kansanäänestys
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
kansanäänestys
Olisiko aika tehdä jonnekkin joku lausunto, missä vaadittaisiin kansanäänestystä kannabiksen laillistamisen puolesta?
adressit.com?
facebook?
adressit.com?
facebook?
- Kaulasolmu
Re: kansanäänestys
Jarppa1 kirjoitti:Olisiko aika tehdä jonnekkin joku lausunto, missä vaadittaisiin kansanäänestystä kannabiksen laillistamisen puolesta?
adressit.com?
facebook?
Mikä sanoo että äänestys toimisi väylänä laillistamiseen. Nuoremman ikäpolven innokkuus vaikuttamiseen äänestämisen kautta on vähän niin ja näin... Keski-ikäiset tuulipukukansalaiset sen sijaan kokevat sen velvollisuudekseen ja varsinkin tällaisessa aiheessa uskoisin nousevan barrikaadeille pitääkseen suomen puhtaana kaikenmaailman huumehörhöistä... En usko että yks kaks yllättäen toteutettu kansanäänestys aikaansaisi haluttua tulosta.. kyllä se myyräntyö edelleen on se keino jolla asiat menee eteenpäin!
-
Dekriminalisoinnin puolesta, ei laillistamisen!
Itse näkisin paljon parempana vaihtoehtona kaikkien kannalta.
edit: Mietin tuota tulosta jos nyt kuivilta pitäs porukan lähtee äänestää nii tulos tuskin olisi hampuusin mieleen, mutta jos tämmönen äänestys olis näköpiirissä nousis keskustelu todella suureksi aj varmasti mielipiteet kääntyis paljon positiivisempaan suuntaan. Nyt kun keskustelu on pinnan alla niin mielipiteet pysyy "ei kiinosta ei jaksa" tasolla.
edit: Mietin tuota tulosta jos nyt kuivilta pitäs porukan lähtee äänestää nii tulos tuskin olisi hampuusin mieleen, mutta jos tämmönen äänestys olis näköpiirissä nousis keskustelu todella suureksi aj varmasti mielipiteet kääntyis paljon positiivisempaan suuntaan. Nyt kun keskustelu on pinnan alla niin mielipiteet pysyy "ei kiinosta ei jaksa" tasolla.
Dekriminalisoinnin puolesta, ei laillistamisen!
No dekriminalisointia vähän tässä meinasinkin..
Nuoremman ikäpolven innokkuus vaikuttamiseen äänestämisen kautta on vähän niin ja näin...
Jos ymmärsin oikein, niin tottakai olisi se täysi-ikäisyys rajana, tai jopa 21v.
-
veliponteva kirjoitti:
Linkkaa mulle yksikin kannabikseen liittyvä keskustelu tai kannabisuutiseen liittyvä keskustelu missä tälläinen vastarannan kiiski olisi muuttanut mielipiteensä positiivisempaan suuntaan kun asia on esillä? Itse en usko tuollaiseen mielipiteiden muuttumisen skenaarioon. (tietty poikkeuksia voi olla mutta jos prosentit on tällä hetkellä 87 vastaan ni no chance)
Jos tässä maassa paja joskus laillistuu niin uskoisin että se tulee olemaan poliittinen toimi jossa asiaan vaikuttaa lääkäreiden ja huumepoliitikan asiantuntijoiden asiaa edistävät lausunnot sekä laillistuminen muussa Euroopassa/maailmalla(usa).
Runouteni on vuosikymmeniä ymmärretty väärin. Haluan rahaa ja pillua, enkä mitään hevonvitun Aleksis Kivi-tunnustuspalkintoja!
-Eino Leino-
-Eino Leino-
- Kaulasolmu
Jarppa1 kirjoitti:...
Jos ymmärsin oikein, niin tottakai olisi se täysi-ikäisyys rajana, tai jopa 21v.
Äänestämisen ikärajahan on 18. Tarkoitin tällä sitä että nuoret aikuiset, jotka hamppua kuluttaa, ei ole kovin innokkaita äänestäjiä.
-
kissakolmonen kirjoitti:...
Linkkaa mulle yksikin kannabikseen liittyvä keskustelu tai kannabisuutiseen liittyvä keskustelu missä tälläinen vastarannan kiiski olisi muuttanut mielipiteensä positiivisempaan suuntaan kun asia on esillä? Itse en usko tuollaiseen mielipiteiden muuttumisen skenaarioon. (tietty poikkeuksia voi olla mutta jos prosentit on tällä hetkellä 87 vastaan ni no chance)
Jos tässä maassa paja joskus laillistuu niin uskoisin että se tulee olemaan poliittinen toimi jossa asiaan vaikuttaa lääkäreiden ja huumepoliitikan asiantuntijoiden asiaa edistävät lausunnot sekä laillistuminen muussa Euroopassa/maailmalla(usa).
No ei hemmetti. Noi nettikeskustelut on niin kusisia ettei niihi pitäisi kenenkään kajota. Siellä ei ole kuin höyrypäitä julistamassa omaa sanomaa se ei ole keskustelua. Julkinenkeskustelu jossa "tutut naamat" jauhaa telkkarissa aiheesta olisi vähän eri kuin kuuroille korville huutelu jossain iltalehden keskustelufoorumilla.
Eli: en linkitä ja elä sinäkää tuhlaa aikaasi siellä. Juttele vaikka sukulaisten kanssa asioista mielummin.
edit: No okei pakko vähä löysentää omaa mielipidettä ja sanoa että uskon jonku muuttaneen mielipiteensä. Prosessi ei vaa ole että joku lukee jotain ja tajuaa samantien miten asiat on vaa nämä eriävät mielipiteet ja näkökulmat antaa sille mahdollisuuden ajatella eri tavalla ja mahdollisesti myöhemmin elämässä päätyy toiseen lopputulokseen.
Eikö melkein jokainen meistä ole ollut hamppu vastainen JOSKUS elämässä? Ainaki ne jotka on koulun käyneet.
veliponteva kirjoitti:Dekriminalisoinnin puolesta, ei laillistamisen!
En ymmärrä. Miksi dekriminalisointi olisi muka laillistamista parempi ratkaisu? Jotta mafia saisi pitää bisneksensä?
Itse en missään nimessä tukisi ajatusta kansanäänestyksestä aiheen tiimoilta. Katsokaa nyt, millainen pääministerikin meillä tällä hetkellä on.
Hiisi vieköön!
-
Toki mulla on vähän itsekkäitä ajatuksia ton dekriminalisoinnin takana. Yritän valottaa hieman.
Koska kannabista voi tehdä kotioloissa "suhteellisen" vaivattomasti en näe järkeä syssätä tuotantoa valtiolle. Valtio ei tietenkään haluaisi, että kotikasvattajat kilpailee heidän tuotteiden kanss (vrt. pontikan keitto) joten sun kotiisi voitaisi laillisuudesta huolimatta tulla näyttävästi sisää ja viedä kasvit pois. Tuotteiden hinnat olisivat LUULTAVASTI korkeat, koska kysyntä on kova ja tuotot maksimoidaan.
Uskon myös vahvasti, että dekriminalisoinnin yhteydessä ala-ikäisille päättyisi vähemmän kannabista kuin sen ollessa laillista. Sitä ei pystyisi hakemaan kaupasta/apteekista hakurin avulla vaan pitäisi tuntea joku joka kasvattaa. 14 vuotias jamppa saattaa itse kotonaan jotain yrittää, mutta jokainen tietää mitä siitä tulee. Ja kun itse pystyy oman tuotteen valmistamaan on yleensä sen verran "kypsä" että sen on ansainnut.
Ja kotikasvattajat saisivat pitää pienet tulonsa. Näen ainoastaan positiivisena (toisinku moni muu), että ihminen voi tehdä tienestiä kasvattamalla hyvää tuotetta kotonaan ja jakamalla sitä lähiympäristöön. Yhteisöllisyys säilyy myös.
Toki coffee shop meininki ois tervetullutta dekriminalisoinnin yhteydessä.
Sori sekava teksti taas, mutta tässä muutama pointti. Jos sulla on täys laillisuuden kannalta jotai hyviä pointteja nii toki heitä ilmoille.
Koska kannabista voi tehdä kotioloissa "suhteellisen" vaivattomasti en näe järkeä syssätä tuotantoa valtiolle. Valtio ei tietenkään haluaisi, että kotikasvattajat kilpailee heidän tuotteiden kanss (vrt. pontikan keitto) joten sun kotiisi voitaisi laillisuudesta huolimatta tulla näyttävästi sisää ja viedä kasvit pois. Tuotteiden hinnat olisivat LUULTAVASTI korkeat, koska kysyntä on kova ja tuotot maksimoidaan.
Uskon myös vahvasti, että dekriminalisoinnin yhteydessä ala-ikäisille päättyisi vähemmän kannabista kuin sen ollessa laillista. Sitä ei pystyisi hakemaan kaupasta/apteekista hakurin avulla vaan pitäisi tuntea joku joka kasvattaa. 14 vuotias jamppa saattaa itse kotonaan jotain yrittää, mutta jokainen tietää mitä siitä tulee. Ja kun itse pystyy oman tuotteen valmistamaan on yleensä sen verran "kypsä" että sen on ansainnut.
Ja kotikasvattajat saisivat pitää pienet tulonsa. Näen ainoastaan positiivisena (toisinku moni muu), että ihminen voi tehdä tienestiä kasvattamalla hyvää tuotetta kotonaan ja jakamalla sitä lähiympäristöön. Yhteisöllisyys säilyy myös.
Toki coffee shop meininki ois tervetullutta dekriminalisoinnin yhteydessä.
Sori sekava teksti taas, mutta tässä muutama pointti. Jos sulla on täys laillisuuden kannalta jotai hyviä pointteja nii toki heitä ilmoille.
veliponteva kirjoitti:Koska kannabista voi tehdä kotioloissa "suhteellisen" vaivattomasti en näe järkeä syssätä tuotantoa valtiolle. Valtio ei tietenkään haluaisi, että kotikasvattajat kilpailee heidän tuotteiden kanss (vrt. pontikan keitto) joten sun kotiisi voitaisi laillisuudesta huolimatta tulla näyttävästi sisää ja viedä kasvit pois. Tuotteiden hinnat olisivat LUULTAVASTI korkeat, koska kysyntä on kova ja tuotot maksimoidaan.
Samalla tavoin, kuin nykyään tehdään kaikille kotiviinin parissa puuhasteleville?
Itse vertaisin kotiviiniä budiin ja pontikkaa hasikseen - noin niinkuin valmistusprosessien ym. käytännön juttujen kannalta.
veliponteva kirjoitti:Uskon myös vahvasti, että dekriminalisoinnin yhteydessä ala-ikäisille päättyisi vähemmän kannabista kuin sen ollessa laillista. Sitä ei pystyisi hakemaan kaupasta/apteekista hakurin avulla vaan pitäisi tuntea joku joka kasvattaa. 14 vuotias jamppa saattaa itse kotonaan jotain yrittää, mutta jokainen tietää mitä siitä tulee. Ja kun itse pystyy oman tuotteen valmistamaan on yleensä sen verran "kypsä" että sen on ansainnut.
Minä taas uskon, että dekriminalisoinnin myötä mafia pitäisi bisneksensä ja skidit ostaisivat peeällänsä Iigorilta vanhaan malliin. Laillistaminen sen sijaan olisi kuolinisku mafian hasiskaupalle.
Hiisi vieköön!
-
Keskusteluhan on täysin mutuilua kun ei voi tietää minkälaisin lakipykälin hamppu laillistuisi. Eihän nytkään kaikkia kotikasvattiajakaan ratsata, mutta toi mahdollisuus jäisi voimaan lain puitteissa (todennäkösesti) laillistumisen myötä. Mä en pidä siitä ajatuksesta että niillä olisi lupa iskeä mun kämppään vaikka kannabis olisi laillista. Käytännössä ongelma on pieni, mutta kyse on periaatteesta.
Dekriminalisointi -> lisää kasvattajia -> avoimempaa jakelua -> vähemmän kysyntää lätkälle.
Eihän iigor työttömäks jää. Täällä menee kaupaks kaikki päänsekottajat et lätkät muuttuis nopeesti piriksi kun arvo laskisi silmissä. Laillistamisessahan hinnan määrittäisi valtio ja täten lätkä olisi edelleen kilpailukykyinen kalliin laillisen pampun kanssa.
Dekriminalisointi -> lisää kasvattajia -> avoimempaa jakelua -> vähemmän kysyntää lätkälle.
Eihän iigor työttömäks jää. Täällä menee kaupaks kaikki päänsekottajat et lätkät muuttuis nopeesti piriksi kun arvo laskisi silmissä. Laillistamisessahan hinnan määrittäisi valtio ja täten lätkä olisi edelleen kilpailukykyinen kalliin laillisen pampun kanssa.
veliponteva kirjoitti:Keskusteluhan on täysin mutuilua kun ei voi tietää minkälaisin lakipykälin hamppu laillistuisi. Eihän nytkään kaikkia kotikasvattiajakaan ratsata, mutta toi mahdollisuus jäisi voimaan lain puitteissa (todennäkösesti) laillistumisen myötä. Mä en pidä siitä ajatuksesta että niillä olisi lupa iskeä mun kämppään vaikka kannabis olisi laillista. Käytännössä ongelma on pieni, mutta kyse on periaatteesta.
En pitäisi kauhean mielekkäänä vertailla laillistamista käyttäen "worst case" -skenaariota ja dekriminalisaatiota taas oikein tehtynä. Mikä tahansa lakimuutos voidaan kusta, mutta jos puhutaan oikein optimoidusta laillistamisesta, niin kyllä se aina hyvin hoidetunkin dekriminalisaation pesee mennen tullen.
veliponteva kirjoitti:Eihän iigor työttömäks jää. Täällä menee kaupaks kaikki päänsekottajat et lätkät muuttuis nopeesti piriksi kun arvo laskisi silmissä. Laillistamisessahan hinnan määrittäisi valtio ja täten lätkä olisi edelleen kilpailukykyinen kalliin laillisen pampun kanssa.
Kuka sanoo, että laillinen budi olisi jotenkin törkeän kallista? Ja kuka estää kasvattamasta itse, jos hinta tai lajikevalikoima ei miellytä?
Mafia tuskin työttömäksi jäisi, mutta olisipahan yksi bisneksen osa-alue vähemmän. Siitä olisi sitten hyvä jatkaa kaikkien päihteiden kontrolloituun laillistamiseen.
Hiisi vieköön!
veliponteva kirjoitti:Keskusteluhan on täysin mutuilua kun ei voi tietää minkälaisin lakipykälin hamppu laillistuisi. Eihän nytkään kaikkia kotikasvattiajakaan ratsata, mutta toi mahdollisuus jäisi voimaan lain puitteissa (todennäkösesti) laillistumisen myötä. Mä en pidä siitä ajatuksesta että niillä olisi lupa iskeä mun kämppään vaikka kannabis olisi laillista. Käytännössä ongelma on pieni, mutta kyse on periaatteesta.
Joo totta, vaatis paljon poliiseja et löydät kaikki kasvit kaapeista suomessa. Lisää kasvattajia, avoimempaa jakelua? Tuossa valtio haluaa tulla väliin ja ottaa verorahat. Vaikka saisit kasvattaa et sä sitä myydä saa jos sulla ei olis lupia. Kuka haluaa ostaa iigorilta oktaani peeällää jos saat kahvilasta kunnon lätkää?
Mun mielipide on että kannabis kahviloihin ja kasvatus omaan käyttöön laillista eli ns. 2-4 puskaa. Enemmän kasvattajia = on enemmän lajike vaihtareita. Mua ei itseäni haittais maksaa veroo kannabiksesta koska sitten saisi varmasti laadukasta kukkaa kahviloista. Professorit kasvattamaan ja kehittämään kasveja valtiolle. Hinta pysyy silti 10-20e gramma. Paperiteollisuus, öljyn tuotanto, kannabiksessa olisi valtiolle paljon tuloja.
-
Toi worst case skenaario johtuu täysin omasta asennoitumisesta valtiota kohtaan. En yksinkertaisesti usko, että ne pystyisivät parhaaseen lopputulokseen.
Jos budia sais kaupasta tai muualta helposti tulisi se luultavasti syömään kotikasvatusta suhteellisesti käyttäjämäärään nähden. Toki kannabiksen kasvatus nousisi johtuen hyväksytystä ilmapiiristä, mutta moni jättäisi puskat valtion hoitoon ja poistaisi budit kaupasta.
Eikä siinä ole sinällään mitään pahaa.
Valtio ei hyvää hyvyyttään sitä budia poistaisi vaan ne laskisi mikä olisi maksimaalinen voitto ja hinta määräytyisi sen mukaan. Se on järkevää, koska budi toisi hyvin rahaa kassaan. Se on järkevää RAHAN kannalta. Jos viinaa olisi yhtä monipuolinen päihde kuin kannabis varmasti meitä vituttaisi valtion monopoli ja rajoitukset.
Edelleen näkisin parempana vaihtoehtona, että kulttuuri hoitaisi itse tämän puolen. Dekriminalisointi toisi lisää kasvattajia ja halvempaa budia. Asiat kehittyisi luonnollisesti kaikilta osin ilman byrokratiaa (esim lajikkeiden jalostus jne)
Summa summarun: en näe mitä valtiolla olisi tarjottavaa? parempi laatuista budia? halvempaa? Ekologisempaa se toki olisi.
No toi jakeluhan rajottuisi lähipiiriin niinkun tähänkin asti. En näe tarvetta suuremalle jakelulle. Coffeeshopit olisivat myös tervetullut ilmiö kuten aikasemmin mainitsin.
Ja toi sun loppupostauksen juttu kuulosti just dekriminalisoinnilta.
Hyvää puintia <3
Jos budia sais kaupasta tai muualta helposti tulisi se luultavasti syömään kotikasvatusta suhteellisesti käyttäjämäärään nähden. Toki kannabiksen kasvatus nousisi johtuen hyväksytystä ilmapiiristä, mutta moni jättäisi puskat valtion hoitoon ja poistaisi budit kaupasta.
Valtio ei hyvää hyvyyttään sitä budia poistaisi vaan ne laskisi mikä olisi maksimaalinen voitto ja hinta määräytyisi sen mukaan. Se on järkevää, koska budi toisi hyvin rahaa kassaan. Se on järkevää RAHAN kannalta. Jos viinaa olisi yhtä monipuolinen päihde kuin kannabis varmasti meitä vituttaisi valtion monopoli ja rajoitukset.
Edelleen näkisin parempana vaihtoehtona, että kulttuuri hoitaisi itse tämän puolen. Dekriminalisointi toisi lisää kasvattajia ja halvempaa budia. Asiat kehittyisi luonnollisesti kaikilta osin ilman byrokratiaa (esim lajikkeiden jalostus jne)
Summa summarun: en näe mitä valtiolla olisi tarjottavaa? parempi laatuista budia? halvempaa? Ekologisempaa se toki olisi.
Tuossa valtio haluaa tulla väliin ja ottaa verorahat. Vaikka saisit kasvattaa et sä sitä myydä saa jos sulla ei olis lupia. Kuka haluaa ostaa iigorilta oktaani peeällää jos saat kahvilasta kunnon lätkää?
No toi jakeluhan rajottuisi lähipiiriin niinkun tähänkin asti. En näe tarvetta suuremalle jakelulle. Coffeeshopit olisivat myös tervetullut ilmiö kuten aikasemmin mainitsin.
Ja toi sun loppupostauksen juttu kuulosti just dekriminalisoinnilta.
Hyvää puintia <3
odotatko nyt tosissas vai ootko päässäs päättäny et valtion valmistama kukka tulee olemaan tajuttoman kallista?
Ei se kaikilla tule pysymään lähipiirissä.
Ja kaikilta osapuolilta hyvää puintia
Ei se kaikilla tule pysymään lähipiirissä.
Ja kaikilta osapuolilta hyvää puintia
-
Tilanne: kysyntä on kovaa tarjonta on heikkoa -> budi leviää sieltä missä sitä on joka puolelle
jos taas kysyntä on heikkoa johtuen hyvästä tarjonnasta -> budi leviää enemmänkin lähipiiriin. sun ei tarvii lähtee helsingistä ouluun jos jotain saa lähempää
Ja mikä tohon hintaan tulee niin ihan omaan päättelyyn ton perustan. Kasvatus maksaa + verot = hinta nousee. Jos 13e/g saa budia kaupasta niin mun mielestä on kallista.
Mun panostus jää nyt tähän. Mun pointti on edelleen se, että kannabis on luonut itselleen jo kulttuurin jonka olemassa olo on hieno asia monelta kantilta katsottuna. Sitä tulee hyödyntää ja täten en näe valtiolla olevan mitään järkevää annettavaa kannabiksen käyttäjille.
Kannabista ei tarvitsisi nostaa jalustalle ja kaupan hyllyyn. Sen löytää ne jotka siitä nauttivat. Sitä kasvattaa ne jotka sitä nauttivat. Ne jakaa sitä joilla sitä on. Näin se menee nytkin.
OVER AND OUT
jos taas kysyntä on heikkoa johtuen hyvästä tarjonnasta -> budi leviää enemmänkin lähipiiriin. sun ei tarvii lähtee helsingistä ouluun jos jotain saa lähempää
Ja mikä tohon hintaan tulee niin ihan omaan päättelyyn ton perustan. Kasvatus maksaa + verot = hinta nousee. Jos 13e/g saa budia kaupasta niin mun mielestä on kallista.
Mun panostus jää nyt tähän. Mun pointti on edelleen se, että kannabis on luonut itselleen jo kulttuurin jonka olemassa olo on hieno asia monelta kantilta katsottuna. Sitä tulee hyödyntää ja täten en näe valtiolla olevan mitään järkevää annettavaa kannabiksen käyttäjille.
Kannabista ei tarvitsisi nostaa jalustalle ja kaupan hyllyyn. Sen löytää ne jotka siitä nauttivat. Sitä kasvattaa ne jotka sitä nauttivat. Ne jakaa sitä joilla sitä on. Näin se menee nytkin.
OVER AND OUT
Dodii! Nyt ku tiedän mikä sulle on kallista ni tämä on helpompaa . Kyllä toi sun ehdottama juttu mulle kävis kans aivan mainiosti! Mutta mun pointin tarkoitus oli se että vanhempien ihmisten ketkä sitä vastustaa olisi helpompaa kävellä kahvilaan ja kokeilla. Toisin ku et se menis postailee johki kurvin nurkille ja kyselee poistoja koska ei ne taas tunne varmaan kotikasvattajia. Ois lungii mennä morjenstaa esmes. faijaa johki kahvilaan ku se on kahvilla ja jopolla. Toisin ku jos ei tulis kahviloita ni faija menis varmaan aleen ja vetäis viinaa, sit sitä ei oo kiva morjestaa enää.
Teen saman tän asian tiimoilta. OVER and OUT.
Teen saman tän asian tiimoilta. OVER and OUT.
Aika ei ole Suomessa kypsä kansanäänestykselle. Kannabiksen käytön salliminen tulee Suomeen EU:n sanelemana tai muiden maiden laillistettaessa, jolloin Suomen on pakko laillistaa myös täällä. Suomen sisältä asia tuskin lähtee eteneen dekriminalisointi asteelle.
Käyttäkää poste restantea siementen ja bulvaania kasvatusromujen hankintaa varten niin ei tule ikäviä yllätyksiä!
veliponteva kirjoitti:Toi worst case skenaario johtuu täysin omasta asennoitumisesta valtiota kohtaan. En yksinkertaisesti usko, että ne pystyisivät parhaaseen lopputulokseen.
Valtio ei hyvää hyvyyttään sitä budia poistaisi vaan ne laskisi mikä olisi maksimaalinen voitto - -
Oletko nyt ihan varma, ettet ole sekoittanut valtiota ja yksityistä sektoria keskenään? Ei valtio tavoittele maksimaalista voittoa. Laajemman mittakaavan kasvatus on naurettavan halpaa, ja veroa saisi lätkiä päälle vaikka kuinka. Silti se hinta pysyisi kymmenen euron korvilla grammaa kohti.
Itse ainakin tiedän porukkaa, jotka kasvattavat koska muita vaihtoehtoja ei ole. Ja ostaisivat taatusti kaupasta, jos sellainen olisi mahdollista. Sähköpalojen riskit saattaisi pudota, ja sähköyhtiöiden voitot pienentyä laillistamisen myötä.
veliponteva kirjoitti:Summa summarun: en näe mitä valtiolla olisi tarjottavaa? parempi laatuista budia? halvempaa? Ekologisempaa se toki olisi.
Ekologisuutta nyt ainakin, ja lisäksi TASAlaatuista budia, joka olisi myös laadun osalta kontrolloitua. Ja ennen kaikkea: laillista ja veronalaista kaupankäyntiä.
Hiisi vieköön!
Ei se nyt ainakaan kansanäänestyksellä suomessa lailliseksi/dekriminalisoiduksi tulisi.
Ihan sen takia että hamppumyönteisiä on suhteessa vähän.
Muutenkin kansanäänestykset on tapana järjestää niin useasti että toivottu äänestystulos
saavutetaan.
Ihan sen takia että hamppumyönteisiä on suhteessa vähän.
Muutenkin kansanäänestykset on tapana järjestää niin useasti että toivottu äänestystulos
saavutetaan.
Palaa sivulle “Politiikka ja media”