Toivon paljon asiallisia, itsenäisiä vastauksia ja omia mielipiteitä sillä asialla on paljon merkitystä.
Kiitos jo etukäteen kaikille tähän galluppiin asiallisesti osallistuville!
(..saako tähän galluppiin laittaa jotain palkintoa parhaasta, oman mielipiteensä esilletuonnista? Saa ehdottaa jos haluaa..)
ps. mikäli katsot oman katsantokantasi olevan jollain tavoin arka julkiselle puinnille niin voit myös lähettää sen minulle yv:nä.
EDIT. Jepulis, muutaman saamani varsin hälyttävän luonteisen yksityisviestin mukaan Suomen viranomaiset tulevat olemaan aika lailla hankaluuksissa Lissabonin sopimuksen astuessa voimaan. Onko tämä se syy miksi Suomen viranomaiset ovat alkaneet viimeaikoina toimimaan oikein toden teolla? Kyykyttääkseen mikä on jo aikaa sitten armeijassakin ollut kiellettyä.. mitenkäs muissa EU-maissa on tilanne kehittynyt? Asiaan viitaten kehoitan jokaista cannabiksen kanssa jotenkin tekemisissä ollutta henkilöä hankkimaan itselleen huokean ja kattavan oikeusturvavakuutuksen jo nyt, ihan vaan varoille.. mikäli sellaista et Suomesta omasta mielestäsi kohtuuhinnalla/kohtuuehdoin saa niin sitten vaan jostain, aivan mistä tahansa EU-maasta.. luulis tältäkin foorumilta löytyvän asialleen omistautuneita ja asiassa auttavaisia ihmisiä mikäli et itse osaa asiaa hoitaa?
Itseasiassa tässä vaiheessa on erittäin hyödyllistä alkaa tekemään julkista listausta kaikkien Suomessa toimivien vakuutusyhtiöiden eri hinnoittelu/vakuutusehtopolitiikasta oikeusturvavakuutuksen suhteen. Olisitko ystävällinen ja toimittaisit minulle sen hinnan minkä itse olet joutunut/joutuisit maksamaan omastasi? Tässä kun on nimittäin vakuutusyhtiöillä aikamoisen vedätyksen mahdollisuus ilmassa asian suhteen eikä sellaista tule sallia.. mikäli olet huomannut vakuutusyhtiöiden muuttaneen/muuttavan oikeusturvavakuutuksen ehtoja johonkin suuntaan niin toimittaisitko siitäkin tiedon? Itse kun en vaan kykene kaikkea asian tiimoilta tiedostaa mutta tarvitsen kuitenkin kaiken mahdollisen tiedon. Suorastaan palan halusta näyttää mihin monimutkaiseen ajatteluun kykenevät aivot pystyvät! Mahdollisuuden siihen tullessa.. ja oikealla asialla.
EDIT II. Hieman ajankohtaista tietoa asiasta http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2 ... 916438/139 joka muuten kertoo sen että korvaussumma onkin jo ajettu naurettavan alas vaikkei korvaussummia ole edes haettu täysimääräisinä 20 vuoteen (mikä kertoo selkeästi suomalaisten luottamuksesta Suomen oikeuslaitokseen..) vaan tarkistanpa yksityiskohtaisesti onko jokaisessa artikkelissa mainitussa, oikeusturvavakuutusta myöntävällä yhtiöllä aivan sama politiikka. Mikäli näin on niin tässä on sitten jo aika tärkeä asia vietäväksi EU:hun puitavaksi heti ensi alkuun. Köyhilläkin kun pitää olla oikeusturva.. asiallahan ei nyt tietenkään ole tässä kohden kauheasti merkitystä mikäli pystyy tarvittaessa nostamaan ryhmäkanteen vakuutuksen turvin. Mikäli tulkitsin esim. Nordean vahinkovakuutuksen oikeusturvavakuutusehtoja oikein niin kyseessä täytyy olla vakuutuksenottajan henkilökohtaiset asiat enkä nyt heti tiedä voidaanko henkilökohtaista osallistumista, tietyn ryhmän nostamaan ryhmäkanteeseen sellaisena pitää.. hmmm, mielenkiintoista. Tarkistanpa asian.
- Nordean vahinkovakuutuksen minulle tarjoama diili: Kotivakuutukseen kuuluva (ilman kotivakuutusta ei ole mahdollista saada!?!) oikeusturvavakuutus maksaa minulle korvauksia max. 8.500€, kotivakuutuksen olemassaoloajan mukaisesti vuosihintaan 51.78€-63.22€ / 1700€ ja 130€ ollessa vastaavat omavastuut. Heiltä minun kannattaisi siis ottaa tuo 63.22€ maksava vakuutus, 130€ omavastuulla. Jään odottamaan vahinkokäsittelijän yhteydenottoa koska asiakaspalvelu ei osannut vastata muihin kysymyksiini.. ok, sain vastaukset eli ei korvaa mitään esim. ihmisoikeusasioissa mutta heidän vakuutusehdoissaan (pitäisi kuulema olla kaikilla vakuutusyhtiöillä sama käytäntö tässä kohden hänen mukaansa) oli lisäys että mikäli kyse on ENNAKKOTAPAUKSESTA niin silloin käräjäoikeus voi kysyä neuvoa EU-tuomioistuimelta.. aika kinkkinen asia tässä kohden muuten onkin koska EU-tuomioistuimen neuvova päätös voi tosiaan olla aivan mikä tahansa. Mikäli olen oikein käsittänyt oikeuslaitostoiminnan ylipäätänsä niin tuosta neuvovasta päätöksestä tulee sitten se vastaavaisuuksien standardi. Ennakkopäätöksien suhteen tulisikin sitten toimia vain ja ainoastaan niissä tapauksissa missä voi olla melkein täysin varma että saa myös sen haluamansa päätöksen! Muutoin voikin käydä hyvin köpelösti ja pitkällä aikavälillä sekä laaja-alaisesti moneen asiaan heijastuen.
- IF vakuutusyhtiön minulle tarjoama diili: Kotivakuutukseen kuuluva (ilman kotivakuutusta ei ole mahdollista saada!?!) oikeusturvavakuutus maksaa minulle korvauksia max. 8.500€, kotivakuutuksen olemassaoloajan mukaisesti vuosihintaan 66.44€-108.76€ / 1700€ ja 130€ ollessa vastaavat omavastuut. Vakuutuksenottajan osaksi lankeaa vielä erikseen 20% omavastuu oikeusturvavakuutuksen piiriin kuuluvissa asioissa. Heiltä minun ei siis kannata ottaa ollenkaan kyseistä vakuutusta jo hinnoittelunsa puolesta. Heidän vakuutusehtojensa mukaisesti EU-tasolla puitavissa asioissa esim. ihmisoikeusasioissa vakuutuksenottajalla ei heidän oikeusturvavakuutuksensa puitteissa ole minkäänlaista turvaa, ei siis ollenkaan.. yhtään mitään.
- Fennia .. tarvitseeko minun edes soittaa tähän vakuutusyhtiöön?? .. se selviää kun saan Nordean vahinkokäsittelijältä haluamani vastaukset!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
On hyvin selvää että vakuutusyhtiöt ovat varautuneet yhteisillä pelisäännöillä tulevaan, tiedostavat ihmisten halun vielä asioita oman maan oikeustuomioistuimia pidemmälle ja haraavat siksi vastaan!
Älä kuitenkaan nyt tee sitä virhettä minkä olen havainnut cannabikseen mieltyneiden tehneen jo yli 20 vuoden ajan: ÄLÄ TYYDYTTÄYDY ODOTTAMAAN ILMAISTA ATERIAA, ETTÄ JOKU SEN VAAN JOSTAIN SINUN ETEESI TUO VAAN PYRI TEKEMÄÄN ASIAN ETEEN MYÖS ITSEKIN JOTAIN !! Sillä mikäli itse havaitsen aiemman passiivisuus-tendenssin vain jatkuvan, en välttämättä oikein jaksa itsekään asian eteen sen kummempia tehdä vaikka omaankin henkilökohtaisia intressejä asian suhteen ja hyvin monella taholla omaankin! Ne eivät tosin kuulu tähän aiheeseen joten.. lähdetään sitten tarvittaessa liikkeelle teemalla: " Show me what you got! " ja tässä vaiheessa asiaa ajamaan ryhtyviä tulee olla todella paljon että pystyvät yhdessä maksamaan (EU?) tuomarinviran omaavalle henkilölle hänen ruhtinaallisen palkkionsa kokonaisuudessaan!! ..ei se kovin paljoa ole..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kysymys kuuluukin: Mitä sinä olet valmis vapaudestasi maksamaan?
Itselleni on nyt harvinaisen selvää että Suomen kansalaisen tulee maksaa omasta vapaudestaan! .. kiitos siitä kuuluu itse kansalle. Kokonaan! Kenelle vapaudesta maksetaan on vielä selvityksen alaisuudessa..
Sitä odotellessa voisitte alkaa lähettelemään minulle vastaavanlaisia linkkejä kuin tämä http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1719149 ja mitä kattavampi kokonaisuus syntyy niin sen parempi vaan.. sen lisäksi jos joku nyt vaan viitsisi hieman lisää vaivautua ja lähettelemään myös kaikkia niitä asioita koskevia uutisia sekä aiheita joissa aina joutuu kotivakuutuksen ottamaan, saadakseen jotain aikaiseksi ym.. Kiitos!
- Oikeusturvavakuutuksen saadaksesi sinun pitää ottaa kotivakuutus, ilman sitä et voi kyseistä vakuutusta saada.. yhdeltäkään Suomessa asioivalta vakuutusyhtiöltä?
- Asuntojen vuokrasopimuksissa asunnonvuokraaja velvoitetaan hyvin usein ottamaan kotivakuutus.. onko niitä muunkinlaisia vuokrasopimuksia kukaan vielä eteensä saanut?
- Oikeusturvavakuutuksen tulee kattaa vakuutetun sekä hänen avo/aviopuolisonsa kaikissa mahdollisissa tuomioistuimissa ja kaikissa mahdollisissa ihmisiä koskevissa asioissa myös EU-tasolla!
..ymmärtänet teeman.. sillä ei EU-tasolle kannata viedä suurella joukolla vain yhtä ´mitätöntä´ asiaa saadakseen maistaa hieman yksilönvapauksistaan jotka ihmiselle kuuluvat.. parempi voittokerroin siten
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
SANON TÄMÄN AIVAN SUORAAN: OMASTA MIELESTÄNI OLISI VITUN HIENOA ETTÄ NS. PILVIPÄÄT LÄHTISIVÄT SUURELLA JOUKOLLA HAKEMAAN EU:STA MUUTOKSIA KAIKKIIN SUOMEN VALTIOTA VAIVAAVIIN SYÖPIIN !!
(( sillä mikäli nyt kuvittelette tällaisen hyvin laajan toimenpiteen jälkeen normaalien kansalaisten suhtautuvan pieneen pössyttelyyn ja ns. pilvipäihin jotenkin negatiivisesti niin olette hyvin pahasti hakoteillä.. ))
.. i´m in ..