Meikä ei ole paras ravintolasuosittelija, kun mä löydän hyvän paikan siitä tulee kantapaikka. Viime reissulla mä kävin joka päivä Burger Bar:ssa syömässä sen päivän ainoan lämpimän aterian. Tuota edellisellä sooloreissulla olin niin savuissa kolme päivää että ainoa lämmin ruoka oli FEBO:n luukuista kolikolla otettavat purilaiset. Mä en vaan viitsinyt mennä ravintolaan kun en voinut olla varma että kykenisin saamaan puhetta ulos ruokaa tilatakseni, söin vaan marketista ostettuja hedelmiä, suklaata, sipsejä, limua. Toisaalta tuosta reissusta puuttuu yksi päivä kokonaan muistista, sen verran raskaasti hiisasin...
Hintatietoinen menee kauemmaksi keskustasta jolloin polton hinta putoaa. Laiska kuten minä ostaa keskustasta. Mä välttelen "kuuluisia" paikkoja koska niissä ei hinta välttämättä kohtaa laatua, esim. Bulldogissa tai Grasshopperissa en käy koskaan ja Baba on myös aika lailla pois vaikka siitä kävelee ohi useammankin kerran päivässä. Toisaalta Babassa on oma tunnelmansa jos saa pöydän siitä isojen ikkunoiden edestä, on hauskaa savutella ja katsella kun turistilaumat kulkevat ohi. Huntersissa saa hyviä pirtelöitä (en muista kumpi niistä coffareista, niitä on kaksi ja sitten vielä baari). Joihinkin baareihin on parin viime vuoden aikana ilmestynyt kylttejä "smoke weed inside" eli baarissakin saa polttaa.
Kanaaliristeily on ihan ok jos kiinnostaa katsella kaupunkia ja sen arkkitehtuuria. Hamppumuseo on aiheensa vuoksi ok, seksi- ja erotiikkamuseot jättivät toivomisen varaa, kidutusmuseo oli mielenkiintoinen. Madame Tussaudsiin on aina kauhea jono, mut kattokaa jos sinne saa ennakkolippuja tai jotain jos kiinnostaa (en ole käynyt).
Se on hassua että ensikertalaisena ei vuosia sitten meinannut uskaltaa mennä coffarin ovesta sisään ja vielä parilla seuraavallakin reissulla sitä ekaa ostoa jotenkin vaan jännitti. Ei auttanut vaikka tiesi että ei siellä tarvii kuumotella. Yleensä aina asiakaspalvelu on ok eikä uutta tulokasta katsota ylen, mutta jos nyt saa mielestään huonoa palvelua niin ulos vaan ja seuraavaan paikkaan, asiakas ratkaisee jaloillaan. Budeja tarjotaan nuuhkittavaksi ja mieltään saa muuttaa.
Prerollit on helppo tapa aloittaa jotta pääsee pian rentoutuneeseen tilaan, mutta ne on suhteessa kalliita joten itse kääriminen on pop. Papereita ja roacheja on yleensä aina tiskillä tarjolla ilmaiseksi telineissä. Meikä tykkää ostaa 10-15 euron bongin jostain rihkamakaupasta/headshopista ja sitten jätän sen jonnekin coffariin lähtiessä. Bongia tai piippuja ei sitten saa käyttää coffareiden terasseilla, niissä vain jopo on sallittu. Aika monessa coffarissa bongeja on lainattavaksi, samoin vaporisaattoreita.
Illan hämärässä olen istuskellut hellepäivän päätteeksi kanaalin rannalla limupullon/karkkipussin kanssa ja poltellut jouskaa ipodin tarjotessa korville musaa, fiilis oli ihan mielettömän hyvä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)