Kuva

Pienet uutiset 2013 keskustelu

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Chilipappa

Re: Pienet uutiset 2013

ViestiKirjoittaja Chilipappa » 1.4.2013 13:09

VFP kirjoitti:http://www.facebook.com/PKpoliisi

"Tänä iltana meidän teemana on kotikasvattajat. Kaikkien kotipuutarhureiden ei kuitenkaan tarvitse pelosta vavista, sillä kohdistamme toimenpiteemme erityisesti kannabiksen kotikasvattajiin."

Poliisi on viime vuosina ratsannut satoja chilin kasvattajia. Esimerkiksi Viherpeukku-vuonna pari sataa. Mulla on nytkin 25 chiliä kasvamassa ja siirrän ne ulos kun tulee semmonen terminen kesä. Kyllä tässä saa olla psykoosissa joka kerta kun ovikello soi.

freedomliberte

Re: Pienet uutiset 2013 keskustelu

ViestiKirjoittaja freedomliberte » 5.4.2013 23:45

Mies aikoi pössytellä yksin kolme kiloa marihuanaa. http://www.ess.fi/?article=409766
Yleensähän tälläset määrät varmaankin osaks päätyy markkinoille. Mutta miksihän ihmisillä sitten on varastoituna erilaisia hyödykkeitä kuten marjoja, sieniä, lihaa ym. pakastimissaan jopa vuosiksi eteenpäin, eihän niitäkään syödä putkeen kaikkee pois tai myydä eteenpäin. Eipähän heti tarvi kasvatella lisää, jos on varastoituna vähän enemmänkin ja lakihan saattaa muuttua sallivampaan suuntaan vuosien saatossa niin on sitten valmiina kunnon varasto. :think:

Pampputukka420

ViestiKirjoittaja Pampputukka420 » 7.4.2013 16:19

IL: Kotimainen huumeliiga käy kauppaa verkossa

Voiskohan joku lehden ostanut pistää tästä jotain vai onko paljonkin uutta asiaa tuohon lyhyeen selostukseen verrattuna?

oldirty
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja oldirty » 7.4.2013 16:26

Pampputukka420 kirjoitti:IL: Kotimainen huumeliiga käy kauppaa verkossa

Voiskohan joku lehden ostanut pistää tästä jotain vai onko paljonkin uutta asiaa tuohon lyhyeen selostukseen verrattuna?

Kukaan ei kehtaa myöntää ostaneensa iltalehteä. :laugh: Aamulehden paperiversiossa ei ainakaan ollut montaa riviä enempää kuin tuossa netti versiossa..
the Effects are very strange, and, at first hearing, frightful enough) is very general and frequent: and the Person, from whom I received it, hath made very many Trials of it, on himself, with very good Effect.

Korppu86

ViestiKirjoittaja Korppu86 » 7.4.2013 17:19

oldirty kirjoitti:...

Kukaan ei kehtaa myöntää ostaneensa iltalehteä. :laugh: Aamulehden paperiversiossa ei ainakaan ollut montaa riviä enempää kuin tuossa netti versiossa..

Varmaan tämä juttu: https://www.dropbox.com/s/f8r2jnk8w1x41 ... 4.2013.pdf
Ja en ostanut lehteä sentään.

Avaravalo

ViestiKirjoittaja Avaravalo » 7.4.2013 18:00

Pampputukka420 kirjoitti:IL: Kotimainen huumeliiga käy kauppaa verkossa

Iltalehti opettaa lapsille, kuinka huumeita tilataan.
Pitäisi saada laittomaksi tuollainen huumekauppa!
Laittomaksi myös näitä opetuksia tarjoava media!

Legal Actual

ViestiKirjoittaja Legal Actual » 7.4.2013 23:41

Varmaan thorlaudasta puhutaan? Sieltähän saa kätevästi tilattua vaikka haulikon jos haluaa.

On aika perseestä, että toria käytetään tälläiseen paskaan.

Stöösni

ViestiKirjoittaja Stöösni » 7.4.2013 23:53

Pikemminkin Silkroadista tai Black Market Reloadedista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Silk_Road

Pampputukka420

ViestiKirjoittaja Pampputukka420 » 8.4.2013 20:54

Joopajoo, ei mitään uutta. Kyllä ne jaksaa. Kätevästi saa huumeksia tuolta kyllä. :lol:

pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 11.4.2013 15:51

Ihmettelen tätä kuinka paljon uutisoidaan, että pieniä miten noinkin paljon pieniä kasvattamoja on voinut jäädä poliisin haltuun?

Onko poliisilla vitun iso vasikkarinki, vaiko tekevätkö he oikeasti jotakin omia tiedusteluja? Ovatko asuntojen omistajat tehneet jotain jolloin poliisin on syytä käydä tekemässä kotietsintä.

Nykyisin tuntuu, että oli kyseessä mikä tahansa pienikin rikos, on poliisit penkomassa joka komerot ja luukut. Kuitenkin, ovatko nämä uutisissa olevat kiinnijääneet henkilöt siis näitä henkilöitä jotka liikkuvat muiden poliisin tuttujen kanssa joita sitten seurataan?

Siis ihan tässä kun järjellä ajattelee niin, jossakin nyt on todellinen vuotokohta suuntaan jos toiseenkin.. Onko poliisilla oikeasti todella laaja tiedusteluverkosto? Seuraavatko he yhtä ihmistä, sen jälkeen niitä ketkä ovat hänen kanssaan tekemississä jne jne.. Paljonko tuohon menee resursseja?

Harmi kun uutisissa ei kerrota mistä ylipäätänsä poliiisi on päättänyt käydä asunnossa, huvikseen vaiko muuhun rikokseen liittyen.

..jotenkin tuntuu, että pitää kiristää foliohattua ja ei olla kenenkään kanssa tekemisissä jotta ei jää mistään kiinni. Täälläkin päin on tapahtunut mittavia kerralla tehtyjä kotietsintöjä suoraan osoitteisiin joissa kannabista on kasvatettu. Lehti kirjoitti, että ilmiantojen perusteella ovat tapahtuneet, kuitenkin epäilen tätäkin, että ei kyseessä voi olla yksi ja sama ilmiantaja jos kerran takavarikoita oli muutamasta eri kunnasta...

Minulla on tullut sellainen tunne, että jos olen jonkun tuttavan kanssa tekemisissä, saa foliohattua kiristää ja tarpeeksi.

En näe kuin kaksi vaihtoehtoa: Joko kannabiksen kasvatuksen kitkemiseen satsataan vitusti resursseja seuraamalla ihmisiä ja yhdistämällä ne sitten omilla listoilla omiksi porukoiksi ja siltä pohjalta tekee kotietsintöjä. Itse en jaksa uskoa siihen, että poliiseilla on iso joukko vasikoita rinnalla, kun foliohatut on muutenin niin kireällä, että kukaan tuskin enään edes tietää missä se oma ruoho kasvaa, silti poliisi aina on jäljillä, syystä tai toisesta.

Itse kun en ole käytännössä ollut suoraan tekemisissä kenenkään "epäilyttävän" henkilön kanssa vuosikausiin, minulle ei ole suoritettu yhtäkään kotietsintää. Jotenkin tuntui, että tietyt ihmiset joita poliisi seurasi aiheutti kotietsinnät minullekkin.. Silti tietyt kotietsnnät ovat täysin mysteeri, että mistä poliisi on voinut edes tietää ja saada vihjeitä kun kasvattamot eivät edes haise.

Sen ymmärrän jos kasvattaja ite kusee hommansa, vesivahingot ja muu epäilyttävä käytös naapureiden näkökulmasta jolloin naapuri voi vain ilmoittaa epäilynsä mikä sinäänsä jo riittää syyksi poliisille tehdä kotietsintä. Näin on minulla käynyt, että naapuri epäili huumekasveja kun ihmisiä kävi jatkuvasti kylässä, naapuri ilmoitti trafiikin osoitteesani ja poliisit tulivat heti kasveja kysymään.

Siis tässä ihan pohdiskelen, että mistä tämä johtuu? Miten vitussa voi jäädä kiinni käytännössä asiasta josta ei voi jäädä kiinni. Ovatko ne uutisissa olevat kiinnijääneet kasvattajat itse kusseet omat hommansa? Mutta mitä nämä poliisin "tehoiskut kavattamoihin" ovat tarkkoihin osoitteisiin joissa jää uusia ja vanhoja tuttavuuksia kiinni. Mistä he saavat osoitteet ja tiedot, siis sekin, että toteutetaan "tehoisku" ja kas... läjäpäin uusia tuttavuuksia, mistä he ovat alunperin olleet epäilynä edes kasvatuksesta?

Luulen, että chilinkasvattajat kärsivät poliiseista myös, mutta eivätpä he asian eteen mitään tee kun poliisi toteaa kasvit laillisiksi. Kaikkihan sen kuitenkin teitävät, että suurin osa kuitenkin huumausaineista on maahantuotua, oli se sitten kannabista tai ei. Tietysti suomessa on tätä myyntiin kasvattamista ja toki osa heistäkin jää jostain syystä kiinni.

Nyt kun vielä on tullut esiin jokun poliisin musta lista, salainen, venäjän presidentti joutunut sinne ja joku vuotanut tiedot mediaan.. Mitäköhän muita "taktisia" listoja ja tarkkailuja poliisi suorittaa, siis pelkästään kannabiksen kasvatuksen kitkemiseen.. Jos nyt aivan oikeasti alkaa miettimään kun kerran tuo kannabiskasvi on suomen poliisille niin helvetin tärkeä aihe saada takavarikoitua. Alkaa tässä ties mikä foliohattu kiristyä kun en oikeasti enään tiedä mitä poliisi suunnittelee ja koska, milloin tulee näitä "tehoiskuja" ...kerääkö poliisi oikeasti valvomalla salaa ihmisiä tietoja missä kukainenkin liikkuu ja sen pohjalta päättelee mahdolliset osoitteet joissa kasvaa? En jaksa uskoa, että jokainen kasvattaja jää vasikan takia kiinni. :think:

Mitäpä tuolla pienissä uutisissa muuta on kirjoiteltukkaan kuin poliisin löytämiä komerokukkasia ja tiettyjen kaupunkien tehoiskuja. :foil:
lol apua :foil:

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 11.4.2013 16:44

Kovaääniset illanvietot kämpillä ja kaupungilla/autolla humalassa perseily lienee yleisimmät kärysyyt, ainakin luettujen uutisten ja ihmisiltä kuultujen kokemusten perusteella. Ja sitten on tietty se, että mitä useampi kasvatuksesta tietää, sitä todennäköisemmin joku juoruaa tai möläyttää jollekin toiselle, ja kummasti myös päätyvät vääriin korviin ennemmin tai myöhemmin.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

somnamnaa
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja somnamnaa » 11.4.2013 17:08

pullapoika kirjoitti: Näin on minulla käynyt, että naapuri epäili huumekasveja kun ihmisiä kävi jatkuvasti kylässä, naapuri ilmoitti trafiikin osoitteesani ja poliisit tulivat heti kasveja kysymään.

Tossahan se varmaan on se helpoin tapa päästä jäljille. Jos ei naapurit ilmoita niin joku kyläilijöistä on seurannassa jonkun muun asian takia tai vasikka iskee jossain vaiheessa.
Eli kun kasvattaja ahneena sadon valmistuttua pistää marketin pystyyn kotiinsa niin riski kiinnijäämisestä kasvaa räjähdysmäisesti.
Ahneella tarkoitan sitä että tuotteesta koitetaan niistää sitä viimeistä hintaa kun taas muutaman välikäden kautta halvemmalla myyden välissä on pari puskuria ja kasvattajan oma riski jää pieneksi.
Ei ole vaikeaa arvata kumpaa konstia käyttävät ne pari tuntemaani henkilöä jotka ovat rauhassa kasvatelleet ja myyneetkin osan sadosta jo noin 15v ilman ainuttakaan kiinnijääntiä.

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 11.4.2013 18:12

Ahneella on paskanen loppu, tapasi vaari sanoa.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 12.4.2013 15:01

somnamnaa kirjoitti:...

Tossahan se varmaan on se helpoin tapa päästä jäljille. Jos ei naapurit ilmoita niin joku kyläilijöistä on seurannassa jonkun muun asian takia tai vasikka iskee jossain vaiheessa.
Eli kun kasvattaja ahneena sadon valmistuttua pistää marketin pystyyn kotiinsa niin riski kiinnijäämisestä kasvaa räjähdysmäisesti.
Ahneella tarkoitan sitä että tuotteesta koitetaan niistää sitä viimeistä hintaa kun taas muutaman välikäden kautta halvemmalla myyden välissä on pari puskuria ja kasvattajan oma riski jää pieneksi.
Ei ole vaikeaa arvata kumpaa konstia käyttävät ne pari tuntemaani henkilöä jotka ovat rauhassa kasvatelleet ja myyneetkin osan sadosta jo noin 15v ilman ainuttakaan kiinnijääntiä.

En ole pitänyt luukkua kotona, en tyhmä sentään ole, minun luona nyt kävi porukkaa kylässä, ei minun tuottamillani sadoilla olisi edes ollut varaa myydä mitään :lol:

jos nyt sarkastisesti vittuilet siellä, että huumeluukkuni kärysi, niin vittuilet väärin.. Kunhan kasvatin paria kasvia makuuhuoneessa, tietyllä porukalla oli vain "tapana" hengailla jossakin ja sattui olemaan se minun kämppä. Ei siellä käyty kuin luukussa, että 20minuuttia ja pois pussi taskussa, harvoin edes tarjosin savuja kun ei mulla siihen aikaan niin isot puskat ja taidot kasvattaa olleet.

Tiedät kuitenkin, tuo tapahtui vuosikauia taaksepäin, olin silloin nuori ja tyhmäkin ehkä. Ei olisi pitänyt kavereiden vain hengailla luonani, ei kaverit joihin olen yhteydessä vielä nykyääkin ole mitään nistejä jotka siellä kulkivat esimerkiksi amiksen jälkeen tai tulivat armeijasta lomilla käymään. Se oli teityssä porukassa tapana, että vain hengaillaan minun luona, selvinpäin tai joskus pössyteltiinkin. Ihan tavallista vajaa parikymppisten tai just parikymppisten nuorten ajanviettoa, ei ollut vielä kai facebookia edes silloin keksittynä.

Siis kuitenkin, kasvatin mitä kasvatin, pitkäänkin ja en jäänyt kiinni, kuitenkin sitten kävi niin että naapuri valitti kun "ovi käy ja kuuluu sisälle" ..epäilen että kyllästyi moiseen ja ilmoitti poliisin.. tosiaankin tuossa iässä kun kaikilla ei vielä ollut edes omaa asuntoa, niin tuon ikäisillä nyt on tapana hengata aina jonkun luona. satoni olivat niin naurettavan pieniä mullassa kasvatettuja kasveja yhdellä natikalla, että ei siinä mitään luukkua pidetty, tykkäsin polttaa itse ja ei ollut tarvetta myydä ylimääräisen rahan takia kun juuri siihen kannabikseen silloin sitä rahaa tarvi, joten mielellään pidin omani itselläni. Sitäpaisti se "luukku" missä tuottokin oli tarpeeksi suuri oli siinä suht lähellä naapurissa kylläkin siihen aikaan. ei se minun luonani se perinteinen "luukku" ollut jossa ahne nisti pyytää vitun isoa summaa yhdeltä grammalta ilman välikäsiä. Tajusin kyllä mitä tarkoitit tuolla puskuroinnilla..

Toisaalta siis epäilyni on suuresti naapurissa , kuitesnkin minulla oli tuota ennen jo merkintä kannabiksen kasvatuksesta, että olisiko ollu "tarkastuskäynti" kun kysyivät ovelta, että missä sinun kasvit ovat ja lähtiessa sanoivat, että "jatketaan kierrosta" ...olivat siis jollai tehoiskukierroksella käsittääkseni..

Tiedän itsekkin ihmisiä jotka ovat olleet jäämättä kiinni vuosikausia, joillakin on hyvät lähtökohdat ja paikat sekä suhteet ja osaavat pitää sen suun supussa.. itse nyt silloin teininä vain kasvatin itselleni, kavereita hengasi joka päivä minun luona jne mikä ei ole järkevin paikka kasvatella.

Yleensähän sitä kai jäädän sitten kiinni suurimmissa osaa tapahtumista tuossa 18-20vuotiaina kun kaveritrafiikkia on muutenin ja hölmöillään miten sattuu. :laugh:

Jos sieltä minun kämpästä olisi kasvien takia luukun tehnyt, ei niillä mullassa kasvatetuilla kasveilla mitään olisi hyötyny siinä mielessä. joku 3-4 kasvia ~10litran pöntöissä vain oleskeli. pieniä satoja tuli.
lol apua :foil:

tippa

ViestiKirjoittaja tippa » 13.4.2013 0:12

Eiköhän asia oo niin,että polliisit ja tulli yms..tekevät jonninluokan yhteistyötä ja välillä pitää näitä kamppanjanaviikkoja.
Esim tulli kerännyt muutaman kuukauden koiran merkkaamia kirjeitä(siemeniä,yms...)yhteystietoja ja sitten ratsataan kaikki.
Laillista tai ei,mutta ainaskin musta tuommoista on välillä liikkeellä.
Eli tilatkaa huumeilta haisevat paketit muualle,kuin kotiosoitteeseen.

nietcrimineel

ViestiKirjoittaja nietcrimineel » 14.4.2013 0:15

Ei voi kuin ihmetellä. No joo, on noissa Silk road, thorlauta jne postauksia että mydään/ostetaan piriä, ponua, savuja ja vaikka mitä. Että ne sivut ehkä näyttää äkkiseltään siltä että maailma on sittenkin vapaa mutta totuus on ennemminkin niin että Silk roadissa taitaa olla tällä hetkellä yksi Ruotsalainen ja muutama Unkari-Puola-Itäblokki-alueen pikkudiileri ja paljon kusettajia. Eli muutama joilta ehkä saisi ihan oikeaa kannabista jos sattuu hyvä tuuri että joku ei ole sold out ja uskaltaa riskeerata tullin sun muiden nihkeiden kanssa. Yleensähän noissa menee vain rahat. Joskus tulee ihan vastinettakin mutta käräjien riski on liian suuri kun suomi-myyjiä ei ole.
Siellä se kasvoi pellon laidassa ja siitä tuli aina niin hyvälle tuulelle.

pizbuin

ViestiKirjoittaja pizbuin » 16.4.2013 18:28

Savon Sanomat 16.4.2013
http://imgur.com/Tw1aaf2
"Kokonaiset hampunsiemenet käyvät kananrehuksi, Callaway kertoo"

Koska markettien hyllyltä löydämme rypsiporsaan lisäksi hamppukanaa tai kuten murrehirmu sanoisi hamppukannaa.

Bubbler

ViestiKirjoittaja Bubbler » 16.4.2013 21:13

Kun ois tuollanen pelto täynnä kukkaa. :P
Viel on vaan niin pirusti siihen matkaa. :eiei:

BonHamppu

ViestiKirjoittaja BonHamppu » 18.4.2013 13:40

Hamppu Suomen uusi Nokia?

Maakuntalehdessä oli juuri kirjoitus siitä kuinka hampusta saattaisi tulla Suomelle uusi vientituote. Olin jutusta iloisesti yllättynyt, sillä hamppu on todellinen tulevaisuuden kasvi, joka sitoo kasvaessaan ilmasta valtavat määrät hiilidioksidia, parantaa maata, ei tarvitse kasvaessaan kasvinsuojeluaineita tuottaen nopeakasvuista raaka-ainetta moneen teolliseen käyttöön.

Hamppu sisältää kaikki ihmisen tarvitsemat proteiinit ja rasvat oikeissa suhteissa. Hamppuöljy parantaa ja estää sydänsairauksia. Hamppu tuottaa polttoainetta, kuitua ja öljyä, mutta ennen kaikkea ruokaa. Hampusta voi tehdä paperia, muovia, vaatteita, tiiliä ja taloja ja kaikki tämä myrkyttömästi ilman vaarallisia kemikaaleja niin että siitä tehty kuitu ja muovikin voidaan turvallisesti kierrättää

Nettisivuilta löytyy paljon hyvää tietoa hampusta! Hampun kasvatukseen tarvittavat investoinnit ovat myös vähäiset jos niitä tarvitsee ollenkaan, sillä raskaan koneiston käyttöä ei hampun kasvatukseen käsittääkseni tarvita.

Minusta olisi hienoa jos karjankasvatukseen uupuneet tilalliset löytäisivät uuden mahdollisuuden hampun kasvatuksesta nyt, kun EU:kin sitä tukee ja siihen saa myös kaikki mahdolliset ympäristötuet. Kyllä se on niin, että hamppu tulee ja hamppu pelastaa, jos vain Suomi ja tämä Pohjois-Savokin on siihen valmis!

http://www.iisalmensanomat.fi/mielipide ... kia/776501

jutilantimo

ViestiKirjoittaja jutilantimo » 18.4.2013 14:03

Mikä ihme on tämä Iisalmen Sanomien juttu?

Varsinaista verbaalista taituruutta.

"Olin jutusta iloisesti yllättynyt, sillä hamppu on todellinen tulevaisuuden kasvi, joka sitoo kasvaessaan ilmasta valtavat määrät hiilidioksidia, parantaa maata, ei tarvitse kasvaessaan kasvinsuojeluaineita tuottaen nopeakasvuista raaka-ainetta moneen teolliseen käyttöön."

Innokkuutta riittää, mutta otetaanpas happea välillä. Kunnollista tekstiä nähtäville, ei hätäisesti kirjoitettua kampetta.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”