No myönsipäs tämä asiantuntija sentään, että pitää katsoa 6-12kk ennenkuin voi oikeasti ottaa kantaa..
Vaikka periaatteessa asia on selvillä kun katsoo tuonne ajassa taaksepäin ennen kieltolakia, eipä se ongelma silloin ollut ja kyllä sitä valkosetki käyttivät.
Harva vain osaa ajatella niin monesta näkövinkkelistä..
Toisaalta epäilen, että tää asiantuntija osittain pelasi oman maineensa puolesta.. Ei välttämättä sanonut kaikkea miten olisi voinut.
Kuitenkin, parhain keskustelu noinkin isossa kanavassa mitä olen nähnyt.. Ihme ja kumma kun ei mainittu SKY:n ongelmia rekisteröinnissä ja siitä kuinka suomi on rikkonut omaa perustuslakia joka antaa kaikille oikeuden yhdistyä.
Kyseessähän ei kuitenkaan ole "huumediilerit ry" vaikka joku sen niin voisi ajatella.. Mutta kun kuuntelin keskustelua niin tuntui, että SKY:tä käsiteltiin tällä kertaa oikeana yhdistyksenä, mutta eipähän sanottu kuinka "vanha" yhdistys on siis laillisesta näkökulmasta.. Asiasta tietämätön voisi luulla, että SKY on ollut laillinen aina.
Jotekin kaipasin, että edes tästä olisi mainittu kuinka pitkään kesti ja kuinka korkealta piti antaa käskyjä antaa SKY:n rekisteröityä.. Onneksi kuitenkin näin, pääsi SKY ensimmäistä kertaaa "kunnolla" ääneen ja otettiin kuin mikä tahansa muu yhdistys.. Siitä kyllä plussaa..
SKY:n historia ja sen sortaminen taas, en tiedä todellakaan olisiko siitä ollut hyötyä vai haittaa keskustelussa jos olisi kerrottu, että tämä yhdistys on lainvastaisesti kielletty rekisteröitymästä jo 30vuotta.
No onneksi nyt asiat ovet edes pienen askeleen siirtyneet eteenpäin..
Tässä muuten ihan offtopiccina:
Voisin mainita erään asian kun olen tuore vuoden 2014 huumausainerikoksesta epäilty, pieni määrä kannabista...
Olin juuri kuultavana huumausainerikoksesta pienen määrän kannabiksen takia.. Vaikutti, että poliisia on ohjeistettu jostakin koska mua kuulusteleva poliisi sanoi, että kirjallisena menettelynä asia voidaan hoitaa kun tuskin se eteenpäin menee edes esitutkintaan asian mitättömyyden vuoksi.
Odottelen nyt tässä mitä käy.. Mikäli minut jätetään syytämättä ensimmäistä kertaa elämässäni huumausainerikoksista, voin todeta, että asiat ovat hieman muuttuneet ja tulevat muuttumaan.
Ikinä kun ei ole huumausainelakia sovellettu järkevällä tavalla minua kohtaan. Haitat mulle ovat enemmänkin tulleet itse sanktioista, ei kannabiksesta. Kuten keskustelussakin sanottiin asian olevan.
Pitäkää peukkuja mulle!
Ikinä en ole jätetty syyttämättä huumerikoksesta.