NudistiBudisti kirjoitti:Jukka Poika kannabiksesta: Elämästäni on poistunut häiriötekijä
Suomalaisen reggae-musiikin lähettiläs Jukka Poika villitsi festariyleisöä lauantaina Ruissalossa.
Jukka Poika & Soud Explosion Bandia ei voinut kuunnella hymyilemättä ja jammailematta. Voiko reggae-musiikkia edes kuunnella suupielet alaspäin?
Kuulemma voi.
Tulikuumassa helteessä keikkansa vetänyt Jukka Poika antoi reseptin täydelliseen festaripäivään. Nestetasapainosta tulee huolehtia, syödä hyvin ja nauttia musiikista.
Jukka Poika huolehtii myös itse hyvin syömisestään.
- Ruokavalioni on kasvispainotteinen. Valikoin laadukkainta ravintoa. En ole enää nykyisin niin ehdoton, mutta pidän välillä puhdistavan paastopäivän juoden porkkanamehua.
Ärsyttääkö humaltunut yleisö?
- Juominen on jokaisen oma asia, kunhan se ei purkaudu huonolla tavalla. Typerät ihmiset saattavat tehdä kännissä typeryyksiä, mutta yleensä kaikki käyttäytyvät suht hyvin.
Jukka Poika itse ei nauti kuin siiderin tai kaksi ennen keikkaa. Se auttaa luomaan oikeanlaista juhlavaa tunnelmaa.
Kati Rajasaaren kanssa tehty kirja Jukka Poika julkaistiin tänä vuonna.
Kirja käsittelee reggaetähden värikästä elämää ja paljastaa muun muassa, millaista artistin huumearki oli aikoinaan.
Nyttemmin Jukka Poika on kuitenkin jättänyt kannabiksenkäytön, joka oli pahimmillaan jopa päivittäistä.
Mikä on muuttunut noista päivistä?
- Olen kehittynyt ja kypsynyt. Kun polttelin, minulla oli ehdottomampi asenne. Nyt elämästäni on poistunut yksi häiriötekijä, joka vei paljon energiaani.
Kannabis rytmitti päivät. Polttelu ei ollut satunnaista, vaan todellinen harrastus: Jukka Poika kasvatti jopa omat kannabiksensa ja jäikin kasvattamisesta kiinni saaden sakkoja.
- En osaa moralisoida asiaa, en tiedä, oliko se minulle hyvä vai huono juttu.
Käyttö loppui, koska Jukka Poika halusi selkeyttää tunnemaailmaansa. Hän myöntää, että nuorempana saattaa suhtautua joihinkin asioihin hölmösti ja satuttaa rakkaimpiaan.
- Olen satuttanut äitiäni ehdottomuudellani. Hän sai minusta lisästressiä. Nyt välimme ovat kuitenkin lämpimät.
Elämä on opettanut pohdiskelevaa muusikkoa, joka ei halua ottaa musiikkiaan liian vakavasti.
- Olen luonnollinen luontokappale ja elän muutoksessa. Lavalla loistan niille ihmisille, jotka sitä haluavat. Olen ensisijaisesti yleisönpalvelija
-NB-