Kuva

No muutetaan se laki!

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Lamberg

No muutetaan se laki!

ViestiKirjoittaja Lamberg » 12.5.2008 12:11

Lähetetty 12.5.2008 13:06:
Tässä marssin jälkimainingeissa olen seurannut mm hesarin ja iltapäivälehtien keskustelupalstoja, ja ilokseni huomasin että siellä käydään TODELLA tiivistä keskustelua hampusta ja sen politiikasta. Siellä on noussut esiin valtavasti argumentteja hampun puolesta, joskin vastaankin. vastustavat mielipiteet tosin ovat heppoisia ja perusteettoma.. =)

Jos jokainen lakiin tyytymätön henkilö esim pk-seudun alueella aloittaisi laajamittaiset mielenosoitukset ym härdellin, päättäjien olisi pakko kuunnella asiaamme. Asiasta pitäisi saada niin paljon julkisuutta, ettei meillä olevia perusteita ja faktoja voisi enää lakaista maton alle niinkuin nyt jatkuvasti tapahtuu. Jokainen hampusta ääntänostava tukahdutetaan ja näin varmistetaan ettei keskustelua asiasta pääse syntymään.

Uskallan väittää että miljoonan ihmisen pääkaupunkiseudulta löytyy helposti 100 000 ihmistä, jotka olisivat valmiita muutamaan lakia kannabiksesta. Kuinka moni täällä olijosta olisi valmis esim pitkään mielenosoitukseen, jossa ilmoittaisimme että emme lopeta ennenkuin laki otetaan uudelleen käsittelyyn? Luulen että esim 2000 ihmisen ei montaa päivää tarvitsisi möykätä eduskuntatalon edessä, kun alkaisi tapahtua. Se olisi sillä siisti, sillä kukaan vakavasti otettava päättäjä ei voi JULKISESTI kiistää Tosiasioita mm. niistä valtavista rahavirroista jotka valtion sijaan menevät nyt rikollisten taskuun.?

Pistäkää mielipiteitä, ehdotuksia, kritiikkiä ym. Mun mielestä olis ainakin mahtavaa mennä ja kerrankin tehdä jotain, kun se ei vaatisi muuta kuin yhtenäisen ja ison määrän ihmisiä, jotka ovat valmiit yhdessä tappelemaan typeriä lakeja vastaan! :twisted:
----------
Lisätty 5 minuutin jälkeen:

Ja mikä tärkeintä, on saatava syntymään julkista ASIALLISTA keskustelua, ja normikansan on saatava oikeaa tietoa hampusta ja nähdä myöskin poliitikkojen puhuvan aiheesta. Hamppu ei saa olla Tabu. Uskon että moni ihminen muuttaisi kantaansa hampusta jos saisi oikeaa informaatioita nykyisen lain järjettömyydestä ja etenkin HINNASTA.

Barrikadeille! =)
Tehdään jotain!

pcb

Re: No muutetaan se laki!

ViestiKirjoittaja pcb » 12.5.2008 12:25

Jos tälläiseen ryhdyttäisi niin olisin mukana. :)
Se ajan kohta pitäisi katsoa että olisi mahdollista tulla että olisin lomalla.
Ja etenkin jos se veisi parikin päivää niin pitäisi yömestat kehitellä.

No joka tapauksessa jos tällainen saadaan aikaseksi niin tulen. Pitäisi saada mahdollisimman paljon hamppuhenkistä porukkaa kasaan. Sitten taas tulee se ongelma mikä oli jo joillakin tutuilla marssissa että eivät voineet osallistua asemansa takia koska heidän uskottavuus poliittisessa suuntauksessa kärsisi eikä heitä otettaisi enää vakavasti.

Lamberg

ViestiKirjoittaja Lamberg » 12.5.2008 12:51

Pitäisikin kääntää se toisin päin: Me olemme Asiallisia ja fiksuja poliitikkoja tai korkeassa asemassa olevia, ME osaamme puhua hampusta avoimesti ilman kiihkoilua puolesta tai vastaan. Tämä haastaisi kaikki itseään fiksuna pitävät mukaan keskusteluun. Ymmärrän toki että sitä pidetään riskinä, sitähän se mahdollisesti onkin MUTTA. Jos lähdetään liikkeelle sillä aseentella että nyt se laki muutetaan piste! , niin sittenhän sieltä voi palata iloisena kotiin kun ei tarvitse enää pelätä! Jos nyt tarpeeksi porukkaa ilmaantuu, niin olen kyllä valmis ottamaan vastuuta "Kieltolain Kumouksesta". Yksin en siihen toki pysty... Mutta aletaan tätä yhdessä paisuttelemaan tääl forumilla ainaski niin nähdään kuinka paljon jengiä ois tosissaan mukana...
Tehdään jotain!

stiff

ViestiKirjoittaja stiff » 12.5.2008 12:59

pcb kirjoitti: Pitäisi saada mahdollisimman paljon hamppuhenkistä porukkaa kasaan. Sitten taas tulee se ongelma mikä oli jo joillakin tutuilla marssissa että eivät voineet osallistua asemansa takia koska heidän uskottavuus poliittisessa suuntauksessa kärsisi eikä heitä otettaisi enää vakavasti.

Eikä hamputtelijoita koskaan oteta vakavasti, jos kaikki pelkäävät asemansa ja uskottavuutensa puolesta. tarvittaisiin nimenomaan niitä tunnettuja kasvoja, tavallisia ihmisiä ja ihmisiä eri aloilta, jotta asia arkipäiväistyisi ja siitä keskusteltaisiin vakavasti. Nyt hampun käyttö on nimetty marginaaliryhmien, hippien, touhuksi.

Mä olen hamppumarssin jälkeen paljonkin pohtinut tätä epäkohtaa. Itse en marssilla ollut, kun välimatkaa marssipaikkakunnille oli paljon. Ja olisinko osallistunut sittenkään, vaikka olisivat marssineet kotimme ohi, juurikin siitä syystä, että työskentelen sairaalassa hoitajana. Niin. Mieli tekisi siis osallistua ja puhua hampun puolesta, mutta pelkään tosiaan hieman asemani puolesta. Toki olen töissä nostanut joskus esille virallisia tutkimuksia esim. MS-taudista ja lääkekannabiksen käytöstä, kannabiksen käytöstä neuropaattisten kipujen hoidossa jne. mutta tähän asti keskustelut ovat olleet vain pienimuotoisia tyyliin oletteko kuulleet... yritän kuitenkin näin vaivihkaa tuoda esille tietoa, jota pidetään vakan alla, koska se murentaisi pohjaa pelotteluun ja valheisiin pohjautuvalta hUUmevalistukselta.
"Mä voisin ruveta koska vain Teuvankunnan viralliseksi ruohonpolttajaksi !" Lauri tähkä kotisivuillaan

pcb

ViestiKirjoittaja pcb » 12.5.2008 13:18

pitäisi ottaa sitten myös esille että vaikka me poltellaan hamppua niin se EI ole joka päiväistä.
sitä voisi periaatteessa verrata saunakaljaan.

Lamberg

ViestiKirjoittaja Lamberg » 12.5.2008 13:48

Olen nyt lähettänyt kaikkiin suurimpiin YLE:n keskustelu- ja ajankohtaisohjelmiin mielestäni hyvin perustellun pyynnön järjestää ns "Hamppu ilta", siis keskustelua hampun nykyisestä asemasta ym.. toivotaan että joku nappaa.. =)
Tehdään jotain!

Jojo

ViestiKirjoittaja Jojo » 12.5.2008 14:17

Ei muuta kuin Arkadianmäelle kylttien kanssa huutamaan. Itse pysyn kaukana.

Lööppejä odotellessa.
"We don't see things as they are; we see them as we are."

Kalmari Krapula

ViestiKirjoittaja Kalmari Krapula » 12.5.2008 14:38

muutetaan vaan se laki. itse tiedän paljonkin hamppumyönteisiä ihmisiä jotka eivät hiisaile. ja paljon niitä jotka hiisaavaat. ja uskon että kyllä meitä olisi paljon tulossa vaan jos saataisiin aikaiseksi tuollainen yksi isompi "marssi". että kaikki vain menisivät sinne arkadianmäen edustalle köllöttelemään. ja olisihan se kiva jos saisi jotain joukkokyydityksiä eri kaupungeista paikan päälle.

ja voisi ehkä aloittaa jonkun hienon kampanjan siinä sivussa. paljon flaiereita ja tietoa. erilaisille nuorten järjestöille jotain sellaista iltaa mihin joku hampuusi, mieluiten vaikka sky:n aktiiviporukoista, voisi mennä kertomaan asioista. ja joku julkinen paikka. tämähän olisi vallan eli perin mukava juttu. :)
(rikos)rekisteröitymätön käyttäjä

Lamberg

ViestiKirjoittaja Lamberg » 12.5.2008 15:19

Jokaisesta Kaupungista mistä tulijoita riittäisi vois järjestää oman kuljetuksena. lienee tehoikkain tapa. Eli Turusta tulijat järjestävät itselleen yhdessä bussin/junan/kimppakyytejä. jne..

Aluks kyllä pitäs sopia millainen tapahtuma päätetään järjestää. Mun mielestä kanssa mielenosoitus jossain strategisella paikalla ja tosiaan Ilmoitetaan selvästi että mielenilmausta jatketaan kunnes laki otetaan uudelleen käsiteltäväksi. Eli hengausta, hyvää meininkiä ja yhdessäoloa mutta isolla porukalla ja kovalla äänellä! :D Ja sit puheita tms..

Ajankohta? Kesällä mielummin, ei tule yölläkään kylmä.. Loppukesällä kenties. silloin olis parhaat ilmat helsingissä.

Ja sitten se että ilmoitetaanko mielenosoituksesta etukäteen vai annetaanko haista menemään? =) Se vois antaa spontaanimman kuvan ku jengi vaan tiulis paikalle ilman mitään virallista järjestäjää. Mut SKY kyllä vahvasti edustettuna, kiitos! =)
Tehdään jotain!

Oodi

ViestiKirjoittaja Oodi » 12.5.2008 16:32

Mukana ollaan. Teltat mukaan arkadianmäelle!
En kyllä ymmärrä miksi mielenosoituksen pitäisi olla spontaaninen. Mielestäni antaa paremman kuvan jos juttu on hyvin organisoitu..

Tuomotomppa

ViestiKirjoittaja Tuomotomppa » 12.5.2008 17:57

Mielestäni SKY:n tulisi organisoida tällainen juttu, päättää ja ilmoittaa ajankohta, painaa flaijereita ja vetää koko hommaa, kerta huomattavin kannabiksen puolestapuhujaorganisaatio on.

Tällaisia juttuja ei tapahdu ellei jotkut Oikeasti ala organisoimaan ja ihmiset Oikeasti lähde sinne arkadianmäelle sitten vaatimaan

Liian monesti tunnutaan vain puhuvan. Nyt se käytäntö tiskiin ja pompataan koneelta pois ja rohkeasti sinne poliitikkojen eteen sanomaan mielipidettä! :yes:

Vaikkei muut olisi mukana niin minä olen!
Tµợ№†ợⁿⁿ●▪●▪□ ₧ ₧ ☺♥☻♥☺♥☻ ¥£əħ!

Matti

ViestiKirjoittaja Matti » 12.5.2008 18:44

Onhan se helppo täällä pieksää poskea pikku paukuissa. Aina sitä ollaan jotain todella mullistavaa tekemässä jne. Kyllähän minä järjestän ja sitä rataa. Mites kävi sen kannabislehtisen kanssa joka oli 1000% varma homma että sitä löytyy joka helvetin lääkärinvastaanotolta jne. ;) Puheista tekoihin hei. Ei täällä netissä anonyyminä huutelu mitään muuta. Real people do real things deh!

Ja lisätään vielä sen verta että itsellä on foliomyssy syvällä päässä, etten juuri uskalla osallistua marsseihin ym.
Twenty pound a weed inna three black scandal bag.

Werner

ViestiKirjoittaja Werner » 12.5.2008 19:08

Mikä sä oot arvostelemaan, jos et uskalla mihinkään osallistua?

Matti

ViestiKirjoittaja Matti » 12.5.2008 19:34

No, sanotaanko nyt näin että nää on aika nähty. Kyllä sitä kovasti lupaillaan ja sitten kun on sen näytön aika niin foliomyssy on ilmeisesti ihan yhtä syvällä kuin mullakin. Erotuksena siis vain se että minä en anna katteettomia lupauksia. ;)

Werner

ViestiKirjoittaja Werner » 12.5.2008 20:24

Tollasen asenteen takia just mitään ei saada aikaan. Pitää uskoo mitä tekee, jos se esim vaatii omalla nimellä tulemista julkisuuteen, olen valmis.
Mitä tuohon paukuissa kirjottelemiseen tulee, ihan selvinpäin naputtelen. Helsingissä tulen olemaan mukana, KUN suunitelma toteutuu.

Matti

ViestiKirjoittaja Matti » 12.5.2008 20:32

Odotan sitten innolla suunnitelmanne toteutumista, heh. :yes:

kas2

ViestiKirjoittaja kas2 » 12.5.2008 20:38

Jos noin tunnin pituiselle marssille aurinkoisena ja lämpimänä lauantaipäivänä saadaan 400 henkilöä, niin millä ihmeellä saataisiin 2000 ihmistä pitkäkestoiseen mielenosoitukseen? Muuten ihan jees idea.

Mougli

ViestiKirjoittaja Mougli » 12.5.2008 20:53

Tää jäbähän selvästi psyykkaa meitä osallistumaan isolle marssille, kunnon mielenosotukseen. :pimp: Hyvä idea ja messissä ollaan, jos joku jaksaa järkätä! Jos en ois tämmönen niin järkkäisin ite.
tuulipuvun tuolla puolen jossain on maa /
kuin unta tai elokuvaa / siellä murjotut ilakoi / siellä henkien humina se soi / siellä sillat poltetaan illoin / ja ne aamulla rakennetaan

Werner

ViestiKirjoittaja Werner » 12.5.2008 21:09

Niin, eihän kyse ole kun mahdollisesta muutoksesta päihdepolitiikkaan. Jos sais edes sen 400 ihmistä sinne, ni ei siinä kauan mene kun asialle saatais julkisuutta.
Tuskin ne montaa päivää kattelee sitä touhua tekemättä mitään.

Lamberg

ViestiKirjoittaja Lamberg » 12.5.2008 21:22

Ensinnäkin kirjauduin tänne foorumille vain sen takia että mun mielestä aika on kypsä muutokselle tässä touhussa. Mulla ei ole foliomyssyä, jos teen tällaisia asioita niin silloin mulla jää kyllä myssyttelyt taka-alalle... =) paitsi sitten itse häpeninngissä tietenkin pöröt palaa.. :D
Mä luulen että 2000 saadaan helposti kasaan, koska tämä ei ole vuotuinen nätti mielenilmaus kuuroille korville, vaan sanottakoon nyt vaikka viimeinen ponnistus kohti järkevämpää päihdepolitiikkaa. Olen yhteydessä SKY:hyn huomenna, ja sitten voi suunnitella lisää siirtoja.
En tiedä saako virallista tietä edes lupaa tollaselle mahdollisesti pitkittyvälle mielenilmaukselle. Se pieni "laittomuus" vois olla jopa eduksi, Se vois antaa kuvan, että ihmisille nyt todellakin riittää typeryydet, jolloin olis pakko pohtia asiaa uudestaan. HMm olen innoissani =)
Tehdään jotain!

Palaa sivulle “Politiikka ja media”