Kuva

HS: Puutarhakaupan asiakkaiden kotoa löytyi marihuanaa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
AlakalA

Re: HS: Puutarhakaupan asiakkaiden kotoa löytyi marihuanaa

ViestiKirjoittaja AlakalA » 19.1.2010 17:40

Idän Pikajuna kirjoitti:...

Nimenomaan tulenarka ja sitä tässä vähän hain takaa että ehkä se aihe ei olisi niin arka jos ihmiset "joutuisivat" käsittelemään sitä enemmän. Tällä hetkellä isoa osaa ihmisiä ei tunnu juurikaan kiinnostavan nämä kannabisjutut, miksi uhrata ajatuksiaan asialle jonka kokee sellaiseksi että sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta itseen, toivoisi että se katoaisi maan pinnalta kokonaan ja luottaa siihen että joku muu on tuolla hävittämässä sitä/suojelemassa siltä (virkavalta).

Pulitrukki: Aivan, ja mielestäni tässä kyse on juurikin siitä tietämyksen leviämisestä. Jos vastapuoli ei ole halukas etsimään tietoa ollenkaan niin kuinka sen sitten saa välitettyä eteenpäin ellei puoliväkisin? Siis ihmisiä jotka eivät halua tai tahdo nähdä pitäisi saada näkemään, pakostakin siinä joku loukkaantuu jossain vaiheessa. Meitä on paljon, mutta suomessa olemme käsittääkseni edelleen vähemmistö.

Closedeyelids: Olen samaa mieltä että on parasta avata sanainen arkkunsa silloin kun keskustelu on hedelmällistä ja itselläkin on jotain järkevää sanottavaa, mutta mieluummin edes se "xXxlailliztacaa gannabizxXx" kuin täydellinen vaikeneminen. Jonkun se likainenkin työ on tehtävä, tietyissä paikoissa kun keskustelua käydään se tulee aina olemaan rumaa, pitäisikö näitä paikkoja siis välttää tyystin? Eikö se olisi jonkinasteista luovuttamista? On totta että kannabiksella ja chilillä on aika vähän tekemistä toistensa kanssa, mutta minä haluan että chilinkasvattaja hyväksyy minun kannabiksen käyttöni siinä missä poliisi ja siwan kassatyöntekijätkin. Chilit eivät ole minulle henkilökohtaisesti millään tasolla läheinen asia joten chiliforumeille en kirjoittele. Olen kuitenkin valmis puolustamaan kantaani muualla.

Minä mielelläni käyttäytyisin "kuin muutkin ihmiset" mutta niin kauan kun ympäröivä yhteiskunta ei kohtele minua normaalina ihmisenä, ajaudun johonkin toiseen sosiaaliseen lokeroon kuin "normaali ihminen". Olen kyllä sitä mieltä että asioista vauhkoaminen on paheksuttavaa toimintaa.

Elikkä sun mielestä pitäis kanssa kuunnella kaikkia jehovia, terveys ja muita fanaatikkoja. Ja sulla on oikeus pakottaa mua kiinnostumaan sua kiinnostavasta asiasta. Sä oot myös valmis pakkosyöttää mulle infoa mistä en välttämättä ole kiinnostunut. Vittu mitä hamppufasismia. Älkää olkoo nii saatanan jyrkkiä, pelaatte vaan "vihollisen" pussiin. Mä olen kohta 30 vuotta blossitellut, kyllä ne asiat hiljalleen muuttuu.

Alkatraz

ViestiKirjoittaja Alkatraz » 19.1.2010 17:58

Tietääkseni Chiliforumin oma jäsen perusti tämän "Hampuusien invaasio" -nimisen ketjun forumille, jossa sitten itse alkoi laukomaan omia "totuuksiaan" kannabiksesta. Miksi perustaa tällainen ketju chilin kasvatukseen perustuvalle forumille jos ei itse halua että siellä keskustellaan kannabiksesta?
Tuohan on periaatteessa "ongelmien" kerjäämistä. Enemmän tuo minusta fasismilta vaikuttaa, jos ei anneta/haluta että "hampuusit" puolustavat omaa kantaansa. Suomessa on tietääkseni vielä ainakin jonkinlainen sananvapaus voimassa.

Kun ketju vielä aloitetaan helvetin provosoivaan tyyliin, jossa argumentit ovat luokkaa "Hamppu sulattaa aivot ja pilaa puhekyvyn, hamppunarkkareista tulee määkiviä otuksia." ja vielä julistetaan että hampuusit ovat haisevaa roskasakkia, on varmaa, että sinne kyllä ilmaantuu hampun puolestapuhujia. :doh:

Itse olen ainakin tyytyväinen että kannabiskeskustelu on nyt pinnalla, eikä asiaa vaan vaieta pois.

Itse en btw. omista koko helvetin forumille edes tunnuksia, enkä ole mikään teini enää (olen 21v), kunhan huvikseen ihmettelen täällä ääneen. :)

closedeyelids

ViestiKirjoittaja closedeyelids » 19.1.2010 18:37

Alkatraz kirjoitti:Kun ketju vielä aloitetaan helvetin provosoivaan tyyliin, jossa argumentit ovat luokkaa "Hamppu sulattaa aivot ja pilaa puhekyvyn, hamppunarkkareista tulee määkiviä otuksia." ja vielä julistetaan että hampuusit ovat haisevaa roskasakkia, on varmaa, että sinne kyllä ilmaantuu hampun puolestapuhujia. :doh:

Oletko miettinyt ikinä sitä mahdollisuutta että se trollaa? Tuollainen keskustelun aloitushan on vähän sama kuin näyttäisi muhammedkuvia rättipäille :laugh:

Idän Pikajuna kirjoitti:...
Closedeyelids: Olen samaa mieltä että on parasta avata sanainen arkkunsa silloin kun keskustelu on hedelmällistä ja itselläkin on jotain järkevää sanottavaa, mutta mieluummin edes se "xXxlailliztacaa gannabizxXx" kuin täydellinen vaikeneminen. Jonkun se likainenkin työ on tehtävä, tietyissä paikoissa kun keskustelua käydään se tulee aina olemaan rumaa, pitäisikö näitä paikkoja siis välttää tyystin? Eikö se olisi jonkinasteista luovuttamista? On totta että kannabiksella ja chilillä on aika vähän tekemistä toistensa kanssa, mutta minä haluan että chilinkasvattaja hyväksyy minun kannabiksen käyttöni siinä missä poliisi ja siwan kassatyöntekijätkin. Chilit eivät ole minulle henkilökohtaisesti millään tasolla läheinen asia joten chiliforumeille en kirjoittele. Olen kuitenkin valmis puolustamaan kantaani muualla.

No ei todellakaan mieluummin "xXxlailliztacaa gannabizxXx" kuin hiljeneminen minusta. Tuo vaan tuo huonompaa kuvaa käyttäjistä, mitä tuskin tarvitaan. Ainiin, ei chilin ja hampun kasvattaminen välttämättä _niin_ erilaista hommaa ole. Toinen sattuu olemaan laitonta ja toinen ei. Kummatkin on aiheita jotka aiheuttavat kanssaihmisissä jonkinlaista kummastelua ja oudoksuntaa :laugh:

Itsehän olen ainakin toistaiseksi lopettanut hampun kasvattelun kun en jaksa kuumotella. Tällä hetkellä elämässä se kuumottelu mikä kasvattamisesta tulee painaa vaakakupissa enemmän kuin se polttelun mukavuus. Koska kasveja on kuitenkin aina mukava kasvatella, on tällä hetkellä lampun alla itsellänikin chiliä ;)
< sabar1> demokratia on mun kannalta turhaa. alan radikaaliksi oppositioksi
< sabar1> ja räjäytän äänestyspaikkoja joka äänestykses

AlakalA

ViestiKirjoittaja AlakalA » 19.1.2010 18:41

Tällaiset syväluotaavat kommentit saavat todella uskomaan hampun vaarallisuuteen. Vaikea olla avoin ja rauhaa rakastava kun vastapuolella on lauma kuolaavia zombeja, jotka kaiken lisäksi pilaavat maineemme. Tää on arsen mielipide chilifoorumilta.

Kannattaisko ihan jättää omaan arvoonsa? Tiettyjen ihmisten kanssa on turha lähteä väittelemään. Olkoon sitten puolesta tai vastaan ihan mitä tahansa. Just tää mustavalkosuus mua ehkä eniten ottaa päähän. Provosoiduin, myönnetään.

Edit. Mun totuus on ainoa oikea totuus.

Trichomes

ViestiKirjoittaja Trichomes » 19.1.2010 21:38

Alkatraz kirjoitti:Tietääkseni Chiliforumin oma jäsen perusti tämän "Hampuusien invaasio" -nimisen ketjun forumille, jossa sitten itse alkoi laukomaan omia "totuuksiaan" kannabiksesta. Miksi perustaa tällainen ketju chilin kasvatukseen perustuvalle forumille jos ei itse halua että siellä keskustellaan kannabiksesta?
Tuohan on periaatteessa "ongelmien" kerjäämistä. Enemmän tuo minusta fasismilta vaikuttaa, jos ei anneta/haluta että "hampuusit" puolustavat omaa kantaansa. Suomessa on tietääkseni vielä ainakin jonkinlainen sananvapaus voimassa.

Kun ketju vielä aloitetaan helvetin provosoivaan tyyliin, jossa argumentit ovat luokkaa "Hamppu sulattaa aivot ja pilaa puhekyvyn, hamppunarkkareista tulee määkiviä otuksia." ja vielä julistetaan että hampuusit ovat haisevaa roskasakkia, on varmaa, että sinne kyllä ilmaantuu hampun puolestapuhujia. :doh:

Itse olen ainakin tyytyväinen että kannabiskeskustelu on nyt pinnalla, eikä asiaa vaan vaieta pois.

Itse en btw. omista koko helvetin forumille edes tunnuksia, enkä ole mikään teini enää (olen 21v), kunhan huvikseen ihmettelen täällä ääneen. :)

Tässä hommassa mikä tahansa julkisuus ei luultavasti oo hyvästä niiku räppitähdillä. Mun mielestä sillä joka on sen langan perustanu on menny hermot vaan siihen ettei jengi pysy omalla hiekkalaatikollaan leikkimässä. Jos haluaa keskustella kannabiksesta niin on varmasti tervetullut tänne valistettavaksi(jos kyseinen aihe kiinnostaa), kyllä tähänkin foorumiin saa tehtyä tunnukset ihan kuin muillekkin.

Toivottavasti eivät mansikanviljely foorumit ole seuraava kohde. : )
http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/index.jsp
SINNE VAAN SEURAAVAKSI!

No tyhmät vitsit sikseen...
Diilaan mielummin äitimaan kanssa.

Porta

ViestiKirjoittaja Porta » 19.1.2010 22:00

Oftopikiksi menee nyt pahasti kun ketju taitaa olla Peukun juttuun.

Sori siitä, mutta itse uskon vahvasti että iso osa chili-foorumin kasvattajista kasvattaa hamppua muttei kuumottelun vuoksi ole täällä :) .

Ned Flanders

ViestiKirjoittaja Ned Flanders » 19.1.2010 22:21

Porta kirjoitti:Oftopikiksi menee nyt pahasti kun ketju taitaa olla Peukun juttuun.

Sori siitä, mutta itse uskon vahvasti että iso osa chili-foorumin kasvattajista kasvattaa hamppua muttei kuumottelun vuoksi ole täällä :) .

Hehheh kävi myös mielessä. Helppo homma teeskennellä hilinistiä ja pistää välillä toisen näköisiä siemeniä...itse asiassa hemmeti hyvä idea.
Ei tarvis kuumotella enää vieraita ym. appiukkoja kun kaikki tietäis hiliharrastuksesta. Ilmankos ovat niin täpinöissään tässä viherpeukkucasessa ;) lol

Kumimies
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Kumimies » 19.1.2010 22:38

Minä epäilen vahvasti, että keskustelua tästäkin asiasta eri palstoilla ovat pitäneet yllä juurikin hamppufarmarit, tosin aina muistaen mainita, että chiliä tässä vaan kasvatetaan. Hamppua olla koskaan nähtykään saati poltettu. En yksinkertaisesti usko chiliharrastajia olevan Suomessa yhtä paljoa, kuin noista keskusteluista äkkisilmäyksellä saattaisi olettaa. En ihmettele yhtään, että chiliharrastajien - joilla ei siis välttämättä ole hampuusien kanssa mitään muuta yhdistävää tekijää, kuin että kasvattavat kasvia, joka sekin heillä on LAILLINEN - kuuppaa jurppii moinen touhu. Etenkin, jos mennään tosiaan sotkemaan vielä heidänkin virtuaalinen hiekkalaatikko.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!

Trichomes

ViestiKirjoittaja Trichomes » 19.1.2010 23:01

Takas raiteille...

Minua ainakin kiinnostaisi nuo lisäuutiset viherpeukku tilanteesta. Ihan oikeusmielessäkin. Tosiaan kun nyt verrataan siihen että on ollut juttua sopivasti samaan aikaa tosta Nhl-tähdestä(Nieminen) yms. Että miksei sitten aleta ratsaan ovimiehiä... Varmaa ku o niin hyvää pataa niiden kanssa... voi että...
Diilaan mielummin äitimaan kanssa.

closedeyelids

ViestiKirjoittaja closedeyelids » 20.1.2010 1:22

Porta kirjoitti:Oftopikiksi menee nyt pahasti kun ketju taitaa olla Peukun juttuun.

Erittäin vahvasti eri mieltä. Suurin osa kyllä ei kasvata oman kokemuksen mukaan. Tämä tuntuu olevan tän foorumin väelle about yhtä vaikea asia käsittää kuin tavalliselle kadun tallaajallekin että ei siellä natikan alla tosiaan aina ole hamppua.
< sabar1> demokratia on mun kannalta turhaa. alan radikaaliksi oppositioksi

< sabar1> ja räjäytän äänestyspaikkoja joka äänestykses

Squid

ViestiKirjoittaja Squid » 20.1.2010 1:38

closedeyelids kirjoitti:...

Erittäin vahvasti eri mieltä. Suurin osa kyllä ei kasvata oman kokemuksen mukaan. Tämä tuntuu olevan tän foorumin väelle about yhtä vaikea asia käsittää kuin tavalliselle kadun tallaajallekin että ei siellä natikan alla tosiaan aina ole hamppua.

Niija siellä voi olla myös iso terraario missä se natikka hehkuu.
Tosin olen kyl nähny terraarion missä on elukoita ja kasvaa hamppua.

Idän Pikajuna
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Idän Pikajuna » 20.1.2010 14:29

AlakalA kirjoitti:...

Elikkä sun mielestä pitäis kanssa kuunnella kaikkia jehovia, terveys ja muita fanaatikkoja. Ja sulla on oikeus pakottaa mua kiinnostumaan sua kiinnostavasta asiasta. Sä oot myös valmis pakkosyöttää mulle infoa mistä en välttämättä ole kiinnostunut. Vittu mitä hamppufasismia. Älkää olkoo nii saatanan jyrkkiä, pelaatte vaan "vihollisen" pussiin. Mä olen kohta 30 vuotta blossitellut, kyllä ne asiat hiljalleen muuttuu.

Kärjistät nyt melko lailla, asiat eivät mielestäni ole näin mustavalkoisia.

Kyllä, jos olisit sitä mieltä että minut pitäisi viedä ladon taakse ja ampua koska olen kannabismyönteinen tai tunkea jollekkin saarelle muiden "kannabisnarkkareiden" kanssa niin aivan varmasti minä yrittäisin asialle tehdä jotain, halusit sitä tai et. Tälläisiä mielipiteitä pitäisi mielestäni kitkeä jotta tästä maailmasta saataisiin parempi. Enkä nyt puhu mistään pakottamisesta, ketään ei voi pakottaa olemaan jotain mieltä jostain asiasta. Mielestäni tämä asia olisi korjattavissa jo sillä että jokainen ottaisi asioista kunnolla selvää, mutta miksi semmoinen ihminen jota ei kiinnosta ottaisi siitä selvää? Ei se vaan ota. Siksi sitä tietoa (tai tiedonjyviä) pitää mielestäni levittää vähän joka puolelle. Onko foorumille kirjoittaminen informaation pakkosyöttämistä? Kuka pakottaa lukemaan tätä?

Ja mitä jehoviin ja muihin fanaatikoihin tulee... En minä tässä ole omaa uskontoani/whatever tyrkyttämässä muille vaan ainoastaan vaatimassa oikeutta harjoittaa tätä omaa harrastustani omissa oloissani. Ei ne jehovat tule sun ovelle itkemään "antakaa meidän käydä kirkossa" joten mielestäni vertaus on vähän heikko. Ymmärtäisin pointtisi erittäin hyvin mikäli kyseessä olisi vaikkapa kannabiksen käyttämiseen houkuttelu, mutta näin ei ole.

Siis ihan perus ihmisoikeusjuttuja, tee mitä tahdot niin kauan kun se ei rajoita toisen vapautta. Jos jonkun mielipide rajoittaa toisten vapautta, miten siihen tulisi sitten suhtautua? Fiktiivinen esimerkki: Olen sitä mieltä että homot eivät saa kulkea bussilla enkä bussikuskina suostu ottamaan homoja kyytiini. Pitääkö homojen nyt sit vaan olla ja tyytyä tähän kohteluun, koska kaikilla on oikeus mielipiteeseen tai jotain? Bonustehtävä: Laita sanan homo tilalle sana narkkari, joka tietysti tarkoittaa ihmistä joka on kerran elämässään käyttänyt jotain laitonta päihdettä.
Lehemiä sioille.

reverend

ViestiKirjoittaja reverend » 20.1.2010 21:02

Muistuipa mieleeni hyvä kommentti, vaihdetaan J.J:n tilalle rikoskomisario Jari Luoto.

konootti kirjoitti:Näin kommunistina tulen ajatelleeksi, että jospa Juha Joutsenlahti onkin trotskilainen. Vastustajan koneistoon soluttautuja ja vallankumouksen häikäilemätön agitaattori.

Tarkoitan, että Joutsenlahden modus operandi on noitavaino jossa oppilaitoksien kanssa tehdään "yhteistyösopimuksia" (itsessään valtuuksien laajentamista, ja täten virkarikos -- mutta eipä semmoisista Suomessa ole ollut tapana syyttää) joiden nojalla huumerikoksesta epäilty oppilas erotetaan mikäli hän ei ilmianna kuulusteluissa ikätovereitaan. Ihan suoraan DDR:stä. Tällaista toimintatapaa soveltamalla saadaan aikaan tilanne jossa ns. vanhempien näkökulmasta ennen niin rauhallinen paikkakunta onkin yhtäkkiä paikkakunta jossa viisi kuudesta koululaisesta piikittää ihan vitusti kannabista.

Lopputulos on kyttä joka on suurempi vitsaus yhteiskunnalle kuin jazztupakka valistajien villeimmissäkään fantasioissa. Minusta tämä on suoraan Trotskia: päämääränä on tuottaa massiivinen vallankumoukseen johtava vastareaktio.

Ja kyllähän se vallankumous minulle soppii, mutta sääliksi käy näitä inkvisition uhreja.

Eiköhän tuoteta massiivinen vastareaktio!
Hän oli äärettömän iloinen ja luuli olemansa thaivaassa.

vihreä_valo
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja vihreä_valo » 20.1.2010 22:35

Hmm, näyttää siltä että poliisi on päättänyt tehdä jotain valtavasti levinneelle kotikasvatukselle. Heti vuoden alusta isketään kiinni. On kyllä todella rankka veto ratsata kasvatuskauppa, jotka kuitenkin varovat mainitsemasta hampunkasvattelua toiminnassaan. Jos oikeuslaitos löytää Viherpeukun syylliseksi niin se on iso askel poliisivaltion, DDR:än ynnä muiden suuntaan. Pistää todella vihaksi, ja samaan aikaan ameriikoissa laillistellaan.

Lisää vaan puskia kaappiin.

Nupe

ViestiKirjoittaja Nupe » 20.1.2010 22:43

Ei tässä oikee muu auta kun toivoa että se mitä isot tekee edellä niin pienet perässä. :)

stumpu

ViestiKirjoittaja stumpu » 20.1.2010 23:35

Tässähän voisi melkein toivoa että Ruotsissa laillistettaisi niin kyllä Suomikin sitten. :lol:

Mokeponi

ViestiKirjoittaja Mokeponi » 21.1.2010 1:25

stumpu kirjoitti:Tässähän voisi melkein toivoa että Ruotsissa laillistettaisi niin kyllä Suomikin sitten. :lol:

Dream on... Luulen että tässä asiassa Ruotsi on kerrankin Suomen perässä... Toisaalta Ruotsi on aina ollut nopea seuraamaan Isoveli USA:n juttuja..?

Vainoharha

ViestiKirjoittaja Vainoharha » 21.1.2010 3:11

Vallankumous tarvitsee verta! Olkoon nyt rytinässä haavoittuvat se veri ja olkaamme me se vallankumous!....
Eli jos vakavissaan sanoisin niin kuten joku tuolla aiemmin sanoi niin tämä toivottavasti synnyttää mahdollisimman paljon harmia ihmisille ketkä ovat niitä matti vanhasen omakotitaloissa asuvia perus matteja. Ja tämä synnyttäisi avoimempaa keskustelua mediassa...
Mutta taidan silti epäillä...
Veikkaan että tässä suomen valtiovalta yrittää viimeiseiä pyristyksiä ennenkuin koittaa suuri muutos jolloin koko EU laillistaa kannabiksen...
Mutta taidan silti epäillä...
Nyt kirvelee silmää jo...onko se savu vai onko se matti...
nyt se on kyllä nukku-matti...
Jälkeenpäin lisäillen mietin voisko matin poika ollu jäänny kiinni kanjabiksesta? Sit iso masa ois sanonu et nyt tämmönen peli ei vetele, mä pidän tauon ja lähen pojan kanssa kalaan. Hoitakaa te noi iljettävät huumeviljeliäkauppiaat pois täältä. :)

Vivian

ViestiKirjoittaja Vivian » 21.1.2010 9:51

Suomessahan meinataan kieltää tupakin polttokin. Mietin, miten asia tulee vaikuttamaan kannabiksen laillistamiseen. Poliisit on nyt kovasti yrittäneet ryhdistäytyä ja hampuuseja kyylätään silmä kourassa. Muualla maailmassa kannabista laillistetaan tai dekriminalisoidaan, mutta Suomessa halutaan kieltää kaikki. Toivottavasti joku korkeampi taho puuttuu asiaan ja pistää stopin tälle pelleilylle.

Kristallilapsi

ViestiKirjoittaja Kristallilapsi » 21.1.2010 20:39

Vivian kirjoitti:Suomessahan meinataan kieltää tupakin polttokin. Mietin, miten asia tulee vaikuttamaan kannabiksen laillistamiseen. Poliisit on nyt kovasti yrittäneet ryhdistäytyä ja hampuuseja kyylätään silmä kourassa. Muualla maailmassa kannabista laillistetaan tai dekriminalisoidaan, mutta Suomessa halutaan kieltää kaikki. Toivottavasti joku korkeampi taho puuttuu asiaan ja pistää stopin tälle pelleilylle.

Tää on Suomi, vähän niinku USA:ssa joku osavaltio, jossa on tiukka laki marihuanan käyttö/hallussapidosta.
"jos metsään huumepoliisi haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt"

Palaa sivulle “Politiikka ja media”