Kuva

IL: Huumeviljelijä suuttui - heitteli pulloja Alkossa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
GreenPeace

Re: Pienet uutiset 2008

ViestiKirjoittaja GreenPeace » 14.5.2008 13:06

Ei näin :shock:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008051 ... 7_uu.shtml

Lehti: Huumeviljelijä suuttui - heitteli pulloja Alkossa
14.5.2008 13:10

Paltamolainen mies heitteli täysinäisiä pulloja lattialle Kajaanin Kauppakadun Alkossa maanantaina, kertoo Kaleva verkkosivuillaan.

Kalevan mukaan putkaan viety vuonna 1988 syntynyt mies kertoi syyksi riehunnalleen sen, että poliisi oli aiemmin samana päivänä takavarikoinut hänen huumausaineviljelmänsä.
-Greenpeace

everyonedoesit

ViestiKirjoittaja everyonedoesit » 14.5.2008 15:19

GreenPeace kirjoitti:Ei näin :shock:

Paltamolainen mies heitteli täysinäisiä pulloja lattialle Kajaanin Kauppakadun Alkossa maanantaina, kertoo Kaleva verkkosivuillaan.

Kalevan mukaan putkaan viety vuonna 1988 syntynyt mies kertoi syyksi riehunnalleen sen, että poliisi oli aiemmin samana päivänä takavarikoinut hänen huumausaineviljelmänsä.
Juuri noin ! Mieti jos jokainen kiinnijäänyt kasvattaja tms tekisi tuon saman :D Olisihan siinä ainakin keskustelua vähäksi aikaa uutisissa.

So_stoned
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja So_stoned » 14.5.2008 15:59

Se Alkossa "riehunut" olinkin minä ja olin omasta mielestäni hyvin asiallinen. Heti alkoon sisälle mentyäni sanoin myyjälle, että soittaa poliisit "rupean osoittamaan mieltäni" Elikkä siis rupesin mäiskimään pulloja seinille ja lattioihin... No alkon myyjä olikin sen verran rento, että tuli kysymään mikä mulla on. Sit siinä rauhassa! selvitin että poliisit ovat takavarikoineet kasvini. "olisin halunnut kaikkessa rauhassa kasvatella cannabis kasvia kotonani, mutta kun ei.. kiitin myyjää kuuntelemisesta ja lopuksi vielä halasin ja pahoittelin sotkusta.. hetki meni niin siitäpäs sitä lähettiinkin, sanoisinko lentämällä putkaan!

Syy miksi poliisit alunperin tulivat kämpilleni on, kun hakeuduin tikattavaksi sairaalaan ja verkkareiden taskustani putosi vähän budii pussissa lattialle.. lääkäri oli vähän turhan fiksu kusetettavaksi ja kutsui poliisin..

Ei fiksua! mutta tulipahan kerranki tehtyä mielipide hyvin selväksi!
Let's smoke some weed and drink some gin.

muumimamma

ViestiKirjoittaja muumimamma » 14.5.2008 16:12

Itse suosin kaikenmoista anarkiaa kansalaisaktivismina.
Ja varsinkin kun hoidit asian varsin kohteliaasti ja ketään toista satuttamatta
niin on pakko antaa pisteet täältä päin muumimaailmaa So_Stonedille :lol:

mm

SeRaL

ViestiKirjoittaja SeRaL » 14.5.2008 17:44

GreenPeace kirjoitti:Ei näin :shock:

Itse huomasin juuri kyseisen uutisen iltalehden sivuilla... So_stonedilla oli varmaan syynsä tekoon, mutta minä en voi ymmärtää moista koiskaamista. Korostan, että omalle kohdalle sattuessa puskien viemien nostaisi infernaalisen vitutuksen :twisted: , mutta en varmaan siitä huolimatta menisi riehumaan ja hölmöilemään ja rikkomaan omaisuutta, joka ei ole minun :?

Mitä herranjestas oikein ajattelit???!! :shock: Minkä mielipiteen teit selväksi? Uutisten kautta ainakin sen, että pilviveikot on sekopäisiä riehujia. Se on ihan sama, mitä todellisuudessa siellä alkossa on tapahtunut, koska uutisointi ei esitä sinua missään nimessä kohteliaana tai kerro miten kaikki kävi.

Ei se hampuusien maine ainakaan näin parane :(
~SeRaL~

♥.·:*¨`*:·.♥.·:*¨`*:·.♥ ♥.·...

Jos et pysty voittamaan niitä, liity niihin. Jos sekään ei onnistu, tyydy vain nöyryyttämään niitä julkisesti

Taustatuki

ViestiKirjoittaja Taustatuki » 14.5.2008 18:03

Mua ainakin vituttais olla se siivooja joka ne sotkut joutuu siivoomaan.En antaisi karmaa tekijälle.Mutta en tuomitse siltikään. :mrgreen: Montas pulloo menit muuten rikkomaan eli ostamaan? Toivottavasti et rikkonut kalleimmasta päästä olevia sentään :lol:
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"

PahaPakana

ViestiKirjoittaja PahaPakana » 14.5.2008 18:29

Eniten mua arveluttaa tossa se, että onko lääkärillä muka oikeus ilmiantaa poliisille noin. Kuvittelisi että vaitiolovelvollisuus sitoisi tuonkin suhteen jonkin verran. Eihän sitä muuten polttelija välttämättä uskaltaisi edes hakeutua lekurille kiinnijäämisen pelossa :|

muumimamma

ViestiKirjoittaja muumimamma » 14.5.2008 18:30

SeRaL kirjoitti:...

Korostan, että omalle kohdalle sattuessa puskien viemien nostaisi infernaalisen vitutuksen :twisted: , mutta en varmaan siitä huolimatta menisi riehumaan ja hölmöilemään ja rikkomaan omaisuutta, joka ei ole minun :?

Kenen ne viinat on? Valtion, eli minun.. ja kun tuli pullot särettyy sieltä omasta lafkasta,
niin täytyyhän ne sitten jälkikäteen maksaa kanssa. Mutta niinhän se menee, jos ne meinaa juodakin :)

ei tuossa ketään yksityistä yritystä tai henkilöä loukattu, päinvastoin!
Sai varmaan myyjä Alkossa mietittävää illaksi jos toiseksi ja tarinaa kerrottavaksi kavereille :lol:

hieno temppu oli, ehdottomasti..

ja uutisoinnit nyt aiheesta kuin aiheesta on valheellista tai osittain peiteltyä / muunneltua,
joten se nyt on ihan sama mitä siellä lehtien palstoilla lukee. Parempi kun ei itse niitä lue lainkaan
ja jos lukee niin ei niin kanna huolta suuremmasta alasta ihmisiä kuin itsestään asiaa pohtiessa.

mm

Kumimies
1 tähti
1 tähti

Re: IL: Huumeviljelijä suuttui - heitteli pulloja Alkossa

ViestiKirjoittaja Kumimies » 14.5.2008 20:25

Ihmeellinen taulapäätohtori sattui vastaan. Mielestäni lääkärin ei missään tapauksessa kuulu leikkiä sankaria tuollaisessa tilanteessa. Mutta mutta. Ihan vitun tyhmä veto tuo pullojen heittely. Ei tuollaisella käyttäytymisellä voita mitään, saa vaan rivikansalaiset entistä tuomitsevammiksi.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!

SeRaL

ViestiKirjoittaja SeRaL » 14.5.2008 20:27

PahaPakana kirjoitti:Eniten mua arveluttaa tossa se, että onko lääkärillä muka oikeus ilmiantaa poliisille noin. Kuvittelisi että vaitiolovelvollisuus sitoisi tuonkin suhteen jonkin verran. Eihän sitä muuten polttelija välttämättä uskaltaisi edes hakeutua lekurille kiinnijäämisen pelossa :|

Mietin tuota ihan samaa kun luin ekan kerran So_stonedin viestin. Itselläni munuaissairaus ja kerran heitin pokkana lääkärille, kun kielsi kaikenlaisen alkoholin nautiskelun, että "miten sitten cannabiksen kanssa?" Tohtorisetä vastasi, että välttele kaikkein vahvimpia lääkelajikkeita ja kuuntele omaa kehoasi :lol:

Muumimamma: Mulla sitten on kai vaan vanhan ihmisen oikeudentaju, koska vaikka kyse olisi miten valtion, tai kuten sanoit "Sinun" omaisuudesta, niin ilkivalta on aina ilkivaltaa. Puolustatko kettutyttöjenkin päättömän minkkien vapauttamisen, koska se oli "hieno temppu"?

Toisekseen monet ihmiset luo juuri näiden lehtikirjoittelujen kautta mielikuvan ihmisryhmistä. Ei välttämättä kaikki mustalaisetkaan ole valehtelevia puukonheiluttajia, auto- ja hevosjobbareita, mutta niin vaan se suuri yleisö ajattelee enimmäkseen. Äsken saatiin hamppumarssilla posiitiivista julkisuutta, mutta niin se vaan positiivisuus unohtuu, kun yhden miehen armeija tekee alko-iskun :?

T: Hyyyyvin :wanha: SeRaL
~SeRaL~

♥.·:*¨`*:·.♥.·:*¨`*:·.♥ ♥.·...

Jos et pysty voittamaan niitä, liity niihin. Jos sekään ei onnistu, tyydy vain nöyryyttämään niitä julkisesti

wlicher

ViestiKirjoittaja wlicher » 14.5.2008 20:50

Propsit kunnolliselle yhden miehen mielenosoitukselle. Järjettömälle laille pitää olla järjetöntä vastusta! :twisted:

Uranus

ViestiKirjoittaja Uranus » 14.5.2008 21:27

Muumimamma: Mulla sitten on kai vaan vanhan ihmisen oikeudentaju, koska vaikka kyse olisi miten valtion, tai kuten sanoit "Sinun" omaisuudesta, niin ilkivalta on aina ilkivaltaa. Puolustatko kettutyttöjenkin päättömän minkkien vapauttamisen, koska se oli "hieno temppu"?

Kettutytöt hyökkäävät pääsääntöisesti yksityisyrittäjiä vastaan.

Valtio-omisteisen vaarallista ja huonoa päänsekoittajaa ainoana laillisena, hyvänä ja turvallisena myyvän monopolin myymälä on eri juttu.
Tuohtumus valheellisesta ja epäoikeuden mukaisesta päihdepolitiikasta on oikeutettua, mutta valittu protesti kääntyi nyt tarkoitustaan vastaan. Kai edes tekijälle jäi hyvä mieli?
1 Kings 21:14 Then they sent word to Jezebel: "Naboth has been stoned and is dead."

-Card-

ViestiKirjoittaja -Card- » 14.5.2008 22:21

Olen kyllä tavallaan tämän heittelijän puolella *thumbs up*
Tuosta lehtijutusta ei kuitenkaan kaverin pointti tule yhtään esiin...
Sitä kun ei normi lehdenlukija todennäköisesti ymmärrä, ellei selitä kuin lapselle. Jos nyt edes tajuaa silloinkaan...

Vittumainen tuuri kyllä käynyt... onkohan edes toiminut säännösten mukaan tuo lääkärikään ? Mikäli ei, niin ehkä voisit yrittää jonkun valituksen tai vastaavan hänestä tehdä.
katso tätä viestiä vielä kerran ennen kuin poltat pilveä! :|

muumimamma

ViestiKirjoittaja muumimamma » 14.5.2008 23:09

SeRaL kirjoitti:...

: Mulla sitten on kai vaan vanhan ihmisen oikeudentaju, koska vaikka kyse olisi miten valtion, tai kuten sanoit "Sinun" omaisuudesta, niin ilkivalta on aina ilkivaltaa. Puolustatko kettutyttöjenkin päättömän minkkien vapauttamisen, koska se oli "hieno temppu"?

Ei kai tässä nyt ruveta rinnastamaan moisia asioita keskenään,
eihän nämä ole nyt lainkaan sama asia.

ilkivalta on aina ilkivaltaa ja laki määrä sen mikä on ilkivaltaa.
Laki myös määrää että kannabis on laitonta,
joten lakihan on ilkivaltainen jo itsessään vapaata yksilöä kohtaan.

SeRaL: kerrohan mulle ja vaikka muillekin, että missä ja kuka vastaa kysymyksiin
valtionkonttorin toimesta, että miksi hamppu on laitonta, millä perusteella kasvi on laiton.
Ja miksi yksityinen ihminen, vapaa olento sitä ei saa itselleen kasvattaa päihteeksi, lääkkeeksi
tai ihan huvin vuoksi vain koristeena.

Jos olisi olemassa, jokin taho, joka pystyisi vastaamaan näihin ja muutamaan muuhun kysymykseen,
kaartelematta, kiertelemättä, probagandaa jauhamatta ja järjettömään luonnonvastaiseen lakiin vetoamatta.
Niin uskoisin, että sen vapaan yksilön ei tarvitsisi hajoittaa muutamaa viinapulloa kostoksi valtiolle
ihmisoikeusloukkauksesta.

Tämä nykyinen lainsäädäntö päihteiden osalta on jotain ihan muuta kun sen pitäisi olla.
Päihteiden aiheuttamien haittojen minimointiin tulisi keskittyä sen sijaan, että yrttimiestä vainotaan..

No mutta, tämäkin tapaus on vain yksi esimerkki siitä mitä kieltolaki aiheuttaa :)

Itse ainakin tiedän sen, että sieltä viinapullosta kurkkaa korkeintaan viinapiru, joten sen oikea paikka
lienee seinän kautta lattialle ja siitä mopilla viemäriin :guru:

mm

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.5.2008 23:27

Ymmärrän täysin, ihan mieletön fiilis varmasti tulee protestoijalle! Ja periaatteessa tuo protesti on ihan oikeutettukin, tyyliin "koske mun huumeisiin, kosken sun"... Jos ei ole mitään hävittävää, niin tuollaisen stuntin voi vetää. Silti, tämä keskustelu vetää hiljaiseksi:
http://www.kaleva.fi/plus/juttu728743_page0.htm :oops:
PR:stä miinuspisteitä, kukaan tuossa keskustelussa ei ymmärtänyt "huume"viljelmän tuhoamisen ja viinapullojen tuhoamisen sinänsä täysin selvää yhteyttä. Tuossa keskustelussa on jopa havaittavissa aikamoista wihaa, mistä se kansaan kumpuaa, ja miksi, oi miksi ne purkaa sen johonkin kettutyttöihin ja muihin turhuuksiin!? Siksi että niin on opetettu koulussa tekemään? Miksei ihmiset ilmoittaudu sankoin joukoin valmiina murhaamaan Lipposta kun paljastuu että se aatteensa vastaisesti ajelee ökymersulla? Tai Vanhasta kun se muurailee ideaparkkia? Ja mitä hittoa se Berlusconikin tekee siellä parlamentissa? Taas!? Aktivisti on parempi kohde saunan takaiselle target practiselle kuin viinapullot?
Eli vituikshan se meni.
Talo elää tavallaan, Vieras kulkee ajallaan.

multakurkku

ViestiKirjoittaja multakurkku » 14.5.2008 23:37

wlicher kirjoitti:Propsit kunnolliselle yhden miehen mielenosoitukselle. Järjettömälle laille pitää olla järjetöntä vastusta! :twisted:

Oikee meininki.

Viina on perseestä. Joutaakin viemäriin.

Jotain tälle idiootti laille pitää tehdä.
Eihän tässä enään vanha likainen hippikään uskalla lääkärillä käydä. Tiedä sitte millon on putka reissu lääkärin jälkeen.

Nyt kyllä vituttaa tämä suomi.

Tosin eipä ollut ylläri kajaanista. Onneksi pääsin sieltä pois.. huhuh.

So_Stonedille pärjäilyä :lohtu:

:guru:
Laman ja säästämisen vuoksi valo tunnelin päässä sammutetaan :guru:

hisweirdness

ViestiKirjoittaja hisweirdness » 15.5.2008 0:02

So_Stoned helvetin hieno hemppu, mahtavaa ! Anarkia on aina tervetullutta. Vaikka tämäkin tempaus on jonku mielestä päätöntä, täytyy muistaa ettei yhdellekkään elävälle käyny mitään. Materiaa saa aina uutta rahalla.
On täysin kaks eri asiaa vapauttaa elukoita luontoon oman onnensa nojaan (->kuolema) kun paiskoa pari pulloa suomimyrkkyä hyllyltä alas sen jälkeen kun lain valtuuttamat porsaat on käyny raiskaamassa kotirauhan ja vieny omat risut pois.
*thumbs up* . *blaablaablaablaa*
Viimeksi muokannut hisweirdness, 15.5.2008 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vittu on sullakin kusta päässä paha hajune idiootti lappupää hippi (c) tintZaa :lol:

Elfai

ViestiKirjoittaja Elfai » 15.5.2008 0:25

On tossa munaa ainakin. Itse oisin vaan ruikuttanu netissä. Meneehän noita pulloja paskaks matkalla ja varastossakin.

huk

ViestiKirjoittaja huk » 15.5.2008 0:41

Helei! So Stoned, Sopivan ponteva kapinointi aina poikaa!!
Jos jaksat niin laita toi sun selitys Kalevan sivuille kans (uutinen+keskustelu--> http://www.kaleva.fi/plus/juttu728743_page0.htm )
Paikallisena tulee lueskeltua uutiset tuolta ja meinasin eka copy/paste:lla pistää sun läpät tonne mut se kai ois ollu epäkohteliasta tai etiketin vastaista.. :)
Suht kirjavat kommentit tuollakin...

Enkeli
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Enkeli » 15.5.2008 1:37

So_stoned kirjoitti:
Ei fiksua! mutta tulipahan kerranki tehtyä mielipide hyvin selväksi!

Paha sanoa, onko tällainen protesti hyvä tai paha asia hamppuliikkeelle laajemmin, mutta minusta aihe onkin hieman irrelevantti. Onhan ihmisellä oikeus (yli)reagoida puutarhansa varastamiseen itsensä parhaaksi katsomallaan tavalla.

Mielenilmauksenahan tempauksesi toimikin: siitä uutisoitiin. Olitko itse yhteydessä tiedotusvälineisiin?

Uutisointiinhan voi yrittää vaikuttaa. Jos et ole tehnyt tällä saralla vielä mitään, voisit esimerkiksi lähestyä tapauksesta kirjoittaneita ja siitä mahdollisesti jatkossa kirjoittavia (esim. harvemmin ilmestyvät lehdet) tiedotusvälineitä sähköpostiviestillä, jossa kerrot tarinan omasta näkökulmastasi ja annat yhteystietosi. Välttämättähän hyvä tiedotuskaan ei vaikuta asiaan, mutta ainakin sähköpostien lähettely on halvempaa kuin itse alkuperäinen Alko-tapahtuma.

Suuri yleisö ei välttämättä ymmärrä ilman selitystä, miksi kohde oli Alko ja heidän kannaltaan olisit voinut rikkoa yhtä hyvin muutaman näyteikkunan. Alkoholi tappaa vuosittain tuhansia suomalaisia, mutta sitä ei uutisoinnissa vielä mainittu. Media antaa yleensä www-sivuillaan jonkin tiedotteet @lehti.fi tyyppisen osoitteen uutismateriaalille. Jos tapahtumasta on jo tehty juttu, kiinnostaisi taustatieto erityisesti sen tehneitä toimittajia.
Hamppu on hyvien ihmisten päihde.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”