Kuva

Pienet Uutiset 2009 Keskustelu

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Keke-

Re: Pienet Uutiset 2009 Keskustelu

ViestiKirjoittaja Keke- » 23.12.2009 20:19

Jonistic85 kirjoitti:http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=831029

"Laillistaminen antaisi väärän signaalin"

Kannabiksen vähäisen käytön vapauttamisesta seuraisi monenlaisia ongelmia, uskoo rikosylikomisario Jaakko Sonck keskusrikospoliisista.

"Totta kai se muokkaisi mielipiteitä huumausaineystävällisempään suuntaan. Yhteiskunta antaisi signaalin, että käyttäkää vaan."

"Rankaisemisesta luopuminen saattaisi lisätä kokeiluja ja sitä kautta käyttäjien määrää ja kotikasvatusta. Ennen kaikkea se olisi hieno homma tukkumyyjille. Ainetta menisi enemmän kaupaksi, mikä ruokkisi järjestäytynyttä rikollisuutta."

Vuodesta 2001 lähtien poliisi on voinut sakottaa huumeiden käytöstä kärähtäneitä. Viime vuonna käyttörikoksesta kirjoitettiin noin 8 000 sakkolappua.

Ensimmäistä kertaa käyttörikoksesta kiinni jäävää alle 18-vuotiasta tulee kuitenkin ensisijaisesti puhutella.

"Se, että asiaan puututaan tavalla tai toisella, on merkki siitä, että kannabiksen käyttö on laitonta eikä ole hyväksyttävää. Ilman rangaistusta voi selvitä, jos esimerkiksi hakeutuu hoitoon", Sonck toteaa.

tukkukaupan lisääntymiseen: Mielestäni oiva tapa olisi laillistaa kukka, mutta pitää lätkä ainakin alkuun yhtä laittomana. Tämä ajaisi varmasti maahantuojat ahtaalle. Toki jostain virtaisi kukkaa suomeen, mutta kotikasvattamisen suosio lisääntyisi varmasti monin verroin enemmän.

DaCapo

ViestiKirjoittaja DaCapo » 23.12.2009 20:28

tai ne noobit ostais sitä lätkää vielä. :lol:

Keke-

ViestiKirjoittaja Keke- » 23.12.2009 20:42

DaCapo kirjoitti:tai ne noobit ostais sitä lätkää vielä. :lol:

Mutta kynnys kasvattaa itse/käyttää pelkkää kukkaa olisi silti matalampi kuin lätkään. Eikä minua rehellisesti sanoen kiinnosta niiden 15v gangstaräppäreiden kohtalo, jotka ostaisivat läkää vain koska se on laitonta :lol:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.12.2009 20:51

Keke- kirjoitti:...

Mutta kynnys kasvattaa itse/käyttää pelkkää kukkaa olisi silti matalampi kuin lätkään. Eikä minua rehellisesti sanoen kiinnosta niiden 15v gangstaräppäreiden kohtalo, jotka ostaisivat läkää vain koska se on laitonta :lol:

lNäinhän se asia on, miksi sitä jotain paskaa lätkää kukaan ostaisi jos itse olisi laillinen mahdollisuus kasvattaa itse muutamaa puskaa.

Kani Sativa

ViestiKirjoittaja Kani Sativa » 23.12.2009 21:20

Mä oon kasvatellu, poltellu, ja säätäny muutamat vuodet. Parasta tietenkin on budi itsekasvatettuna, tai kaverin kasvattamana, mutta menee se katutavarakin joskus pahemman puuteessa, lätkäkin. Ja jos ei muuta ni sit bissee.. :x

edit. Se, että ei ole sauhua on tietenkin hyvä tekosyy ottaa alkoholia. "Aina löytyy hyvä 'syy' juhlia" :D Mutta mun "riippuvuudet" ovat yhden vaiheen asioita, olen käynyt näitä lievemmässä muodossa ennenkin. Jotkut tykkää, jotkut ei. Siis olla "high". Mä tykkään. Ainaki ite nään paukuissa lähes poikkeuksetta ne kaikki hyvät asiat elämästä. "Olen fyysisesti terve, en ole vankilassa, minulla on vapautta vielä, vaikka valita kouluista tai työpaikoista, minä olen olemassa ja voin tehdä ihan mitä haluan tulevaisuuteni suhteen!
Ei se tietty koskaan mene niin helposti ku funtsittuna, mut toivottavasti tästä selvityksestä jotain edes ymmärtää. Liian paljon savuu. liikaa muuta
Musta tuntuu et joku olennainen jäi uupumaan, mut en millään nyt saa sitä päähäni :doh: Editoin myöhemmin jos muistan.
Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.

olet väärässä koska

ViestiKirjoittaja olet väärässä koska » 23.12.2009 22:12

Eikö se nyt ois kaikkein yksinkertasinta laillistaa kotikasvatus ja ottaa kasvatus myös valtion haltuun. Myytäisiin sitten koffii-sopeissa, ei ois ongelmaa laittomuuden kanssa enää yhtään. Hollannin mallissa kusee se, että budit ja läpyt tulee vielä rikollisia reittejä.
Turhanpäiväinen älykkyys syö ihmistä rotan lailla
Miten kaikki voi olla valmista kun ei ole edes tehty mitään?
Miten niin jalat maassa? Oletko nähnyt kenenkään kävelevän ilmassa?
Pidän sinusta siinä kaikki.

DaCapo

ViestiKirjoittaja DaCapo » 23.12.2009 22:59

olet väärässä koska kirjoitti:Eikö se nyt ois kaikkein yksinkertasinta laillistaa kotikasvatus ja ottaa kasvatus myös valtion haltuun. Myytäisiin sitten koffii-sopeissa, ei ois ongelmaa laittomuuden kanssa enää yhtään. Hollannin mallissa kusee se, että budit ja läpyt tulee vielä rikollisia reittejä.

sano toi päättäjille, sähköpostia vaan menemään. :yes:

fin1000w
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja fin1000w » 24.12.2009 1:44

olet väärässä koska kirjoitti:Eikö se nyt ois kaikkein yksinkertasinta laillistaa kotikasvatus ja ottaa kasvatus myös valtion haltuun. Myytäisiin sitten koffii-sopeissa, ei ois ongelmaa laittomuuden kanssa enää yhtään. Hollannin mallissa kusee se, että budit ja läpyt tulee vielä rikollisia reittejä.

Oikein mukava Hollannissa kun tavara tulee rikollisilta laillisiin myyntipaikkoihin, usein samassa paikassa saat kaiken mitä ikinä tahdot rahalla... Kuten eräs kuppila reissu jokusen vuoden takaa, kaveri manailee erään harrastevälineen saantia Suomeksi pöydässä. Kahvilan pitäjä kuulee tuotteen kaupallisen nimen, ja keskeyttää rupattelun. Serkkuni on tuon alan harrastaja kauppias..

Samana iltana miellyttävä arabi saapuu esittely laukun kanssa ibis hotelliin esittelylle. 2 päivää myöhemmin kaverini ja uusi harrastusväline aloittivat harrastuksen uusin voimin kotimaassa. 8)

Brainless

ViestiKirjoittaja Brainless » 24.12.2009 11:55

Hollanti joutuu noudattamaan jossain määrin YK yms paska systeemejä. On jo yllättävää tämäkin rohkeus uskaltaa poiketa ns. "oikeasta totuudesta". Vaikken mikään yltiö optimistinen olekaan niin aina sitä se pieni toivo elää, että ehkä jonain päivänä yleinen ilmapiiri muuttuu. Ensin sen pitää tapahtua Usa:sa tai Eu:sa suuremmassa mittakaavassa. Varma asia ainakin on ettei tämä nykytilanne johda mihinkään. "Harrastelijat" pitävät toimintaa yllä. :wink: Paha vain että tämä tilanne aiheuttaa suuren rikollisen bisneksen ja muita sivuvaikutuksia. Sanopas se kukkahattutädeille.
''Fight for your rights''

FinnDr.

ViestiKirjoittaja FinnDr. » 25.12.2009 0:52

Obama allekirjoitti uuden lakiesityksen, mikä saattaa erittäin hyvällä todennäköisyydellä johtaa lääkekannabiksen laillistamiseen washingtonissa.

Kani Sativa

ViestiKirjoittaja Kani Sativa » 25.12.2009 1:15

Ai vittu, way to go Obama! Mulla on jotenkin intuitiivisesti huokunut Obamasta uudenlaiset, erilaiset, paremmat tuulet, muutoksen puuska. Olen elänyt toiveessa, että maailma vihdoin ymmärtäisi ja rauhoittuisi. Mutta aika absurdi haavehan tuo on. Minne ihmisten luontainen halu hallita, omistaa, tai vallata häviäisi? Niinpä.

Jeejee kannabis, ai vittu sua imen rakastellen, jeejee ai vittu jääbongista kuplien, jee jee.. ja nauha poikki..
Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.

Uranus

ViestiKirjoittaja Uranus » 25.12.2009 1:52

Brainless kirjoitti:...
Hollanti joutuu noudattamaan jossain määrin YK yms paska systeemejä.

Oopiumsopimus, aina oopiumsopimus. Esitetäänpä asia niin päin, mitä tapahtuu, jos sitä vain jättää noudattamasta tai sanoutuu irti?

Mitä ikinä tapahtuisikin, niin tietenkään se ei koskisi Yhdysvaltoja. :P
1 Kings 21:14 Then they sent word to Jezebel: "Naboth has been stoned and is dead."

Jouni

ViestiKirjoittaja Jouni » 26.12.2009 17:09

Tais olla jouluaaton Kaleva, tekstiviestipalstalla:

"Järjetöntä, Suomessa ihan kannabisyhdistys. Miksi ei sitten raiskaajien-, rikollisten- ja vaikka murhaajienyhdistys myös?
nimim. Ihmetellä sopii, miksi nuuska on kielletty?"

DaCapo

ViestiKirjoittaja DaCapo » 26.12.2009 18:08

Jouni kirjoitti:Tais olla jouluaaton Kaleva, tekstiviestipalstalla:

"Järjetöntä, Suomessa ihan kannabisyhdistys. Miksi ei sitten raiskaajien-, rikollisten- ja vaikka murhaajienyhdistys myös?

Sääliksi käy tiedottomia mummoja ja yliherkkiä papparaisia, kun naisille annettiin äänioikeus tää meni tähän. :doh:

Uranus

ViestiKirjoittaja Uranus » 26.12.2009 18:26

Jouni kirjoitti:Tais olla jouluaaton Kaleva, tekstiviestipalstalla:

Niin, miksipä ei?
Voihan näitä yhdistyksiä perustaa vaikka kyseisten toimintojen laillistamiseen, tosin konsensus pitäisi huolen, että mitään ei tulisi tapahtumaan. (Aivan kuten tämän "meidän yhteisen asiammekin" kanssa aina käy.)

Ja onhan meillä moottoripyöräkerhotkin. :wink:
1 Kings 21:14 Then they sent word to Jezebel: "Naboth has been stoned and is dead."

olet väärässä koska

ViestiKirjoittaja olet väärässä koska » 26.12.2009 19:23

Mun mielestä ois hienoa, jos Suomessa ois joku oikea huumeyhdistys. :think:

FinnDr.

ViestiKirjoittaja FinnDr. » 26.12.2009 22:07

olet väärässä koska kirjoitti:Mun mielestä ois hienoa, jos Suomessa ois joku oikea huumeyhdistys. :think:

Jaa niinkun ihan Suomen heroiiniyhdistys. Tuskin kuiteskaan, enkä usko että heroiinin tai minkään muunkaan puolesta marssitaan vuosia.

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 27.12.2009 0:42

olet väärässä koska kirjoitti:Mun mielestä ois hienoa, jos Suomessa ois joku oikea huumeyhdistys. :think:

No, Amfetamiiniyhdistys näyttää olevan perustettu, ja teksti on yhtä selväpäistä kuin spiidinarkeilta sopii odottaakin.

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 27.12.2009 3:43

Pässi ry (Perus Älyttömät Suur Suomalaiset Itkijät)

Siinä olisi jo jotakin.

PS.
"UNIVERSAALEJEN PALVELUIDEN"... Eihän ne piripäät osaa edes kieltämme.

olet väärässä koska

ViestiKirjoittaja olet väärässä koska » 27.12.2009 7:43

Joku yhdistys/puolue joka ajais kaikkien huumeiden dekriminalisointia. Tätä hain. :oops:

Palaa sivulle “Politiikka ja media”