Kuva

HS: Puutarhakaupan asiakkaiden kotoa löytyi marihuanaa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
punkki68
2 tähteä
2 tähteä

Re: HS: Puutarhakaupan asiakkaiden kotoa löytyi marihuanaa

ViestiKirjoittaja punkki68 » 21.1.2010 22:05

Vivian kirjoitti:Suomessahan meinataan kieltää tupakin polttokin. Mietin, miten asia tulee vaikuttamaan kannabiksen laillistamiseen.

jos ajatellan hollannin kannabiskahviloiden esimerkkiä - siis ganja on osittain siellä dekriminalisoitu -, niin nykyisellään tupakkia poltellaan kahviloiden ulkopuolella.

mikäli hollantiin tulisi tupakan täyskielto, niin nikotiinittomat jointit käryäisivät edelleen kuppiloiden sisätiloissa.

mitenköhän tämä aihe liittyy tapaukseen viherpeukku?
"Well, I think if you say you're going to do something and don't do it, that's trustworthiness."
- G.W.Bush

don Miguel

ViestiKirjoittaja don Miguel » 21.1.2010 22:38

Perustakaa oma ketju tai kunniottakaa otsikkoa!!!
Minun mielipiteeni muodostuvat Minulle kokemuspohjaisesta totuudesta, Sinun mielipiteesi ovat Minulle vain mielipiteitä.

AlakalA

ViestiKirjoittaja AlakalA » 22.1.2010 10:27

Sorry, lähti väärässä paikassa homma lapasesta. Jos joku haluaa jatkaa keskustelua, hamppufasisti, propaganda, jehova, homot jne, niin jatketaan muualla. Ei kyllä jaksais, toisalta voisan se olla ihan hauska suorahuutonyrkkipystyssäkomminikointia, siinähän se aihe onkin valmiina. Nyt poistun häiritsemästä tätä keskustelua.

Peace.

mukahippi

ViestiKirjoittaja mukahippi » 22.1.2010 13:29

Varmaan aika liekehtivää materiaalia joten skippaa ihan rauhassa yli jos ei moinen ei kiinnosta.

Alkatraz kirjoitti:Tietääkseni Chiliforumin oma jäsen perusti tämän "Hampuusien invaasio" -nimisen ketjun forumille, jossa sitten itse alkoi laukomaan omia "totuuksiaan" kannabiksesta. Miksi perustaa tällainen ketju chilin kasvatukseen perustuvalle forumille jos ei itse halua että siellä keskustellaan kannabiksesta?

Liekkö tuo ihan terve reaktio sille, kun joku on saanut tarpeekseen hampuusien epistolasta kyseessä olevalle foorumille

Enemmän tuo minusta fasismilta vaikuttaa, jos ei anneta/haluta että "hampuusit" puolustavat omaa kantaansa. Suomessa on tietääkseni vielä ainakin jonkinlainen sananvapaus voimassa.

Kyse ei ole fasismista(miksi ihmeessä moista sanaa edes käytetään tässä asianyhteydessä). Toisekseen suomessa on kyllä jonkinmoinen sananvapaus, mutta voi sitä oikeasti omaa järkeä käyttää missä sitä harjoittaa. Chili-foorumi ei todellakaan ole sellainen paikka jossa kannattaa kannabiksesta, maahanmuutosta, sirkushuveista tai tupakoinnista keskustella.

Kun ketju vielä aloitetaan helvetin provosoivaan tyyliin, jossa argumentit ovat luokkaa "Hamppu sulattaa aivot ja pilaa puhekyvyn, hamppunarkkareista tulee määkiviä otuksia." ja vielä julistetaan että hampuusit ovat haisevaa roskasakkia, on varmaa, että sinne kyllä ilmaantuu hampun puolestapuhujia. :doh:

Itseasiassa itse voisin melkein kompata että (suuri)osa kannabiksen käyttäjistä on mielestäni aivot pihalle polttanutta rikollista porukkaa joiden kanssa en juuri tahdo olla enää koskaan missään tekemisissä. Nämä spedet kyllä toimillaan tekevät niin paljon hallaa koko kannabiskulttuurille että itseäni vituttaa. Sen verta joutunut näiden "hippien" kanssa tekemisiin että olen täysin vakuuttunut siitä että heidän takiaan kannabista ei tässä maassa tulla kyllä koskaan laillistamaan.

Itse kun yrittää rakentaa oikeasti toisenlaista kulttuuria jossa savut jaetaan ilmaiseksi kaveripiirissä suhteellisen avoimesti. Tyyliin että istutaan iltaa kavereiden ja tuttujen kanssa juomassa olutta jne. Heti kun kaivaa vähän ruohoa taskustaan ja alkaa väsämään nämä vatipäät alkaa kyseleen että onko myydä mitään? Itse kun en myy minä _annan_ ja teen asian harvinaisen selväksi niin eipä aikaakaan niin joku urpo on antanut numeroni jollekkin tällaisen yhden illan tuttavuudelle joka alkaa sitten soittelemaan päivittäin että pitäisi saada jotakin. On se nyt jumalauta kumma että ei älytä sitä että joo jos näkee ja vetää hihasta niin kyllä minä kukkaa annan matkaan (ihan ilmaiseksi) mutta en minä nyt saatana päivittäin voi kenenkään pilvenpolttoa alkaa ylläpitämään. Koita tuossa ilmapiirissä sitten lähteä muuttamaan kannabiskulttuuria avoimempaan ja solidaarisempaan suuntaan. Parasta tähän mennessä mitä on tapahtunut on se että yksi tuollainen hippi("kannabis pitäis jakaa ilmaseksi ja kun kaikki on pilvessä maailma muuttuu hunajaksi ja mansikaksi") uhkaili että mopopojat lähettää perään kun poljen hintoja paikkakunnalla, koska en hänelle antanut kukkaa kun sitä puhelimessa tiedusteli. Onhan tuota myös kuultu että jakelemaani kukkaa olisi muutama hippi myynyt eteenpäin. Ihme meininkiä!

Itseäni vain rassaa näin työelämässä/opiskelussa kiinni olevana on se että samassa veneessä ollaan kaikenmaailman mopopoikien ja muiden hippien kanssa. Vaikka itse ainakin haluaisin samaistaa noihin chilin-kasvattajiin on valitettava tosiasia että tässä hampuusi piirissä on aivan liikaa rikollisia jotka pyrkivät naamioimaan toimintansa "rehelliseksi" ja "vaarattomaksi" käyttämällä rehellisiä ihmisiä(-pilvenpoltto) ja tässä tapauksessa chilin-kasvattajia kilpinään.

Ja joo pyydän anteeksi teiltä hipeiltä joita siellä ruudun takana on. Osa teistä on todella reilua väkeä, sääli vain että erilaiset näädät näyttävät aina juuri teiltä. Vaikea sitä aitoa hippiä spotata joukosta.

Itse olen ainakin tyytyväinen että kannabiskeskustelu on nyt pinnalla, eikä asiaa vaan vaieta pois.

Kannabis on mielestäni ollut puheenaiheena jo 15 vuotta mitä tässä kulttuurissa itse olen mukana ollut. Ei se erikoisemmin nyt "pinnalla" ole.

Ja vielä kerran anteeksi avautumiseni. Mikäli joku tunsi piston sydämmessään niin hyvä! Muutoin mielestäni ainut tapa taistella kannabiksen laillistamisen puolesta on se että lopetetaan tuo muiden foorumeille spämmäily. Otetaan _selkeä_ pesäero rikollisiin ja jaetaan sitä kukkaa ilmaiseksi kaveripiiriin niin poljetaan se rikollinen osa pois markkinoilta. Ja joo kyllähän tästä kasvattajallekkin tulee kustannuksia niin ei se haittaa jos joku kaljan tarjoaa tai jtk. Pääasia ettei rahaa varsinaisesti liiku ja markkinat menee pois rikollisilta.
Etkö ole itse huomannut merkkejä elämässäsi? Ehkä et ole hakenut niitä, sillä etsivä löytää.

--turisti

Aukikco
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Aukikco » 22.1.2010 13:38

mukahippi kirjoitti:Itse kun yrittää rakentaa oikeasti toisenlaista kulttuuria jossa savut jaetaan ilmaiseksi kaveripiirissä suhteellisen avoimesti. Tyyliin että istutaan iltaa kavereiden ja tuttujen kanssa juomassa olutta jne. Heti kun kaivaa vähän ruohoa taskustaan ja alkaa väsämään nämä vatipäät alkaa kyseleen että onko myydä mitään? Itse kun en myy minä _annan_ ja teen asian harvinaisen selväksi
On kuitenkin aika ymmärrettävää, että suurin osa ihmisistä on tottunut maksamaan kaikenlaisista hyödykkeistä - tämän juuret tunkeutuvat selkäytimiimme hyvin varhaisessa vaiheessa elämää, eikä liene yllättävää että monet olettavat markkinatalouden logiikan pätevän kaikkialla. Ei sellainen ihan silmänräpäyksessä muuttune?

Fiilistelen todella paljon postaustasi ja lähestymistapaasi kyllä. Kiitos.

Chamster

ViestiKirjoittaja Chamster » 22.1.2010 14:50

mukahippi kirjoitti:Itseasiassa itse voisin melkein kompata että (suuri)osa kannabiksen käyttäjistä on mielestäni aivot pihalle polttanutta rikollista porukkaa joiden kanssa en juuri tahdo olla enää koskaan missään tekemisissä. Nämä spedet kyllä toimillaan tekevät niin paljon hallaa koko kannabiskulttuurille että itseäni vituttaa. Sen verta joutunut näiden "hippien" kanssa tekemisiin että olen täysin vakuuttunut siitä että heidän takiaan kannabista ei tässä maassa tulla kyllä koskaan laillistamaan.

Olin aikaisemmin täysin samaa mieltä. En voinut käsittää miten niin urpoa porukkaa esiintyy hippeinä.
Olen loppujen lopuksi tullut siihen lopputulokseen että nämä "olen-hippi-koska-olen-narkkari"-herrat tuntuvat olevan vain tiettyjä sukupolvia.

Nykyään kun voi mainostaa äidille omaa itsenäisyyttä myös ghetto-vermeissä niin tuntuu että näitä jotka olisivat aikaisemmin hakeutuneet hipeiksi kulkeekin Eminem huppari silmillä "freestailaamassa" jobo huulessa.

Joka kulttuurissa, joka ammatissa, joka maassa, joka ikäpolvessa ja joka ikisessä kylässä on idiootteja. Ne pitää vaan oppia tunnistamaan.

Pulitrukki
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Pulitrukki » 22.1.2010 15:09

mukahippi kirjoitti:Itseasiassa itse voisin melkein kompata että (suuri)osa kannabiksen käyttäjistä on mielestäni aivot pihalle polttanutta rikollista porukkaa joiden kanssa en juuri tahdo olla enää koskaan missään tekemisissä. Nämä spedet kyllä toimillaan tekevät niin paljon hallaa koko kannabiskulttuurille että itseäni vituttaa. Sen verta joutunut näiden "hippien" kanssa tekemisiin että olen täysin vakuuttunut siitä että heidän takiaan kannabista ei tässä maassa tulla kyllä koskaan laillistamaan.

Omien havaintojeni mukaan tämä "aivot pihalle polttanut rikollinen porukka" on sitä ainesta, joka ei käytä pelkästään hamppua, vaan ne aivot on pilattu ihan sillä perinteisellä alkoholilla. Ikävä kyllä tämä porukka on jo sen verran syrjäytettyä ja kasvonsa menettänyttä, ettei ketään enää edes kiinnosta julkisuuskuva - toisin sanoen nämä rappiohipit näkyvät julkisuudessa paljon enemmän kuin se hiljainen, kaikessa rauhassa omissa oloissaan kannabista käyttävä kansanosa. Kyseessä on siis ainoastaan jäävuoren huippu, mitä tulee yleisesti ottaen kannabiksen käyttäjiin.

Aivan samalla tavalla ihmiset kiinnittävät enemmän huomiota alkoholin suurkuluttajiin katukuvassa, jos enää nykyisin enää vaivautuvat edes päätään kääntämään rähisevän pulsun suuntaan. 10% käyttäjistä aiheuttaa 90% ongelmista.
kuumotukset ei oo kuumotuksia jos kuumottelija ei kuumotu

HL1979
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja HL1979 » 22.1.2010 16:48

mukahippi kirjoitti:Itse kun yrittää rakentaa oikeasti toisenlaista kulttuuria jossa savut jaetaan ilmaiseksi kaveripiirissä suhteellisen avoimesti. Tyyliin että istutaan iltaa kavereiden ja tuttujen kanssa juomassa olutta jne. Heti kun kaivaa vähän ruohoa taskustaan ja alkaa väsämään nämä vatipäät alkaa kyseleen että onko myydä mitään? Itse kun en myy minä _annan_ ja teen asian harvinaisen selväksi niin eipä aikaakaan niin joku urpo on antanut numeroni jollekkin tällaisen yhden illan tuttavuudelle joka alkaa sitten soittelemaan päivittäin että pitäisi saada jotakin. On se nyt jumalauta kumma että ei älytä sitä että joo jos näkee ja vetää hihasta niin kyllä minä kukkaa annan matkaan (ihan ilmaiseksi) mutta en minä nyt saatana päivittäin voi kenenkään pilvenpolttoa alkaa ylläpitämään. Koita tuossa ilmapiirissä sitten lähteä muuttamaan kannabiskulttuuria avoimempaan ja solidaarisempaan suuntaan.

Itselläni on samanlainen suhtautuminen ja tyyli, joskin olen kyllä säästynyt sitkeämmiltä tapauksilta onnekseni. Toisaalta, nykyään ei ole tehnyt mieli huudella muille kuin ihan lähipiirille, jos kukkaa sattuu olemaan. Työssä käyvänä ihmisenä ei ole intressejä myydä mitään, vaikka varastoa olisikin - pääperiaatteena se, että "no drug worth taking should be sold for money" kuten edesmennyt hra Thompson asian aikoinaan osuvasti kiteytti.

Toki tässä ajattelutavassa on juuri sellaiset riskit, mitä lainatussa viestissä lueteltiin. Mukahipin kohtaama suhtautuminen todellakin tekee paljon hallaa laillistamisajatukselle. :eiei:
Hiisi vieköön!

Jahka_laillista

ViestiKirjoittaja Jahka_laillista » 22.1.2010 18:25

kudos, mukahippi.
Itseäni mietityttää missä on ne kaikki "hyvin tienaavat perheelliset pukumehet" jotka aina mainitaan kuuluvan kannabiksen käyttäryhmään.
Kun katsoo vaikka tuota tunnustus-ketjua tai you-tuben videoita ovat kaikki käyttäjät kuin samasta puusta veistetty ja melko kaukana käsitteestä "keskiverto suomalainen" tai "hyvintoimeentuleva". Jokainen saa toki olla sellainen kuin haluaa mutta jos/kun halutaan kääntää valtaväestön mielipide se ei onnistu "suomen kannabiskultuuri" videopätkillä anteeksi vaan mutta lähestymistapa on täysin väärä.
imo

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 22.1.2010 19:27

Ehkä he, joilla on vähiten menetettävää, ovat niitä jotka ovat valmiita laittamaan peliin suhteellisesti eniten... kaikkensa.

Squid

ViestiKirjoittaja Squid » 22.1.2010 21:58

Jahka_laillista kirjoitti:kudos, mukahippi.
Itseäni mietityttää missä on ne kaikki "hyvin tienaavat perheelliset pukumehet" jotka aina mainitaan kuuluvan kannabiksen käyttäryhmään.
Kun katsoo vaikka tuota tunnustus-ketjua tai you-tuben videoita ovat kaikki käyttäjät kuin samasta puusta veistetty ja melko kaukana käsitteestä "keskiverto suomalainen" tai "hyvintoimeentuleva". Jokainen saa toki olla sellainen kuin haluaa mutta jos/kun halutaan kääntää valtaväestön mielipide se ei onnistu "suomen kannabiskultuuri" videopätkillä anteeksi vaan mutta lähestymistapa on täysin väärä.
imo

hmmh

Olen töissä käyvä (2työpaikkaa), opiskelen samalla (ties jo monesko ammatti) ja on vaimo ja lapsia.
Ja pidän itseä toimentulevana. ja JOUDUN pitämään kauluspaitaa etc töissä.
ja minusta ei kukaan hippiä ole ikinä väittänyt. Ehkä se et o ladonovien kokonen vaikuttaa.
ja mikä on hyvin tienaava? ansaitsen parhaillaan 20e/h -verot.

Fujizu

ViestiKirjoittaja Fujizu » 23.1.2010 0:09

Minullakin menee suhteellisen mukavasti, vaikka tulotaso hiipui noin neljänneksen tuossa 2008 alussa. Olen normaalisiti työssäkäyvä pieni-keskituloinen perusterve nuori.

Jännä, millaisia ennakkoluuloja jopa suhteellisen mietojen päihteiden käytön paheksuvasti leimaava päihdevalistus on vaikuttanut nuorisoon sillä tavalla 60- ja 70-luvuilla, että tarina on ehtinyt muuttua aikojen kuluessa marttakerhoissa tehden kannabiksen käryttelijän suorastaan niljakkaaksi verenimijäksi. Liian suuri osa Suomen kansasta on sitä mieltä, että kaikki huumeet menee samalle viivalle.

Jahka_laillista

ViestiKirjoittaja Jahka_laillista » 23.1.2010 0:28

Squid kirjoitti:...

hmmh

Olen töissä käyvä (2työpaikkaa), opiskelen samalla (ties jo monesko ammatti) ja on vaimo ja lapsia.
Ja pidän itseä toimentulevana. ja JOUDUN pitämään kauluspaitaa etc töissä.
ja minusta ei kukaan hippiä ole ikinä väittänyt. Ehkä se et o ladonovien kokonen vaikuttaa.
ja mikä on hyvin tienaava? ansaitsen parhaillaan 20e/h -verot.

En nyt puhunut siitä että "teitä" ei olisi, mutta kuva hampuuseista keskiverto kansalaisella, joka edustaa sitä yleistä mielipidettä, on hieman erilainen. Mikä on täysin ymmärrettävää koska ne joilla on jotain menetettävää, tai ainakin sen tajuavat, eivät helposti tule ulos kaapista. Mielestäni voisi jopa olla parempi että tällöin ei kukaan tulisi omalla naamallaam esiin, ainostaan nimettömänä fiksuilla kannanotoilla.
Toivottavasti tuo tutkimus tuo myös muita käyttäjätyyppejä esiin kuin nämä nuoret vaihtoehtokulttuuria edustavat tahot.
Itse todella kaipaisin että kannabis tulisi ei-laittomaksi myös suomessa ennenkuin opiaatit minut tappavat. Siksi tänenkin kirjauduin, josko voisin "elämänkokemuksella" tuoda jotain uutta lähestymistapaa asiaan.
Jos/kun sairaseläkkeelle siirryn niin sitten voin ruveta ajamaan asiaa vaikka omilla kasvoilla (vielä ei sen aika). Nyt tehdään vain hiljaista työtä päättäjien tietoisuuden kasvattamiseksi, yksi kerrallaan. Monta on vielä jaljellä mutta pari jo tullut uudestaan kyselemään lisätietoa kun ottaneet omista kanavistaan ensin selville virallista kantaa, hitaasti hyvää tulee.

Fujizu

ViestiKirjoittaja Fujizu » 23.1.2010 0:44

Milloin sitten se tieto marihuanan kauhuista sieltä Arkadianmäeltä välittyy koko kansan tietoon Ylen (Valtion virallisen propagandatoimiston) kautta, ei vielä ainakaan 20 vuoteen, niin kauan, kun nykyiset Käteiset ja hänen edustamansa vuosikymmenkerta sieltä Arkadianmäeltä siirtyy sivuun.

hampuusi3

ViestiKirjoittaja hampuusi3 » 23.1.2010 3:40

Aiheesta minua joskus varoteltiin että näin voi käydä. Ostokseni olen maksanut aina käteisellä kerta lähellä asun liikettä joten eipä pitäisiä tietoja sinne jäädä. Huonompi asia jos muut toverit joutumaan kauempaa tilamaan postipakettina.

Juups

ViestiKirjoittaja Juups » 25.1.2010 11:53

Tietääkö kukaan jo miten kesken jääneiden tilausten nyt käy? Ja onko syytä pelätä poliisien vierailua kun ehdin laittamaan pienen tilauksen ennen kaupan sulkeutumista?

Roadjack

ViestiKirjoittaja Roadjack » 28.1.2010 21:37

on se hullua ku löysin iltalehden keskustelusta tälläisenkin Kirjoituksen "Lopettakaa se hampusta kinastelu ja palataan aiheeseen!

Siis kyllä tämä virkavallan pelleily sapettaa meitä puutarha harrastajia!
Itse olen asioinut liikkeessä jo vuosia ja erittäin tyytyväisenä kaupan tuotteisiin ja valikoimiin.
Pää asiassa ravinteita ja verkkoruukkuja tullut osteltua viime aikoina, mutta nyt nekin täytyy alkaa tilaamaan ulkomailta.

Harrasta vesiviljelyä siksi koska siinä säästyy sen mullankanssa sotkemiselta ja kun kasvatan keittiössäni salaatit ja mausteet itse on sadon korjaaminen paljon näppärämpää kun ei tarvitse multa astioidenkanssa sotkea.

Varmaan nyt joku "viisas" tulee kohta huutamaan että -"osta rehus kaupasta!", mutta entäs se harrastelu ja puuhastelu siinä ohessa, sen lisäksi ettei kotona viljelty paprika sisällä säilöntä aineita?

Ja onpa muuten poliisi käynyt tässäkin taloudessa jo tutkimassa että kasvaako jotain huumeita, kun keittiön ikkunalla on kasvilamppu ja kuulema laiton kukkaruukku..
Ei kyllä johtanut toimenpiteisiin mutta oikeesti miettiikää, LAITON KUKKARUUKKU..
Mihin tää maa on menossa :-/ "

Yhdyn kirjoittajan kysymykseen mihin tää maa on menossa mitä ihmettä
kasvatusta vuodesta 94 lähtien

Kurvi

ViestiKirjoittaja Kurvi » 29.1.2010 20:51

Kyllähän tuo on aika fasistista toimintaa virkavallan puolelta. Eletään jo vuotta 2010 ja paikallisia puutarhaliikkeitä ja asiakkaita vainotaan vailla mitään kunnollisia perusteluja.
Viherpeukku joku 1kk sitten ratsattu ja kuulemma Puutarhurinverstaan edestä asiakkaita suoraan ratsattu nyt keskiviikkona, torstaina näytti tullin auto olevan liikkeen edessä, onkohan nyt verstaskin suljettu?. Ei näin :doh:

Liikkeethän myyvät vain sisäkasveille tarkoitettuja tarvikkeita kaikille, huumausaineista mainitsemattakaan. Syyttäjän on oikeudessa mahdotonta todistaa perustellusti, että juuri huumausainrikoksen edistäminen olisi liikkeiden toimintaperiaate. Hyvin käytetään taas verorahoja kansalaisten eduksi... :evil:
Jos joku haluaa kasvattaa omat mausteensa, tomaattinsa tai mitä sisäkasveja haluaakin niin onko liikkeiden ja asiakkaiden vainoaminen Suomen lain mukainen? "Syytä epäillä" on aivan liian laiha perustelu kyseiseen toimintaan.
Aktiivihiilen ja siihen tuulettimen ostaminen sisällä tupakoimiseen tai työmaavalaisimen ostaminen tuskin tekee kenestäkään rikollista, eriävän mielipiteen kyllä saa viranomaisilta kun spekulaatio on riittävä perustelu kotietsintään.
Miksei Etolaa, biltemaa, akvaarioliikkeitä tai supermarketteja ratsata samalla tavalla? Kyseisistä liikkeistä kun nyt saa kaiken mitä nämä pienet puutarhaliikkeet myyvät, tai ainakin tarvittavat osat niiden rakentamiseen. esim. AeroFlo:n tai oikean Aeron itse nikkarointi maksaa 1/5 - 1/10 osan alkuperäisen hinnasta (pois laskien tietty työkalut jos niitä ei ennestään ole, porakone, sahat jne. mutta nämähän ovat yleistavaraa).
Kaikkihan kuitenkin tietävät että netistä saa kaiken ainakin puoleen hintaan, postikuluineen (Eu-maat) mitä Suomen liikkeet veloittavat, lisäksi internetti on paljon turvallisempi kuin käydä paikallisissa liikkeissä (verot, kate, kuljetus, varastointi, liiketila jne.).
Itse kuitenkin tuen aina mahdollisuuksien mukaan paikallista liiketoimintaa, joka luo työpaikkoja sekä maksaa veroja meidän kaikkien eduksi. Mitä ihmeen hyötyä on sulkea ratsata ja sulkea paikallisia rehellistä liiketoimintaa harrastavia yrityksiä kun ei toiminnasta ole muuta kuin haittaa kaikille osapuolille.

Mitä seuraavaksi? suljetaan kaikki ulkomailla toimivat puutarhaliikkeet ja estetään pääsy liikkeiden internetsivuille tai ainakin tiukka tullitarkastus. Samalla kun on alkuun päästy niin samahan se on sananvapauteen puuttua ja sulkea kaikki arveluttavat ja varsinkin hallitusta ja sen toimintaa kriittisesti arvostelevat sivut ja järjestöt pois systeemiä häiritsemästä laki kun on laki ja siihen ei voi puuttua. Kyllä Kiinan perässä on hyvä seurata, eihän ~1,3miljardin ihmisen maa voi olla väärässä. (offtopic wikipediasta: Kiinassa asepalvelukseen kelpaavia asevelvollisia miehiä vuonna 2005 oli noin +281mil :foil: yllättävän suuri luku verrattaen USA 1,4-1,6mil tai Venäjä 1,2mil(+20mil reservit)).

Miksei määrärahoja käytetä järjestäytyneen rikollisuuden kitkemiseen, vaan nörttien jahtaamiseen?

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.1.2010 22:32

" Puutarhurinverstaan edestä asiakkaita suoraan ratsattu nyt keskiviikkona, torstaina näytti tullin auto olevan liikkeen edessä, onkohan nyt verstaskin suljettu?. Ei näin "

Onko tästä kenelläkään lisätietoa, onko tälläistä tapahtunut?

Kumimies
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Kumimies » 29.1.2010 23:58

Jos tuo juttu tullin mukanaolosta pitää paikkansa, ei voi kuin ihmetellä. Ilmeisesti rajat on nyt virallisesti tukittu, kun on varaa irrottaa tullilta resursseja tällaiseen paskajutun tutkintaan.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!

Palaa sivulle “Politiikka ja media”