Kuva

Kannnabiksen laillistamisen tuomat ongelmat

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
purrh

Re: Kannnabiksen laillistamisen tuomat ongelmat

ViestiKirjoittaja purrh » 18.12.2008 17:48

Tässä keskustelussa on tullut esiin monta asiaa, joita varsinainen topic ei suoranaisesti ota lukuunsa, joten kommentointihalu kasvoi suuresti.

jackass kirjoitti:jos ajattelen omaa tytärtäni. pidän parempana että esim siinä 15-16v iässä ottaa vaikka luokkatovereidensa kanssa muutaman oluen tai sen punkkupullon kun pyörii luoja tietää missä rikollisissa porukoissa.

Tämä on äärimmäisen hyvä näkökanta; olen itsekin ehdottomasti sitä mieltä, että vähiten haluan lapseni saavan jo nuoruudessaan tuomion. Olen tällä hetkellä opiskelemassa opettajaksi, ja vaikka en tiedäkään, olenko opettajaksi loppujen lopuksi päätymässä, niin vähintään olisin sossun rahojen varassa, jos sitäkään, jos olisi tuomio takana näistä laittomuuksista. Ja vaikka olisikin, en varmasti opettajuudessani ottaisi mukaan huumeiden käyttöä.

Pulitrukki kirjoitti:...Sinäpä sen sanoit. Ikäväkseni minä kuuluin yläasteaikoina yksin tuohon jälkimmäiseen porukkaan, joten mielipiteeni saattaa olla ns. biasoitunut. Tosin eipä meillä yläasteella mitään huumeita pyörinytkään ainakaan tietääkseni (olen jokseenkin aina pitänyt näitä juttuja urbaaneina legendoina), mutta kovikset kyllä kittasivat kaljaa minkä vain ehtivät kaupoista varastaa... myös kouluaikana. Itse olin käytännössä päihteetön aina lukion puolenvälin tienoihin saakka, silloin alkoi alkoholiharrastukset ja paria vuotta myöhemmin hamputtelu.

Itse kuuluin juuri samaan ryhmään. Selvisi vasta viime aikoina, että nuorempi veljeni on jo yläasteella harrastanut kaikennäköistä, vaikka itse elin samanlaisissa haaveissa - etten olisi ainut absolutisti. Itse siis olin humalassa ensimmäisen kerran 16-vuotissynttäreilläni, poltin hamppua joskus puolisen vuotta sen jälkeen, mutta efektit olivat siinä määrissä, että alkoholi oli parempi. Olin tuolloin muuttanut pois kotoa jatko-opiskelemaan tasokkaampaan lukioon, mutta jatkuva alkoholin tai minkä tahansa muun käyttö alkoi vasta 17-vuotiaana. En tunnustanut omaa päihteiden käyttöäni, varsinkaan niin runsaana ja alaikäisenä.

Lukion alussa tutustuin eri tyyppisiin ihmisiin: oli neitiä, joka joi vain tiettyä hyvää punaviiniä vanhempiensa kanssa, eikä vieläkään ole järin muuttunut; useampia, jotka jatkoivat yläaste-perinnettänsä, viikonloppu-dokaamista; piirissä, johon kuitenkin päädyin, suurin osa ei ollut juonut koskaan ja aloitti vasta lukion puolessa välissä, ja monet heistä käyttävät rajusti alkoholia ja useamminkin kuin viikonloppuisin nykyään; pari piirissä aloitti vasta yliopistoon päästyään ja heidät joudutaan kantamaan kotiin melkein joka dokaus-reissun jälkeen.

On minullekin kotona tarjottu alkoholia esimerkiksi uutena vuotena, mutta omat mielipiteeni olivat niin alkoholin vastaiset, etten maistanutkaan. Kokemuksien kavereistani perusteella kasvattaisin itse lapseni siihen, että alkoholi on nautintojuoma, jota nautitaan maun vuoksi - en tosin tiedä, millainen kasvatus viikonloppu-dokaajilla on (tähän mielelläni kuulisin kokemuksia).

En ole perehtynyt siihen, onko kannabis vai alkoholi pahempi lapsen kehitykselle, mutta kannabiksen poltosta on lyhempi matka tupakointiin, joka on näistä kaikista koukuttavin. Kuitenkin tässä myös terveellisintä voisi olla kasvatus arvostukseen muussa kuin päihde-merkityksessä. Sopivasta iästä en osaa sanoa saatika siitä, onko päihdyttävien aineiden tarjoaminen järkevää, jos lapsi ei ikinä muuten sattuisi törmäämään tuotteisiin. - Joka tapauksessa laadun korostamisessa vähintäänkin jälkeläinen päätyy todennäköisemmin kippaamaan sitä hyvätasoista konjakkia Suomi-viinan sijaan, tai jättämään katu-kannabis-lajikkeet omaan arvoonsa (tässä tietysti riskinä, että alkaa kasvattamaan itse ja jää kiinni poliisille). Toivoisin vain niin paljon, että pystyisin oman lapseni kasvattamaan normaalin(?) elämän arvostukseen - yhteiskunnassa pärjäämistä menestyminen kuitenkin on enimmäkseen, samoin onnellisuus on helpompaa saada aikaan, jos se syntyy ympäristön, jossa keskimäärin joutuu olemaan tekemisissä, perusteella.

Klosetisti kirjoitti:Minulla on yleensä tapana liikaa kärjistellä asioita, mutta uskoisin suurimman ja ainoan ison haitan kannabiksen laillistamisesta olevan sen, että se ei sovi suomalaiselle mielenlaadulle.

Suomalaisten reagointi yleensä päihteiden halpenemiseen (/enemmän laillistuksiin) on, että käyttö lisääntyy miltei äärimmäisyyksiin. ("Jee, halpaa viinaa; voi olla koko viikon kännissä".) Toivottavasti jossain vaiheessa tulee kuitenkin tasaantuminen, eikä seuraava sukupolvi ole taas samoilla linjoilla seuraavassa uudistuksessa.

Psycho kirjoitti:...
Offtopic:
Suomen kielessä sana kolmanneksi tavutetaan kol-man-nek-si, joten sen kirjoittaminen kolmannexi on ehkä hieman vääristynyttä. Myös niissä sanoissa, joissa kuuluu olla ks, eikä x, vaikka se ei jakaisikaan tavuja - esimerkiksi sanassa teks-ti - on x-kirjaimen käyttö epäkorrektia.

Offtopic continues: Kiitos! En ole itse oikeastaan kiinnittänyt nimenomaan tavutukseen huomiota, mutta niin häiritsee! Mikä lienee Mikael Agricolan käyttö x:lle? Itse asiassa äitini lyhentää tekstiviestejään kirjoittamalla ks:t x:ksi, kuten myös jättää välilyönnit pois välimerkkien jälkeen. :x (Kyseessä oleva herra myös käsittelee näppäimistöä niin painollisesti, että ks -> x ainakin nopeuttaa hänen kirjoittamistaan). Anyway, häiritsee, erityisen paljon kuitenkin agreed with your last statement. (Itse tosin kannatan Kielitoimiston mielipiteitä, vaikka vastustan ruoan -> ruuan -kaltaisia uudistuksia.)

scarfacd

ViestiKirjoittaja scarfacd » 23.12.2008 19:18

Keke- kirjoitti:Yleensä täällä jaksetaan jauhaa aina ne perussaagat miksi kannabis pitäisi laillistaa. Aina jätetään huomioimatta syyt miksi kannabista EI pitäisi laillistaa. ja koska tämä puoli jätetään käsittelemättä, ei sillä voi mielestäni olla positiivista vaikutusta kannabiksen laillistamisen kannalta. On siis tärkeää käsitellä myös kannabiksen laillistamisen tuomia ongelmia ja myös miettiä mahdollisia ratkaisuja.

Se mikä minulla ensimmäiseksi tulee mieleen, on kannabis ja autoilu. Pystytäänkö nykyään vielä testeissä todentamaan, onko kannabista käytetty tunti vai viikko sitten? Toivon, että keskustelu ei jäisi junnaamaan vain tähän kysymmykseen, vaan käsiteltäisiin yleisesti mahdollisia ongelmakohtia kannabiksen laillistamisessa.

Enpä kyllä ymmärrä, miksi asiasta pitää edes keskustella... Asia on hyvin yksinkertainen: Minä olen täysi-ikäinen, joten jos minä haluan vetää tänään vaikkapa heroiinia, minulla pitää olla siihen oikeus koska A) Olen täysi-ikäinen B) Jokaisella täysi-ikäisellä tulee olla oikeus päättää elämästään joka tasolla C) Minä kykenen maksamaan käyttöni itse tienaamistani rahoista, enkä esim. sosiaalituista

Simple as fuck. Haittavaikutukset ovat tässä yhtälössä täysin toissijainen seikka.

pekupekuli

ViestiKirjoittaja pekupekuli » 23.12.2008 21:18

scarfacd kirjoitti:...
Enpä kyllä ymmärrä, miksi asiasta pitää edes keskustella... Asia on hyvin yksinkertainen: Minä olen täysi-ikäinen, joten jos minä haluan vetää tänään vaikkapa heroiinia, minulla pitää olla siihen oikeus koska A) Olen täysi-ikäinen B) Jokaisella täysi-ikäisellä tulee olla oikeus päättää elämästään joka tasolla C) Minä kykenen maksamaan käyttöni itse tienaamistani rahoista, enkä esim. sosiaalituista

Niinpä niin. Mutta kuka maksaa heroiinin käytöstä johtuvat kustannukset yhteiskunnalle? Esimerkiksi vaikkapa siitä koituvat terveydenhoitokulut? Lienee selvää että sellaisia heroiinin kaltaisista aineista koituu. Heroiini on tietääkseni aika koukuttava aine. Tuskinpa kovin moni heroiinista voimakkaasti riippuvainen käy töissä. Siinä vaiheessa kun yhteiskunta maksaa tuollaisesta, ei asia enää mielestäni ole "täysi-ikäisen henkilön oma asia".

Hobgob
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hobgob » 23.12.2008 23:58

pekupekuli kirjoitti:Niinpä niin. Mutta kuka maksaa heroiinin käytöstä johtuvat kustannukset yhteiskunnalle? Esimerkiksi vaikkapa siitä koituvat terveydenhoitokulut? Lienee selvää että sellaisia heroiinin kaltaisista aineista koituu. Heroiini on tietääkseni aika koukuttava aine. Tuskinpa kovin moni heroiinista voimakkaasti riippuvainen käy töissä. Siinä vaiheessa kun yhteiskunta maksaa tuollaisesta, ei asia enää mielestäni ole "täysi-ikäisen henkilön oma asia".

Mm. julkinen terveydenhoito on tekosyy juuri tuollaisille Marxilaisille ajatuxille, joissa ON VÄLTTÄMÄTÖNTÄ tehdä jotakin, jos esim. näkee DG:n ojassa. Järkevä olento jättää DG:n koiran ruoaxi. Hyväntekeväisyys ei hyve; se sairaus siinä missä ruttokin.

Psycho
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Psycho » 24.12.2008 2:06

Hobgob kirjoitti:...
Mm. julkinen terveydenhoito on tekosyy juuri tuollaisille Marxilaisille ajatuxille, joissa ON VÄLTTÄMÄTÖNTÄ tehdä jotakin, jos esim. näkee DG:n ojassa. Järkevä olento jättää DG:n koiran ruoaxi. Hyväntekeväisyys ei hyve; se sairaus siinä missä ruttokin.

Tuntuu oudolta syyttää edellä mainitusta marxilaisia ajatuksia, kun juuri Marx esitti ainakin meidän historiaa tavalla tai toisella (aate- ja oppihistoria) opiskelevien keskuudessa "suositun" sitaattinsa: "Sääli on sairautta; kiitollisuus on koirien hyve!" Hobgob - viestejäsi lukeneena on pakko myöntää, että anarkian pioneereista tunnut sisäistäneen Mihail Bakuninin ajatuksen vuodelta 1848: " Halu tuhota on luova halu!", mutta siihenkö se anarkiasi sitten jää?

Hobgob
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hobgob » 24.12.2008 2:48

No mitäs anarkiassa mielestäsi voisi olla, oi suuri vasuri paska?

Sanoi Marx mitä hyvänsä, hänen oppiensa varaan rakentui naapuriimme kaikkien aikojen suurin holhousyhteiskunta.

Idän Pikajuna
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Idän Pikajuna » 24.12.2008 6:28

pekupekuli kirjoitti:...

Niinpä niin. Mutta kuka maksaa heroiinin käytöstä johtuvat kustannukset yhteiskunnalle? Esimerkiksi vaikkapa siitä koituvat terveydenhoitokulut? Lienee selvää että sellaisia heroiinin kaltaisista aineista koituu. Heroiini on tietääkseni aika koukuttava aine. Tuskinpa kovin moni heroiinista voimakkaasti riippuvainen käy töissä. Siinä vaiheessa kun yhteiskunta maksaa tuollaisesta, ei asia enää mielestäni ole "täysi-ikäisen henkilön oma asia".

Laillistetaan sitten vaikka kannabis ja hoidetaan heroinisteja ja muita päihderiippuvaisia kannabiksesta saaduilla verotuloilla, tällä tavoin henkilöt jotka ostavat päihteitä maksavat ison osan päihteilyyn liittyvistä terveydenhoitokuluista.
Lehemiä sioille.

scarfacd

ViestiKirjoittaja scarfacd » 24.12.2008 8:51

No minähän ne olen maksanut jo verona tietysti ostamastani heroiinista. Ja miksi minä ylipäätänsä siihen jäisin koukkuun? Enhän sentään niin surkimus ole...
Ja juuri niin, jos et itse kykene elämäntapaasi kustantaa, ei tarvii vetää. Ja sossusta nisteille ruokakupongit rahan sijasta jakoon.

Hobgob
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hobgob » 24.12.2008 9:12

Idän Pikajuna kirjoitti:Laillistetaan sitten vaikka kannabis ja hoidetaan heroinisteja ja muita päihderiippuvaisia kannabiksesta saaduilla verotuloilla...

Mix niitä pitäis hoitaa? Uhrataan ne malliin aztekit, jos käyvät hankalixi.

scarfacd kirjoitti:...Ja juuri niin, jos et itse kykene elämäntapaasi kustantaa, ei tarvii vetää. Ja sossusta nisteille ruokakupongit rahan sijasta jakoon.

Sossu lakkautetaan.

Oliivi

ViestiKirjoittaja Oliivi » 30.12.2008 2:08

Klosetisti kirjoitti:Minulla on yleensä tapana liikaa kärjistellä asioita, mutta uskoisin suurimman ja ainoan ison haitan kannabiksen laillistamisesta olevan sen, että se ei sovi suomalaiselle mielenlaadulle. Sukupolvitolkulla on meille opetettu että asiat pidetään sisällä ja kielletään,korkeintaan joskus muristaan, ja kun paine käy sietämättömäksi, vedetään pää täyteen viinaa ja hakataan vaimo tai joku ventovieras taksijonossa. Keskiverto suomalaistallaaja kuolee autuaan tietämättömänä mistään, mitä päänsä sisällä ehkä liikkuu. Hän on elänyt täydellisen elämän. Tehnyt kaiken niin kuin koulussa, armeijassa, ja ylen uutisissa on neuvottu. Nämä kun kokeilisivat lainmuutoksen rohkaisemina polttaa muutamat paukut, ja vuosia padotut ja syrjääntyönnetyt ajatukset tulvahtaisivat esiin, meillä olisikin mielisairaalat tupaten täynnä seuraaviksi vuosiksi...

Että taitaa silti olla parempi näin... :)

Vastaavaan teoriaan olen itsekkin päätynyt. Vastavirtaan uiminen ei ole koskaan ollut suomalaisten juttu.

Tuppu
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuppu » 30.12.2008 17:12

Hobgob kirjoitti:...
Mix niitä pitäis hoitaa? Uhrataan ne malliin aztekit, jos käyvät hankalixi.

...
Sossu lakkautetaan.

Oletko edes itse työelämässä mukana?

Mrs.Dalloway

ViestiKirjoittaja Mrs.Dalloway » 30.12.2008 20:15

Mä en ole tätä keskustelua sen enempää seurannut kuin tätä 6. sivua lukenut mutta jo täytyy päästä kommentoimaan. Huumeista aiheutuvat kustannukset yhteiskunnalle koostuvat tällä hetkellä suurimmaksi osaksi laittomuuden aiheuttamista kustannuksista eli siitä kuuluisasta huumeiden vastaisesta sodasta. Kaikkiaan huumetaisteluun käytetty massimäärä on niin suuri, että länsimaisten narkomaanien hoitokustannukset on suolarahoja siinä rinnalla.

Ja minkä ihmeen takia sossun masseilla ei saisi ostaa huumeita?

Pari vastausta aikaisemmin kirjoitteli opettajaksi opiskeleva henkilö, joka oli huolissaan ammatinvalintansa ja hamputtelunsa huonosta yhteensopivuudesta. Tämä ongelma korjaantuu tietenkin, kun kannabiksen käyttö tulee lailliseksi.

scarfacd

ViestiKirjoittaja scarfacd » 6.1.2009 14:49

Mrs.Dalloway kirjoitti:...

Mä en ole tätä keskustelua sen enempää seurannut kuin tätä 6. sivua lukenut mutta jo täytyy päästä kommentoimaan. Huumeista aiheutuvat kustannukset yhteiskunnalle koostuvat tällä hetkellä suurimmaksi osaksi laittomuuden aiheuttamista kustannuksista eli siitä kuuluisasta huumeiden vastaisesta sodasta. Kaikkiaan huumetaisteluun käytetty massimäärä on niin suuri, että länsimaisten narkomaanien hoitokustannukset on suolarahoja siinä rinnalla.

Ja minkä ihmeen takia sossun masseilla ei saisi ostaa huumeita?

Pari vastausta aikaisemmin kirjoitteli opettajaksi opiskeleva henkilö, joka oli huolissaan ammatinvalintansa ja hamputtelunsa huonosta yhteensopivuudesta. Tämä ongelma korjaantuu tietenkin, kun kannabiksen käyttö tulee lailliseksi.

Sen takia että jos joku muu maksaa sinun elämisesi, sinun tulee saada vain välttämättömyydet (ruoka, lämmin asunto). Itse en ainakaan haluaisi kustantaa muiden ihmisten päätöntä sekoilua.

HL1979
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja HL1979 » 6.1.2009 17:16

(Sossun rahoilla päihteitä)
scarfacd kirjoitti:Sen takia että jos joku muu maksaa sinun elämisesi, sinun tulee saada vain välttämättömyydet (ruoka, lämmin asunto). Itse en ainakaan haluaisi kustantaa muiden ihmisten päätöntä sekoilua.

Ne ihmiset, joille ei työ maita, kuitenkin tarvitsevat perusvirikkeitä. Ja jos ei sossu maksa, niin tuskinpa elämäntapatyöttömät alkaisivat töitä katselemaan.

Kyllä minä mieluummin maksan kenen tahansa päihteidenkäytön veroistani, sen sijaan että pitäisi olla koko ajan huolissaan autostereoista tai kodin irtaimistosta. Onhan se jo nähty, millainen yhtälö siitä seuraa kun pidetään aineet laittomana ja siten hinnat korkealla. Harva nisti kustantaa käyttönsä laillisella työnteolla. (Tästä voisi vielä jatkaa Sveitsin mallilla ym. mutta se taitaisi mennä jo liikaa aiheesta ohi.)

Toisaalta, dekriminalisaation etuna olisi se, että itsekasvatettu hamppu ei loppujen lopuksi maksa aivan hirveitä. Mieluummin pieni siivu veroista siihen, kuin nykyinen malli eli järjetön poliisiresurssien haaskaaminen.
Hiisi vieköön!

tattoo

ViestiKirjoittaja tattoo » 8.1.2009 12:42

Se raha minkä sossusta saa on jokaisen omaan käyttöön tarkoitettua, ja jokainen täysi-ikäinen
saa päättää itse omista asioistaan, jopa suomessa tämä toimii joskus.

veliponteva

ViestiKirjoittaja veliponteva » 8.1.2009 19:29

Jos joku narkkaa nii pienin huoli siinä on että se käyttää MINUN (minun minun minun) verorahojani siihen. Huoh

scarfacd

ViestiKirjoittaja scarfacd » 10.1.2009 13:16

Lähetetty 10.1.2009 13:08:
HL1979 kirjoitti:(Sossun rahoilla päihteitä)
...
Ne ihmiset, joille ei työ maita, kuitenkin tarvitsevat perusvirikkeitä. Ja jos ei sossu maksa, niin tuskinpa elämäntapatyöttömät alkaisivat töitä katselemaan.

Kyllä minä mieluummin maksan kenen tahansa päihteidenkäytön veroistani, sen sijaan että pitäisi olla koko ajan huolissaan autostereoista tai kodin irtaimistosta. Onhan se jo nähty, millainen yhtälö siitä seuraa kun pidetään aineet laittomana ja siten hinnat korkealla. Harva nisti kustantaa käyttönsä laillisella työnteolla. (Tästä voisi vielä jatkaa Sveitsin mallilla ym. mutta se taitaisi mennä jo liikaa aiheesta ohi.)

Toisaalta, dekriminalisaation etuna olisi se, että itsekasvatettu hamppu ei loppujen lopuksi maksa aivan hirveitä. Mieluummin pieni siivu veroista siihen, kuin nykyinen malli eli järjetön poliisiresurssien haaskaaminen.

Onpa niitä perusvirikkeitä muitakin kuin päänsekoitus. Kävisivät lenkillä vaikka.
----------
Lisätty 5 minuutin jälkeen:

tattoo kirjoitti:Se raha minkä sossusta saa on jokaisen omaan käyttöön tarkoitettua, ja jokainen täysi-ikäinen
saa päättää itse omista asioistaan, jopa suomessa tämä toimii joskus.

Suomessa käy myös vähän väliä näin: Nisti saa rahaa sossusta ja douppaa kaikki, vuokra jää maksamatta. Sitten nisti soittaa sossuun ja valittaa et nyt oon vetäny kaikki rahat kamaan ja vuokra on jäänyt maksamatta ja sossuhan maksaa vuokran. Tiedän näin käyneen monestikin, koska olen seurustellut nistin kanssa joka teki tätä. Onko tämä oikein veronmaksajia kohtaan? Vitun minun minun minun. Ehkä täällä on ihmisillä muitakin motiiveja kuin itsekkyys prkl! Jos sinä et oo valmis tekemään itsesi vuoksi mitään, niin turha luulla että minäkään aikaani sinuun tuhlaan, niinhän sen on mentävä, vai?
----------
Lisätty 1 minuutin jälkeen:

veliponteva kirjoitti:Jos joku narkkaa nii pienin huoli siinä on että se käyttää MINUN (minun minun minun) verorahojani siihen. Huoh

Kun niitä verorahoja voi käyttää myös johonkin yleishyödylliseen, hölömö!

JahRuska

ViestiKirjoittaja JahRuska » 15.1.2009 23:09

Ja tietenkin tämä nistien ketkuilema veromassi on aivan hirveästi verrattuna vaikkapa mitä käytetään aseisiin.. Siinäpä vasta turha meno onkin.. Jätetään ne hankkimatta ja ostetaan kaikille lirpakkaa!

Se että ne massit päätyy nistin suoniin, ei oo ongelma se on vaan seuraus. Turha valittaa seurauksista jos ei yritä ratkasta ongelmaa.
Raha on ongelma, ei se että sitä ei ole, vaan se että joku haluaa sitä liikaa.
No Compromise in the Defense of Mother Earth!

scarfacd

ViestiKirjoittaja scarfacd » 16.1.2009 11:15

JahRuska kirjoitti:Ja tietenkin tämä nistien ketkuilema veromassi on aivan hirveästi verrattuna vaikkapa mitä käytetään aseisiin.. Siinäpä vasta turha meno onkin.. Jätetään ne hankkimatta ja ostetaan kaikille lirpakkaa!

Se että ne massit päätyy nistin suoniin, ei oo ongelma se on vaan seuraus. Turha valittaa seurauksista jos ei yritä ratkasta ongelmaa.
Raha on ongelma, ei se että sitä ei ole, vaan se että joku haluaa sitä liikaa.

Onhan se näinkin ja kyllä minäkin mieluiten kaataisin koko vitun systeemin ja yrittäisin rakentaa jotain kestävämpää, mutta näillä mennään vielä toistaseks.

tattoo

ViestiKirjoittaja tattoo » 24.1.2009 2:09

Narkomania on sairaus, pakkomielle ja jos kovin monta kertaa käy niin että jää vuokrat maksmatta niin sitten
sossu alkaa maksaa vuokran suoraan vuokranantajalle.

Myöskin asunnottomia narkkeja on paljon.
Ei kenenkään kannata olla kateellinen niistä sossun rahoista, vähän nyt suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä kehiin.

Jengi täällä kiljuu mun kuollut äitimuori joka oli tuulipuku pahimmasta päästä.
Harmittaa muakin kun armeija sai taas järkkysumman rahaa ja se raha menee ihan hukkaan.
Mutta koska olen jo melkein aikuinen niin ymmärrän että ihan aina ei kaikki mene niinkuin minun mielestäni
pitäisi mennä, ei sitä perussuomalaisten Timo Soinikaan oikein kestä.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”