Ju$ba kirjoitti:...
Noh, unohdetaan sitten sana rasismi ja vaihdetaan se syrjintään
.
Mua haittaa, että kirjoitustaidottomille/lukutaidottomille ei anneta mahdollisuutta oppia kirjoittamaan/lukemaan.
Eiköhän kaikki osaa oppia kaikkea mihin kyvyt riittävät. Jos kyvyt eivät riitä niin kenen vika se on ja miksi siitä pitäisi rangaista käännytyksellä?
Vai että syrjintää
Ensinnäkin on jo ekologisestikin aivan helvetin typerää rehata esim. Afrikasta väkeä tänne Suomeen, jossa jo ilmaston ja elintapojen vuoksi kulutetaan ja saastutetaan moninkertaisesti enemmän kuin lähtömaassa. Ja tuo kirjoittamisen ja lukemisen opettelu on kyllä aivan naurettava argumentti jo sinälläänkin, että joka vuosi täältäkin menee helvetilliset summat rahaa noihin maihin mm. koulujen rakentamiseen ja ylläpitoon.
Tästä oman kulttuurin ja maan vihaamisesta on tullut länsimaissa oikea trendi ja se oksettaa minua. Meillä ei olisi edes varaa tukea kolmansia maita niin paljon kuin niitä nyt tuemme ja silti tuollaista valitusta kuulee ympäriinsä. Sivuhuomio: valkoisen miehen taakka on typerä ajatus, sillä me emme ole vastuussa siitä, mitä jotkut kauan sitten kuolleet esi-isämme ovat tehneet. Tuntuu, että meillä länsimaissa on mennyt tietyllä tapaa liian kauan liian hyvin ja siksi nykyään tuo äsken mainitsemani trendi on päässyt syntymään. Kun ei ole tarpeeksi isoja ongelmia omasta takaa, tehdään pienistä ongelmista isoja ja omitaan toisten ongelmat itselleen. Tästä päästäänkin sijaisloukkaantujiin, jotka loukkaantuvat jonkin ihmisryhmän puolesta, vaikka tätä ryhmää itseään asia ei edes haittaisi. Tästä olikin muutama viikko sitten ihan esimerkkitapaus jossakin uutisessa, mutten ikävä kyllä muista mikä se oli
Humanitaarisen maahanmuuton kasvun myötä sosiaaliturvan menot valtion kassasta ovat kasvaneet ja ne kasvavat joka vuosi. Nyt kun vielä elämme taloudellisesti huonoja ja epävakaita aikoja, niin se rokottaa monia muita sektoreita hyvinvointiyhteiskunnassamme. Se raha on aina jostain toisaalta pois ja tätä eivät yllättävän monet ilmeisesti kykene tajuamaan. Vihreiden ja Vasemmiston ajattelumallillahan raha tulee puista ja sähkö pistorasiasta.
Nykymenollakin on puhtaasti ajan kysymys, milloin valtio joutuu pakon edessä lopettamaan mm. ilmaisen terveydenhuollon. Ei se toki tapahdu ihan muutamassa vuodessa, mutta siinähän sitä olisi selittelemistä lapsille tai lapsenlapsille, että miten aikanaan päästimme asiat siihen jamaan, että näin sitten pääsi käymään.
Itse olen jonkinlainen hippikulttuurin hyypiö ja mua ärsyttää suuresti, että suurin osa ihmisistä ympärillä on hyvää tarkoittavia hölmöjä, jotka kusee omille kintuilleen "jaloilla" periaatteillaan. Itse peräänkuulutan järkiperäistä ajattelua ja nimenomaan pidemmällä tähtäimellä realiteetit muistaen ja sitten tärkeimpänä: turhan toivon voi heivata helvettiin. Näissä piireissä on tapana maahanmuuton, kuten monen muunkin asian suhteen olla sinisilmäisiä ja uskoa kaikkien ihmisten hyvyyteen - tai ainakin niiden, jotka tulevat eri kulttuurista - ja ajatella, että he omaavat samanlaisen arvomaailman kuin me.
Rasismiakaan ei ole se, että ajattelee vaikkapa somalien ryöstävän ja raiskaavan enemmän kuin suomalaiset. Joka kulttuurissa korostuu hieman eri piirteet - huonotkin. Suomalaisessa kulttuurissa ainakin liian vahvaan humalaan itsensä juominen ja sitä kautta kaatokännissä esim. jonkun toisen sanoman asian väärin ymmärtäminen -> kimpaantuminen -> tappelu. On naiivia kuvitella, että ainoastaan länsimaisissa kulttuureissa olisi jotain huonoja puolia.
Ihmisten pitäisi koittaa ymmärtää ja hyväksyä millainen olento ihminen oikeasti on. Lukekaa evoluutiosta, niin sekin jo avaa tätä käsitystä vähän paremmin. Ei siis mitään nettitekstejä vaan esim. Richard Dawkinsin kirjoja. Lukekaa kulttuureista, lukekaa objektiivisesti - kylmällä järjellä. Ehkä se onkin suurin ongelma monilla, että ajatellaan liikaa tunteella. Jokainen kuitenkin tietää, että se tunnevetoinen ajattelu ei ole todellakaan objektiivisin lähestymistapa, puhumattakaan, että järkevin - sitä on se järjellä ajattelu
Täällä Einomies Porkkakoski. Täältä tähän.