Lähetetty 21.5.2009 0:28:tmotion kirjoitti:Huh. Meinasin jo äänestä Jyrki JJ Kasvia, mutta kiitos tämän
kyselyn. Äänet saakin Umayya Abu-hanna. Relander kävisi
myös, mutta veikkaan Umayyan olevan tehokkaampi.
Voi kun suomessa olisi oli A, Tietoyhteiskuntapuolue ja B, AITO luonnonsuojelupuolue, tarvetta molemmille olisi! Todellisuudessa Vihreät ovat mokutuspuolue, juuri julistautuivat PS vastavoimaksi/puolueeksi. Viesti täytyy tulkita seuraavasti: PS vastustaa hallitsematonta maahanmuuttoa vastavoima tälle on puolue joka kannattaa hallitsematonta maahanmuuttoa.
mmarya kirjoitti:Mä en tiedä yhtään ketä äänestäisin, vaalikoneissa tullu aina tuo Freddy van Wonterghem, mut seki on nii vanha. Tästä viestiketjusta saa onneks vähän ideaa siitä kuka ajais niitä asioita mitkä mulle on tärkeitä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Isojen puoluiden ehdokkaiden vaalipuheet kannabiksen laillistamisen puolesta ovat vain ehdokkaan henkilökohtaisia mielipiteitä! Isoissa puolueissa on puoluekuri eli äänestystilanteissa nappia painetaan niin kuin puoluejohto määrää, ei niin kuin edustaja itse haluaisi. Vaikutat aika suvaitsemattomalta ihmiseltä, kun Freddy on niin vanha? sisältö ratkaisee, ei ikä! PS ei ole puoluekuria tämän kaltaisissa kysymyksissä eli edustaja saa toimia äänestystilanteissa oman näkemyksen mukaan.
Mutta toivon, että jokainen EU maa saa päättää kansallisesti omasta päihdepolitiikastaan ja näin se onneksi on ja tulee olemaan vielä pitkän aikaa eli on yks paskahailee mitä mieltä EU ehdokas on mieltä pilven laillistamisesta, koska kansallista päihdepolitiikkaa ei tehdä Brysselissä vaan Suomen eduskunnassa! Eduskunta vaalien alla tämä kysymys on tärkeä.
Vasemisto taas on ollut aivan kateissa jo pitempään, valitettavasti vai tuleeko jollain mieleen edes yksi asia mitä vasemmisto on saanut aikaan? Lähinnä tulee mieleen vasurien nuorisojaoston pj:n Arhimäen "riehumiset" Smash Asemissa. Meinasin aivan unohtaa, mutta viime aikoina vasureille on ollut tärkeämpää humanitääristen maahanmuutajien hyvinvointi kuin kantaväestön.
SDP on aivan kateissa Jutan johdolla, tämä ei ole hyvä asia.
RKP= rasistinen kansanpuolue suvaitsee homo/lesbo perheiden sisäiset adobtiot, tässä ei ole mitään pahaa, mutta suomenkielisiä ei tahdota suvaita millään. tämä puolue siis julistautuu liberaaliksi. RKP tulee todennäköisesti menettämään ainoa EU paikkansa tulevissa EU vaaleissa, (suomen paikkaluku tippuu 14 -> 13) niin RKP:ltä tullaan kuulemaan vaikka mitä vaalilupauksia: nuuska, kannabis jne pitää vapauttaa perusteena yksilön oikeus päättää itse omista asioistaan. ihan näin yksinkertaista se ei kuitenkaan ole vaikka kannatankin molempie vapauttamista. RKP ei ole puolue vaan ruotsinkielisten etujärjästö.
EU vaaleissa äänestän itse eri puoluetta kuin eduskunta vaaleissa. syystä, että EU tasolla pitää pärjätä rahan jakamis tilaisuuksissa! Suomi toimii maksumiehenä EU:sa vuodesta toiseen!
Keskustaa nyt ei tarvitse edes mainita periaatteessa, kepu pettää aina! välillä kumarretaan kaupunkilaisille ja pyllistetään maajusseille ja seuraavalla vaali kaudella sitten toisinpäin...
Suomesta ja Euroopasta on tulossa oikeistolainen paikka. Mistä se taas johtuu? Humanitäärinenmaahanmuutto ja sen tuomat ongelmat ja kulut vaan pakkottaa äänestämään pikku hiljaa oikeistoa eli mielummin oikeisto kuin sahria- laki, ongelma vain on, että kumpikaan näistä ei ole se unelma.
Pienissä puolueissa on sitä kaivattua vaihtoehtoa, mutta niiden äänestäminen ei vain johda mihinkään EU tasolla. Vaikka jokaisessa EU jäsenvaltiossa olisi puolue X joka on vaihtoehto, tavalliselle politiikalle ja jokaisesta maasta pääsisi läpi 1 ehdokas puolueesta X. Puolueen X edustajat liittyisivät yhteen Brysselissä eli olisi alle 30 edustajaa 700 seassa -> vaikutusmahdollisuudet 0. EU:sa päätökset pitää vielä olla yksimielisiä, jos Lissabonin sopimus astuu voimaan niin sen jälkeen suuret EU maat päättävät asioista ja pienet ihmettelee kuinka tässä näin kävi.
Äänestäminen on helppoa, mutta ehdokkaan löytäminen ei. Itse olen polttanut lähes 20 vuotta lähes päivittäin, mutta en valitse ehdokasta sillä perusteella mitä hän on mieltä kannabiksen laillistamisesta eli halpoja ääniä ei täältä tipu
![Guru :guru:](./images/smilies/old.gif)
tietysti olisi positiivinen asia, että oma paras ehdokas olisi myös kannabiksen puolesta puhuja.
----------
Lisätty 5 minuutin jälkeen:Panthera kirjoitti:Pahoittelen asennettani, mutta... Joko te ootte sokeita tai sitten liian nuoria?
Siis ARJA ALHO kannattaa laillistamista.
Tää on jo jotain! Menee heittämällä Sirkka Hämäläisen lääkelausuntojen ohi...
Kyllä Sirkka Hämäläinen menee arvoasteikossa heittämällä A.Alhon ohi, jos asiaa saavutuksilla mitataan?
A.Alho muuten kannattaa humanitääristä maahanmuuttoa ja hänellä on yritys siskonsa kanssa, yllättäen tämä vastaanottokeskus jonka toiminnan valtio luonnollisesti kustantaa.