Ihmettelen tätä kuinka paljon uutisoidaan, että pieniä miten noinkin paljon pieniä kasvattamoja on voinut jäädä poliisin haltuun?
Onko poliisilla vitun iso vasikkarinki, vaiko tekevätkö he oikeasti jotakin omia tiedusteluja? Ovatko asuntojen omistajat tehneet jotain jolloin poliisin on syytä käydä tekemässä kotietsintä.
Nykyisin tuntuu, että oli kyseessä mikä tahansa pienikin rikos, on poliisit penkomassa joka komerot ja luukut. Kuitenkin, ovatko nämä uutisissa olevat kiinnijääneet henkilöt siis näitä henkilöitä jotka liikkuvat muiden poliisin tuttujen kanssa joita sitten seurataan?
Siis ihan tässä kun järjellä ajattelee niin, jossakin nyt on todellinen vuotokohta suuntaan jos toiseenkin.. Onko poliisilla oikeasti todella laaja tiedusteluverkosto? Seuraavatko he yhtä ihmistä, sen jälkeen niitä ketkä ovat hänen kanssaan tekemississä jne jne.. Paljonko tuohon menee resursseja?
Harmi kun uutisissa ei kerrota mistä ylipäätänsä poliiisi on päättänyt käydä asunnossa, huvikseen vaiko muuhun rikokseen liittyen.
..jotenkin tuntuu, että pitää kiristää foliohattua ja ei olla kenenkään kanssa tekemisissä jotta ei jää mistään kiinni. Täälläkin päin on tapahtunut mittavia kerralla tehtyjä kotietsintöjä suoraan osoitteisiin joissa kannabista on kasvatettu. Lehti kirjoitti, että ilmiantojen perusteella ovat tapahtuneet, kuitenkin epäilen tätäkin, että ei kyseessä voi olla yksi ja sama ilmiantaja jos kerran takavarikoita oli muutamasta eri kunnasta...
Minulla on tullut sellainen tunne, että jos olen jonkun tuttavan kanssa tekemisissä, saa foliohattua kiristää ja tarpeeksi.
En näe kuin kaksi vaihtoehtoa: Joko kannabiksen kasvatuksen kitkemiseen satsataan vitusti resursseja seuraamalla ihmisiä ja yhdistämällä ne sitten omilla listoilla omiksi porukoiksi ja siltä pohjalta tekee kotietsintöjä. Itse en jaksa uskoa siihen, että poliiseilla on iso joukko vasikoita rinnalla, kun foliohatut on muutenin niin kireällä, että kukaan tuskin enään edes tietää missä se oma ruoho kasvaa, silti poliisi aina on jäljillä, syystä tai toisesta.
Itse kun en ole käytännössä ollut suoraan tekemisissä kenenkään "epäilyttävän" henkilön kanssa vuosikausiin, minulle ei ole suoritettu yhtäkään kotietsintää. Jotenkin tuntui, että tietyt ihmiset joita poliisi seurasi aiheutti kotietsinnät minullekkin.. Silti tietyt kotietsnnät ovat täysin mysteeri, että mistä poliisi on voinut edes tietää ja saada vihjeitä kun kasvattamot eivät edes haise.
Sen ymmärrän jos kasvattaja ite kusee hommansa, vesivahingot ja muu epäilyttävä käytös naapureiden näkökulmasta jolloin naapuri voi vain ilmoittaa epäilynsä mikä sinäänsä jo riittää syyksi poliisille tehdä kotietsintä. Näin on minulla käynyt, että naapuri epäili huumekasveja kun ihmisiä kävi jatkuvasti kylässä, naapuri ilmoitti trafiikin osoitteesani ja poliisit tulivat heti kasveja kysymään.
Siis tässä ihan pohdiskelen, että mistä tämä johtuu? Miten vitussa voi jäädä kiinni käytännössä asiasta josta ei voi jäädä kiinni. Ovatko ne uutisissa olevat kiinnijääneet kasvattajat itse kusseet omat hommansa? Mutta mitä nämä poliisin "tehoiskut kavattamoihin" ovat tarkkoihin osoitteisiin joissa jää uusia ja vanhoja tuttavuuksia kiinni. Mistä he saavat osoitteet ja tiedot, siis sekin, että toteutetaan "tehoisku" ja kas... läjäpäin uusia tuttavuuksia, mistä he ovat alunperin olleet epäilynä edes kasvatuksesta?
Luulen, että chilinkasvattajat kärsivät poliiseista myös, mutta eivätpä he asian eteen mitään tee kun poliisi toteaa kasvit laillisiksi. Kaikkihan sen kuitenkin teitävät, että suurin osa kuitenkin huumausaineista on maahantuotua, oli se sitten kannabista tai ei. Tietysti suomessa on tätä myyntiin kasvattamista ja toki osa heistäkin jää jostain syystä kiinni.
Nyt kun vielä on tullut esiin jokun poliisin musta lista, salainen, venäjän presidentti joutunut sinne ja joku vuotanut tiedot mediaan.. Mitäköhän muita "taktisia" listoja ja tarkkailuja poliisi suorittaa, siis pelkästään kannabiksen kasvatuksen kitkemiseen.. Jos nyt aivan oikeasti alkaa miettimään kun kerran tuo kannabiskasvi on suomen poliisille niin helvetin tärkeä aihe saada takavarikoitua. Alkaa tässä ties mikä foliohattu kiristyä kun en oikeasti enään tiedä mitä poliisi suunnittelee ja koska, milloin tulee näitä "tehoiskuja" ...kerääkö poliisi oikeasti valvomalla salaa ihmisiä tietoja missä kukainenkin liikkuu ja sen pohjalta päättelee mahdolliset osoitteet joissa kasvaa? En jaksa uskoa, että jokainen kasvattaja jää vasikan takia kiinni.
Mitäpä tuolla pienissä uutisissa muuta on kirjoiteltukkaan kuin poliisin löytämiä komerokukkasia ja tiettyjen kaupunkien tehoiskuja.
![Conspiracy :foil:](./images/smilies/icon_foil.gif)