Törkeä huumausaine rikos, millainen tuomio???
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Törkeä huumausaine rikos, millainen tuomio???
Jäin juuri kiinni 27.4.11 n.8 kilosta märkää kukkaa (10kasvia) ... osa kuivumassa ja osa edelleen huuhtelussa!
poliisi epäilee määräksi n.2kg kuivaa ja kuulusteli 2 päivän ajan hyvinkäällä!
asian esitin niin että oletin kasveista tulevan n. 0,5-1kg koska pakkauskin sanoi 300/m2 ja olivat kasvamassa 240x120x200 teltassa, elikä
alanakkaan 2,8m2 ei olisi pitänyt tuottaa moista määrää?
millaisenkohan tuomion tulee olemaan?
kuulustelija sanoi että syyttäjä hakee 1,5 vuotta vankeutta!!! joka kuulostaa aika hurjalta?
aikaisemmin alla n.5 vuoden takaa käyttörikos. ja poliisi epäili nyt myyntiä ym... koska takavarikosta löytyi digi vaaka ja määrä
omaan käyttöön on kohtalaisen suuri!
valaiskaa asiassa pikkasen kun panikin omaisesti pähkäilen jo linnaan joutuvani ja asian ajasta ei ole tietoa vielä, koska olen
käytännössä konkurssissa mutta minulla on omistus asunto! voinko hakea ilmaista asianajajaa vai olenko varoissani?
poliisi myöskin sanoi että asunto laitetaan myynti kieltoo ja sakkoja vastaan lunastetaan valtiolle velka hintaan???
APUA! auttakaa joku tietävä kuinka tilanteessa toimia ja millainen tuomio tulee olemaan?
ps. poliisi ei myöskään esittänyt rynnäkössä sisälle tullessaan etsintälupaa?
ja voiko joku suositella asianajajaa! olen varaton mutta omistan velkasen kämpän! vaikuttaako asiaan???
Antille apuja!
asian esitin niin että oletin kasveista tulevan n. 0,5-1kg koska pakkauskin sanoi 300/m2 ja olivat kasvamassa 240x120x200 teltassa, elikä
kuulustelija sanoi että syyttäjä hakee 1,5 vuotta vankeutta!!! joka kuulostaa aika hurjalta?
aikaisemmin alla n.5 vuoden takaa käyttörikos. ja poliisi epäili nyt myyntiä ym... koska takavarikosta löytyi digi vaaka ja määrä
valaiskaa asiassa pikkasen kun panikin omaisesti pähkäilen jo linnaan joutuvani ja asian ajasta ei ole tietoa vielä, koska olen
käytännössä konkurssissa mutta minulla on omistus asunto! voinko hakea ilmaista asianajajaa vai olenko varoissani?
poliisi myöskin sanoi että asunto laitetaan myynti kieltoo ja sakkoja vastaan lunastetaan valtiolle velka hintaan???
APUA! auttakaa joku tietävä kuinka tilanteessa toimia ja millainen tuomio tulee olemaan?
ja voiko joku suositella asianajajaa! olen varaton mutta omistan velkasen kämpän! vaikuttaako asiaan???
Antille apuja!
Re: Törkeä huumausaine rikos, millainen tuomio???
ONNEXI OLKOON!
Poliisin ei tarvitse Suomessa kait esittää kotietsintä lupaa, mutta vaikka tarvitsisikin on tuo Suomessa mitätön virhe, josta et saa mitään etua oikeudessa.
Kukan määrästä tekisi mieli väittää ettet voinut kasvattaa niin paljoa 2.8:ssa m^2:ssa! Kauanko vegetit? Mikä setti oli tarkemmin? Entä lajike? Siis miten ne punnittiin? (kaikki juurineen vaakaan &8 kg mariako??) Ei siin muuta, mut jos sua syytetään 2 kg kasvimäärästä siivoamatonta kasvia, niin yritä sanoa ainakin, ettei ne länttää 15 € /g hintaa päälle, koska 2 kg siivoamatonta ei liene kuin 8 k €-5 k € arvoinen sulle. Heikkeinäkään myytynä siivottua budia saisit olla onnekas, jos saisit 15 k €. Voisit väittää, että osa oli menossa kavereille, joita et halua paljastaa, mutta tietenkin voit olla rehellinenkin &haitata systeemiä martyrismilla. Ties vaikka rehellisyytesi &mahdollinen katumuksesi palkittaisiin, jota epäilen vahvasti, mutta omaisitpahan ainakin puhtaan omantunnon (,jos sinulla sellainen ikävyys sattuu olemaan).
Sanoisin, että menetät varmaankin kämpän, mutta senkin takia, kokeile tarkentaa sitä POLIISIn raporttia, jos voit. Ei kannata ottaa tuomiota 40 k €:n satsista, jos ei kasvattanut kuin 5 k€ -15 k€. Saatat joutua avovankilaan. Suuri ihme taitaa olla, jos joudut muuritaloon. Kun olet rangaistuksesi kärsinyt, ei sinulla ole yhteiskunnallista "elämää" jäljellä paskan vertaa saatikka omaisuutta, joten voit muuttaa hollantiin kasvattamaan ammattimaisesti |D tai Keuruulle rappiotilalle viljelemään budia metsissä!
Poliisin ei tarvitse Suomessa kait esittää kotietsintä lupaa, mutta vaikka tarvitsisikin on tuo Suomessa mitätön virhe, josta et saa mitään etua oikeudessa.
Kukan määrästä tekisi mieli väittää ettet voinut kasvattaa niin paljoa 2.8:ssa m^2:ssa! Kauanko vegetit? Mikä setti oli tarkemmin? Entä lajike? Siis miten ne punnittiin? (kaikki juurineen vaakaan &8 kg mariako??) Ei siin muuta, mut jos sua syytetään 2 kg kasvimäärästä siivoamatonta kasvia, niin yritä sanoa ainakin, ettei ne länttää 15 € /g hintaa päälle, koska 2 kg siivoamatonta ei liene kuin 8 k €-5 k € arvoinen sulle. Heikkeinäkään myytynä siivottua budia saisit olla onnekas, jos saisit 15 k €. Voisit väittää, että osa oli menossa kavereille, joita et halua paljastaa, mutta tietenkin voit olla rehellinenkin &haitata systeemiä martyrismilla. Ties vaikka rehellisyytesi &mahdollinen katumuksesi palkittaisiin, jota epäilen vahvasti, mutta omaisitpahan ainakin puhtaan omantunnon (,jos sinulla sellainen ikävyys sattuu olemaan).
Sanoisin, että menetät varmaankin kämpän, mutta senkin takia, kokeile tarkentaa sitä POLIISIn raporttia, jos voit. Ei kannata ottaa tuomiota 40 k €:n satsista, jos ei kasvattanut kuin 5 k€ -15 k€. Saatat joutua avovankilaan. Suuri ihme taitaa olla, jos joudut muuritaloon. Kun olet rangaistuksesi kärsinyt, ei sinulla ole yhteiskunnallista "elämää" jäljellä paskan vertaa saatikka omaisuutta, joten voit muuttaa hollantiin kasvattamaan ammattimaisesti |D tai Keuruulle rappiotilalle viljelemään budia metsissä!
Lajikkeita oli 2... 5kpl b52 ja 5kpl alaskan ice! b52:lla oli n.1,5kk vege ja icet tuli 2vk myöhemmin ja jäi todella paljon pienemmiksi!
tilana tosiaan 240 wide teltta ja 2kpl 600w ja 250w esl...
kotia päästyäni täältä löytyi kyllä teltta silvottuna ja astiat juurineen paikalleen jätettyinä eli varmaankin varsien ja lehtien kans punnittuna se 8kg?
väitinkin jo kuulusteluissa että en millään voinut odottaa noin isoa satoa ja myönsin jo polttaneeni kavereiden kanssa metsä reissulla 20g hieman kesken eräistä... ja että olisin antanut sitä kavereilleni kylläkin ilman hintaa! (miksi pitikin?) myyntiä en myöntänyt! omaa polttoa se toivottu n.05,5kg olisi ollut!
johon juurikin äsken vastasi asianajaja kaasalaisen jussi että antaminen jo rinnastetaan myyntiin ja voivat laittaa koko setin sen piikkiin??? ja vihjeenä sanoi vielä, että todellakin asunto äkkiä myyntiin ettei kerkeä menemään myynti kieltoon!!! ja lunasta valtiolle velalliseen hintaan korvauksiin! jolloin menettäisin jo siinäkin pankille muutamien vuosien aikana maksetut maksut + se mikä tulisi siitä myynti erästä korvattavaksi (10-15€/g eli 20k-30k€)
aikaisempaa tuomiota ei ole joten onko turhaa toivoa että en linnaan joutuisi? vaikka se syyttäjä törkeästä varmaan 1,5v ehdotonta hakeekin!
muilla kokemuksia vastaavasta ja tuomioista?
antille lisää apuja!
tilana tosiaan 240 wide teltta ja 2kpl 600w ja 250w esl...
kotia päästyäni täältä löytyi kyllä teltta silvottuna ja astiat juurineen paikalleen jätettyinä eli varmaankin varsien ja lehtien kans punnittuna se 8kg?
väitinkin jo kuulusteluissa että en millään voinut odottaa noin isoa satoa ja myönsin jo polttaneeni kavereiden kanssa metsä reissulla 20g hieman kesken eräistä... ja että olisin antanut sitä kavereilleni kylläkin ilman hintaa! (miksi pitikin?) myyntiä en myöntänyt! omaa polttoa se toivottu n.05,5kg olisi ollut!
johon juurikin äsken vastasi asianajaja kaasalaisen jussi että antaminen jo rinnastetaan myyntiin ja voivat laittaa koko setin sen piikkiin??? ja vihjeenä sanoi vielä, että todellakin asunto äkkiä myyntiin ettei kerkeä menemään myynti kieltoon!!! ja lunasta valtiolle velalliseen hintaan korvauksiin! jolloin menettäisin jo siinäkin pankille muutamien vuosien aikana maksetut maksut + se mikä tulisi siitä myynti erästä korvattavaksi (10-15€/g eli 20k-30k€)
aikaisempaa tuomiota ei ole joten onko turhaa toivoa että en linnaan joutuisi? vaikka se syyttäjä törkeästä varmaan 1,5v ehdotonta hakeekin!
muilla kokemuksia vastaavasta ja tuomioista?
antille lisää apuja!
2x600w EI VOI tuottaa 8kg. 1g/w on HYVÄ suoritus, jolloin tuosta olisi satoa tullut 1.2kg. Etsi referenssejä tuotto-odotuksiin ja esittele ne.
Pidä huolta siis, että oikeudenkäynnissä tulee esille (ja et se sun asianajaja ymmärtää!) ettei tuollaista määrää voi tuottaa, vaan sun kasvit on punnittu märkinä. Samoin pitää tuoda esiin se, että lehdet ja varret eivät ole samantasoista huumausainetta kuin kukka.
Rikoshytötyä joudut korvaamaan tuon annetun aineen osalta valtiolle. Jos olisivat asunnon varmuusvarikkoa hakeneet olisivat tehneet sen samalla kun olit kiinni. Ei jälkeenpäin. Ja silloin kun omisuudesta on kiinnitystä pankille niin eivät hae oikein helpolla varmuusvarikkoa. Koska pankilla on tuossa sopassa asiansa ja konstinsa. Toinen asia jos asunnon arvosta alkaa olla 50% maksettu. Tai jos tonttisi on rannalla oleva lukaali jota paikalliset porvarit tahtovat.
Oli käsittämättömän kovan painon saaneet. Toivoa voi että paino putoaa alle 2,5kg. Tuosta määrästä voisit etelässä selvitä nippa nappa alta 2 vuoden reissulla(eli mahdollisuudet ehdonalaiseen ekakertalaisena)
Oksat ja lehdet kelpaavat ihan yhtä hyvin tuomioon..
Oli käsittämättömän kovan painon saaneet. Toivoa voi että paino putoaa alle 2,5kg. Tuosta määrästä voisit etelässä selvitä nippa nappa alta 2 vuoden reissulla(eli mahdollisuudet ehdonalaiseen ekakertalaisena)
Oksat ja lehdet kelpaavat ihan yhtä hyvin tuomioon..
En näe kyllä muuta ulospääsyä kuin että myyt kämpän, ja muutat nopeasti hollantiin. Sinua ei luovuteta koska, kannabiksen kasvattaminen omaan käyttöön hollannissa ei ole laitonta.
itse sain 0.2 grammasta aikanaan ilman mitään entisiä rikkeitä, 1200e sakkoja. Syyttäjä vaati 8kk ehdonalaista.
Asuntooni oli tehty kotietsintä poissaollessani ja jostain sohvanvälistä oli sitten, "vahvaksi" luokiteltua kukkaa löytynyt.
Tämä johtui siitä että minulla oli henkilökohtaista riitaa kyseisen kuulustelijan kanssa entuudestaan. Ja sanojani oli muuteltu, että niin. Voimmeko me luottaa poliisiin?
Minulla ei siis ollut mitään kasvamassa, silloin. Mutta sitten yllättäen noin 7kk tapahtuneen jälkeen tulee kutsu oikeuteen, olin aivan ihmeissäni kun kuulustelukirjoissa lukee että olen itse sanonut kasvattavani kannabista noin 10vuoden ajan. Ja antaneeni sitä sillointällöin kavereille.
Oikeudessa minulla oli lääkärinlausunto että olen päihteetön ja mikään ei viittaa siihen että olisin käyttänyt kannabista, ja sanoin kuulustelukirjoja väärennetyiksi. Ei auttanut.
Voisin kyseisestä tapauksesta antaa vaikka haastattelun tv;seen. Ja tuoda julki tämän korruptioituneen poliisijärjestelmän.
itse sain 0.2 grammasta aikanaan ilman mitään entisiä rikkeitä, 1200e sakkoja. Syyttäjä vaati 8kk ehdonalaista.
Asuntooni oli tehty kotietsintä poissaollessani ja jostain sohvanvälistä oli sitten, "vahvaksi" luokiteltua kukkaa löytynyt.
Tämä johtui siitä että minulla oli henkilökohtaista riitaa kyseisen kuulustelijan kanssa entuudestaan. Ja sanojani oli muuteltu, että niin. Voimmeko me luottaa poliisiin?
Minulla ei siis ollut mitään kasvamassa, silloin. Mutta sitten yllättäen noin 7kk tapahtuneen jälkeen tulee kutsu oikeuteen, olin aivan ihmeissäni kun kuulustelukirjoissa lukee että olen itse sanonut kasvattavani kannabista noin 10vuoden ajan. Ja antaneeni sitä sillointällöin kavereille.
Oikeudessa minulla oli lääkärinlausunto että olen päihteetön ja mikään ei viittaa siihen että olisin käyttänyt kannabista, ja sanoin kuulustelukirjoja väärennetyiksi. Ei auttanut.
Voisin kyseisestä tapauksesta antaa vaikka haastattelun tv;seen. Ja tuoda julki tämän korruptioituneen poliisijärjestelmän.
Vieras kirjoitti:Jäin juuri kiinni 27.4.11 n.8 kilosta märkää kukkaa (10kasvia) ... osa kuivumassa ja osa edelleen huuhtelussa!
Antille apuja!
Kuulostaa ikävältä tilanteelta. Tosiaan alle 2v tuomiot tuomitaan yleensä ehdollisina, joten tuskin kivitaloon joudut. Mutta käsittääkseni asuntoa ei kyllä voida mitenkään lunastaa tai ulosmitata sakkojen maksamiseksi, ellet sitten asu jossain lukaalissa (jos asut esim. yksin ja sinulla on lähemmäs 100m2 kämppä tms.). Lukaalitapauksessakin sinulle tulisi asunnon myyntihinnasta jättää varoja halvemman asumuksen hankintaan. Ei Suomessakaan ole niin, että ketään taivasalle jätetään maksamattomien sakkojen takia.
On kyllä hurjaa toihua jos tollanen tuomio tulisi. Jotkut selvii 10 puskasta sakoilla ja nuhteilla.
Mistäs tiesivät tulla etsinnälle omakotitaloon?
No ei tosta nyt ekakertalainen linnaan joudu millään. Itellä kans tulossa törkeestä syyte, syksyllä narahti ja vieläkä oo kuulunu mitään.. Siihen päälle sitte muutaman kuukauden jälkee uus narahdus mut se meni onneks ihan perus, ja siitä ei mennä ees oikeuteen ne vaa päättää jotku sakot.. Ihmetyttää vaan et kummastaka jutusta ei oo kuulunu vieläkää mitään.. Ja sitä törkeetä en kyllä myönnä, väittivät että kilo olis tullu mun 2vk kukkineista muutamasta kasvista plus et jäin pienestä määrästä myyntiä kii, mut willsii mitä sanovat ja yrittävät.. Pitää kans hoitaa asianajaja jostai ku sais vaa jotai tietoo tosta jutusta..
ahlala kirjoitti:En näe kyllä muuta ulospääsyä kuin että myyt kämpän, ja muutat nopeasti hollantiin. Sinua ei luovuteta koska, kannabiksen kasvattaminen omaan käyttöön hollannissa ei ole laitonta.
Lukasin juuri Viherpeikku-juttua jossa mainitaan:
"25. Eikö poliisi eli siis tutkinnanjohtaja tai edes esitutkintaa "seurannut" syyttäjä tiennyt sitä, että edes pienessä ja vähäpätöisessä rikosasiassa näytöksi langettavaan tuomioon ei riitä pelkkä syytetyn esitutkinnassa antama tunnustus, jos syytetty peruu tunnustuksen oikeudenkäynnissä? Tästä on kuitenkin olemassa selkeä korkeimman oikeuden ennakkopäätös eli ratkaisu KKO 2000:35; kyseinen ratkaisu muuten koski juuri huumausainerikosta eli hampun kasvattamista. Mainitun ratkaisun perusteluissa korkein oikeus lausui yleisessä muodossa eli siis rikosasioita yleensä koskien: "On selvää, että tuomiota ei voida perustaa yksin tai pääasiassa syylliseksi epäillyn esitutkinnassa antamaan, sittemmin peruuttamaan lausumaan."
http://jyrkivirolainen.blogspot.com/201 ... nurin.html
Ihmetyttää jos sinun tapauksessasi on oikeus toiminut toisin eikä antanut sinun muuttaa esitutkinnassa antamaasi "tunnustusta".
No ei antanut ei, munta voisikohan asian viedä uudestaan oikeuteen?
-
- 1 tähti
Valita hoviin.
HamppuWelho kirjoitti:Valita hoviin.
Siis voiko vielä valittaa hoviin vaikka käräjien tuomiosta olisi n. vuosi?? Vai onko se valitusaika sen max 30 päivää vai miten se oli??
ambient kirjoitti:Ja sitä törkeetä en kyllä myönnä, väittivät että kilo olis tullu mun 2vk kukkineista muutamasta kasvista plus et jäin pienestä määrästä myyntiä kii, mut willsii mitä sanovat ja yrittävät.. Pitää kans hoitaa asianajaja jostai ku sais vaa jotai tietoo tosta jutusta..
Poliisi on ainakin joissakin jutuissa arvioinut, että kasveista olisi tullut 100 grammaa / kasvi. Siihen voi väittää vastaan esim. tähän perustuen
Kansainvälisessä kirjallisuudessa on arvioitu, että sisäkasvatuksessa yksi kasvi tuottaa keskimäärin 25–28 grammaa kannabista (esim. Bouchard 2007).
http://www.stakes.fi/yp/2011/2/hakkarainen.pdf (sivu 9)
ambient kirjoitti:No ei tosta nyt ekakertalainen linnaan joudu millään. Itellä kans tulossa törkeestä syyte, syksyllä narahti ja vieläkä oo kuulunu mitään.. Siihen päälle sitte muutaman kuukauden jälkee uus narahdus mut se meni onneks ihan perus, ja siitä ei mennä ees oikeuteen ne vaa päättää jotku sakot.. Ihmetyttää vaan et kummastaka jutusta ei oo kuulunu vieläkää mitään.. Ja sitä törkeetä en kyllä myönnä, väittivät että kilo olis tullu mun 2vk kukkineista muutamasta kasvista plus et jäin pienestä määrästä myyntiä kii, mut willsii mitä sanovat ja yrittävät.. Pitää kans hoitaa asianajaja jostai ku sais vaa jotai tietoo tosta jutusta..
Noi on aika hitaita juttuja. Itellä tehtiin ratsia kotiin (mun huoneeseen asuessani porukoilla) ja vietiin kuulusteluihin. Tästä noin puolitoista vuotta niin tuli vasta oikeuteen kutsu syytettynä huumausainerikoksesta, ehdollista haki mut tippu korotettuihin sakkoihin
Bla..bla blabla bla..bla?
Juu ei täs ainaka itellä oo mitään kiirettä noitten asioden suhteen, sais unohtaa koko jutun mielummin..
Ja joo niinhän ne kyrvät mulle sano et laskee 100g per kasvi ja kuulusteluissa siihen puutuinki, että aivan turha se tollain on mitään laskee.
Ja joo niinhän ne kyrvät mulle sano et laskee 100g per kasvi ja kuulusteluissa siihen puutuinki, että aivan turha se tollain on mitään laskee.
Rikoslaki
Että näin.
50 LUKU
2 § (17.12.1993/1304)
Törkeä huumausainerikos
Jos huumausainerikoksessa
1) rikoksen kohteena on erittäin vaarallinen huumausaine tai suuri määrä huumausainetta,
2) tavoitellaan huomattavaa taloudellista hyötyä,
3) rikoksentekijä toimii sellaisen rikoksen laajamittaiseen tekemiseen erityisesti järjestäytyneen ryhmän jäsenenä,
4) aiheutetaan usealle ihmiselle vakavaa hengen tai terveyden vaaraa, tai
5) levitetään huumausainetta alaikäisille tai muuten häikäilemättömällä tavalla
ja huumausainerikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä huumausainerikoksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
Että näin.
Pääsemmekö irti