haju
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Re: haju
Oma kohtaisena kokemuksena voisin sanoa että panosta kunnon aktiivihiileen ja ufoon. Itse tehdyt viritykset ei vain mitään parhaimpia ole. Kyl,ä tosiasia. Mutta alla vähän luettavaa linkki muodossa.
Aktiiviliihi suodatin ja sen käyttö.
Hupu hajun poisto.
Paljon tietoa hajun poistosta.
Aktiiviliihi suodatin ja sen käyttö.
Hupu hajun poisto.
Paljon tietoa hajun poistosta.
no fakta, jonka itsekin olen huomannut on se, että hyvää hajunpoistoa ei halvalla saa. Tykkäsi siitä kasvatuksesta tai ei.
TOSIN, jos paria kolmea kasvia kasvatat niin eipä ne hajut tunnu karkaavan minnekään.
TOSIN tämä hajuttomuuskin riippuu sitten kasvien koosta, iästä, lannoitteista, fenosta, tarkka hajuisista naapureista ym. ym...
Riskillä voi vetää ilman aktiivihiiltä jos haluaa, mutta riskien oton kanssa on aina omat RISKINSÄ.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
TOSIN, jos paria kolmea kasvia kasvatat niin eipä ne hajut tunnu karkaavan minnekään.
TOSIN tämä hajuttomuuskin riippuu sitten kasvien koosta, iästä, lannoitteista, fenosta, tarkka hajuisista naapureista ym. ym...
Riskillä voi vetää ilman aktiivihiiltä jos haluaa, mutta riskien oton kanssa on aina omat RISKINSÄ.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Let me fuck up your mind, please.
Mikä lajike?
Vaikka olisi vähähajuinenkin lajike, niin varmaa on, että tuoksuu. Tuoksuminen ei kuitenkaan vielä tarkoita sitä, että rupeaa naapurit ihmettelemään ja on mahdollista vetää kukituskin lävitse ilman sen kummempaa säätämistä.
Jos lajikkeena sitten on jokin muu kuin KaLainfon antama vähähajuinen/hajuton lajike niin aika lottovoiton saat kyllä nykästä, jos sattuu kaikki plantut olemaan mietoja tuoksultaan.
Kasvien määrän noustessa nousee myös todennäköisyys sille, että yksi tai useampi kasvi haisee liikaa, jolloin jamaican tuoksusta pääsee nauttimaan myös se naapurin vittumainen mummo.
Noin monen kasvin ollessa kyseessä on ihan se ja sama, että pidätkö vegeä 0 päivää vai 2 kuukautta. Haisee kyllä jos on haistakseen.
Tuohon kasvien kokoon vielä sen verran, että on ihan ihmisten päästä kiinni, että mitä puskaa pitää isona. Itsellä ainakin 2 vko:n vegen jälkeen esim. Passion #1 oli isompi kuin alkukesästä kasvanut rytky kaatopäivänä. Mikä siis on mielestäsi "kovin iso puska"? 10 cm? 50 cm?
Jos on jokin "normaali" lajike kyseessä niin muutamankin litran juuritilalla tulee 2 viikossa helposti 20-40cm puskia kunhan vain lämmöt ovat kunnossa ja hoitaa kastelun vaikka sumuttelemalla.
Lannoitteetkin voi unohtaa. Ainoastaan kerran olen törmännyt tilanteeseen, jossa jo puolitoistaviikkoinen planttu pyysi substralia kasvun pysähtyessä, lehtien vaaletessa ja pysyessä pieninä.
Vaikka olisi vähähajuinenkin lajike, niin varmaa on, että tuoksuu. Tuoksuminen ei kuitenkaan vielä tarkoita sitä, että rupeaa naapurit ihmettelemään ja on mahdollista vetää kukituskin lävitse ilman sen kummempaa säätämistä.
Jos lajikkeena sitten on jokin muu kuin KaLainfon antama vähähajuinen/hajuton lajike niin aika lottovoiton saat kyllä nykästä, jos sattuu kaikki plantut olemaan mietoja tuoksultaan.
Kasvien määrän noustessa nousee myös todennäköisyys sille, että yksi tai useampi kasvi haisee liikaa, jolloin jamaican tuoksusta pääsee nauttimaan myös se naapurin vittumainen mummo.
Noin monen kasvin ollessa kyseessä on ihan se ja sama, että pidätkö vegeä 0 päivää vai 2 kuukautta. Haisee kyllä jos on haistakseen.
Tuohon kasvien kokoon vielä sen verran, että on ihan ihmisten päästä kiinni, että mitä puskaa pitää isona. Itsellä ainakin 2 vko:n vegen jälkeen esim. Passion #1 oli isompi kuin alkukesästä kasvanut rytky kaatopäivänä. Mikä siis on mielestäsi "kovin iso puska"? 10 cm? 50 cm?
Jos on jokin "normaali" lajike kyseessä niin muutamankin litran juuritilalla tulee 2 viikossa helposti 20-40cm puskia kunhan vain lämmöt ovat kunnossa ja hoitaa kastelun vaikka sumuttelemalla.
Lannoitteetkin voi unohtaa. Ainoastaan kerran olen törmännyt tilanteeseen, jossa jo puolitoistaviikkoinen planttu pyysi substralia kasvun pysähtyessä, lehtien vaaletessa ja pysyessä pieninä.
Näen jo sieluni silmin mitä tulee tapahtumaan:
...ja kuukauden päästä pääsemme lukemaan iltapaskasta, kuinka kotikasvattaja kärysi kaupungissa x. Ilmoituksen poliisille/isännöitsijälle tekivät hajuhaitoista valittaneet naapurit.
Ja heti kun olet päässyt putkasta pois niin olet tilittämässäKiinnijääneet kotikasvattajat topikissa kurjaa tuuriasi.![Nauru :laugh:](./images/smilies/laugh.gif)
asdasdasdasd kirjoitti:No prkl! ei sitten kai ole muuta vaihtoehtoa kun päästää tuo ihana jamaica rappukäytävilletuskimpa naapurit sitä hajua tajuaa
...ja kuukauden päästä pääsemme lukemaan iltapaskasta, kuinka kotikasvattaja kärysi kaupungissa x. Ilmoituksen poliisille/isännöitsijälle tekivät hajuhaitoista valittaneet naapurit.
Ja heti kun olet päässyt putkasta pois niin olet tilittämässäKiinnijääneet kotikasvattajat topikissa kurjaa tuuriasi.
![Nauru :laugh:](./images/smilies/laugh.gif)
Iron lung kirjoitti:Näen jo sieluni silmin mitä tulee tapahtumaan:
...
Ja heti kun olet päässyt putkasta pois niin olet tilittämässäKiinnijääneet kotikasvattajat topikissa kurjaa tuuriasi.
Juuri näin. Yleensä omaa hölmöyttään porukka narahtaa. Jos ei hajuhaitat riitä niin kuuntele vielä musiikkia täysillä ja käyttäydy muutenkin kuin ääliö niin eiköhän ne naapuritkin ala osoittamaan mielenkiintoa asumiseesi. Tuurilla ei ole mitään tekemistä kiinnijäännin kanssa.
- Guineatrippin
- 1 tähti
hannuhuu kirjoitti:... Tuurilla ei ole mitään tekemistä kiinnijäännin kanssa.
Itsehän olen hyvä naapuri, en tee (lähes) mitään rikollista, en hölmöile kämpässäni tai pidä bileitä, hajunpoisto kunnossa ja polttelu varovaista. Silti osas saparot tulla kiusaamaan. En osaa muuta tähän keksiä kuin huonoa tuuria.
"Vapaus ei tarkoita elämää ilman vastuuta, vaan kykyä valita ja sitoutua siihen mikä on parasta ihmiselle itselleen."
// Paulo Coelho, Zahir
// Paulo Coelho, Zahir
hannuhuu kirjoitti: Tuurilla ei ole mitään tekemistä kiinnijäännin kanssa.
Itse olen "huono" naapuri. Olen useita vuosia kasvatellut ilman hajunpoistoa, metelöinyt ja hölmöillyt sekä polttanut bongia parvekkeella ja jointtia pihalla.
Silti ei ole saparoja näkynyt. En osaa muuta tähän keksiä kuin hyvää tuuria.
Halvalla ei saa hyvää kuin Sulo Vilen. Voihan sitä aikansa viritellä tietkonetuulettimien ja pirkkasukkahousujen kanssa, mutta fiksuimmat skippaa tän ja hankkii riittävä kokoisen ufon (jaksaa puhkua ilmaa hiilen läpi) ja aktiivihiilisuodattimen. Jokainen voi kohdallaan miettiä, kuinka mitättömän kokoisen pipanan paskalätkää ammattirikollisilta saa tuon setin hinnalla. Ja ainahan noi voi myydä, jos ei puutarhanhoito kiinnosta. Mulla ei kasva mitään, mutta fööni on tämän tästä kämpässä päällä ihan vain ilman laadun parantamiseksi. Voi sisälläkin hitsata, eikä katku tartu.