Kannabispuolue
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Re: Oma Puolue?
Mun mielestä kannabiksen laillistamisen puolesta hyvinkin voisi perustaa puolueen. Tosin se saadaan kyllä vallassa olevien toimesta erilaisten säädösten nojalla myös estettyä. Mutta toki näkyvyyttä asialle tulisi siinäkin tapauksessa.
Täällä suurin ongelma uskoisin olevan että ihmisten täytyisi toimia omilla nimillään ja kasvoillaan. Ei enään anonyyminä nimimerkin takana.
On helppo valittaa varjoissa mutta ne on eri ihmisiä jotka saa jotain muutoksia oikeasti aikaan.
Kannabis puolueeen perustamisella voisi saada suurtakin näkyvyyttä jopa maailman laajuisesti jos vain osaa vedellä oikeista naruista.
Mutta taitaa täällä suurin osa olla kaappi hamputtelijoita jotka eivät ratsijoiden tai maineen menetyksen pelossa halua esiintyä omalla nimellään.
Eli taitaa jäädä tämäkin hyvä ajatus ajatuksen tasolle eikä näköjään aiheuta edes enempää keskustelua.
Itse otin asian puheeksi tuolla toisessa ketjussa joku viikko sitten ja sama mies Eli Cannibaali ampui sillelläkin ajatuksen alas heti alkuunsa.
Ja Cannibaali mitä sitten jos hampun laillistaminen vie eläkeikään asti. Eipäs sitten seuraavan hamputtelija sukupolven tarvi kärsiä enää vainoa.
Täällä suurin ongelma uskoisin olevan että ihmisten täytyisi toimia omilla nimillään ja kasvoillaan. Ei enään anonyyminä nimimerkin takana.
On helppo valittaa varjoissa mutta ne on eri ihmisiä jotka saa jotain muutoksia oikeasti aikaan.
Kannabis puolueeen perustamisella voisi saada suurtakin näkyvyyttä jopa maailman laajuisesti jos vain osaa vedellä oikeista naruista.
Mutta taitaa täällä suurin osa olla kaappi hamputtelijoita jotka eivät ratsijoiden tai maineen menetyksen pelossa halua esiintyä omalla nimellään.
Eli taitaa jäädä tämäkin hyvä ajatus ajatuksen tasolle eikä näköjään aiheuta edes enempää keskustelua.
Itse otin asian puheeksi tuolla toisessa ketjussa joku viikko sitten ja sama mies Eli Cannibaali ampui sillelläkin ajatuksen alas heti alkuunsa.
Ja Cannibaali mitä sitten jos hampun laillistaminen vie eläkeikään asti. Eipäs sitten seuraavan hamputtelija sukupolven tarvi kärsiä enää vainoa.
Miksi tehdä tänään jotain sellaista, jonka huomennakin voi jättää tekemättä
Re: puolue
Lähetetty 20.2.2008 21:39:
jos porukassa on oikeesti kiinnostunutta väkeä, niin pm:ää ja katellaan jatkoa hommalle... Seuraavat vaalithan on ihan nurkan takan? eikö?
Täytyy alkaa toimimaan. voi olla että ei edes kerkeä.
Lisätty 6 minuutin jälkeen:
Ja tosiaan, demokratia on siitä kiva että kuka tahansa voi ottaa kantaa, rohkeutta se otta mutta... täällä rutiseminen on ihan tyhjän kanssa, kuten nuo helvetin marssitkin. mennään demokratian sääntöjen mukaan ja jotain voi tapahtuakin. En pyydä ihmisiä tässä ja nyt luopumaan anonymiteetistään vaan vain etsimään ROHKEITA henkilöjä täällä sekä kartoittamaan onko täällä ihmisiä joiden voisi odottaa ottavan osaa edes allekirjoiuksen muodossa. Tiedän että kaikki eivät voi/pysty mutta jos edes satoja ihmisiä saadaan tukemaan asiaa niin se painaa jo jotain valtakunnallisessa mediassa. Yksin en siihen pysty mutta täälläkin on herrantähden tuhansia ihimisiä...
Lisätty 2 minuutin jälkeen:
enkä ole liikkeelä pelkästään hampun laillistamisen puolesta, Olen liikkeellä myös muiden asioiden puolesta. Eli en halua hamppupuoluetta vaan vaikkapa järkipuolueen...
Edit:(vaihteeksi)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valitsijayhdistys
Eli sata nimeä, astun ehdokkaaksi omassa vaalipiirissäni. luultavasti samat sata nimeä kelpaavat myös muille mahdollisille ehdokkaille/kiinnostuneille joita löytyykin jo muutamia... sata pystytään varmasti keräämään...
Kerronpa nyt vielä miksi ajatus kehkeytyi omassa päässän(kuumottavan) henkilökohtaisella tasolla ainakin osittain.
Olen 28-vuotias, it-alalla 5 viimeistä vuotta töissä ollut mies. sitä ennen olen ollut mm. kukkamyyjänä, siivoojana, pizzeriatyöntekijänä jne. Työnteon olen aloittanut 12-vuotiaana. Isäni on alkoholisti, äitini on alkoholisti. Molemmat ovat kuitenkin normaaleja töissäkäyviä tuulipukutyyppejä eli alkoholismi oli enemmän sitä "hyväksyttävää" mallia mitä samanikäiset ihmiset osaavat varmaankin kuvitella... en pidä omaa lapsuuttani epänormaalina....
Olen naimisissa, kahden lapsen isä ja käyttänyt päihteitä tuosta 12 vuoden iästä lähtien. viinaa , pillereitä jne. Tehnyt rikoksia mutta en jäänyt kiinni.... 16-20 vuotiaana join HELVETISTI ja vetelin pillereitä jne.. koko nippu. Intissä olin jatkuvasti kusessa alkoholinkäytön takia ja asenneongelmien takia. Se oli juuri tuossa parinkympin iässä. No. tulin intistä, kävin koulut pois jne. tein töitä jne. lapset syntyivät. Opin tuona aikana pikkuhiljaa inhoamaan itseäni ja sitä mitä näin peilistä- isääni. nyt- alkoholia käytän edelleen mutta vähemmän... kannabista joskus-hyvin harvoin.
Maailmassa on paljon asioita joihin haluan muutosta; opintotukeen, sossutukiin, nykyiseen ministeriöön, huumausainelakeihin. Näihin haluan puuttua. Yksikään nykyinen puolue ei ole kanssani samaa mieltä kanssani, nykyisen hallituksen jäsenistä monikaan ei tunnu ajattelevan ihan sen ihmisen järjellä joka joutuu hänen päätöksiensä kanssa elämään. En enää elä millään tuella, olen melko hyvin pärjännyt mutta minua vituttaa tietää että moni tämän maan kansalainen ei todellakaan pärjää hyvin vaikka tilstot sanoisivat mitä. vituttaa kun nykyiset johtajamme ovat jo niin korkealla norsunluutorneissaan että he eivät enää näe mitä ihmiset alhaalla tekevät. Tähän haluan muutoksen. Haluan, että politiikkaa ja päätöksiä tehdään terveeseen, normaaliin järkeen perustuen. En perustuen suurimpaan rahamssiin, en siihen kuka huutaa lujiten enkä siihen kuka maksaa eniten. terveeseen järkeen. Mutta en voi mitään tehdä jos kukaan muu ei minun kanssani ole samaa mieltä.
Turha taistella tuulimyllyjä vastaan.
jos porukassa on oikeesti kiinnostunutta väkeä, niin pm:ää ja katellaan jatkoa hommalle... Seuraavat vaalithan on ihan nurkan takan? eikö?
Täytyy alkaa toimimaan. voi olla että ei edes kerkeä.
Lisätty 6 minuutin jälkeen:
TestoMan kirjoitti:Mun mielestä kannabiksen laillistamisen puolesta hyvinkin voisi perustaa puolueen. Tosin se saadaan kyllä vallassa olevien toimesta erilaisten säädösten nojalla myös estettyä. Mutta toki näkyvyyttä asialle tulisi siinäkin tapauksessa.
Ja tosiaan, demokratia on siitä kiva että kuka tahansa voi ottaa kantaa, rohkeutta se otta mutta... täällä rutiseminen on ihan tyhjän kanssa, kuten nuo helvetin marssitkin. mennään demokratian sääntöjen mukaan ja jotain voi tapahtuakin. En pyydä ihmisiä tässä ja nyt luopumaan anonymiteetistään vaan vain etsimään ROHKEITA henkilöjä täällä sekä kartoittamaan onko täällä ihmisiä joiden voisi odottaa ottavan osaa edes allekirjoiuksen muodossa. Tiedän että kaikki eivät voi/pysty mutta jos edes satoja ihmisiä saadaan tukemaan asiaa niin se painaa jo jotain valtakunnallisessa mediassa. Yksin en siihen pysty mutta täälläkin on herrantähden tuhansia ihimisiä...
Lisätty 2 minuutin jälkeen:
enkä ole liikkeelä pelkästään hampun laillistamisen puolesta, Olen liikkeellä myös muiden asioiden puolesta. Eli en halua hamppupuoluetta vaan vaikkapa järkipuolueen...
Edit:(vaihteeksi)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valitsijayhdistys
Eli sata nimeä, astun ehdokkaaksi omassa vaalipiirissäni. luultavasti samat sata nimeä kelpaavat myös muille mahdollisille ehdokkaille/kiinnostuneille joita löytyykin jo muutamia... sata pystytään varmasti keräämään...
Kerronpa nyt vielä miksi ajatus kehkeytyi omassa päässän(kuumottavan) henkilökohtaisella tasolla ainakin osittain.
Olen 28-vuotias, it-alalla 5 viimeistä vuotta töissä ollut mies. sitä ennen olen ollut mm. kukkamyyjänä, siivoojana, pizzeriatyöntekijänä jne. Työnteon olen aloittanut 12-vuotiaana. Isäni on alkoholisti, äitini on alkoholisti. Molemmat ovat kuitenkin normaaleja töissäkäyviä tuulipukutyyppejä eli alkoholismi oli enemmän sitä "hyväksyttävää" mallia mitä samanikäiset ihmiset osaavat varmaankin kuvitella... en pidä omaa lapsuuttani epänormaalina....
Olen naimisissa, kahden lapsen isä ja käyttänyt päihteitä tuosta 12 vuoden iästä lähtien. viinaa , pillereitä jne. Tehnyt rikoksia mutta en jäänyt kiinni.... 16-20 vuotiaana join HELVETISTI ja vetelin pillereitä jne.. koko nippu. Intissä olin jatkuvasti kusessa alkoholinkäytön takia ja asenneongelmien takia. Se oli juuri tuossa parinkympin iässä. No. tulin intistä, kävin koulut pois jne. tein töitä jne. lapset syntyivät. Opin tuona aikana pikkuhiljaa inhoamaan itseäni ja sitä mitä näin peilistä- isääni. nyt- alkoholia käytän edelleen mutta vähemmän... kannabista joskus-hyvin harvoin.
Maailmassa on paljon asioita joihin haluan muutosta; opintotukeen, sossutukiin, nykyiseen ministeriöön, huumausainelakeihin. Näihin haluan puuttua. Yksikään nykyinen puolue ei ole kanssani samaa mieltä kanssani, nykyisen hallituksen jäsenistä monikaan ei tunnu ajattelevan ihan sen ihmisen järjellä joka joutuu hänen päätöksiensä kanssa elämään. En enää elä millään tuella, olen melko hyvin pärjännyt mutta minua vituttaa tietää että moni tämän maan kansalainen ei todellakaan pärjää hyvin vaikka tilstot sanoisivat mitä. vituttaa kun nykyiset johtajamme ovat jo niin korkealla norsunluutorneissaan että he eivät enää näe mitä ihmiset alhaalla tekevät. Tähän haluan muutoksen. Haluan, että politiikkaa ja päätöksiä tehdään terveeseen, normaaliin järkeen perustuen. En perustuen suurimpaan rahamssiin, en siihen kuka huutaa lujiten enkä siihen kuka maksaa eniten. terveeseen järkeen. Mutta en voi mitään tehdä jos kukaan muu ei minun kanssani ole samaa mieltä.
Turha taistella tuulimyllyjä vastaan.
-
- 1 tähti
Aika ajoin näitä juttuja täälläkin pohditaan. Se että ollaan kiinnostuneita politiikasta, on vain hyvä asia.
Meillä oli eduskuntavaalit vuosi sitten. Siellä oli ehdokkaina todella potentiaalisia kandidaatteja, ihmisiä jotka ihan aikuisten oikeasti ovat olleet kiinnostuneita mm. päihdeasioista ja kannabiksen statuksesta yhteiskunnassa. Käytännössä heistä ei kukaan päässyt lävitse. Syy on yksinkertainen. Heitä ei äänestetty riittävästi.
Oman diversionsa tähän "mukademokratiaan" tuo tietenkin oma vaalijärjestelmämme, joka palvelee ainoastaan isoja puolueita. Monen tuhannen äänen ääniharavat jäivät ilman eduskuntapaikkaa. Tämä kaikki kertoo ainakin minulle siitä, että vaaliuurnilla käyvät ihmiset ovat kaikkea muuta kuin hampuuseja.
Mutta:
Vaalijärjestelmää ollaan aikeissa remontoida. Jopa isojen puolueiden edustajat ovat heränneet huomaamaan, ettei nykyjärjestelmä ole oikeudenmukainen, ja jos sille ei jotain tehdä -jonain päivänä joku tarpeeksi iso nimi tai taho kyseenalaistaa sen. Siihen ei viiden miljoonan kossukostean tuulipuvun kokoisella hyttysenpaskalla ole varaa. Kansallisen päätöksentekokoneistomme pitää edes teoriassa täyttää demokratian mittapuut, mikäli ne eivät täyty -ollaan riskiryhmässä joutua globaalin yhteisön ulkopuolelle, mikä näkyisi mm. miinusmerkkinä BKT:ssä. Toisin sanoen, olette aktivoitumassa täsmälleen oikeaan aikaan!
Miksi hampusta kivoja ajatteleva TeuvoTavis äänestää keskustaa, vaikka vasemmistoliiton riveissä olisikin kiva pampulatukka valmiina ajamaan oikeita arvoja eteenpäin? Koska moni muukin asia merkitsee Teuvolle jotain. Kiva pampulatukka puhuu myös vaaliohjelmassaan sellaisista asioista negatiiviseen sävyyn, jotka saattavat olla Teuvon elämän mahdollistavia asioita. Rohkeat ajatukset karkoittavat osan äänestäjistä. Kun niitä on liikaa, alkaa katteettomatkin vaalilupaukset toisessa leirissä purra.
Siksi onkin vaalit toisensa jälkeen jopa hieman surullistakin huomata, että huolimatta siitä -että ihmisillä olisi halua edistää asioita, mitään ei tapahdu. Tärkeämpää kuin oman puolueen perustaminen, olisi käydä äänestämässä. Olla aktiivisia paikallispolitiikassa. Olla aktiivisia kansalaiskeskusteluissa. Muistuttaa olemassaolosta.
Puolueen perustaminen on täysin mahdollista, jos vain oikea ideologia ja tarpeeksi tahtoa löytyy. Käytännössä projektin aluillelaitto vaatinee 5-10 aktiivia, jotka ovat valmiita tekemään palkatta muutaman vuoden vapaaehtoistyötä asian eteen kelloon katsomatta. Lisäksi tarvitaan rahaa. Pelkkiin toimitilavuokriin uppoaa kolmessa vuodessa useamman kymmentä tonnia, tekniseen infraan, mainontaan ja viestintään pahimmillaan toinen mokoma. Puolueen perusideologian kuvaamiseen tarvitaan kynäniekkoja, sekä juristit, jotka varmistavat ettei perusideologia ole ristiriidassa lainsäädännön -tai hyvien tapojen kanssa.
Näillä aikaansaadaan puitteet mahdollisen puolueen perustamiselle. Tuolloinkaan mikään ei takaa läpimenoa. Worst-Case-Scenario on, että vuosien työ on vain valunut hukkaan.
Flying finn
Meillä oli eduskuntavaalit vuosi sitten. Siellä oli ehdokkaina todella potentiaalisia kandidaatteja, ihmisiä jotka ihan aikuisten oikeasti ovat olleet kiinnostuneita mm. päihdeasioista ja kannabiksen statuksesta yhteiskunnassa. Käytännössä heistä ei kukaan päässyt lävitse. Syy on yksinkertainen. Heitä ei äänestetty riittävästi.
Oman diversionsa tähän "mukademokratiaan" tuo tietenkin oma vaalijärjestelmämme, joka palvelee ainoastaan isoja puolueita. Monen tuhannen äänen ääniharavat jäivät ilman eduskuntapaikkaa. Tämä kaikki kertoo ainakin minulle siitä, että vaaliuurnilla käyvät ihmiset ovat kaikkea muuta kuin hampuuseja.
Mutta:
Vaalijärjestelmää ollaan aikeissa remontoida. Jopa isojen puolueiden edustajat ovat heränneet huomaamaan, ettei nykyjärjestelmä ole oikeudenmukainen, ja jos sille ei jotain tehdä -jonain päivänä joku tarpeeksi iso nimi tai taho kyseenalaistaa sen. Siihen ei viiden miljoonan kossukostean tuulipuvun kokoisella hyttysenpaskalla ole varaa. Kansallisen päätöksentekokoneistomme pitää edes teoriassa täyttää demokratian mittapuut, mikäli ne eivät täyty -ollaan riskiryhmässä joutua globaalin yhteisön ulkopuolelle, mikä näkyisi mm. miinusmerkkinä BKT:ssä. Toisin sanoen, olette aktivoitumassa täsmälleen oikeaan aikaan!
Miksi hampusta kivoja ajatteleva TeuvoTavis äänestää keskustaa, vaikka vasemmistoliiton riveissä olisikin kiva pampulatukka valmiina ajamaan oikeita arvoja eteenpäin? Koska moni muukin asia merkitsee Teuvolle jotain. Kiva pampulatukka puhuu myös vaaliohjelmassaan sellaisista asioista negatiiviseen sävyyn, jotka saattavat olla Teuvon elämän mahdollistavia asioita. Rohkeat ajatukset karkoittavat osan äänestäjistä. Kun niitä on liikaa, alkaa katteettomatkin vaalilupaukset toisessa leirissä purra.
Siksi onkin vaalit toisensa jälkeen jopa hieman surullistakin huomata, että huolimatta siitä -että ihmisillä olisi halua edistää asioita, mitään ei tapahdu. Tärkeämpää kuin oman puolueen perustaminen, olisi käydä äänestämässä. Olla aktiivisia paikallispolitiikassa. Olla aktiivisia kansalaiskeskusteluissa. Muistuttaa olemassaolosta.
Puolueen perustaminen on täysin mahdollista, jos vain oikea ideologia ja tarpeeksi tahtoa löytyy. Käytännössä projektin aluillelaitto vaatinee 5-10 aktiivia, jotka ovat valmiita tekemään palkatta muutaman vuoden vapaaehtoistyötä asian eteen kelloon katsomatta. Lisäksi tarvitaan rahaa. Pelkkiin toimitilavuokriin uppoaa kolmessa vuodessa useamman kymmentä tonnia, tekniseen infraan, mainontaan ja viestintään pahimmillaan toinen mokoma. Puolueen perusideologian kuvaamiseen tarvitaan kynäniekkoja, sekä juristit, jotka varmistavat ettei perusideologia ole ristiriidassa lainsäädännön -tai hyvien tapojen kanssa.
Näillä aikaansaadaan puitteet mahdollisen puolueen perustamiselle. Tuolloinkaan mikään ei takaa läpimenoa. Worst-Case-Scenario on, että vuosien työ on vain valunut hukkaan.
Flying finn
Re: Oma Puolue?
TestoMan kirjoitti:
Kyllä ne aina uusia vainoja keksivät sitä mukaa kun edellisiä bustataan...
-
Hyvä, että asiasta herää keskustelua. Olen itsekin miettinyt kuinka moni meistä olisi valmis äänestämään 'yhden asian puoluetta'. Voisi vaikka tehdä kyselyn Tuhkakuppiin jos sellaista ei vielä löydy?
No, jos joskus päädymme siihen tulokseen, että kyllä, perustaminen on hyvä idea niin minä lupaan tulla ihan mihin päin tahansa Suomea laittamaan nimeni siihen paperiin. Ja tietysti äänestän
Nimenomaan. Puolueestakaan ei ole mitään hyötyä jos ihmiset eivät äänestä. Ja vaikka täydellistä ehdokasta ei löytyisikään, kannattaa antaa ääni sille vähiten huonolle. Miksi hitossa joku kuuntelisi meitä jos kerran emme vaivaudu edes kerran muutamassa vuodessa ilmaisemaan mielipidettämme?
Ehkä suurin ongelma on tuo raha. Keneltä sitä muka tulee? Tietysti jos kaikki 5 000 allekirjoittajaa lahjoittavat 10 euroa, päästäisiin hyvään alkuun. Lupaudun tähänkin.
Joka tapauksessa tämä puolue herättäisi varmasti huomiota sen verran, että hyvä alku kunnolliselle keskustelulle olisi taattu ja jo tämä on pieni voitto.
No, jos joskus päädymme siihen tulokseen, että kyllä, perustaminen on hyvä idea niin minä lupaan tulla ihan mihin päin tahansa Suomea laittamaan nimeni siihen paperiin. Ja tietysti äänestän
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Flying_Finn kirjoitti:Tärkeämpää kuin oman puolueen perustaminen, olisi käydä äänestämässä
Nimenomaan. Puolueestakaan ei ole mitään hyötyä jos ihmiset eivät äänestä. Ja vaikka täydellistä ehdokasta ei löytyisikään, kannattaa antaa ääni sille vähiten huonolle. Miksi hitossa joku kuuntelisi meitä jos kerran emme vaivaudu edes kerran muutamassa vuodessa ilmaisemaan mielipidettämme?
Ehkä suurin ongelma on tuo raha. Keneltä sitä muka tulee? Tietysti jos kaikki 5 000 allekirjoittajaa lahjoittavat 10 euroa, päästäisiin hyvään alkuun. Lupaudun tähänkin.
Flying_Finn kirjoitti: Worst-Case-Scenario on, että vuosien työ on vain valunut hukkaan
Joka tapauksessa tämä puolue herättäisi varmasti huomiota sen verran, että hyvä alku kunnolliselle keskustelulle olisi taattu ja jo tämä on pieni voitto.
"But Homer, you can't let a single bad experience scare you away from drugs" - Dr. Julius Hibbert
- viherkasvi
Ronkeloinen kirjoitti:Hyvä, että asiasta herää keskustelua. Olen itsekin miettinyt kuinka moni meistä olisi valmis äänestämään 'yhden asian puoluetta'. Joka tapauksessa tämä puolue herättäisi varmasti huomiota sen verran, että hyvä alku kunnolliselle keskustelulle olisi taattu ja jo tämä on pieni voitto.
Suomen Islamilaisella puolueella (http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_islamilainen_puolue) on tuhannen kappaletta kannattajakortteja, mutta lehtijuttuja ja mainintoja Helsingin Sanomissa, Suomen Kuvalehdessä, Iltalehdissä, Imagessa, televisio- & radio uutismainintoja ja varmaan about jokaisen muunkin median huomio. Huomiohan alkoi jo siinä sadan kannattajan paikkeilla tms. Ei sinne eduskuntaan asti täydy päästä, että joku varteenotettava ja mediavallakas ei-hampuusi huomauttaisi, että "Ei noi nyt kovin pahoja narkkareita voi olla, kun pystyvät järjestäytymäänkin".
Kuinkahan tuo logiikka ottaa huomioon sen, ettemme vielä ole pystyneet järjestäytymään.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Siitä vaan, askelta toisen eteen ja toimintaa!
Itse olisin innostuneempi, jos Humaanimpaa päihdepolitiikkaa perustaisi puolueensa. Se sentään vastaa hieman Vihreitä ajatuksen laajuudella. SKY ajaa aivan liian suppeaa linjaa puoluetta ajatellen. Se olisi vähän sama, kun joskus muinoin olisi vihreiden sijaan perustettu puolue pandojen pelastamiseksi.
-
Huoh. Jopa on vatkaamista. Perusmaailmanparannusta ilman toimia tuntuisi olevan. Tästäkin ketjusta huomaa, kuinka kivinen tie on edessä. Se, että halutaan ajaa yhtä asiaa ilman konkreettisia keinoja, on vakavaa ajan tuhlaamista. Kun mukan liittyy vielä porukkaa, jotka eivät ajattele samaan tyyliin, eikä yhteisiä intressejä ole kuin kannabis, ollaan jo niin syvällä tunkiossa, ettei sitä kukaan ota tosissaan. Joku puhui jo tuista ja näistä muista vapaamatkustajaan liitettävistä asioista samassa yhteydessä. Ei näin. Tuulipuvulla on jo käsitys hamputtelijoista laiskoina, tuillaelävistä yksilöistä, jotka rakentelevat pilvilinnoja. En minäkään moisia äänestäisi, ja sentään omaan hiukan järjellisemmän kuvan maailmasta kuin peruspena. Skarppausta tarvitaan. Jotta tuulipuvut aktivoituisivat, kaivataan särmää toimintaa, agendaa ja tapaa toimia. Ei ole mitään järkeä vain haahuilla, vaan lähes puolimilitanttinen särmä meininki on se, mitä halutaan kuulla. Pitää olla jotain, mikä tekisi penan elämästä mukavaa ja turvallista, että pena äänestäisi.
Reggaeta ja muuta paskaa on jo nähty tarpeeksi, nyt puvut päälle, jointti taskuun ja tiukka katse kohti puoluetoimistoja.
Reggaeta ja muuta paskaa on jo nähty tarpeeksi, nyt puvut päälle, jointti taskuun ja tiukka katse kohti puoluetoimistoja.
You don't know the Power of Hemp Side!
- Markus_Heikkila
- 1 tähti
veijopeikko kirjoitti:Reggaeta ja muuta paskaa on jo nähty tarpeeksi, nyt puvut päälle, jointti taskuun ja tiukka katse kohti puoluetoimistoja.
Kirjoitit juuri niin kuin en itse viitsinyt kirjoittaa. Juuri tällä hetkellä kaikki puoleet yrittävät kalastaa itselleen kunnallisvaaliehdokkaita. Kaikki kelpaavat. Siis ihan kaikki. Eikä jäseneksikään pakoteta liittymään, vaan "sitoutumattomat" kelpaavat myös. Sinne vaan puolueiden nettisivuille etsimään sopivaa - kunhan muistaa lukea rivien välit...
Jos joku asuu Vantaalla, niin mullekin voi ilmoittautua ehdokkaaksi - puolue on se, jonka tavoitteita tutkimusten mukaan 80% kansasta kannattaa. Juuri näin epätoivoista tämä meininki on
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Relaa vähän - Lataa ilmainen, puheeton rentoutus-mp3 - http://Puodit.net
Vasemmistonuoret taitaakin olla tällä hetkellä ainoa tuollainen iso poliittinen järjestö, joka on kannabiksen laillistamisen kannalla.
Diipadaapa
-
mitäpä mieltä tahansa olette, niin yksi nimi lisää tulee täältä en oo ihan varma kuinka moni lupautui mutta enää 4995 ääntä puuttuu.
se mikä ei tapa ni se vahvistaa..
se mikä ei tapa ni se vahvistaa..
Onkimaulla sitä kaloja..
Jees... Vasemmistonuoret on hyvin myönteinen vapaamman toiminnan puolesta oleva puolue jo muutenkin. Suosittelen... Itsekin siihen liityin.
Re: Suomen kannabispuolue!
Herätelläänpä vanhaa ketjua ja keskustelua.
Tää ei ehkä ollut ajankohtainen 6 vuotta sitten mutta mitenkäs nyt?
Nopeasti mietittynä ajatus on kiehtova. Hamppu on ajankohtainen, joka päivä uutisoidaan jollain tavalla. Kasvatus ja käyttö lisääntyy hurjaa vauhtia uutisten mukaan. Piraattipuolueen esimerkki ruotsista kertoo että kaikki on mahdollista. Eu:n huumepolitiikka on muuttumassa...
Mitä ajatuksia herättää "Suomen kannabispuolue" vuonna 2009?
Tää ei ehkä ollut ajankohtainen 6 vuotta sitten mutta mitenkäs nyt?
Nopeasti mietittynä ajatus on kiehtova. Hamppu on ajankohtainen, joka päivä uutisoidaan jollain tavalla. Kasvatus ja käyttö lisääntyy hurjaa vauhtia uutisten mukaan. Piraattipuolueen esimerkki ruotsista kertoo että kaikki on mahdollista. Eu:n huumepolitiikka on muuttumassa...
Mitä ajatuksia herättää "Suomen kannabispuolue" vuonna 2009?
- Tapionpoika
- 2 tähteä
Felix kirjoitti:Mitä ajatuksia herättää "Suomen kannabispuolue" vuonna 2009?
Itse olen aina ollut epäileväinen kaikkia selkeästi "yhden asian" puolueita vastaan. En sen takia että olisin eri mieltä agendasta, vaan siksi että yhden asian puolueet eivät palvele demokratian tarkoitusta kunnolla. Ajatellaan että kannabis laillistettaisiin Suomessa, mitä Kannabispuolue tekisi sitten, kun ei olisi asiaa ajettavana?
Puolueilla pitää mielestäni olla kanta kaikkiin yhteiskunnallisiin asioihin (puolueohjelmassaan tms), muuten homma saa kovasti protestipuolueen leiman. Siksi mielestäni yhdistystoiminta olisi parempi kannabiksen aseman parantamisessa, ja muissakin "yhden asian" tapauksissa.
Meillähän on jo SKY, siltä pohjalta olisi hyvä lähteä kehittämään toimintaa. Onkohan SKY koittanut rekisteröityä ry:ksi viime aikoina? Ilmapiiri on muuttunut, hyväksymisessä yhdistysrekisteriin olisi jo uutisen juurta.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't
indica to accept the things I can't
Piraattipuolue jättää hakemuksen puoluerekisteriin − kannattajakortit kerätty
Tekijänoikeus-, yksityisyys- ja sananvapauskysymyksiin sekä tietoyhteiskunnan kehittämiseen keskittyvä Piraattipuolue jättää maanantaina 1. kesäkuuta oikeusministeriölle hakemuksen puoluerekisteriin pääsyä varten. Piraattipuolue on kerännyt tarvittavat 5 000 kannattajakorttia, joten puolue saa rekisteröidyn puolueen aseman heti, kun oikeusministeriö on käsitellyt hakemuksen. Rekisteröitynä puolueena Piraattipuolue voi asettaa ehdokkaita tulevissa vaaleissa.
— Reilun viiden tuhannen kannattajakortin kasaan saaminen osoittaa selkeästi kansan kaipaavan tuoreita näkökulmia politiikkaan. Niitä Piraattipuolue myös aikoo tarjota, iloitsee Piraattipuolueen puheenjohtaja Pasi Palmulehto.
Piraattipuolue on pannut tyytyväisenä merkille Ruotsin piraattipuolueen menestyksen. Piratpartietin odotetaan saavan 1–2 paikkaa Euroopan parlamenttiin kesäkuun alun vaaleissa. Suomessa Piraattipuolue ei vielä ehtinyt europarlamenttivaaleihin, mutta katseet kääntyvät jo kohti kevään 2011 eduskuntavaaleja.
— Piraattiliikkeelle on tarvetta sekä valtakunnallisella että EU-tasolla. Samalla, kun Piraattipuolue suuntaa tarmonsa eduskuntavaaleihin valmistautumiseen, Piratpartiet osoittaa varmasti tarpeellisuutensa EU-parlamentissa, jatkaa Palmulehto.
Lainasin ton tekstin piraattipuolueen sivuilta, (mitenkään kantaa ottamatta ko. puolueen toimintaan. Mut jos leikkii ajatuksella että Piraattipuolueen sanan korvaa kannabispuolueella jne..).
5000 kannattajakorttia ei kuulosta mahdottomalta.
Mihin tämmöinen homma voisi kaatua ja mitä tällä voisi saavuttaa?
-Ainakin median huomion.
-SKY:n lisäksi toisen tahon joka ajaisi asiaa eteenpäin ja oikoisi vääryyksiä.
Mulla ei oo tietoa mitä puolue tekisi "laillistamisen jälkeen" mutta sitä ei varmaan kannata vielä hirveesti miettiä koska laillistamisessa riittäisi hommia joksikin aikaa. Toki jos puolueesta joskus tulisi turha niin ei kai sitä ole pakko jatkaa.. Poistuu voittajana kehästä?
Mä oon ihan pihalla puolue ja yhdistystoiminnoista joten anteeksi jos kirjoitan ihan typeriä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Nauru :laugh:](./images/smilies/laugh.gif)
-
Paljon tehokkaampaa olisi liittyä olemassa oleviin puolueisiin ja edetä siellä. Tai vaihtoehtoisesti liittyä SKY:n aktiivijäseneksi. Kannabispuolueen saamisessa puoluerekisteriin ei ole kovin helppoa. Tekstin saa muotoilla melko tarkasti jottei syyllisty yllyttämiseen.
Eikä kannabispuolue silti olisi kuin mediatemppu. Suurissa kaupungeissa voisi päästä kunnanvaltuustoon ja ehkä joku eduskuntaankin, mutta ei näillä eväillä muutosta tehdä ehkä sitten jos puolet suomen kansasta äänestäisi puoluetta.
Sitäpaitsi puolueen toiminta vaatisi paljon vapaaehtoisia ja työtunteja. Puhumattakaan niistä jotka joutuisivat toimimaan puolueen keulakuvina.
Eikä kannabispuolue silti olisi kuin mediatemppu. Suurissa kaupungeissa voisi päästä kunnanvaltuustoon ja ehkä joku eduskuntaankin, mutta ei näillä eväillä muutosta tehdä ehkä sitten jos puolet suomen kansasta äänestäisi puoluetta.
Sitäpaitsi puolueen toiminta vaatisi paljon vapaaehtoisia ja työtunteja. Puhumattakaan niistä jotka joutuisivat toimimaan puolueen keulakuvina.
Alempi lause valehtelee!
Ylempi lause on aivan oikeassa!
Dain adain is et vaciia et tedain ebrae siiper facie daiin abyssi et spiritiis.
Ylempi lause on aivan oikeassa!
Dain adain is et vaciia et tedain ebrae siiper facie daiin abyssi et spiritiis.
-
Humaania päihdepolitiikkaa ry ?
Jos kirjoittaisin enemmän..
- Pulitrukki
- 3 tähteä
Olemassaoleviin puolueisiin liittyminen on täysin turhaa, koska käytännössä puolueiden johto voi päättää, miten puolueen edustajat äänestävät salissa. Ryhmäkuri jne.
Tässä mielessä oma hamppupuolue voisi olla parempi vaihtoehto. Uusi vaalilaki vaan sorsii pieniä puolueita äänikynnyksen nostolla - tarvitaan tietty prosentti kaikista äänistä, että edes saadaan edustajalle paikka. Tämä on tätä "edustuksellista demokratiaa".
Tässä mielessä oma hamppupuolue voisi olla parempi vaihtoehto. Uusi vaalilaki vaan sorsii pieniä puolueita äänikynnyksen nostolla - tarvitaan tietty prosentti kaikista äänistä, että edes saadaan edustajalle paikka. Tämä on tätä "edustuksellista demokratiaa".
kuumotukset ei oo kuumotuksia jos kuumottelija ei kuumotu
Palaa sivulle “Politiikka ja media”