Kuva

Kansalaistottelevaisuuskampanja suomessakin !

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

Re: Kansalaistottelevaisuuskampanja suomessakin !

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 4.6.2005 5:27

Oukkei, ganjapäissäni täällä taas visoimassa, huomenta kaikille....

Tuli semmonen mieleen, että kun jos, tiedättehän te ne jenkkiautotyypit, ja sen semmoset.
Ni niillähän on se joka kuun eka perjantai, tjms. , se semmonen kokoontuminen.

Ni miksei hampputyypeilläki oo/ainakin sillä nuoriso-osalla, tarkoitan nyt niitä nuoria aikuisia 18-26 ikäluokan tyypejä jotka etsivät paria itelleen....

Joku ihmeen valtakunnallinen "4:20 smoke out" tapahtuma, joka kuun eka pe tai la tai jotain.
Sit ois kiva just jos paikalle saatais jopa mankka tai jotain muuta musavälinettä....(joskus jopa oikea soundsystem ?)

Eiks nää bomberitkin harrasta semmosta tapailua harrastuksen merkeissä ?

No oishan siel poliisei väijymässä, mut pitäis olla budii vaan mukana sen verran minkä voi dumpata ilman kyyneleitä....ainahan sitä voi 10 minuutikski hajaantuu johonki.....

Ite oon jo niin vanha gubbe et mua tuskin kaivattas missään tämmöses, mut jos oisin nuori kolli ja sinkku, ni tämmöne ois tosi kiva hommeli.....

Oisko hienoo --- Korson ankkalampi, aurinkoo, musaa,aikaa, dullaa, mättöö, koiran kaa puuhasteluu, piknikkii, asti gancia-kuohuviintä....!
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,
ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

Rastamikko

ViestiKirjoittaja Rastamikko » 4.6.2005 15:05

Oon tätä keskustelua seuraillu ja tullu siihen tulokseen että nyt olis aika ottaa osaa. Ensin esimerkki:

Sota-aikojen takia joita mailmassa on paljon on joihinkin valtioihin synnytetty lakeja jotka kieltävät yllyttämästä rintamakarkuruuteen tai siihen verrattavaan aseista kieltäytymiseen linnatuomion uhalla. Kun tämä tuli selväksi rauhanliikkeelle alkoi kansalaisaktivismi kamppanja jossa ihmiset kadulla sanoivat toisilleen että "älä mene armeijaan". Ja heti yksissä tuumin tunnustamaan ja vieläpä päälle ilmiantamaan toinen. Tämä siksi että lainhaltioilla olisi velvollisuus ja mahdollisuus tuomita koska nimenomaan tuomitseminen teosta on onnistumisen kannalta ehdottoman tärkeää. Ei laki muutu jos protestitoimet johtavat vain poliisin paperitöihin joita hoitamaan voidaan palkata joku pitkäaikaistyötön ekstraaja tai jotain. Siellä täytyy olla oikeasti linna-aikaa tulossa ja isolle joukolle että tää toimis. Ja seuraavaksi miksi...

Jos kaikki polttelijat pistäs kotiinsa LÄSKIT puskat, I mean jotain 2 kg/kk systeemiä ja semmonen 2500 henkeä menis tunnustaa nää ja sen että jakaa siitä säännöllisesti kavereilleen "pilvee löytyy, jättäkää Juicen paku rauhaan ja tulkaa meille katteleen..." se johtais siihen että kaikki nää heebot pitäs tuomita törkeestä huumausainerikoksesta ja vieläpä häkkiin istumaan useiksi vuosiksi. Ja tässä tulee se ratkaiseva kohta...

MINNE NE LAITETAAN???.... kun meillä on muutenkin vankilat täynnä ja niissä istuu vaan joku 2000 heeboo. Toi tilanne meinais sitä että rakennetaan joka vankilan ja sellin viereen uudet isommat pytingit ja palkataan vartijat joka jannulle 3-5 vuodex. Ja sen ajan jälkeen ne vankilat jäis tyhjilleen. kustannukset noin 5000 milj. € tai sitten joku vaan päättäs että tehdään kotikasvatuksesta laillista hintaan 0€. Ja ei niitä ihmisiä tarviis olla ees niin paljoo vaan sen verran että vankeinhoitojärjestelmä selkästi ylikuormittuisi.

Mutta tää on se juttu, ei mikään paperinpyöritys-sulkeinen auta mitään. Oikeilla jäljillä ollaan mutta se että mittään niinku OIKEESTI tapahtuu vaatii sitä että tunnustetaan jotain muutakin kuin sakkorangaistuksia... Tietysti se poltteluiden tunnustaminen siihen päälle auttaa mutta se VOIMA tolle jutulle tulee kyllä ihan muualta. Pointti on se että se "vihollinen" tässä asiassa ei ole poliisi vaan eduskunta koska heillä on lainsäädäntävalta. Mutta onneksemme eduskunta toisaalta on velvollinen toteuttamaan kansan tahtoa. Nyt täytyy vaan ilmaista kansan tahtoa tarpeeksi suuressa mittakaavassa niin "KYLLÄ LÄHTEE..."

Ja BTW... ne aseistakieltäytyjät onnistu omassa hommassaan!!! Joskus isot voitot vaatii isoja uhrauksia...
Kyllä se siitä...

becoran

ViestiKirjoittaja becoran » 6.6.2005 12:11

Kampanja varmaan toimisi, jos siihen saataisiin tarpeeksi osallistujia. Tämä onkin se vaikein osa, koska useimmilla on jotain konkreettista menetettävää epävarman tuloksen saavuttamiseksi. Syitä varovaisuuteen on helppo keksiä:

- jotkin työtilaisuudet eivät tämän jälkeen ole auki
- viisumia ei tämän jälkeen saa kaikkiin maihin
- lastenhuolto voi joutua katkolle, jos on riitaa tai muutenkin
- huomaavaisuus läheisiä kohtaan
- jne.

Sitten juridisesta puolesta. Väärästä ilmiannosta on maksimirangaistus 3 vuotta vankeutta. En kylläkään tiedä, voisiko tätä soveltaa itsensä perättömään ilmiantamiseen. Eli Meriläinenhän ei ilmiantanut itseään poliisille vaan toi asian julkisuuteen "vahingossa" lehdistön kautta. Tässä on iso ero juridisesti. Eli jos aikoo mennä asemalle tunnustamaan, pitäisi tuo perättömän ilmiannon soveltuvuus selvittää ensin, ellei ole valmis menemään loppuun asti.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.6.2005 21:37

wu-hsin kirjoitti:Tuffis,
sori että piikittelyni osui turhan terävästi. Kieltämättä tarkoitukseni olikin olla kriittinen, mutta ei ilkeä. (En tosielämässä ole näin häijy kuin netissä, mutta kritiikki on silti vahvoja puoliani. :))

Eräs syy siihen miksi alusta alkaen esitin soraääniä oli juuri se, että tiedän kokemuksesta miten lannistumisen kierre toimii. Se alkaa liian suurista odotuksista. (Itselläni on taipumusta maalailla jos jonkinlaisia odotuksia tekemisistäni ja kuvitella, että asiat tapahtuvat sormia napsauttamalla.)

Näin menee perinteinen lannistumisen kierre:
Ensin keksitään jokin mahtipontinen idea, jonka toteutumisen mahdottomuutta ei kyetä (tai haluta) realistisesti nähdä. Sen johdosta aletaan uskoa, että idea toteutuu vääjäämättömästi kunhan vain aloittaa jostain. Sitten, kun ensimmäinen yritys törmääkin arkitodellisuuden kiviseinään, kaikki kuvitelmat romahtavat. Seurauksena on lannistuminen ja haluttomuus yrittää uudelleen.

Vika ei kuitenkaan ole siinä, etteikö yrittäminen kannattaisi! Yritin hillitä menohalujasi, koska aavistin sinun saattavan reagoida ideasi kariutumiseen hieman liian mustavalkoisella tavalla. Loit ensin itsellesi liian suuret odotukset ja sitten luovutit täysin, kun ne eivät toteutuneet.
Älä kuitenkaan syytä olosuhteita, muita ihmisiä tai yhteiskuntaa. Vika ei ollut niissä, vaan epärealistisessa lähestymistavassasi. Älä silti tuomitse itseäsi epäonnistujaksi, sillä siitä ei ole apua. Tunnusta reilusti virheesi jotta et toista niitä. Ja muista, että yksi epäonnistunut yritys tarkoittaa vain sitä, että osaat seuraavalla kerralla enemmän!

Tässä joitakin heikkoja lenkkejä ideassasi:
- Kärsimättömyys. Maailma ei muutu hetkessä. Ganja ei laillistu syksyyn mennessä. Tunnustustapahtumaa ei saa kunnolla aikaiseksi tuosta noin vain, mutta se onnistuisi mahdollisesti seuraavaan marssiin mennessä - siihen kuitenkin oli mielestäsi liian kauan aikaa.
-Ahnehtiminen. Yksi teko ei muuta maailmaa, eivätkä suuret tempaukset ole helppoja toteuttaa. Pelkkä tunnustamistapahtuma ei saa lakimuutosta aikaan, eivätkä sadat hampuusit todellakaan nosta pelokkaita perseitään sohvalta hankkiakseen sakot. Voit syyttää tästä faktasta kaikkia ympärilläsi jos haluat, mutta totuus on se, että ihmiset vain ovat sellaisia - like it or not.
- Ylpeys. Asiat eivät hoidu omin avuin. Pelkästään sinun johtajuutesi ja sekalaisen hippilauman ansiosta asiat eivät muutu. Olit niin innoissasi hyvästä ideastasi, ettet oikein suostunut ottamaan kritiikkiä vastaan ennen kuin oli pakko. Olit myös kovin väheksyvä sitä ajatusta kohtaan, että myös media pitäisi saada kiinnostuneena paikalle. Totuus kuitenkin on, että ilman hyvää mediamarkkinointia hampuusien tempaukset vaietaan kuoliaiksi.
- Lannistuminen. Epäonnistumiset kuuluvat elämään. Kolauksista voi oppia jotta voisi yrittää paremmalla taidolla uudelleen. Se ei tee sinusta epäonnistunutta ihmistä, että jokin tekosi epäonnistuu. Vain sinä itse voit tuomita itsesi epäonnistujaksi, jos luovutat kokonaan. Silloin et suostu enää edes yrittämään etkä siten voi muuta ollakaan.
Olisi sääli, jos pelkästään yhden foorumilla käydyn sanasodan takia heittäisit kaiken toivon, sillä sinulla selkeästi on parhaimpina hetkinäsi taistelutahtoa. Jos luovutat nyt, hamppukansa menettää sinussa jotain arvokasta. Ja minä todella tarkoitan sitä!

Tällä viestilläni en tarkoita sanoa sitä, että olisin noiden luettelemieni "syntien" yläpuolella - päinvastoin. Olen kärsimätön, ahne, pirun ylpeä (kuten suurin osa viesteistäni varmaan paljastaa) ja joskus myös lannistuva. Yritän koko ajan jotain ja epäonnistun usein. Pyrin jatkuvasti kehittämään toimintaani niin, että onnistuisin entistä paremmin. Joskus se jopa toimii!
Olen elämässäni aloittanut lukemattomia suuruudenhulluja projekteja, saanut jopa muut innostumaan ja sitten joutunut huomaamaan, että kurkotin kuuseen. Olen lähes yhtä monta kertaa lannistunut vähäksi aikaa melko totaalisesti ja pitänyt itseäni epäonnistujana.
Mutta koska olen vittumainen kaveri (kuten olet huomannut :)), en ole lopulta suostunut lamaantumaan aivan täysin, vaan olen yrittänyt uudelleen. Ja epäonnistunut taas.
Mitä useammin olen epäonnistunut, sitä paremmin olen oppinut mahdollisen ja mahdottoman rajat. Siksi niitä sinullekin yritän selventää. Ja mitä paremmin nuo rajat olen oppinut, sitä useammin olen myös onnistunut.

Yhtä onnistumista kohti on sata (?) epäonnistumista. Mutta lannistumista ei seuraa yksikään onnistuminen. Ainoa vaihtoehto on jatkaa riskien ottamista ja opetella kestämään iskuja. Mitä enemmän olen joutunut opettelemaan iskujen kestämistä, sitä vähemmän olen nykyään masentunut (joskus olin vakavastikin).

Tämän vuoden Tampereen hamppumarssi, jota olin järjestämässä, oli pienoinen pettymys. Osallistujia oli vain puolet edellisvuodesta, lehdistö ei pahemmin noteerannut hienoa puhettani, ja kaiken lisäksi satoikin, perhana.
Johtopäätös: Ensi vuonna teemme asiat huolellisemmin, paremmin ja tehokkaammin, perkele! Ehkäpä jopa saamme sen tunnustustapahtuman järjestettyä, jos ihmiset innostuvat ja Luoja suo.

Toivon, että ensi vuonna otat sinäkin osaa marssiin, vaikka olisitkin kuoleman kielissä.
Ja kaikesta huolimatta: olen edelleen ensimmäinen joka ilmoittautuu tunnustamaan, jos saat projektin vielä joskus aikaiseksi. En pelkää kotietsintää! (Niitäkin on jouduttu kestämään...) :)

w

oon lukenut monie sun tekstejä ja jättänyt lukematta varmasti yhtä monta (en kuitenkaan sen takia että ne olis tylsiä tai tyhmiä, vaan koska olen tosi laiska.. :) ) ja sulla on kyllä aina ollut mielenkiintoiset näkökulmat ja älykkyyttä esittää se todella vakuuttavasti..
sitä makeampaa on nyt päästä esittämään kritiikkiä. kuitenkin ainoastaan tuosta yhdestä, mutta omasta mielestäni tärkeästä, kohdasta:
"Pelkkä tunnustamistapahtuma ei saa lakimuutosta aikaan, eivätkä sadat hampuusit todellakaan nosta pelokkaita perseitään sohvalta hankkiakseen sakot. Voit syyttää tästä faktasta kaikkia ympärilläsi jos haluat, mutta totuus on se, että ihmiset vain ovat sellaisia - like it or not."

EI! :D
ihmiset ei ole tuollaisia, vaan ihmiset on totutettu ja aivopesty olemaan sellaisia - ja tämän kyllä tiedät itsekin, varmasti..
onhan tää kyllä vähän dalmatialaiseen sekaantumista, mutta unohdin kertoa; olen myös näsäviisas ja pikkutarkka.. :P

rat

ViestiKirjoittaja rat » 16.6.2005 6:16

Iltaa taas pitkästä aikaa... Joo juu eli mitä? no sitä mie vain, että tuo kampanja pitäis toteuttaa vähän erillälailla kuin on suunniteltu,, meinaan sitä että jos 1000 hampuusia juoksee poliisilaitokselle tunnustamaan, niin poliisi vain nauraa ja heittää sakkolapun kouraan samantien, katsos kun ne 1000 hampuusia tunnusti... ja kuten joku jo mainitsi, väärästä ilmiannosta voi saaha 3 vuotta vapautta,.. Jos joku (kukaan) ei ymmärrä tätä pointtia niin odota vielä hetki että setä saa kirjoitettua viestinsä loppuun... eli uusi idea.. raks kolinkolin raks.,.,.,. .. no niin nyt.,.,:
ELIKKÄ täätyy tehä lähes silleen kuin Rosa teki... eli johonki lehteen(ihan sama mihin, vaikka hamppu-lehteen, sillä ei ole väliä) nyt sellainen palsta jossa kuka tahansa voi paljastaa käyttäneensä kannabista, Otsikon jälkeen lyhyt teksti jossa sanotaan jottain että saamiemme tietojen mukaan seuraavat henkilöt (katso nimilista) olivat polttamassa kannabista jossakin paikassa tjms. ja lopussa annetaan poliisille tutkintapyyntö että onko näissä huhuissa perää tjms, nimien keruun voisi tehdä helposti internetissä ja sitten julkaista vaikka seuraavassa hamppu lehessä v.2020 ja sitten viedä näitä lehtiä poliisilaitoksille ja sanoa että prkl tutkikaa... ja sitähän ei kovin helposti tutkita, on kuulusteluja, paperitöitä, 1000 hampuusia jne.. Sori! :mrgreen:
Leave Babylon now!

saila
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja saila » 16.6.2005 8:17

Poliisilla on velvollisuus tutkia tietoonsa tulleet rikokset olivatpa ne miten mitättömiä tahansa. Sen takiahan heidän on lähes mahdoton olla ratsaamatta viljelmiäkään, jotka tietoon tulevat.

Tulipa kuitenkin mieleen sellaiset rikoslain nimikkeet kuin haitanteko viranomaiselle ja niskoittelu poliisia vastaan (katso alla). Eli tempauksen järjestäjien pitää olla tarkkoja tai sitten valmiita näihinkin mahdollisiin seuraamuksiin. Joka tapauksessa tempauksen saama julkisuus määrittelee sen tuottaman vaikutuksen. Negatiiviseksi mielletty kiusanteko ei voi tuottaa haluttua tulosta. Jutun pitää herättää sympatiaa, koska muuten se kääntyy tarkoitustaan vastaan. Pahimmassa tapauksessa huonosti järjestetty julkisuus voi johtaa entistä hankalampaan lainsäädäntöön.

3 § (24.7.1998/563)
Haitanteko virkamiehelle

Joka käyttämättä väkivaltaa tai sen uhkaa oikeudettomasti estää tai yrittää estää 1 §:ssä tarkoitetun virkatoimen suorittamista tai vaikeuttaa sitä, on tuomittava haitanteosta virkamiehelle sakkoon.

Haitanteosta virkamiehelle tuomitaan myös se, joka menettelee 1 momentissa mainitulla tavalla sitä kohtaan, joka virkamiehen pyynnöstä tai suostumuksella avustaa virkamiestä julkisen vallan käyttöä sisältävässä virkatoimessa. (12.7.2002/604)

4 § (24.7.1998/563)
Niskoittelu poliisia vastaan

Joka

...

5) hälyttää aiheettomasti poliisin taikka antamalla vääriä tietoja vaikeuttaa poliisin toimintaa,

on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, niskoittelusta poliisia vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi.

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 16.6.2005 9:24

Rat, ynnä muut. Vähän vaikea todistaa vai ? Tottelevaisuus niskoittelua ? auts, logiikka hoi.
Muutenkin kuulostaa oudolta teidän kantanne, kun kyseessä on kansalaisTOTTELEVAISUUSkampanja. Kyllä rehellisellä suoraselkäisellä suomalaisella paskahousulla pitää olla mahdollisuus ja oikeus ja suorastaan velvollisuus saada tunnustaa niinkin iso rikos kuin huimausaineen käyttö. Jos laki on niin huono, että se tekee todella monesta rikollisen, ettäkö pitäisi tunnustuksestakin sinällään jo rankaista. Tai, sitten jos poliisi haluaa sakottaa kaikkia tuhatta hampuusia niskoittelusta, niin vielä parempi. Näkeepähän kaikki oikein selkeesti sitten sen, että onko poliisi täällä paimentamassa karjaa(kansalaisia), vai auttamassa kansalaisia. Jos puhutaan laeista jotka tilastokeskuksen tietojen mukaan tekee 154000 suomalaisesta rikollisen, niin pitäisiköhän asialle tehdä jotain. Vai taas tyypilliseen lammasmaiseen suomalaiseen tapaan hiljennetäänkin itse itsemme ? Kuinka suureksi tuon luvun täytyy kasvaa, ennenkuin suomalaiset lampaat herää?

No toisaalta, perustelitte kyllä oikein hyvin sen, miksi aktivismi yleensäkin ei olisi hyvä, vaan niskoittelua.
Paitsi, että väärä ilmianto hei ihan oikeasti tuskin koskee tämmöistä asiaa. Voinette tarkistaa lainvalmisteluasiakirjoista tämän, mutta minun käsitykseni mukaan lain lähtökohtana on estää väärät ilmiannot uhrin näkökulman takia, ei poliisin toimintaedellytysten takia. Ei kansalainen ole vastuussa siitä, jos pollariasema tukehtuu liikaan työhön. Se on valtion asia hommata sinne lisää työläisiä, niitä sinilakkisia urheilijoita, jotka ovat joskus ihan oikeastikin hyödyllisiää, ja haluaisivat itsekin oikeasti tehdä jotain muuta kun esim. pelastella kissoja puista.

Tunnen monta poliisia henkilökohtaisesti, ja tiedän heidän puheiden perusteella, että nuo epäilyksenne ovat aiheettomia.

Tämän threadin hienoimmaksi ominaisuudeksi on muodostunut tämä:
Tämä ketju selkeästi paljastaa sen, mihin nykyinen aivopesuhallintamalli on johtanut. Ihmiset jopa ITSE sensuroivat yhteisötasolla omat vapauttavat ajatuksensa. Ei kait tässä etes poliisia enää tarvita, vai? Tää suomalainen "yhteisöllisyys" vasta ajatuksenakin on räikeä vitsi, mutta ymmärtyy helposti talven luonteen takia, kukapa sitä pakkasessa ulos lähtisikään, sisällä on siistimpää.

Ikävä kyllä, hamppu ei tule laillistumaan suomessa itsestään. Ottakaa vaan ihan suosiolla ne peukut pois sieltä pyllyreijistänne, ja alkakaa katselemaan ympärillenne.

p.s. Ja muistakaa vielä tämä: Kuulusteluissa saa valehdella poliisille silmät ja suut täyteen. Mutta. EI ENÄÄ OIKEUDESSA. Vaikka voisi kai sitä oikeudessakin valehdella, jos ei olisi polttanutkaan hamppua.
Kertoisi polttaneensa oudon näköistä tupakkaa, jonka sitten vasta kuulustelun jälkeen saisikin kuulla olevan tavallista tupakkaa...? Simple....eh....?

ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

saila
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja saila » 16.6.2005 17:38

Taidat olla oikeassa, Tuff Gong. Epäiltynä saa muuten puhua millaista luikuria tahansa, myös oikeudessa. Totuutta on puhuttava vain todistajien.

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 16.6.2005 17:45

saila kirjoitti:Taidat olla oikeassa, Tuff Gong. Epäiltynä saa muuten puhua millaista luikuria tahansa, myös oikeudessa. Totuutta on puhuttava vain todistajien.

Juu ! Mutta eikös oikeudessakin epäilty vanno käsi raamatulla tai jotain.....?
Luulin aina et jos rosiksessa valehtelee ja jää kiinni ni se on huono hommeli, vastapuoli saattaa vaatia siitäkin jotain....tai emmä tietty varma ole näistä asioista, kun ei oo tullu kovin paljoo oikeudessa asioituu....

- Aristoteles

saila
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja saila » 16.6.2005 20:47

Valehtelu on rumaa eikä varmasti lisää luottamusta kuulusteluissa ja oikeudessa. Syytetyn ei Suomen kaltaisessa oikeusvaltiossa kuitenkaan tarvitse auttaa poliisia/syyttäjää todistamaan itseään rikolliseksi. Epäilty saa siis vaikka olla hiljaa kuten Meriläinen. Eli valehtelusta ei epäillylle/syytetylle seuraa mitään varsinaista rangaistusta, mutta pajunköyden syöttäminen vie uskottavuuden kaikilta puheilta. Todistajan asema on tässä suhteessa paljon tiukempi. Väärän valan antaminen on tosi huono idea.

Olisi mielenkiintoista kuulla enemmän noista muissa maissa järjestetyistä kampanjoista. Edelleen uskon, että myönteisen julkisuuden saaminen on tärkeää, jotta jotain vaikutusta olisi.

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 17.6.2005 5:27

saila kirjoitti:Valehtelu on rumaa eikä varmasti lisää luottamusta kuulusteluissa ja oikeudessa. Syytetyn ei Suomen kaltaisessa oikeusvaltiossa kuitenkaan tarvitse auttaa poliisia/syyttäjää todistamaan itseään rikolliseksi. Epäilty saa siis vaikka olla hiljaa kuten Meriläinen. Eli valehtelusta ei epäillylle/syytetylle seuraa mitään varsinaista rangaistusta, mutta pajunköyden syöttäminen vie uskottavuuden kaikilta puheilta. Todistajan asema on tässä suhteessa paljon tiukempi. Väärän valan antaminen on tosi huono idea.

Olisi mielenkiintoista kuulla enemmän noista muissa maissa järjestetyistä kampanjoista. Edelleen uskon, että myönteisen julkisuuden saaminen on tärkeää, jotta jotain vaikutusta olisi.

No ihan totta kyllä töriset. Valehtelemalla hankittu voitto ei olisi kovin makoisa.... :(

- Aristoteles

Merkaba

ViestiKirjoittaja Merkaba » 18.6.2005 19:47

Ajatuksenahan tuo olisi aivan mainio, eri juttu on sen toteutuksen masinointi.
Your denial is beneath you, and thanks to the use of hallucinogenic drugs, I see through you.

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 18.6.2005 22:08

Merkaba kirjoitti:Ajatuksenahan tuo olisi aivan mainio, eri juttu on sen toteutuksen masinointi.

Tässä tullaan kriittisille vesille. Juuri tästä onkin kyse.
Ensin vaaditaan joku joka esittelee idean. Sitten joku joka innostaa porukkaa. Sitten ei kaivattaisi ketään joka kritisoi homman kuoliaaksi. Koska juuri näin babylon torpedoi nkaikki ideat kuoliaiksi. These songs of freedom. Redemption songs.
Vaan positiiviseen keskittyen suoraa päätä voittoon, vääjäämättömänä tulevaisuudenkuvana. Kuka muistetaan tulevaisuudessa sankarina, esitaistelijana?
Sankarin paikka haettavana.

- Aristoteles

Blackjack

ViestiKirjoittaja Blackjack » 26.6.2005 17:02

rat kirjoitti:Iltaa taas pitkästä aikaa... Joo juu eli mitä? no sitä mie vain, että tuo kampanja pitäis toteuttaa vähän erillälailla kuin on suunniteltu,, meinaan sitä että jos 1000 hampuusia juoksee poliisilaitokselle tunnustamaan, niin poliisi vain nauraa ja heittää sakkolapun kouraan samantien, katsos kun ne 1000 hampuusia tunnusti...

Pikasakko on vapaaehtoinen toimenpide. Siihen ei voida pakottaa. Eli ne kaikki 1000 hampuusia menevät käräjille, ja jos tuo joukkotunnustaminen tapahtuu yhdessä paikassa, on siellä käräjäoikeus "hetken" tukossa. Ja tiedän kokemuksesta että käräjäoikeuden käsittely voidaan siirtää toiselle paikkakunnalle vain jos syyttäjä _ja_ syytetty ovat sitä mieltä.
Niin, ja tietysti kaikki 'varattomat' hampuusit valittaa hoviin.
(halusin siirtää kauan sitten(n.7v) tapahtuneen sakkoasian käsittelyn kotipaikkakunnalleni ettei puolta suomea tarvi matkustaa, ei käynyt, mutta selvis et ei olis toisinpäinkään käyny jos mä en olis suostunu..)

BTW. kyllähän ne sinivuokot kaikkea yrittää, mutta jos olet epävarma niin sotavankimenettely toimii hyvin: "Harri Hampuusi, 250678-2345, haluan asianajajan." Ei sun oo pakko sanoa mitään muuta kun on pidätettynä. Eipä ainakaan puhu suunsa ohi.

Mutta ajatelkaapa tilannetta jossa pienen(2 poli-isiä) pohjois-suomalaisen kunnan poli-isi aseman eteen kokoontuu 100-200 tyyppiä seisomaan. Kun se toinen virkavallan edustaja könyää pihalle katsomaan mitä ihmettä siellä tapahtuu, kaikki kiskaisevat jointin esille, sytyttävät sen ja lähtevät kävelemään rauhallisesti eri suuntiin. Saadaan varmasti oikein hauska mediatapahtuma. Ja siinä vaiheessa kun tukijoukot ehtivät paikalle, nämä kaikki jannut on levittäytyny ympäri kylää ja sen lähiympäristöä, tietenkin heivaten kaiken laittoman jonnekin(savuna ilmaan?)

Mitenkähän iltalehti uutisoisi?
God made grass,
man made booze,
who do YOU trust?

pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 26.6.2005 17:27

Tuff Gong kirjoitti:
saila kirjoitti:Taidat olla oikeassa, Tuff Gong. Epäiltynä saa muuten puhua millaista luikuria tahansa, myös oikeudessa. Totuutta on puhuttava vain todistajien.

Juu ! Mutta eikös oikeudessakin epäilty vanno käsi raamatulla tai jotain.....?

Sen todistajan pitää vannoa puhuvansa totta. Epäillyn ei tarvitse, mutta täysin turha paskan jauhaminen ja muu, voi vain venyttää pidemmäksi päivänselviä asioita ja tutkimuksia, jotka ei hyödytä yhtään ketään.

Mutta niin.. vähän offtopikkia. :|
lol apua :foil:

Suolakidelamppu

ViestiKirjoittaja Suolakidelamppu » 16.8.2005 3:41

Blackjack kirjoitti:Mutta ajatelkaapa tilannetta jossa pienen(2 poli-isiä) pohjois-suomalaisen kunnan poli-isi aseman eteen kokoontuu 100-200 tyyppiä seisomaan. Kun se toinen virkavallan edustaja könyää pihalle katsomaan mitä ihmettä siellä tapahtuu, kaikki kiskaisevat jointin esille, sytyttävät sen ja lähtevät kävelemään rauhallisesti eri suuntiin. Saadaan varmasti oikein hauska mediatapahtuma. Ja siinä vaiheessa kun tukijoukot ehtivät paikalle, nämä kaikki jannut on levittäytyny ympäri kylää ja sen lähiympäristöä, tietenkin heivaten kaiken laittoman jonnekin(savuna ilmaan?)

Mitenkähän iltalehti uutisoisi?

Nostan tätä vähäsen.. :D

Kyllä tuon voisi toteuttaa suuremmissakin kaupungeissa..
Ja voitaisiin kyllä marssia poliisiaseman sisällekin..
Mitä tekee villieläin jouduttuaan ahdistetuksi..
Vaihtoehdot alkavat kyllä jäädä vähiin..

Tuff Gong, tämä on hyvä juttu. + Muut: Toivotaan, että joku päivä sitä tahtoa löytyy ihmisiltä..
Olen mukana, (kun) aika on oikea..
Kuluttajat päättävät. Bisnes on kiinnostunut vain rahasta. Jos kukaan ei osta, kukaan ei myy.

Lovearth.net - kuluttajalla on vastuu.

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 19.8.2005 0:32

Joo, ja mun mielestä tähän koko hommaan voitaisiin lisätä semmonen stop koville huumeille-ideologia. Meinaan vaan kun näyttäs tuolla lätäkön takanakin nää ongelmat pikkuhiljalleen keskittyvän sen "meth"-scenen ympärille, ja mitä isot perässä, sitä pienet edellä vai öö miten se oli. Siellä poliisitkin jo alkavat sanoa sen ääneen, "homma ei toimi".

Ja toden totta. Tavallisen pulliaisen suurin pelko on se piikkihuumehörhö, joka piikittää itseään lasten leikkipaikalla ja sammuu siihen neula käsivarressa roikkuen.
Se on jo monessa paikassa toden totta, ja sille pitäisi oikeasti tehdä jotakin. Mutta päättäjät jääräpäisesti haluavat taistella kannabis-mörköä vastaan. Tähänkin koko hommaan voisi todeta, "elämä on ". Mutta saatoimpa tännekkin avautua. Toivottavasti näkemykseni herättävät edes joissain ihmisissä jonkin sortin tuntemuksia.

Jaa no, olisipa tässä ollut tärkeämpiäkin asioita ajateltavana, mutta sinä oi rakas sairauspäiväkirjani kuuntelet minua niin uskollisna.

- Aristoteles

Lamberg

Jokainen Hampuusi oikeuteen!

ViestiKirjoittaja Lamberg » 12.7.2008 15:17

Tuli viimeyönä viettämässäni "aivoriihessä" mieleen yks juttu:
Nyt kun toi uus EU tutkimus on jukastu, niin mitä jos suuri joukko hampunkäyttäjiä marssisi poliisiasemalle ja sanoisi polttavansa pilveä ja vaatisi itselleen oikeudenkäyntiä? :D Perusteena tietenkin se, ettei laki ole enää mitenkään perusteltu, tosin eise koskaan ole ollutkaan. Mutta nyt siitä on niin kiistatonta faktaa. Oikeudessa sitten lämäyttäs sen tutkimuksen pöytään, ja sanois et jumankauta millä perusteella te oikein ihmisiä pidättelette ja kuumotatte!

Jos näin toimisi muutama kymmenen rohkeaa pioneeriä, se sais paljon julkisuutta ja ehkä asioihin tulis muutos! Ainakin se olisi todella huvittavaa, luulen et myhäileviä myötätuntoja tulis paljon meidän puolelle. Jotkut roskalehdet varmasti seurais kiinnostuneina tällasta tempausta. Ja toi pitäs tehdä nimenomaan yht'aikaa ja vähän niinkuin show-meiningillä... =) Ja oikeudessa vois sit vaatia että kyseistä henkilöä ei enää kuumoteltais vastaisuudessa. Voihan se olla että H-merkki napsahtais, mut mitäpä sitten! Tämmönen vois edistää tapahtumien kulkua huomattavsti.. mitä mieltä? Onhan se tavallaan aika julkeaa toimintaa, mut se pitäs nimenomaan tehdä hymyssä suin ja osittain huumorilla.
Tehdään jotain!

redbull

Re: Jokainen Hampuusi oikeuteen!

ViestiKirjoittaja redbull » 12.7.2008 16:30

Ei taida muutama kymmenen hampuusia paljoa päättäjiä hetkauttaa, jos puhutaan sadoista niin ehkä sit voivat reagoida asiaa. Muuten ihan hyvä idea.

ps. Tästä taitaa olla jo aloitettu keskustelu ellen väärin muista
Redbull keeps your going

Lamberg

ViestiKirjoittaja Lamberg » 12.7.2008 16:43

No kun nyt saisi edes sen kymmenen jantteria mukaan...
Tehdään jotain!

Palaa sivulle “Politiikka ja media”