Kuva

kannabiksen lopettaminen

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

kannabiksen lopettaminen

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.8.2009 0:43

Terve!

Taustatietona voisin sanoa että aloitin 13-14 vuotiaana polttelun ja nyt ikää on 18.
Alkuaikoina sitä paloi paljon.
Taukoja olen pitänyt aina silloin tällöin että järki pysyy päässä. Mutta tossa helmikuussa pidin jonkun 1.5 kuukauden tauon, sen jälkeen poltin, kauhea ahdistus iski ja sydän hakkaa lujaa ja mielessä pyörii kaikenlaisia asioita. Se on toistunut nyt aina kun olen tauon jälkeen poltellut. Kun taas polttelee säännöllisesti toleranssi nousee tiettyyn kohtaan niin, ei enää ahdistus tai paniikki kohtauksia iske, kyllä silloin on mukava poltella. Olen aina ollut alkoholi vastainen ja pitänyt kannabista sopivampana. Sitä siis olen miettinyt että kannabis on Ongelma!
Päätin nyt lopettaa enkä polttaa pitkään aikaan, mahdollisesti kokonaan.
Ohan se tuonut uusia tuulia elämääni mutta myös tehnyt asioita erinlaisiksi. Ymmärän hyvin jos sitä pidetään huumeena, mutta ymmärrän myös sen viihde,- tai lääke käyttötarkoituksen.
Itse pidän sitä huumeena. Kaikilla on varmasti eri mielipiteet, minulla on tuo. Ei minulla mitään sitä vastaan ole, mutta en voi sitä kyllä suositellakkaan.

Kertokaa jos on lopettamis kokemuksia tai muuta vastaavaa.
No einyt mitään romaania ollut tarkoitus kirjoittaa, mutta tulihan tota tekstiä.

Kiitos näin etukääten jos vaivauduit lukemaan :wink:

t.sitkeä lopettaja

Vieras

Re: kannabiksen lopettaminen

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.8.2009 1:49

Ite kans alotin 13-14 vuotiaana päivittäisen pajauttelun. Nyt on 20v ja edeleen poltan päivittäin enkä voi sanoa että se mitään positiivista asiaa olisi tuonut elämääni. Taukoja olen pitänyt muutaman kerran about kuukaisen mittaisia. Helpointa ja järkevintä olisi lopettaa kokonaan, sitä olen itsekin koittanu. Jos pystyy pitämään pilvenpolton hallinnassa, joka on mun mielestä 1-2 kertaa viikossa niin se on fine. Jos tämä ei onnistu niin käyttö on ongelmaista niin kuin mulla ja on syytä lopettaa. Lopettaminen on viisainta tehdä ajoissa sillä mitä oon itsekin huomannu niin nykyään tauotkaan eivät tahdo millään onnistua... Täällä foorumilla harva pysty myöntämään kannabiksen käytön vaaroja, itse en olisi koskaan polttanu ekaa jointtia jos olisin tienny mitä siitä seuraa.
Itse olen aloittanut lopettamisen vähentämällä käyttöä mikä on onnistunut mutta pidempi taukoa on vielä edessä. Suoraan lopettamien voi olla tosi vaikeeta, jos se ei onnistu niin kokeile eka vähetämistä. Vaikeeta se kyllä tulee olemaan, kannabiksestahan tulee salakavala psyykkinen riippuvuus!
Tsemppiä!

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.8.2009 8:01

Vieras kirjoitti:
"Ite kans alotin 13-14 vuotiaana päivittäisen pajauttelun......
.......Lopettaminen on viisainta tehdä ajoissa sillä mitä oon itsekin huomannu niin nykyään tauotkaan eivät tahdo millään onnistua... Täällä foorumilla harva pysty myöntämään kannabiksen käytön vaaroja, itse en olisi koskaan polttanu ekaa jointtia jos olisin tienny mitä siitä seuraa."

Omasta mielestäni kannabiksen käytön aloitus on viisainta tehdä tarpeeksi vanhana.

Kaikkeen voi jäädä koukkuun, syyllinen ei kuitenkaan ole käytetty aine vaan käyttäjä.
Toivon mukaan pääsette eroon kannabiksen ongelmakäytöstä, ei minkään riippuvuuden kanssa elämä onnistu.

Edit:
Pientä ristiriitaa tossa sun kirjoituksessasi, ensiksi kirjoitit: "Nyt on 20v ja edeleen poltan päivittäin ...." ja sen jälkeen:"Itse olen aloittanut lopettamisen vähentämällä käyttöä mikä on onnistunut ...."

Beldon

ViestiKirjoittaja Beldon » 6.8.2009 9:14

ventami kirjoitti:
Pientä ristiriitaa tossa sun kirjoituksessasi, ensiksi kirjoitit: "Nyt on 20v ja edeleen poltan päivittäin ...." ja sen jälkeen:"Itse olen aloittanut lopettamisen vähentämällä käyttöä mikä on onnistunut ...."

Eihän tossa ole ristiriitaa. Jos on vähentänyt päivittäistä polttomäärää? Tosta varmaan etenee homma niin että pitää välipäiviä poltossa ja sitten pidentää niitä muutaman päivän tauoiksi jne jne...

Tsemppiä kaikille jotka yrittää laittaa ongelmakäyttöään kuntoon. Hieno homma teille. Voimia!

Siitä olen ventamin kanssa samaa mieltä että 13-14 vuotiaana ei vielä pitäis mitään päihteitä vetää. Liian aikaisin aloitettu. :think:
"Everybody is crazy unless you understand their motives." Saul Goodman

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.8.2009 13:24

Ihmiset on erinlaisia, itekki aloittanut nohin aikohin ja polttelen päivittäin nykyäänkin mutta ongelmia ei ole ollut moniin vuosiin. On tästä parivuotta aikaa kun polttelu oli erittäin rankkaa ja sen seurauksena alkoi päässä flippaan, kuulin ääniä ja sikittelin aina ku savut imin, eli siis kaiken päivää. Noh parin viikon paussilla siitä selvisin ja kantapäänkautta opin ettei sitä nyt ihan kokoaikaa kannate olla imemässä.

Itseäni vituttaa tän hamppufoorumin idiootit jotka on aina huutamassa vastaan kun joku kertoo omista kokemuksistaan.. Eikö ihmiset ole erinlaisia kuin sinä vai pitääkö kaikkien olla samanlaisia kuin sinä?
toivoisin puolet tänkin foorumin ihmisistä kasvavan jo pikkuhiljaa aikuisiksi..

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.8.2009 13:50

Rehellisyys kunniaan. Joka asiassa on hyvät ja huonot puolensa, niin myös kannabiksessa. Ja hyvä että myös huonoista puolista voisi täällä forumilla puhua.

zanpaatto

ViestiKirjoittaja zanpaatto » 6.8.2009 14:33

On tietysti hampullakin ne omat negatiiviset puolensa, mutta silti näissä tapauksissa uskon että syy on enemmänkin käyttäjässä, kuin itse "aineessa." Ei minkään päihteen käyttöä tulisi aloittaa niinkin nuorena kuin 13-14 vuotiaana, vaikka itseään kuinka varttuneena ja aikuistuneena pitäisi. Muistan kyllä itsekkin, kun noihin aikoihin pidin itseäni niin vitun älykkäänä ja muita ainakin 20 vuotta henkisesti vanhempana. Nyt kun niitä aikoja ajattelee, niin hävettää - ja pahasti. Olen itse siitä myöskin todella tyytyväinen, että ensimmäinen kokeilu tapahtui vasta 16-vuotiaana, vaikka lähipiirissäni oli ihmisiä jotka paskalätkää imivät yläasteen alusta lähtien enemmän tai vähemmän.

Vaikka se saattaakin turhan töykeältä kuulostaa, mutta itse uskoisin, että suurin osa kannabiksen tuottamista ongelmista johtuu henkilön omasta tyhmyydestä.

Downswing

ViestiKirjoittaja Downswing » 6.8.2009 14:44

Ei se kasvi ole ongelma. Käyttäjän ja kasvin suhde ei vaan yksinkertaisesti ole luotu toimimaan kaikissa tapauksissa. Ehkä myöhemmin saat enemmän irti. :)
Society, my dear, is like salt water, good to swim in but hard to swallow.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.8.2009 20:07

Se voi varsinkin se eka kerta kun tajuu savuttelevansa liikaa olla joillekkin vaikea. Mutta yleensä ekan sellasen muutaman kk paussin pidon jälkeen se tasottuu, kun rupee paremmin hiffaamaan omia rajojaan.

Kun miettii noita että voi kuinka tässä näin kävi, mähän olen kannabis adikti, niin ihan niin kun alkonkin kanssa niitä vastauksia kannattaa ettiä enemmän peilistä kun siitä päihteestä, kuitenkin miljoonat ja miljoonat ihmiset käyttää päihteitä ilman isoja ongelmia.

Siitä huolimatta, sattuuhan noita, lapasesta lähtöjä, on sattunut ittellekkin. Ei kannata kannabiksen suhteen hirveästi huolestua, ei ne kitkut kestä yleensä kun korkeintaan viikon.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.8.2009 0:32

Vieras kirjoitti: Ei kannata kannabiksen suhteen hirveästi huolestua, ei ne kitkut kestä yleensä kun korkeintaan viikon.

Vaikka kannabis ei olisi yhtä fyysisesti koukuttavaa ku amfetamiini tai heroiini, se saattaa silti psyykkisesti olla erittäin koukuttava ja eroon pääseminen kokonaan voi olla tosi vaikeeta. Tämä on joillekkin vaikea ymmärtää...

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.8.2009 0:50

zanpaatto kirjoitti:On tietysti hampullakin ne omat negatiiviset puolensa, mutta silti näissä tapauksissa uskon että syy on enemmänkin käyttäjässä, kuin itse "aineessa." Ei minkään päihteen käyttöä tulisi aloittaa niinkin nuorena kuin 13-14 vuotiaana, vaikka itseään kuinka varttuneena ja aikuistuneena pitäisi. Muistan kyllä itsekkin, kun noihin aikoihin pidin itseäni niin vitun älykkäänä ja muita ainakin 20 vuotta henkisesti vanhempana. Nyt kun niitä aikoja ajattelee, niin hävettää - ja pahasti. Olen itse siitä myöskin todella tyytyväinen, että ensimmäinen kokeilu tapahtui vasta 16-vuotiaana, vaikka lähipiirissäni oli ihmisiä jotka paskalätkää imivät yläasteen alusta lähtien enemmän tai vähemmän.

Vaikka se saattaakin turhan töykeältä kuulostaa, mutta itse uskoisin, että suurin osa kannabiksen tuottamista ongelmista johtuu henkilön omasta tyhmyydestä.
[quote]Ei se kasvi ole ongelma.

Samalla tavalla voi sanoa minkä tahansa päihteen suhteen, tyhmähän on se kuka käyttää kohtuuttomasti... Kannabiksen ongelmana on se että se on mieto vaikutukseltaan eikä aiheuta alussa ongelmia, toisin kuin piri jonka käytön haitallisuuden voi itse huomata muutaman viikon kuluttua. Monille frendeistäni on käyny niin että eka polteltiin viikonloppuisin ja nykyään sitten päivittäin. Melko varmasti suurelle osalle tästä foorumista on käynyt juuri samalla tavalla mutta harva myöntää sen.

zanpaatto

ViestiKirjoittaja zanpaatto » 7.8.2009 1:21

[quote=468099,"Vieras"]...
Ei se kasvi ole ongelma.

Samalla tavalla voi sanoa minkä tahansa päihteen suhteen, tyhmähän on se kuka käyttää kohtuuttomasti... Kannabiksen ongelmana on se että se on mieto vaikutukseltaan eikä aiheuta alussa ongelmia, toisin kuin piri jonka käytön haitallisuuden voi itse huomata muutaman viikon kuluttua. Monille frendeistäni on käyny niin että eka polteltiin viikonloppuisin ja nykyään sitten päivittäin. Melko varmasti suurelle osalle tästä foorumista on käynyt juuri samalla tavalla mutta harva myöntää sen.

En itse pidä päivittäiskäyttöä itsessään ongelmana, jokseenkin se voi aiheuttaa näitä ongelmia. Etenkin uskon tästä olevan haittaa erittäin nuorena aloittaneille, sillä ei aivokemioiden muuntaminen vielä aivojen kehittyessä voi kovin hyvääkään tehdä.

Lisää huomena, pakko mennä nukkumaan nyt.

Downswing

ViestiKirjoittaja Downswing » 7.8.2009 15:37

Loppujen lopuksi kyse on hyvin henkilökohtaisesta kasvin ja käyttäjän välisestä "suhteesta" ja mielestäni vain itse käyttäjä tietää milloin tehdä kasvin suhteen päätöksiä.

Se mikä ahdistaa toistaa voi olla toiselle suuri hengellisen kasvun kokemus. Vaikea perustaa päätöksiään niinkin huteralle pohjalle kuin mielipiteet.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.8.2009 16:30

Mie kyllä voin sanoa olevani koukussa pilveen, en fyysisesti (tuskinpa edes mahdollista) mutta henkisesti kylläkin ja aika hyvin vielä. Ite kun nyt satun olemaan ihminen joka tykkää päihteillä, on tullut nuoruudessa koettua laidasta laitaan päihteet ja pilvi näin kaikista vähiten päätäsekoittavana on jäänyt käyttöön. Onko tämä sitten paha asia? ei minun mielestäni, alkoholismikin pysyy kurissa kuhan käyhää löytyy.

Kuten tossa jo aika alussa sanoin että tulihan sitä flippailtua pilvenkin avulla, aina kun savut poltti alkoi ääniä kuulumaan, siis naapurien äänet kuulu kovempana ja päänsisällä sitä luuli että joku nyt kävelee takana, tai ovi aukes, poliisi tasan siellä taas perkele! noh jokuaikaahan siinä meni ennenku tajusin sen paussin pitää ja hyvä tuli, sen jälkeen nimittäin en enää ole ikinä paukuissa minkäänlaista sikitystä kokenut. En edes hyvissä loosseissa poliisin kanssa asioidessa, jotenkin ton jälkeen tajus ettei kukaan sua sen takia pidätä kuhan ei ala sekoilemaan ja pitään meteliä asiasta joka ei porukkaa kiinnosta, siitähän se porukka yleensä kosahtaa.

Mutta kolikolla on kaksipuolta.. Sen jälkeen kuin tämä tapahtui n. ~5vuotta sitten (olin about 22) en ole pilvestä saanut oikeen mitään irti, eikä kyse ole lajikkeesta tai paskasta pilvestä, ei toleranssin noususta (olen piettänyt monia kuukausiakin pausseja). vissiin suhtautuminen muuttui sillon niin paljon tähän päihteeseen että vaikutuksien tunteminen lähti. Vaikka tänäkin päivänä poltan paukkua melkeen jokapäivä niin se on aina samanlaista jumittelua ja ns. normaalia oloa, koska "selvinpäin" tunnen oloni aina jotenki tylsäksi, vaikka se pilvi ei siihen asiaa mitenkään vaikutakkaan.
Ja nyt en siis puhu tästä nuorena kokemasta pilven ensihuumasta jonka varmasti kaikki tuntee, sehän lähti jo ensimmäisen puolenvuoden aikana mutta aina tohon asti sitä jotenkin nautti pilvessä olosta enemmän. vaikea selittää mutta ainakin koitin..

Downswing

ViestiKirjoittaja Downswing » 7.8.2009 17:09

Niin. Jos on nähnyt kolikon molemmat puolet, niin silloin osaa jo ihan realistisesti määritellä itselleen mitä tehden ja millaisissa fiiliksissä aika kuluu parhaiten.

Minua ainakaan kiinnosta vaikka olisi jono kukkahattutätejä valistamassa että saako vai eikö saa poltella ja kuinka paljon. Kunhan kunnioitan kehoani, eikä kasvi rankaise. Ja kannabis on hellä <3

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.8.2009 17:40

zanpaatto kirjoitti:[quote=468099,"Vieras"]......

En itse pidä päivittäiskäyttöä itsessään ongelmana, jokseenkin se voi aiheuttaa näitä ongelmia. Etenkin uskon tästä olevan haittaa erittäin nuorena aloittaneille, sillä ei aivokemioiden muuntaminen vielä aivojen kehittyessä voi kovin hyvääkään tehdä.

Lisää huomena, pakko mennä nukkumaan nyt.

Minkätahansa päihteen päivittäiskäyttö on ongelma, yleensä ihmiset jotka ovat polttaneet yli 5v päivittäin pystyvät tunnustamaan ongelmat, mut loput sakki vähättelee ongelmia niin kuin mäkin tein vielä muutama vuosi sitten. Kannabiksen huonot puolet tulevat esiin vasta vuosien käytön jälkeen (esim mielenterveydelliset ongelmat, älkää väittäkö vastaan koska olen tavannut monia tapauksia). Eikä moni päivittäispolttelija pysty itse tajuamaan tai myöntämään miten hän on muuttunut, mutta ulkopuoliset kyllä pystyvät. Muistakaa että vaikka teistä tuntuisi hyvältä poltella ja olla pilvessä päivittäin, se saattaa tuntua tosi kivuliaalta läheisten mielestä. Nyt :pimp:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.8.2009 17:55

Jäi hieman selittämättä tuota nykyisen päivittäis polton syytä joka on työ. Kärsin nimittäin kroonisesta kivusta johon joutuisin syömään opiaatteja, joten päivittäiskäyttönä kannabis helpottaa seuraavan päivän oloa melko paljon. Tossa sanoin että olen menettänyt sen fiiliksen siitä paukusta mutta helpotusta elämäänhän se tuo kuhan pienen iltajokerin vain polttaa, viikonloppuisin sit nautin enemmän muutaman oluen kanssa.
Päivittäis polttamistahan on erinlaista, silloin kun ite flippailin niin ehän mie töissä käynyt. heräsin ja aamukahvit ja bongi pärisi kokopäivän ja monia vuosia. Tottahelvetissä sitä jossain välissä menee paskat sekaisin senhän nyt tajuaa jokainen.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.8.2009 19:21

Vieras kirjoitti:Jäi hieman selittämättä tuota nykyisen päivittäis polton syytä joka on työ. Kärsin nimittäin kroonisesta kivusta johon joutuisin syömään opiaatteja, joten päivittäiskäyttönä kannabis helpottaa seuraavan päivän oloa melko paljon. Tossa sanoin että olen menettänyt sen fiiliksen siitä paukusta mutta helpotusta elämäänhän se tuo kuhan pienen iltajokerin vain polttaa, viikonloppuisin sit nautin enemmän muutaman oluen kanssa.
Päivittäis polttamistahan on erinlaista, silloin kun ite flippailin niin ehän mie töissä käynyt. heräsin ja aamukahvit ja bongi pärisi kokopäivän ja monia vuosia. Tottahelvetissä sitä jossain välissä menee paskat sekaisin senhän nyt tajuaa jokainen.

Oon vaa nähny liian monelle frendille käyvän nii että bongi pärisee kokopäivän eikä mikään kiinnosta. Meno menee siihen että kasvatetaan paria puskaa kaapissa, eletään sossumasseilla eikä saada mitään kunnollista aikaan. Nämä henkilöt harvoin pystyvät myöntämään jotain olevan pielessä elämässään. Jos pitää käytön kohtuullisena niin ei ole mitään ongelmaa mutta heti kun käyttö menee päivittäiseks niin on syytä ottaa itseään niskasta kiinni.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.8.2009 19:35

Jes, tollanen just olinkin. Onneksi tosin löysin naisen joka otti niskasta kiinni, naisen jota vaimoksi nykyään kutsun.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.8.2009 0:15

kyl kyl, tähä ois sopiva lisätä et kaikki aiheuttaa riippuvuutta.
Voitha sä olla adrealiinin perässä juokseva hurjapää tai suklaata syövä syöppä tai kahvi kaikki!
Ja HUUMEET myös.

Ne pistää tuol aivois ne doupit liikkeelle su pitää korvata se jollai muulla tavalla ku polttelu.

Kuten se yks nisti tuol sano ku kuuli et oon vitun addiktoitunu pilveen, Kuule poika sä et tiiä mikä on ees riippuvuus!
kyl voin ymmärtää miten paha joku bentso, opiaatti, piri, subu.. ym. koukku on!

Joten älkäähän valittako hitti on vielä helppo pitää paussi pysykää siinä!
Mutta pirin addiktoivaa tavaraa se on sen voin myöntää :yes:

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”