Kuva

Marssi 2009: kyltti-ideat

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Qukka

Re: Marssi 2009: kyltti-ideat

ViestiKirjoittaja Qukka » 21.2.2009 12:34

Niin ehkä olisikin parempi. Vielä lihavoituna se MAAILMASSA.
Siihenhän voi laittaa lisäksi tupakoinnista johtuvat kuolemat yms. Vai tuleeko sitten liian paljon tekstiä yhdelle kyltille? Varmaankin. :think:

Onko Oulussa muuten hamppumarssia?

Hemp Orgies

ViestiKirjoittaja Hemp Orgies » 21.2.2009 20:29

"[INSERT TEXT HERE]"

aivan legendaarinen jokaisella marssilla :).
FFS

humpuusi
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja humpuusi » 21.2.2009 22:35

Lisää vastakkainasettelua, kossu vs lehti:
Kuva

Vanha Pelle

ViestiKirjoittaja Vanha Pelle » 22.2.2009 18:11

Joku kyseli jumalan liittyviä iskulauseita:

jumala loi yrtin, ihminen alkoholin. KUMPAAN SINÄ LUOTAT?

noi yk jne jutut on hyviä mutta niihin pitää olla sitten mustaa valkoisella jos joku tulee kyselemään faktoja.

yksi iskulause voisi olla: enemmän pajauttelijoita eduskuntaan.

Jos asiaa miettiin niin siellä ne uudet lait kuitenkin hyväksytään, joten mitä enemmän on eduskunnassa nautiskelijoita niin sitä varmemmin yrtti vapautuu kahleistaan?

Sarvi

ViestiKirjoittaja Sarvi » 22.2.2009 19:13

Tulehduskipulääkkeisiin arvioidaan Suomessa kuolevan 200-300 ihmistä vuosittain.
Kannabikseen (Joka toimii tulehduskipulääkkeenä.) 0.

Ehkä mahtuis vähän isompaan kylttiin. :think:

MeFromHere

ViestiKirjoittaja MeFromHere » 23.2.2009 18:03

Talouskriisin selviytymispaketti - hamppu
hampusta apu hiipuvaan talouteen
tms.

Hampuusipelimanni
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hampuusipelimanni » 23.2.2009 20:40

1Mo 1:29 Ja Jumala sanoi vielä: "Katso, minä olen antanut teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita on koko maan pinnalla, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä puun hedelmä. Olkoot ne teille ravinnoksi." (kursivointi oma)
Volcano digit -I dig it!

JESpox

ViestiKirjoittaja JESpox » 24.2.2009 1:42

-Mitä tekisit jos viina kiellettäisiin?-

No jauhanpa paskaa tähän ku pitää kirjoittaa enemmän. Pasila on hieno sarja.

Qukka

ViestiKirjoittaja Qukka » 24.2.2009 19:07

"Harrastan jalkapalloa, haluatteko kieltää senkin?"

Jotenkin minusta tuntuu, että nuo Jumalan sanaan vetoavat kyltit eivät oikein aja asiaansa. Onhan niillä hyvä provosoida ulkokullattuja kristittyjä, mutta tosiasiassahan suurin osa suomalaisista on vain tapakristittyjä.
Eli eipä juurikaan vaikutusta.
Tässä minä tosin taas tuon esille kritiikkiä, enkä ideoita. :eiei: Olen pahoillani.

Punapossu

ViestiKirjoittaja Punapossu » 24.2.2009 21:33

Minusta nuo Jumalaan viittaavat ovat ihan hyviä provosoimaan koti, uskonto ja isänmaa -henkisiä tuulipukulaisia. Vaikka suurin osa onkin tapakristittyjä, niin uskontoon viittaaminen herättää ajatuksia.

Ainoa, joka tuli itselle mieleen on "Laitonta, mutta ei moraalitonta".

Harvester Master

ViestiKirjoittaja Harvester Master » 25.2.2009 9:57

taas pari:

Hampun kielto hyödyttää diileriä!

Hamppua se on pyykkinarusikin!
En kasvata Ganjaa. Harrastan puutarhaterapiaa.

Qukka

ViestiKirjoittaja Qukka » 25.2.2009 11:22

"Pohjois-Suomi on mielenterveydelle vaarallisempaa kuin hamppu!"

No jaa. Aika kuivaa. :|

Vanha Pelle

ViestiKirjoittaja Vanha Pelle » 25.2.2009 13:59

Qukka kirjoitti:"Harrastan jalkapalloa, haluatteko kieltää senkin?"

Jotenkin minusta tuntuu, että nuo Jumalan sanaan vetoavat kyltit eivät oikein aja asiaansa. Onhan niillä hyvä provosoida ulkokullattuja kristittyjä, mutta tosiasiassahan suurin osa suomalaisista on vain tapakristittyjä.
Tässä minä tosin taas tuon esille kritiikkiä, enkä ideoita. :eiei: Olen pahoillani.

Juu itse olen samoilla linjoilla kanssasi. Mutta joku kysy jumala iskulauseita niin heitin sitten yhden sellaisen. :)

Kiuru

ViestiKirjoittaja Kiuru » 27.2.2009 4:14

Qukka kirjoitti:"Harrastan jalkapalloa, haluatteko kieltää senkin?"

Haha, toi jalkapallojuttu oli hyvä. :lol: Samaa mieltä oon kyllä sun kanssa tosta Jumalan sanaan vetoamisesta. Mielestäni moiset kyltit voitaisiin suosiolla unohtaa. Uskonto ei kuitenkaan juurikaan liity ajamaamme asiaan. Sitten pitäisi vaan korvata ne joillain todella iskevillä kylteillä. Vielä kun olisi niitä ideoita... :laugh: Yksilön oikeuksiin on mielestäni kohtalaisen hyvä vedota. Alkoholiin vertaamista voisi esiintyä kyllä hieman, mutta se saattaa herättää helposti myös vastustusta. Varsinkin kun haukutaan alkoholia myrkyksi jne... Viinasta kun suomalaiset pitävät. Kannabiksen aiheuttamien kuolemien määrä on varmasti mainitsemisen arvoinen asia.

Heitetään nyt jotain vielä tähän loppuun:
"Meitä on enemmän kuin uskottekaan!"
"Päättäkööt täysi-ikäiset asioistaan!"

Kovasti pitää muistella menneitä... Pari vuotta sitten pidin marssijoita vielä tärähtäneinä hippeinä ja narkkareina jne... :eiei: Onneksi heräsin todellisuuteen. :laugh: Sittemmin olen tajunnut sen tosiasian, että me olemme kaikkialla! Meitä ei voida pysäyttää. Laki tulee muuttumaan. :yes: Se on vain meidän toimistamme kiinni, että koska se tapahtuu ja millä tavalla.

Keke-

ViestiKirjoittaja Keke- » 27.2.2009 4:27

"Kieltolaki suosii diilereitä!"

"Kieltolaki suosii järjestäyttynyttä rikollisuutta"

"Ostan iigorilta, koska alkosta ei saa"

"Pilvessä on kivaa:)"

"Onneksi kannabista saa edes kadulta"

"Kieltolain aikaan katukauppa kannattaa/kukoistaa!"

"Verovarat valuvat Venäjälle"(Tai marokkoon, jne)

"Säästä autostereosi, laillista kannabis!"

Myös jotain mikä yhdistää hampun johonkin positiiviseen, olisi hyvä keksiä. Ei pelkkää rinnastusta alkoholin vaaroihin, poliisin mielivaltaan tai muuhun pahaan. Pitää keksiä paljon myös hyviä asioita mihin rinnastaa, joilla luodaan positiivista mielikuvaa! Vaikka alkoholi ja kannabis asetetaankin vastakkain, saa monet varmasti alitajuisen käsityksen MOLEMPIEN pahuudesta, ei vain alkoholin. Joten: Kehitetään jotain millä rinnastaa kannabis johonkin positiiviseen!

HL1979
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja HL1979 » 27.2.2009 15:16

Keke- kirjoitti:"Säästä autostereosi, laillista kannabis!"

No ei nyt sentään. Sehän tästä vielä puuttuisi, jos tuulipukukansa sekoittaisi (entistä pahemmin) pollenistit ja hamppuveikot keskenään.
Hiisi vieköön!

Keke-

ViestiKirjoittaja Keke- » 27.2.2009 16:05

HL1979 kirjoitti:...
No ei nyt sentään. Sehän tästä vielä puuttuisi, jos tuulipukukansa sekoittaisi (entistä pahemmin) pollenistit ja hamppuveikot keskenään.

No joo. Tuo ehkä on hieman ristiriidassa tuon jälkimmäisen sanomani kanssa, mutta ainakin tuo on äärimmäisen provosoiva! Jos olet lukenut keskustelupalstoja, niin yleensä jo ensimmäisellä sivulla joku tulee vaahtoamaan autostereoista, joten kyllä se mielikuva on aika pitkälti jo syntynyt jos on syntyäkseen. Kyllä hampuuseilta pitää itseironiaakin löytyä!

HL1979
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja HL1979 » 27.2.2009 16:16

Keke- kirjoitti:Jos olet lukenut keskustelupalstoja, niin yleensä jo ensimmäisellä sivulla joku tulee vaahtoamaan autostereoista, joten kyllä se mielikuva on aika pitkälti jo syntynyt jos on syntyäkseen. Kyllä hampuuseilta pitää itseironiaakin löytyä!

En kyllä itse ole törmännyt tuollaiseen. Ja vaikka hampuuseilta löytyisikin itseironian tajua, se ei tarkoita sitä että tuulipukukansa ymmärtäisi vitsiä :roll:
Hiisi vieköön!

katalanala
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja katalanala » 27.2.2009 16:22

HL1979 kirjoitti:Ja vaikka hampuuseilta löytyisikin itseironian tajua, se ei tarkoita sitä että tuulipukukansa ymmärtäisi vitsiä :roll:

Komppaan tätä. Eräällä marssilla jollakin oli kyltti, jossa luki "subutex on lääke, kannabis on huume". Skeneä tunteville oli melko selvää, että siinä piikiteltiin (heh) yhteiskunnan kaksinaismoralismille huumeiden suhteen. Ulkopuolisille... no, en olisi niin varma.

Spectah

ViestiKirjoittaja Spectah » 27.2.2009 17:41

juu kyl ei oo kaikki iha kohillaa jos tommossii kylttei alkaa näkymää. ku en määkää ois tajunnu ideaa, nii ei kyl kukaa normaali matti tuulipuku ja mervi kukkahattukaa.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”