Siinä sitten ihmeteltiin hetki, käytiin ottamassa tuopit ja saatiin uutta infoa, että marssijat ovat kokoontuneet Finlandia-talon eteen. Lähdettiin kävelemään kohti Eduskuntataloa ja kohta olimme osa marssijoita.
Mitä itse tapahtumasta voisi sanoa? En ole yllättynyt että paikalle tuli näin paljon porukkaa. Nykyinen kieltolaki ei ole yhdentekevä asia. Fiilis paikalla oli hyvä ja keskustelin useamman paikalle saapuneen kanssa.
Totta kai megafoniin huudettiin kaikkea typerää, mutta oli siellä asiaakin. Poliisia on oikeastaan ihan turha syyllistää, he eivät kirjoita lakeja, vaan valvovat niitä. Ne lait kirjoitetaan siinä isossa talossa, jonka eteen me kokoonnuimme polttelemaan ja näin ilmaisemaan mielipiteemme. Poliitikot tässä pitäisi saada vastaamaan.
Ja jos se oma mielipide ei tullut esille, niin se johtuu siitä että ei ollut joko paikalla tai ei mennyt puhumaan. Minä en käynyt puhumassa, koska en kokenut sitä tällä kertaa tarpeelliseksi.
Seuraavaan tapahtumaan toivoisin vielä enemmän porukkaa. Laitetaan vaikka kahvi- ja munkkitarjoilu niille poliiseille. Ehkä yhteinen jatkopaikka olisi hyvä miettiä etukäteen. Tällaisen mielenosoituksen onnistumiseen vaaditaan siviilirohkeutta. Se tarkoittaa avoimuutta omalle lähipiirille.
Se on maailman vanhin fakta, että jos asettuu kynnykselle makaamaan, niin aivan varmasti joku tulee käyttää sen jälkeen kynnysmattona.
Iso hatunnosto niille, jotka saapuivat paikalle eri puolilta Suomea. Ja kiitos myös niille, jotka pistivät jointtinsa solidaarisesti kiertoon. Radikaalimarssi ei jäänyt pelkäksi puskista huuteluksi, koska se noteerattiin. Ja niin pitkään kuin poliitikot istuvat hiljaa, radikaalimarsseja tulisi järjestää vaikka joka kuukausi.
Itse voisin mennä vaikka joka päivä vetämään jointin samoille portaille, mutta kun ei jumalauta riitä poltot!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hyvä meininki kaikinpuolin ja seuraavaa odotetaan!