vaikka sanotkin että et ole sen parempi kuin muutkaan pilven polttajat niin ei kyllä siltä näytä ,mutta et sitä varmaan huomaa ,kun sinusta on tullut sokea itsellesi. Sinulla on varmaan samanlaisia ystäviäkin keiden kanssa jauhatte tuota samaa sontaa ja vedätte niitä huumeita samoin kun muutkin narkit.Te vaan olette omasta mielestänne jotenkin erilaisia kuin ne muut. Olen itsekkin käynyt tuon tapaisen ylemmyys kompleksin läpi jossain vaiheessa ,mutta tajusin itse sen tyhmyyden ja turhamaisuuden. Onnea paranemiseen vaan sulle ja voimia kulissis kanssa. Jos sulla on nyt taas kiivas halu rueta keskustelemaan tästäkin kirjoituksesta niin älä turhaan vaivaudu tuskin vastaan. Voit puhua vaikka jollekkin sellaiselle joka ymmartää sua tai ymmärtää edes maksua vastaa.
Hyvää joulun aikaa vaan sullekkin R.I.P.

Kiitos viestistäsi. Siitä paistaa viisaus, kyynisyys ja elämännäkemys. Hyväksyn nimityksen Leija, ainakin se on hyvin perusteltu. Itseasiassa ensimmäinen perusteltu vastaus jota minulle on tässä keskustelussa suotu.
Halusin vastata viestiisi siksi, koska kaipaan edes yhtä perusteltua vastausta alkuperäiseen kysymykseeni: "Miksi tämän tapahtuman pitää perustua siihen pilven polttoon?" - Ensimmäisestä kysymyksestäni asti on tullut pelkkää vittuilua vastaan kuten sinunkin viestisi osittain sisälsi.

Tulintakas

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 25.11.2013 20:42

Voisiko pyhiinvaellusreitit olla ratkaisu ongelmiimme?

Isoihin kaupunkeihin tarkkaan määritellyt reitit, mitä pitkin voi
kävellä jos siltä tuntuu. Ei mitään päivämääriä saati kellonaikoja. Foorumille ketjut
joihin voi raportoida kokemuksiaan.

Ehkä kannabis laillistetaan, ehkä joku löytää uuden ystävän. Ei mitään suurta hävittävää.

En itse tunne Helsingin saati jonkun muun kaupungin katuja riittävästi voidakseni olla avuksi
reittien kehittelyssä. Pallo on nyt teillä. :D

hampparimies

ViestiKirjoittaja hampparimies » 25.11.2013 20:54

haluan tervehdyttää ihmisten suhtautumista kannabikseen. Tärkeämpänä pidän ennakkoluulojen karsimista valtaväestön osalta

Tähän vois vastata toisella quotella tuolta sun tekstistä :D
Se ei auta jos sydämessä palaa auringon koikoinen liekki jos on niin vitun flegmaattinen ettei saa oikeasti aikaiseksi.

Mutta koska te 20 muskettisoturia olette näkyvin osa Suomen kannabisaktivismia niin olette tavallaan julkkiksia, ja täten minulla on oikeus arvostella toimintaanne.

Totta. Rakentavaa kritiikkiä saa ja pitää antaa, jos näkee että on jotain parannettavaa. Mutta kun sulta ei ole tullu mitään järkeviä ehdotuksia ainakaan vielä, vaan pelkkää typerää huutelua..

Halusin vastata viestiisi siksi, koska kaipaan edes yhtä perusteltua vastausta alkuperäiseen kysymykseeni: "Miksi tämän tapahtuman pitää perustua siihen pilven polttoon?"

Tuohonkin taisin jo aiemmin vastata täällä, että sillä tuppaa saamaan sitä näkyvyyttä enemmän. Miksi tämä tapahtuma ei saisi perustua pilven polttoon? Kannabiksen laillistus/dekriminalisointi tässä kuitenki on se pidemmän tähtäimen suunnitelma..

Ensimmäisestä kysymyksestäni asti on tullut pelkkää vittuilua vastaan

Niin metsä vastaa ku sinne huutaa.. Järkevää keskustelua saa helpoiten keskustelemalla myös itse järkevästi.

MrM-M

ViestiKirjoittaja MrM-M » 25.11.2013 21:24

Hyvä on. Asenteeni teitä kohtaan on ylimielinen ja vittumainen.
Olen loukkaantunut siitä, että ensimmäisillä viesteilläni pyrin tuomaan tähän keskusteluun uudenlaista näkökulmaa, pyysin harkitsemaan uudestaan pilvenpolttoa.

1. Vastaukseksi sain "tutustu ituhippeihin pintaa syvemmälle" - kun olin jo viestissäni viitannut jakavani kanssanne aatteen jonka oletin olevan sama ja tuntevani itseni ituhipiksi
2. "miksi et itse tule kun kerran olet niin normaali" - En ole väittänyt olevani normaali, väitän ymmärtäväni miten kannabiksesta tietämätön ihminen näkee tälläisen tapahtuman

Lukekaa viestini uudestaan. Ne on sivulla 3, ne eivät ole pitkiä.

Miksi käyttäydyn vittumaisesti ja provosoin? Tein oletuksen, on kaksi vaihtoehtoa, joko minä kirjoitan epäselvästi tai teitä vaivaa pilvipäille yleinen vaiva luetun ymmärtämisestä.

Yritin tuoda näkökulmaani tarkemmin esille uudelleen, silti kukaan ei kiinnostunut, vittuilu vain soi. Kyllästyin, aloin vittuilla teille koska olin "oikeassa" smoke outtiin liittyen eikä minua kuunneltu. Turhautuneen ihmisen avautumista. Osittain tarkoitus oli tuoda tunteet pintaan, aiheuttaa häiriötä autuuteen, jotta asiani kuunneltaisiin.

Pyydän anteeksi, ymmärsin tavallaan loukkaavani ihmisiä jotka toivoivat todella vaikuttaa tällä tempauksella, mutta silti jatkoin vittuiluani. Olisin halunnut jakaa ajatuksia, kuten ensimmäisessä viestissäni sanoin "en ole tarpeeksi viisas", kokemusta tosin löytyy josta luulisin olevan apua tälläisessä toiminnassa.

Rauhaa, ei rakkautta, mutta ymmärrystä.

Tulintakas

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 25.11.2013 21:29

Tulintakas kirjoitti:Voisiko pyhiinvaellusreitit olla ratkaisu ongelmiimme?

Isoihin kaupunkeihin tarkkaan määritellyt reitit, mitä pitkin voi
kävellä jos siltä tuntuu. Ei mitään päivämääriä saati kellonaikoja. Foorumille ketjut
joihin voi raportoida kokemuksiaan.

Ehkä kannabis laillistetaan, ehkä joku löytää uuden ystävän. Ei mitään suurta hävittävää.

En itse tunne Helsingin saati jonkun muun kaupungin katuja riittävästi voidakseni olla avuksi
reittien kehittelyssä. Pallo on nyt teillä. :D

Oisko Hamppupolku parempi nimitys? Oon ateisti useimmiten. Kirjoitan tämän viestin osittain siitä syystä että haluan lisää huomiota.

hampparimies

ViestiKirjoittaja hampparimies » 25.11.2013 23:11

MrM-M kirjoitti:Hyvä on. Asenteeni teitä kohtaan on ylimielinen ja vittumainen.
Olen loukkaantunut siitä, että ensimmäisillä viesteilläni pyrin tuomaan tähän keskusteluun uudenlaista näkökulmaa, pyysin harkitsemaan uudestaan pilvenpolttoa.

1. Vastaukseksi sain "tutustu ituhippeihin pintaa syvemmälle" - kun olin jo viestissäni viitannut jakavani kanssanne aatteen jonka oletin olevan sama ja tuntevani itseni ituhipiksi
2. "miksi et itse tule kun kerran olet niin normaali" - En ole väittänyt olevani normaali, väitän ymmärtäväni miten kannabiksesta tietämätön ihminen näkee tälläisen tapahtuman

Lukekaa viestini uudestaan. Ne on sivulla 3, ne eivät ole pitkiä.

Miksi käyttäydyn vittumaisesti ja provosoin? Tein oletuksen, on kaksi vaihtoehtoa, joko minä kirjoitan epäselvästi tai teitä vaivaa pilvipäille yleinen vaiva luetun ymmärtämisestä.

Yritin tuoda näkökulmaani tarkemmin esille uudelleen, silti kukaan ei kiinnostunut, vittuilu vain soi. Kyllästyin, aloin vittuilla teille koska olin "oikeassa" smoke outtiin liittyen eikä minua kuunneltu. Turhautuneen ihmisen avautumista. Osittain tarkoitus oli tuoda tunteet pintaan, aiheuttaa häiriötä autuuteen, jotta asiani kuunneltaisiin.

Pyydän anteeksi, ymmärsin tavallaan loukkaavani ihmisiä jotka toivoivat todella vaikuttaa tällä tempauksella, mutta silti jatkoin vittuiluani. Olisin halunnut jakaa ajatuksia, kuten ensimmäisessä viestissäni sanoin "en ole tarpeeksi viisas", kokemusta tosin löytyy josta luulisin olevan apua tälläisessä toiminnassa.

Rauhaa, ei rakkautta, mutta ymmärrystä.

Luin viestisi uudelleen tuolta 3. sivulta. Vedät jo siellä noita ihmeellisiä johtopäätöksiä, etkä tuo mitään järkevää keskusteluun.

Mutta turha tästä on enempää vängätä, kun ette te pilvipäät ymmärrä lukemaanne, saati muista mitä olette aiemmin kirjoitelleet.. :?

Rauhaa, rakkautta ja ignorea.

stadika

ViestiKirjoittaja stadika » 26.11.2013 1:47

Mitenkäs kauan tapahtuma kesti muuten yhteensä? Itse olisin halunnut tosiaan tulla paikalle Mikkoa kuuntelemaan ja muutaman sanasenkin vaihtamaan, mutta valitettavasti flunssa kaatoi sängyn pohjalle. Matkakaan ei olis todellakaan pitkä ollut. Mikon ja Timo Haaran kaltaisia ihmisiä tarvittaisiin enemmänkin. Itsekin menettänyt kaiken asuntoa myöten sen asian puolesta mihin uskon. Eikös jotenkin niin mene, että toisille vapaustaistelija ja toisille terroristi?

juss1

ViestiKirjoittaja juss1 » 26.11.2013 14:28

Hahha kiitoksia työpäivän piristyksestä 20muskettisoturia ja muu foorumin väki. :lol:

stadika

ViestiKirjoittaja stadika » 26.11.2013 20:11

Huomaa kyllä kuinka kahtia jakautunutta porukkaa täällä forumillakin on. On ihmisiä, jotka tekevät jotain asioiden eteen ja sitten on niitä, jotka istuvat koneen ääressä toivovat hiljaa, että ehkäpä suomessakin jonain päivänä se kannabis laillistettaisiin.

CBD420

ViestiKirjoittaja CBD420 » 27.11.2013 11:28

stadika kirjoitti:Huomaa kyllä kuinka kahtia jakautunutta porukkaa täällä forumillakin on. On ihmisiä, jotka tekevät jotain asioiden eteen ja sitten on niitä, jotka istuvat koneen ääressä toivovat hiljaa, että ehkäpä suomessakin jonain päivänä se kannabis laillistettaisiin.

Hiukan kärjistettyä mutta niin se pitääkin olla, että saadan ajatuksia.

Tohon jälkimmäiseen "kuplaan", että joillakin tosiaan voi olla duunit, muksut(joista taisteltu sossun kanssa Kannabiksesta), muita henkilökohtaisia syitä, ja muuten tekisi tahi on tehnyt paljonkin asian eteen duunia.

Mutta tänä päivänä on sellainen hetki, että joutuu todellakin miettiin koneen äärellä hiljaa ja miettii milloin se Kannabis laillistettaisiin. Mut eipä tuu ite mietittyä pitää vaan soveltaa kaikki harrastukset ja perhe samaan pakettiin, mitään tärkeää "loukkaamatta.

Toki tietysti jos haluaa Kannabiksen asettaa etusijalle, mikäs siinä. Mut kun sitä ikää alkaa tulemaan, pitää alkaa pelaileen asioita mieleiseensä suuuntaan, mikä tarkoittaa sitä, että mitkä asiat ovat ensimmäisenä elämässä.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”