Kuva

pilaako oikeusvaltio elämäni ?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
peloissa

pilaako oikeusvaltio elämäni ?

ViestiKirjoittaja peloissa » 19.4.2008 14:04

narahdin poliiseille muutamasta kasvista ja sienistä joita kasvatin omaan käyttöön,tulossa siis huumausainerikos saako siitä rikosrekisterin? onko siis huumausainerikos yhtäkuin rikosrekisteri.Tässä nyt pelkään tulevaisuuteni puolesta pääsenkö töihin ja vaikeuttaako rikosrekisteri elämääni..kuinka te joilla on rikosrekisteri oletteko päässeet töihin ja tarkastetaanko kaikissa työpaikoissa rikosrekisteri ? :foil: kiitos vastauksista

Taustatuki

Re: pilaako oikeusvaltio elämäni ?

ViestiKirjoittaja Taustatuki » 19.4.2008 14:13

peloissa kirjoitti:narahdin poliiseille muutamasta kasvista ja sienistä joita kasvatin omaan käyttöön,tulossa siis huumausainerikos saako siitä rikosrekisterin? onko siis huumausainerikos yhtäkuin rikosrekisteri.Tässä nyt pelkään tulevaisuuteni puolesta pääsenkö töihin ja vaikeuttaako rikosrekisteri elämääni..kuinka te joilla on rikosrekisteri oletteko päässeet töihin ja tarkastetaanko kaikissa työpaikoissa rikosrekisteri ? :foil: kiitos vastauksista

Ei huolta suurempaa. Rikosrekkarin tarkastukseen tarvitaan suostumus ja itselläni ei ole yhdessäkään paikassa tarkastettu, vaikka olen vartijan hommiakin tehnyt,no vartijan ammattitutkintoa kun menin suorittamaan niin tehtiin suppea turvallisuusselvitys. Poliisiksi,palomieheksi,upseeriksi tai lääkäriksi ei varmaan kannata ryhtyä. Suojelualalle tai valtion luottamustoimiin et ehkä pääse, muuten ei huolta.
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"

Bomba

ViestiKirjoittaja Bomba » 19.4.2008 14:18

Luultavasti sieltä tulee vain sakkotuomio, joka ei näy rikosrekisterissä.
Tietysti jos sinulla on ollut kymmeniä kasveja, niin siitä ei pelkällä sakolla enään selviä.
Rikosrekisterin saamiseksi vaaditaan vankeustuomio.
Edit: Joo siinähän näköjään luki että muutamasta kasvista.
Eli ei syytä huoleen!
Sakkoja saat siitä, mutta et rikosrekisteriä. :lohtu:

Motti

ViestiKirjoittaja Motti » 19.4.2008 15:14

Taustatuki kirjoitti:...

Ei huolta suurempaa. Rikosrekkarin tarkastukseen tarvitaan suostumus ja itselläni ei ole yhdessäkään paikassa tarkastettu, vaikka olen vartijan hommiakin tehnyt,no vartijan ammattitutkintoa kun menin suorittamaan niin tehtiin suppea turvallisuusselvitys. Poliisiksi,palomieheksi,upseeriksi tai lääkäriksi ei varmaan kannata ryhtyä. Suojelualalle tai valtion luottamustoimiin et ehkä pääse, muuten ei huolta.

Taustatuki, eli sulla on h-merkintä ja sinulle tehtiin suppea turvallisuusselvitys ja ei tullut mitään ongelmia? Mulle tehdään kanssa pian tuo selvitys ja vähän jännittää mitä tapahtuu kun taustalla vahingonteko.

Kura

ViestiKirjoittaja Kura » 19.4.2008 21:07

Eipä ne taida kysellä rekistereitä kun jossain tarhoissa tai muissa paikoissa missä on jotain niin hirveen vastullista, ettei myssypäätä vois sinne päästää.
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme

mitä ******

ViestiKirjoittaja mitä ****** » 24.4.2008 13:08

Iltalehden nettisivuilla luki poliisin kommentti että marihuanan myymisestä tai kasvattamisesta voi saada enintään sakkoja tai ehdollista :shock: voiko tämä pitää paikkansa ? eli ei oo siis minulla mitän pelättävää vaikka olen jäänyt jo 2 kertaa kasvattamisesta kiinni..eli uutta puskaa vain tulemaan :D :pimp:

Taustatuki

ViestiKirjoittaja Taustatuki » 24.4.2008 13:15

Motti kirjoitti:...

Taustatuki, eli sulla on h-merkintä ja sinulle tehtiin suppea turvallisuusselvitys ja ei tullut mitään ongelmia? Mulle tehdään kanssa pian tuo selvitys ja vähän jännittää mitä tapahtuu kun taustalla vahingonteko.

Ei ole mitään rikkeitä.En ole ikinä ollut poliisin kanssa tekemisissä. Vartijakurssiini sisältyneeltä järkkärikurssilta lensi pois eräs henkilö joka oli ollut juoppoputkassa yhden kerran,eikä siihen liittynyt mitään rikollista,kunhan otettiin säilöön koska ei pystynyt huolehtimaan itsestään,toinen lensi pois koska oli ollut hallussa laiton kaasusumutin. Aiotko siis vartijaksi vai mitä?
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"

antakaa määki huudan!!

ViestiKirjoittaja antakaa määki huudan!! » 24.4.2008 17:33

kysyn nyt tässä samassa topicissa ku aiheen ympärillä pyöritään ettei tarvi uutta tehdä. Eli menin tyhmänä tunnustamaan kasvatuksesta narahtaessani kuulusteluissa että oon kasvattanu ennen tätä kasvatusta noin 10 kasvia,jäin nyt parikuukautta sitte kiinni 13 kasvista.kielsin myymisen ja tunnustin syyllistymisen huumausainerikokseen.Nyt kauheet paineet tuleeko linnaa.Eikai tästä mitään tuu vittu jos pahoinpitelystäki selviää sakoilla.En ottanu oikeusavustajaa enkä mitään vaan suostuin tähän johonki uuteen juttuun että syyte menee suoraan kirjallisena käräjille tai jonnekki/jotain en muista tarkkaan mitä ne kuulusteluissa selitti voisko joku täsmentää mikä tää juttu nyt on tarviiko edes mennä käräjille vai tuleeko vaan sakot postissa,jotain tommosta kuulustelija mun muistaakseni sanoi.Auttakaa neuvokaa kauheet kuumotukset :oops: :cry: joo ja tyhmää oli tunnustaa tiedetään,oli eka kuulustelu ja halusin äkkiä pois ei huvittanu jäädä sinne putkaan olisin joutunu jäämään töistä ja kaikkee.miks poliisi kiusaa rehellisiä veronmaksajia :twisted: no kai vois pahemminki olla jos asuis jossain venäjällä mut mut :eiei:

en oikeen usko

ViestiKirjoittaja en oikeen usko » 24.4.2008 17:40

mitä ****** kirjoitti:Iltalehden nettisivuilla luki poliisin kommentti että marihuanan myymisestä tai kasvattamisesta voi saada enintään sakkoja tai ehdollista :shock: voiko tämä pitää paikkansa ? eli ei oo siis minulla mitän pelättävää vaikka olen jäänyt jo 2 kertaa kasvattamisesta kiinni..eli uutta puskaa vain tulemaan :D :pimp:

Ainaki mieleen muistuu tapaus joskus 4-5 vuotta ku joku äiti ja poika kasvatti jossain rehusiilossa isompaa viljelmää ja myi tuotoksia siitä tuli jotain 5 vuotta linnaa.Eli ei toi voi pitää paikkaansa,tai sitten on laki muuttunu tässä vuosien kuluessa :think:

Vilis

ViestiKirjoittaja Vilis » 24.4.2008 17:52

en oikeen usko kirjoitti:
mitä ****** kirjoitti:Iltalehden nettisivuilla luki poliisin kommentti että marihuanan myymisestä tai kasvattamisesta voi saada enintään sakkoja tai ehdollista :shock: voiko tämä pitää paikkansa ? eli ei oo siis minulla mitän pelättävää vaikka olen jäänyt jo 2 kertaa kasvattamisesta kiinni..eli uutta puskaa vain tulemaan :D :pimp:

Ainaki mieleen muistuu tapaus joskus 4-5 vuotta ku joku äiti ja poika kasvatti jossain rehusiilossa isompaa viljelmää ja myi tuotoksia siitä tuli jotain 5 vuotta linnaa.Eli ei toi voi pitää paikkaansa,tai sitten on laki muuttunu tässä vuosien kuluessa :think:

Riippuu ihan kasvien ja myynnin määrästä. Pienistä määristä ei pitäisi tulla mitään sakkojen lisäksi.

Siinä rehusiilossa taisi olla kasvi jos toinenkin. Jos muistan oikein, niin jäivät kiinni koska nostivat jotain tukea ja naapuri äkkäsi upouuden mersun pihassa.

routsi

ViestiKirjoittaja routsi » 24.4.2008 18:10

Vilis kirjoitti:Siinä rehusiilossa taisi olla kasvi jos toinenkin. Jos muistan oikein, niin jäivät kiinni koska nostivat jotain tukea ja naapuri äkkäsi upouuden mersun pihassa.

Aijai. Kummanhan idea oli.. äiskän vai pojan :D Näin se o menny pilalle monen diilerin ura :guru: Upouusi mersu.. mahtoi olla viljelmät :laugh:
- Se on turkasen yleistä, Vilkko sanoo.

jäätelöauto

ViestiKirjoittaja jäätelöauto » 24.4.2008 22:09

Yhdessä tehtaassa, jossa tarkastettiin kaikilta rikosrekisteri (ainakin sen firman työntekijöiltä jossa olin), spottasin aikaisemmasta duunista mun sairastuuraajan. Kyseinen tyyppi oli jäänyt petoksesta kiinni kun oli tuuraamassa mua. En tiedä tarkastetaanko kaikkien siellä toimivien firmojen työntekijöiltä, erittäin todennäköisesti, mut siellä se jätkä vaan viiletti menemään. Toisaalta siel oli aika paljon sauhupäitä ja ainakin yks tyyppi, jolla oli ainakin varhaisteininä kleptomaanisia taipumuksia. Jäi askarruttamaan, veikkaan että jokaiselta ei tuolla rekisteriä tarkastettu tai sit ne ei välittäny. Vaihtuvuus oli aika suurta.
Kaupan alalla multa ei oo ikinä kysytty mitään rikosrekisteristä.

tetryl

ViestiKirjoittaja tetryl » 24.4.2008 23:22

Myynnistä tuskin pelkillä sakoilla selviää missään maassa missä hamppu on laiton(huumausaineena). Eiköhän ehdollinen tule ainakin aina. Mielestäni myynti on hyvästä niin kauan kun sitä ei tee lapsille, tekee pahaa erinäisille organiasaatioille kun ei mene enää niiden paska kaupaksi. Näin ainakin täälläpäin, ei parane kertoa myynnistä edes kavereille jotka ryyppivät. Kännissä tulee lipsauteltua varomattomasti kuitenkin joskus asioita ja jos väärä korva kuulee niin tulee kyllä nahkatakit "juttelemaan" hyvinkin nopeasti.

onneksi vähän aikaa sitten kyseisiä nahkatakkeja heitettiin linnaan useita näistä bisneksistään :point:

huudan edelleen

ViestiKirjoittaja huudan edelleen » 25.4.2008 0:04

antakaa määki huudan!! kirjoitti:kysyn nyt tässä samassa topicissa ku aiheen ympärillä pyöritään ettei tarvi uutta tehdä. Eli menin tyhmänä tunnustamaan kasvatuksesta narahtaessani kuulusteluissa että oon kasvattanu ennen tätä kasvatusta noin 10 kasvia,jäin nyt parikuukautta sitte kiinni 13 kasvista.kielsin myymisen ja tunnustin syyllistymisen huumausainerikokseen.Nyt kauheet paineet tuleeko linnaa.Eikai tästä mitään tuu vittu jos pahoinpitelystäki selviää sakoilla.En ottanu oikeusavustajaa enkä mitään vaan suostuin tähän johonki uuteen juttuun että syyte menee suoraan kirjallisena käräjille tai jonnekki/jotain en muista tarkkaan mitä ne kuulusteluissa selitti voisko joku täsmentää mikä tää juttu nyt on tarviiko edes mennä käräjille vai tuleeko vaan sakot postissa,jotain tommosta kuulustelija mun muistaakseni sanoi.Auttakaa neuvokaa kauheet kuumotukset :oops: :cry: joo ja tyhmää oli tunnustaa tiedetään,oli eka kuulustelu ja halusin äkkiä pois ei huvittanu jäädä sinne putkaan olisin joutunu jäämään töistä ja kaikkee.miks poliisi kiusaa rehellisiä veronmaksajia :twisted: no kai vois pahemminki olla jos asuis jossain venäjällä mut mut :eiei:

Rakkaat hampuusit auttakaa purkamaan näitä paineita vastatkaa nyt pliis.Oonko kusessa ? vai kuumotanko turhaan :(
tekis mieli laittaa uudet kasvit koska en halua tukea rikollisjärjestöjä jotka nyt kannabistuotteita tuputtavat

languor

ViestiKirjoittaja languor » 25.4.2008 2:02

huudan edelleen kirjoitti:...
Rakkaat hampuusit auttakaa purkamaan näitä paineita vastatkaa nyt pliis.Oonko kusessa ? vai kuumotanko turhaan :(
tekis mieli laittaa uudet kasvit koska en halua tukea rikollisjärjestöjä jotka nyt kannabistuotteita tuputtavat

Miksi helvetissä menit kertomaan että olit kasvatellut aiemmin? Kysymys kuuluu: kuinka paljon aiemmin, ja tietävätkö poliisit tämän? Jos a) >2v aiemmin tai b) eivät tiedä, olet todennäkösesti hieman paremmissa asemissa. En tiedä millaisia tuomioita moisesta annetaan, toivottavasti selviät sakoilla! Tsemppiä!
Privacy and intimacy as we know it will be a memory among many to be passed down to those who never knew...

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.5.2008 16:35

suostuin tähän johonki uuteen juttuun että syyte menee suoraan kirjallisena käräjille tai jonnekki/jotain en muista tarkkaan mitä ne kuulusteluissa selitti voisko joku täsmentää mikä tää juttu nyt on tarviiko edes mennä käräjille vai tuleeko vaan sakot postissa,

Niin siis ilmeisesti ne lähettää syyttäjälle sen sun lausunnon, ja sit tulee jossain vaiheessaa sakot postilaattikkoon, jos pelkillä sakoilla siis selviät, eli sillon ei tarvii mennä käräjille.
Jotain tollasta tullimiehet mulle ainakin selitti ku tilasin pienen määrän hasiskakkuja ulkomailta, ja tullinhan ne tietenki jäi :(
kotietsinnät tehtiin, mutta eipä mulla mitään laittomuuksia himassa ollu. Kuulemma joskus syksyllä vasta tulee päätös tosta jutusta ja sakoilla pitäis selvitä jos ees tulee mitään sakkoo, ku ei kuitenkaan mikään iso juttu ollu, mutta kuvat ja sormenjäljet joutu kuitenki mennä viä poliisiasemalle antaan, mutta nekin kai poistetaan sitte ku se päätös tulee.

Raion

ViestiKirjoittaja Raion » 3.5.2008 23:57

Vieras kirjoitti:...

kuvat ja sormenjäljet joutu kuitenki mennä viä poliisiasemalle antaan, mutta nekin kai poistetaan sitte ku se päätös tulee.

"Varmasti." :doh:

Jos oisit ite possu, niin mietipä yksikin hyvä syy, miksi poistaisit mahdollisen narkomaanirikollisen kuvat ja sormenjäljet rekisteristä.. Ikinä.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”