Kuva

Marssi!

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
dfly

ViestiKirjoittaja dfly » 26.3.2004 18:49

Jumipaa kirjoitti:pomolle meen tollasta sanoon ni tulee kenkää tai palkankorotuksesta on ihan turha haaveilla :lol:

mitä jos pomosi on hampun puolella? ei sitä voi koskaan tietää,"elämä on yhtä riskiä"
plaa plaa

Jumipaa

ViestiKirjoittaja Jumipaa » 26.3.2004 20:01

no riskiä en todellakaan aio ottaa kertomalla :lol:
ihmisraunio :(

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 27.3.2004 13:56

Jumipaa kirjoitti:kyse ei tällä kertaa ole rahasta 20e sinne tänne, eikä 100km matkakaan ole se este, este on se että joutuisin tulemaan sieltä töihin vielä illaksi joten en voi jäädä pitämään hauskaa kavereiden kanssa :pimp:

Ja tällä perusteella on sitten hyvä missata koko juttu...?

Kiva asenne... :)

Jumipaa

ViestiKirjoittaja Jumipaa » 27.3.2004 19:18

edwin kyllä sinä sitten ymmärrät kun kasvat vähän, olen erittäin sosiaalinen ihminen :shock: :D
ihmisraunio :(

Zaras

ViestiKirjoittaja Zaras » 28.3.2004 2:28

mä ajattelin ehkä laittaa iiison foliohatun päähän! siis sellasen jossa on lieri ja kaikkea..miks muut ei tunnu lämpenevän ehdotukselle? kaikki voi tehdä omanlaisensa foliohatun: viikinkilätsän, kruunun, tonttulakin, velhohatun.. mitäköhän vielä?.. sit ollaan kaikki siel :foil:

Robgand

Hop heiiaaa ylös ja matkaan!!!

ViestiKirjoittaja Robgand » 29.3.2004 3:27

Nyt jokainen lahkoon tai säätyyn katsomatta ottaa itseään niskasta kiinni ja rehautuu marssimaan yhteisen ja hyvän asian puolesta! Tehkää itsellenne palvelus lähtekää marssimaan... Mitä enempi marssijaa sitä enempi sanomalla voimaa... HAMPPU VAPAAKSI! ...

Tuhansia :lol: maaaarssi näin, aurinkoista tietä eeteeenpäin...

link

ViestiKirjoittaja link » 30.3.2004 13:38

Olen varmaan mitä todennäköisemmin kaikissa kaupungeissa mukana... Vitut poliseista... Eihän niitä ennenkä oo tarvinu pelätä. Hui kamalaa jos siäl on supo kuvaamassa? Nii varmaan moni muukin media on siälä kuvaamassa. Ei Marssiminen oo laitonta puuha... mun puolest ne saa kuvata mua niin paljon ku haluaa. :lol: :lol: Kaikki mukaan marsseihin ja tottakai kaverit vielä mukaan ja kaikki turhat winetykset vittuun :mrgreen: :pimp: :D
Älä ota sitä vakavasti

TropiJazz

ViestiKirjoittaja TropiJazz » 30.3.2004 16:45

Kyllä mä aion marssia, toi oli vähän sarkastinen veto niille
jotka pelkäävät. Pelko pois! Näytetään niille!
"I got some friends who like to stay high
think of the tax potential if it were legal to buy
but instead of the heat is forced
to bust on victimless crimes
it's a low-class bust worth nickels and dimes"

temppu

Jep

ViestiKirjoittaja temppu » 30.3.2004 17:31

Sinne kannattaa kasata mukaan myös paaljon kavereita. Siis tietty semmosia, että hampun puolesta marssiminen ei käy aatteita ja ideologioita vastaan. Ei siinä mitään kuumotuksia tartte sit ottaa, ku ei Ne kaikkia voi mitenkään "rekisteröidä". Siinä sulautuu ihmiseks ihmisten joukkoon. Ei se hampun kasvattaminen varmaan mitenkään paista ihmisestä niin, että sieltä kesken marssin posliinit ottais kiinni ja mentäis kotio kattomaan sun puskaa jne. Hittovie. Eikä se marssi niin kauaa kestä, että ei ehtis illaks kotio/töihin/mihin lie. Huono selitys se, että pitää töihin tai mihinlie ehtiä illalla. Jos ei luonto kestä sitä, että ite pitäs lähteä marssin jälkeen kotio ku muut jää mahdollisesti pitämään kivaa, niin ohhoijjaa, ei aina voi voittaa, ei edes joka kerta.
Hmm. Ajatus ei jotenki kulje, oli vaikka mitä mitä tähän piti kirjottaa, mutta kaikki unehtu tässä. Ja ihan selvinpäin tässä kaikenlisäks =)

tuffgong

ViestiKirjoittaja tuffgong » 31.3.2004 8:37

Eskimogrower kirjoitti:
Toivon, että joukossa olisi "normaaleja" ihmisiä (valtaosasta turha haaveilla), eikä vain koko hamppua polttavat alakultturiryhmät, joiden edustajat on nuoria.

Siellä kun parikymppiset Juudaan Leijonat ja Fubu- pojat painavat rinta rinnan hampun puolesta pitkin Helsingin katua, niin ei voi kun miettiä että haluaako tätä päihdettä yhteiskuntaan. :(

siinä oli asiaa... "normaaleja" ihmisiä marsseihin niin "normaalitkin" ihmiset osaaa yhtyä ajatukseen... Ääripään epelit vois esittää "normaaleja".

Eiks se ois aika LOL jos kaikki polttelijat tulis jollain lukio -kauluspaita ja etujeejee- lookilla marssiin ja vaan kylteistä tietäis et ne polttelee?

se ois marssi :idea:
8)

(edit: ei niitä fubupellejä tarttis ollenkaan... whohoho)
Jos kysyn jotain - mitä ikinä kysynkin - tämä kysymys on kysytty vasta hupun ja searchin tutkimisen jälkeen.

repemon

ViestiKirjoittaja repemon » 31.3.2004 9:41

Aika ahdasmielisiä asenteita...
"When time stops, evil ones will be pointed out for all to see"

carcara

ViestiKirjoittaja carcara » 31.3.2004 9:57

Hmm jäin tässä miettimään.. noh Suomessa tämä päihdekulttuuri nyt vaan on sellasta, että jo nuorena aletaan päihteitä käyttämään. Noin 0,08% alle 18 vuotiaista on kuitenkin varmaan sitä mieltä, että mielummin käyttäisi hamppua, kuin alkoholia (ei siis välttämättä aina kossua ja peeällää).
Onko hamppumarssi vahvastikin k-18, sillä alaikäisethän saattaisivat tuoda huonoa julkisuutta marssissa.. vai?
Ajattelin vain, että olisin pari kaveria voinut mukaan ottaa, jotka eivät kyllä ole vielä 18, mutta jotka ovat sisäistäneet hampunpolton ja -kasvatuksen "oikeaoppiset aatteet" :)
Mielipiteitä, ennen kuin uskallan kaverit mukaan pyytää.
Maksa pomon liksat pomo maksaa verot/
Halpa viinanhinta kuittaa tuloerot/
...

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 31.3.2004 10:07

Jumipaa kirjoitti:edwin kyllä sinä sitten ymmärrät kun kasvat vähän, olen erittäin sosiaalinen ihminen :shock: :D

Luulenpa, että kasvuikäni pysähtyi noin 15 vuotta sitten, joitakin asenteita en ymmärrä haudassakaan.

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 31.3.2004 10:11

Riippuu minkä ikäisiltä näyttävät. Jos näkee jo puolen kilometrin päähän että ovat alaikäisiä, en välttämättä ottaisi messiin. Toisaalta ulkonäönkään perusteella ei toki voi rajata ketään pois, itsekin kun kuulun siihen joukkoon että röökiä ostaessa kysytään paperit vaikka yli kahdenkympin mennään... Pointti vaan lähinnä se, ettei liian suuri osa marssijoista näyttäisi selvästi alaikäisiltä, koska silloin valitettavasti menee se uskottavuus.

tuffgong

ViestiKirjoittaja tuffgong » 31.3.2004 10:12

carcara kirjoitti:Hmm jäin tässä miettimään.. noh Suomessa tämä päihdekulttuuri nyt vaan on sellasta, että jo nuorena aletaan päihteitä käyttämään. Noin 0,08% alle 18 vuotiaista on kuitenkin varmaan sitä mieltä, että mielummin käyttäisi hamppua, kuin alkoholia (ei siis välttämättä aina kossua ja peeällää).
Onko hamppumarssi vahvastikin k-18, sillä alaikäisethän saattaisivat tuoda huonoa julkisuutta marssissa.. vai?
Ajattelin vain, että olisin pari kaveria voinut mukaan ottaa, jotka eivät kyllä ole vielä 18, mutta jotka ovat sisäistäneet hampunpolton ja -kasvatuksen "oikeaoppiset aatteet" :)

k18 on kyllä munmielestä minimi koska sinne tulee ne teinipolttelijat mitkä tuo tosi huonoo kuvaa tälle kulttuurille. Tuosta se on juuri kiinni. Pitää olla henkisesti kypsä siihen marssiin osaanottajien että siitä saadaan irti se hyöty. On niitä 30v tyyppejäkin (tosin harvassa) jotka ei o sisäistäny polttelua mutta niitä on tosi vähän kun taas teineissä luku koettelee 90%. Ota ne mukaan jos tiedät että he ovat valmiita hamppumarssiin.
Jos kysyn jotain - mitä ikinä kysynkin - tämä kysymys on kysytty vasta hupun ja searchin tutkimisen jälkeen.

carcara

ViestiKirjoittaja carcara » 31.3.2004 11:27

Juuh, no kyllä nuo kaverit, joiden kanssa polttelen, ovat kyllä sisäistäneet idea, joten täältä suunnasta tulee varmaan parin jampan miehistölisäys marssiin. Eivät mitenkään räikeästi alaikäisiltä näytä, joten tuskinpa sekään ongelma.
Onko muuten tietoa marssin suuruudesta? Hamppu.netin etusivulla näytti "ilmoittautuneita" olevan vasta 60 :?

...

Zaras

ViestiKirjoittaja Zaras » 31.3.2004 12:37

hohhoijaa. nyt aletaan jo luokittelemaan että minkä näköiset ja ikäiset saavat tulla marssille! sairasta.. kohta varmaan hipin näköiset eivät saa tulla marssimaan kun tuovat huonoa julkisuutta! :x
tuo "oikeaoppinen" kasvattelu ja polttelu.. mitä siihen kuuluu? ei saa polttaa pl:ää eikä karstoja? :laugh:

aika sairasta lähtee määrittelemään kuka saa tulla marssille ja kuka ei. eikö mielenosoitukseen saa tulla kuka vaan joka kannattaa/vastustaa asiaa?

kyllä mä ymmärrän noi teiän julkisuuskuva-selittelyt, mutta jos sitä alkaa liikaa miettimään saatikka sitten toteuttamaan, ei siitä voi mun mielestä seurata kuin pahaa.

miten te voitte alkaa arvostelemaan että ei teinipolttelijoita! onpas täällä taas suvaitsevaisia ihmisiä.... iän ja ulkonäön perusteella arvostellaan ihmisiä, huh huh. ei kumminkaan kaikki ole niitä teinipolttelijoita, vaan osa. eikö ole hyvä että sinne saataisiin mahdollisimman paljon eri "ihmisryhmiä"?

ja carcara.. varmaan joku tulee kysymään frendeiltäsi pahveja!

carcara

ViestiKirjoittaja carcara » 31.3.2004 13:04

Zaras, tajuan kyllä sun pointtis, mutta sitä mietin, että onkohan ihan järkevää tuoda HUUMETTA puolustavaan mielenosotukseen alaikäisiä? Ei mun mielestä olis mukavaa nähdä esim "KOSSU VIELÄ HALVEMMAKSI" -mielenosotuksessa kovin montaa alaikäistä :wink:
Ja ei niitä papereita varmasti kukaan kysele, onhan se nyt selvä, mutta kuitenkin mietin vain hampuusien parasta :)
Aika moni alaikäinen kuitenkin polttelee just sen takia, että se on niin vtun hiphop.. sitä kutsuisin ite teinipoltteluks. Eli ei ole mitään muuta perää, kunhan kitataan viinaa ja poltellaan (mitä tahansa), kunhan pää on helvetin sekasin. Ja lätkää sen takia, että se on halvinta, sitä on helpoin saada ja ku snoop dogiki. Mun mielestä se ei ole ihan se pointti..

...

tuffgong

ViestiKirjoittaja tuffgong » 31.3.2004 13:07

Zaras kirjoitti:hohhoijaa. nyt aletaan jo luokittelemaan että minkä näköiset ja ikäiset saavat tulla marssille! sairasta.. kohta varmaan hipin näköiset eivät saa tulla marssimaan kun tuovat huonoa julkisuutta! :x
tuo "oikeaoppinen" kasvattelu ja polttelu.. mitä siihen kuuluu? ei saa polttaa pl:ää eikä karstoja? :laugh:

aika sairasta lähtee määrittelemään kuka saa tulla marssille ja kuka ei. eikö mielenosoitukseen saa tulla kuka vaan joka kannattaa/vastustaa asiaa?

kyllä mä ymmärrän noi teiän julkisuuskuva-selittelyt, mutta jos sitä alkaa liikaa miettimään saatikka sitten toteuttamaan, ei siitä voi mun mielestä seurata kuin pahaa.

miten te voitte alkaa arvostelemaan että ei teinipolttelijoita! onpas täällä taas suvaitsevaisia ihmisiä.... iän ja ulkonäön perusteella arvostellaan ihmisiä, huh huh. ei kumminkaan kaikki ole niitä teinipolttelijoita, vaan osa. eikö ole hyvä että sinne saataisiin mahdollisimman paljon eri "ihmisryhmiä"?

ja carcara.. varmaan joku tulee kysymään frendeiltäsi pahveja!

olisi hyvä, tietysti.

en mä muista tiedä, mutta en mä ihan noin jyrkästi ajatellu. Mun mielestä loppujen lopuks niin paljon vaan porukkaa kun mahollista... "fubupelle / teinipolttelija" ei liity mitenkään mielestäni ikään eikä oikeastaan ulkonäköönkään. Ja kyllä tietysti niitäkin saa olla, mitä kukaan on muille mitään sanomaan, oma asia, mutta mieti jos suurin osa on niitä joille -ganja on koko elämä ja on hamppukorut, paidat, housut jne. ja puhuu vaan ganjasta, aina pilvessä- henkilöt tulevat marssiin niin vaikutus olisi käänteinen. Sama jos alkoholi olisi kielletty ja sit yritettäis saada alkoholistien kanssa alkoholi pois kiellosta. Ei tulis mitään.

Ideahan on että siinä näkee kaikki ihmisryhmät.

Pitää olla pari tavista, fubua ja vaikka lakimiestä.
Tietysti.

(teinipolttelija=polttelee gu o HeLmEE! Mä oon erilainen nuori ---- fubupelle=yleensävalkonen, ns. "wigga" ja kaikki saa pelätä sen stilettiä, pilven poltto on kovien poikien puuhaa --- käsitteet stereotyyppisessä tietämyksessä minun ja tuttujeni tietääkseni)

EDIT: Ja mietippä nyt jos semmoseen mielkuvitukselliseeen alkoholimielenosotukseen tulis joitain 13-15 v poikia ja tyttöjä? Muut ihmiset ei kato ymmärrä ganjaa sellasena kun se on. Ne pitää tätä vahvana huumeena. Muutenhan tää olis laillista. Niille pitää näyttää että polttelijat on tavallisia ihmisiä. Mut jos ne näkee vähänkin liikaa fubuja ne leimaa loppuelämäkseen ganjan vahvaksi rappioittavaksi huumeeksi ilman suhteuttamista vaikka alkoholiin mitä käyttää joka kuudes väärin ja lähes jokainen liian nuorena.

EDIT2: Mieti jos sun lapset olis siellä, etkä tietäis eroa LSD:stä ja Ganjasta?

-skunkpoison

ViestiKirjoittaja -skunkpoison » 31.3.2004 13:16

carcara kirjoitti:Onko hamppumarssi vahvastikin k-18, sillä alaikäisethän saattaisivat tuoda huonoa julkisuutta marssissa.. vai?

Aaa! goddämn what bulls**t! :twisted: Hamppumarssi on erittäin epävahvasti k-18 ja miks ees kysyt forumilaisten mielipidettä, en jotenkin tajua.. Kyllä sinne saa "teinit" tulla siinä missä muutkin. Hyvä olisi saada iso joukko erilaisia ihmisiä, eikä pelkästään forumin yleisen mallin mukaisia "hamppukansalaisia". Oi, minä suuri ja mahtava hamppufoorumin moderaattori sanon: pois kaikki alaikäiset marssimasta ja tuomasta huonoa julkisuuskuvaa!. Blah! Älä Carcara turhia kumarra. Sanoitko kavereillesi, että täytyy nyt ensiksi kysyä foorumilta, voitteko tulla mukaan..?

tuffgong: ne teinipolttelijat ON osa tätä kulttuuria ja tulee aina olemaan, enkä tajuu tota "polttelun sisäistämistä", voitko selittää? Ja kuka ei olisi valmis hamppumarssiin?, varsinainen tulikoe. LOLLOL! jos et oo vielä tajunnu niin toivottavasti nyt tajuat: ne teinit ei siellä sun puolesta ole marssimassa vaan yhteisen -ja oman päämäärän hyväksi.

Suurin osa siellä on kuitenkin todennäköisesti yli 18 ja "uskottavia". Tosin kenen silmissä? "Tavallinen" kansa katsoo vierestä ohi kulkevia locksipäitä ja muita hippejä jotka epämääräisesti mongertaa paukkupäissään jotain "hamppua, blaadablaada!". Näyttää typerältä, mutta sitä se nyt vaan sattuu olemaan, vain pieni, se radikaalein marginaali lähtee marssimaan ja jaksaa nostattaa ääntä. Muut jää kotiin poliisin tai muun pelossa, ei vaan jaksa tms. Kaikki väenlisäys on siis pelkkää bonusta, olisi se kiva nähdä "pissaliisoja" ja "teinipeeloja" paikalla puolustamassa tätä asiaa, jota kukaan ei voi omistaa.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”