Seuloista kysymys
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Seuloista kysymys
Hei ja anteeksi jos kysymystäni sivuavia aiheita on täällä jo käsitelty, mutta haulla en läytänyt mitään omaan tilanteeseni täysin soveltuavaa. Elikkäs... joudun antamaan päihdeseulan joka viikko, viimeksi tänään. En ole polttanut kannabista ainakaan 5 vuoteen, mutta viime aikoina on herännyt halu pitkästä aikaa verestää muistoja. Eli kysymykseni siis on, voinko polttaa tänään paukut tai kahdet (alle 1/2 grammaa yht.), pelkäämättä jääväni viikon kuluttua seuloissa kiini?
Jossain oli mainittu että satunnaisella käyttäjällä tuo aika jonka möyhyt yhden polttelun jälkeen kusitestissä näkyisi olisi 48 tuntia. Entäs jos poltan kaksi jointtia, muuttaako se asiaa ratkaisevasti?
Kiitos kaikille vastauksista!
Jossain oli mainittu että satunnaisella käyttäjällä tuo aika jonka möyhyt yhden polttelun jälkeen kusitestissä näkyisi olisi 48 tuntia. Entäs jos poltan kaksi jointtia, muuttaako se asiaa ratkaisevasti?
Kiitos kaikille vastauksista!
Re: Seuloista kysymys
ehkä ois viisainta pitää taukoa seulojen ajan ja miettiä miks niihin on joutunu.
elä polta jäät kii.
elä polta jäät kii.
oot ollu vuosii ilma?
no hekä pärjät en 8 viikkoo _PP
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
hmm
Ei kait sininen tarkoita sinivuokkoa, joka joutuu työnsä puolesta testiin vähän väliä.
Mitenkä muutes olis, jos olis tällainen jobi ja jäisi seulassa kiinni. Voisiko yksinkertaisesti sanoa, että kävin Amsterdamissa lomalla, jossa polttaminen on sallittua ja, koska kyseessä EU maa, niin ei siitä mitään seuraamuksia voisi tulla. (Muuta kuin ehkä, että seula onkin sitten 2 krt viikossa ihan vittuilun vuoksi
)
![Ajattelee :think:](./images/smilies/thinking.gif)
Ei kait sininen tarkoita sinivuokkoa, joka joutuu työnsä puolesta testiin vähän väliä.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mitenkä muutes olis, jos olis tällainen jobi ja jäisi seulassa kiinni. Voisiko yksinkertaisesti sanoa, että kävin Amsterdamissa lomalla, jossa polttaminen on sallittua ja, koska kyseessä EU maa, niin ei siitä mitään seuraamuksia voisi tulla. (Muuta kuin ehkä, että seula onkin sitten 2 krt viikossa ihan vittuilun vuoksi
Hai sie sinineen, lukaiseppas nämä ja tee omat päätelmäsi sen jälkeen....
http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/kuvat.asp?id=51
ja
http://www.phshp.fi/palvelut/laboratoriot/tarkemmat_tiedot.php?uusiatk=4221&tunniste=434
http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/kuvat.asp?id=51
ja
http://www.phshp.fi/palvelut/laboratoriot/tarkemmat_tiedot.php?uusiatk=4221&tunniste=434
Jaahas, no eipä tuota sitten oikein arvaa polttaa, ajokortti kun voipi mennä jos positiivisia seuloja tulee. On se vaan niin kurjaa kun nuo oikeat huumeet näkyvät paljon lyhyemmän ajan. Heh, ei nyt sinivuokko sentään
Kiitoksia vaan kaikille!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kiitoksia vaan kaikille!
-
Hmm empänyt parempaakaan topikkia löytänyt seuloihin liittyvästä asuasta joten kirjoittelen tänne.
Eli jos alaikäinen nuori on epäiltynä pilvenpoltosta moneen otteeseen ja vanhempansa alkavat epäillä hänen käyttän pilveä vaikka hän on itse monta kertaa kiistäny kyseisen asian, voiko vanhemmat halutessaan viedä alaikäisen lapsen "kusitesteihin" ja MIKÄ ON TÄMÄN SEURAUS JOS NÄIN KÄY JA NUORI EI SUOSTU ANTAMAAN seulaa?
Ymmärrettävää sinäänsä että hänen vanhempansa olettaisivat tällöin että nuori on käyttänyt tätä päihdettä, koska
kieltäytyy antamasta näytettä.
Tässä vaiheessa on vissiin aika yleistä että sossu liittyy peliin, ja voi tulla lisää hankaluuksia koska lapsi ei ole antanut seulaa, miten tälläisessä tilanteessa yleensä menetellään ja miten nuoren kannattaa TOIMIA oman etunsa mukaan.
Kyse ei ole nyt minusta, olen täysi ikäinen jos joku aikoo tälläistä tämän tekstin lukiessa päätellä..
Anteeksi hieman epäselvästä tekstistä mutta en osannut muotoilla paremminkaan lauseita, pikaisia vastauksia kaivataan!!
Eli jos alaikäinen nuori on epäiltynä pilvenpoltosta moneen otteeseen ja vanhempansa alkavat epäillä hänen käyttän pilveä vaikka hän on itse monta kertaa kiistäny kyseisen asian, voiko vanhemmat halutessaan viedä alaikäisen lapsen "kusitesteihin" ja MIKÄ ON TÄMÄN SEURAUS JOS NÄIN KÄY JA NUORI EI SUOSTU ANTAMAAN seulaa?
Ymmärrettävää sinäänsä että hänen vanhempansa olettaisivat tällöin että nuori on käyttänyt tätä päihdettä, koska
kieltäytyy antamasta näytettä.
Tässä vaiheessa on vissiin aika yleistä että sossu liittyy peliin, ja voi tulla lisää hankaluuksia koska lapsi ei ole antanut seulaa, miten tälläisessä tilanteessa yleensä menetellään ja miten nuoren kannattaa TOIMIA oman etunsa mukaan.
Kyse ei ole nyt minusta, olen täysi ikäinen jos joku aikoo tälläistä tämän tekstin lukiessa päätellä..
Anteeksi hieman epäselvästä tekstistä mutta en osannut muotoilla paremminkaan lauseita, pikaisia vastauksia kaivataan!!
Niin ja näin ja sitä samaa rataa.
Alaikäisille tehdään päihdeseula vapaaehtoispohjalta. Jos ei suostu tulkitaan seula positiiviseksi. Ja pakkohoito voi erittäin suurella todennäköisyydellä olla vaihtoehto. Sossu ainakin niin pyrkii tekemään. Ja huostaanotto jos vanhemmat eivät tässä onnistu. Itse en kannata pakkohoitoa ollenkaan, mutta näin meillä Suomessa toimitaan. Suosittelisin menemään seuloihin ja kertomaan totuuden. Tällä minimoi mahdolliset tulevat prosessit.
Try my book and you'll have the chronic in no time!
Dial 1-800-713-GROW
Dial 1-800-713-GROW
-
Elikkäs hampuusit, nyt haluaisin että antaisitte mielipiteenne ja olisitte minun tilassani, ja kertoisitte mitä itse tekisitte..
.. Ja hommahan menee näin.. Budia olisi nippiä itselläni ja olen viimeksi hiisannut joulukuussa.. Olen joutunut käymään koulupaikkani takia joka viikko kerran seuloissa, joten en ole vielä tähän mennessä uskaltanut muuten pajautella, paitsi pidemmillä lomilla joulu ym..
Elikkä olisin valmis ottamaan riskiä, eli jos maanantaina minulla olisi seulat , niin voisin olla melkein varma että seuraavat pidettäisiin aikaisintaan viikonpäästä seuraavana maanantaina.. Ja jos maanantaina polttelisin gramman puoli pajaria niin tiistaista laskien päiviä olisi 6 päivää mahdollisesti aikaa seuraaviin seuloihin, ehkä enemmänkin..
Harrastan myös liikuntaa, eli joka ilta pieni hikilenkki voisi olla hyvä idea.?
Mitä mieltä olette itse asiasta, jos olisitten minun tilassani, polttaisitko jos saisit aikaa 6 päivää aikaa toivoa että thc poistuisi kehostasi? EIkös tuo aika yleistä ole että yhden illan hiisaus sessioiden ei PITÄISI yli 7 päivää näkyä kehossa??
WAStAUKSIA KIDOSSH! =)
.. Ja hommahan menee näin.. Budia olisi nippiä itselläni ja olen viimeksi hiisannut joulukuussa.. Olen joutunut käymään koulupaikkani takia joka viikko kerran seuloissa, joten en ole vielä tähän mennessä uskaltanut muuten pajautella, paitsi pidemmillä lomilla joulu ym..
Elikkä olisin valmis ottamaan riskiä, eli jos maanantaina minulla olisi seulat , niin voisin olla melkein varma että seuraavat pidettäisiin aikaisintaan viikonpäästä seuraavana maanantaina.. Ja jos maanantaina polttelisin gramman puoli pajaria niin tiistaista laskien päiviä olisi 6 päivää mahdollisesti aikaa seuraaviin seuloihin, ehkä enemmänkin..
Mitä mieltä olette itse asiasta, jos olisitten minun tilassani, polttaisitko jos saisit aikaa 6 päivää aikaa toivoa että thc poistuisi kehostasi? EIkös tuo aika yleistä ole että yhden illan hiisaus sessioiden ei PITÄISI yli 7 päivää näkyä kehossa??
WAStAUKSIA KIDOSSH! =)
Niin ja näin ja sitä samaa rataa.
kissankorva kirjoitti:Elikkäs hampuusit, nyt haluaisin että antaisitte mielipiteenne ja olisitte minun tilassani, ja kertoisitte mitä itse tekisitte..
WAStAUKSIA KIDOSSH! =)
Terve,
Tuota tuota, tää vaatii kyl taustatietoaki jotta voisi olla varma asioista. Mutta anyway, jos olet hoikka ja tosiaan liikut päivittäin niin ei mielestäni syytä stressiin jos pajautat nyt.
Eli siis mitä alhasempi sun rasvaprosentti on sitä nopeammin nuo kertyvät metaboliitit tuhoutuu. Jos liikut niin se tietysti nopeuttaa aineenvaihduntaa ja näin ollen ns jäämät lähtee nopeammin. Kertakäyttäjällä nuo metaboliitit näkyy 5-7päivään ku taas päivittäiskäyttäjällä 1viikosta kuukauteen.
Mutta tässä herää just se kysymys, että kuinka kauan sulla noita seuloja on? Meinaan jos ei kauaa ni ite olisin polttamatta niin kauan ku niitä on ja sit alkasin blaadaa, tossa on kuitenki aika hyvä riski jäädä kiinni.
Peace, Makaveli
kissankorva kirjoitti:Elikkäs hampuusit, nyt haluaisin että antaisitte mielipiteenne ja olisitte minun tilassani, ja kertoisitte mitä itse tekisitte..
WAStAUKSIA KIDOSSH! =)
Anonyymin hampuusin arvioni, jollaisiin sinun ei pitäisi tällaisessa asiassa luottaa, on, että yhden illan pajautus tuskin näkyy enää viikon päästä. Tosiasioita sen sijaan ovat mm. se, että henkilökohtainen aineenvaihdunta vaikuttaa olennaisesti THC-hajoamistuotteiden (metaboliittien) poistumiseen elimistöstä; se, että THC-metaboliitit varastoituvat rasvakudokseen ja se, että liikunta polttaa rasvaa, voisi sanoa kierrättää, sillä rasvavarastot täydentyvät syödessäsi. Liikunta on melko yleisesti hyväksytysti toimiva tapa THC-metaboliittien tehostettuun hävittämiseen.
Veden/muiden nesteiden (vaikka ne sisältäisivät mitä) ylenmääräinen litkiminen sen sijaan on lähes varmasti hukkaan heitettyä touhua ja saat vielä huonon olon itsellesi pahimmassa tapauksessa (tältä foorumilta löydät paljon viestejä, jotka näyttävät puhuvan tätä vastaan, mutta yritä ehdä kattavampaa tutkimusta). HUOM: esimerkiksi veden litkiminen ylenmäärin juuri ennen testejä tekee virtsastasi lähes vettä (no, onhan se muutenkin, mutta ymmärrät pointin). Tämä aiheuttaa THC-metaboliittien tunnistuksessa käytettävien raja-arvojen alituksen, MUTTA virtsasta tutkitaan ikävä kyllä kontrolliarvoja jotka invalidoivat näytteesi, ja saat kuulla tästä (voi olla että saat paskaa niskaan uusintatestin sijaan).
Itse en sinuna polttaisi, mutta en usko että "polttaisin/en polttaisi" vastaukset kertovat sinulle käytännössä mitään hyödyllistä (tosin, pidän itseäni hyvin varovaisena hampuusina. Jos päätät sihauttaa, jokapäiväinen hikilenkki todennäköisesti nopeuttaa metaboliittien poistumista elimistöstäsi).
Jos sinua pyydetään antamaan näytteeksi ensimmäinen rakollinen herättyäsi, älä tee niin. Ensimmäiseen rakolliseen kertyy paljon erilaisia aineita elimistöstä yön aikana, myös enemmän THC-metaboliitteja.
Voit myös tilata netistä THC-testereitä, eivät ole mahdottoman kalliita. Huomaa kuitenkin, että kyiseiset "kenttätesterit" toimivat korkeammilla tunnistusrajoilla, joka tarkoittaa sitä, että vaikka testerisi näyttäisi negatiivista tulosta, voit silti kusta positiivisen tuloksen laboratoriotesteissä.
Tarvitseeko työnantajan ilmoittaa etukäteen mahdollisista kusitesteistä?
Eilen tuli hiisailtuu ja tänään tuleva "pomo" soitti, että tulisin ylihuomenna kirjoittamaan työsopimukset. Pelkään, että samalla otetaan kusitesti, koska kyseisen firman on tapana testata uudet työntekijät. Tosin menen vain kesäharjoittelijaksi, mutta miksein niitäkin testattaisi.![Conspiracy :foil:](./images/smilies/icon_foil.gif)
Eilen tuli hiisailtuu ja tänään tuleva "pomo" soitti, että tulisin ylihuomenna kirjoittamaan työsopimukset. Pelkään, että samalla otetaan kusitesti, koska kyseisen firman on tapana testata uudet työntekijät. Tosin menen vain kesäharjoittelijaksi, mutta miksein niitäkin testattaisi.
![Conspiracy :foil:](./images/smilies/icon_foil.gif)
Todella paljonhan riippuu myös siitä millaisia seuloja käytetään. Pikaseuloja on maailman helpoin huijata mutta esim TYKS:ssä on huijaaminen käytännössä mahdotonta koska sielä niitä tutkitaan jokaista kusitippaa. Jos saat tuloksen 10min kuluttua seulan antamisesta on kyseessä luultavasti pikaseula.
- töppö järkevä
Tuossa tilanteessa (mikäli siinä samalla nyt jostain syystä testeistä olisi kyse, mikä olisi mielestäni aika outoa) on helppo vedota siihen että on kiire/muuta menoa sopimuksen teon jälkeen + ei ole kusihätä.
-helppoa kuin heinänteko-
*The more dedicated the more medicated*
*The more dedicated the more medicated*
... kirjoitti:Tarvitseeko työnantajan ilmoittaa etukäteen mahdollisista kusitesteistä?
Eilen tuli hiisailtuu ja tänään tuleva "pomo" soitti, että tulisin ylihuomenna kirjoittamaan työsopimukset. Pelkään, että samalla otetaan kusitesti, koska kyseisen firman on tapana testata uudet työntekijät. Tosin menen vain kesäharjoittelijaksi, mutta miksein niitäkin testattaisi.
Varmasti ois pitäny ilmoittaa etukäteen noista testeistä! Jos työnantaja on sanonu, että tulet kirjottamaan sopimukset ylihuomenna nii ei se voi millään alkaa vaatimaan sulta mitään dokumentteja puhtaista papereista.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tietenki jokaisella työnantajalla on oikeus vaatia puhtaita papereita työnhakijalta työstä riippumatta, mutta työntekijän yksityisyyttä varjellaan todella hyvin. Vakituisessakaan työsuhteessa työnantaja ei voi noin vain tulla sanomaan, että nyt kuule lähetään kusemaan purkkiin, vaan siihen pitää olla todella hyvät perusteet, että onko aihetta epäillä työntekijää tekevän työtä päihteiden alaisena.
Pidin noin 2 viikon tauon ja poltin paukut ja nyt viikko vierähtänyt .. Ja ennen 2 viikon paussia oli poltteluni yleensä viikonloppuisin (satunnaista?) Mitä "luulisitte" näkyisikö thc enään kusitesteissä tekemättä mitään suurempia taikatemppuja..?
juukelispuukelis
Pidin noin 2 viikon tauon ja poltin paukut ja nyt viikko vierähtänyt .. Ja ennen 2 viikon paussia oli poltteluni yleensä viikonloppuisin (satunnaista?) Mitä "luulisitte" näkyisikö thc enään kusitesteissä tekemättä mitään suurempia taikatemppuja..?
Joo no omasta kokemusta voin sanoa että ei näy. Tämä siis riippuu täysin ihmisestä ,mutta sinuna en turhaa kuumottaisi. Jos tulee niin sanottu väärä positiivinen niin vaadit uusinta testejä ja olet nyt polttamatta niin ei mitään hätää. Tuommonen satunnainen polttelu vkl ei kovin montaa päivää näy (minimissään: 2-4 päivää oon pitäny taukoa ennen testejä eikä oo näkyny. En ole kyllä polttanut kertaakaan ku enintään gramman yhtenä päivänä) ainakaa itellä voi olla ,että urheilu ja nopea aineen vaihdunta vaikuttaa asiaan. Kyllähän näitä juttuja pyörii että näkyis viikkojen päivät kerta käyttö. Mutta omien ja kaverien kokemusten kautta oppinu olemaan kuumottamatta jos ei nyt sitten ole ihan kroonikko niiltä kuullu ,että kyllä se näkyy se saattaa näkyä kuukauden päivät.