Kuva

Ystäväni haluaa kokeilla hamppua...

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Ystäväni haluaa kokeilla hamppua...

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.1.2008 19:21

...eikä siinä mitään. Itse en ole poltellut kovinkaan kauaa enkä tiedä mistään mitään, paitsi sen mistä voisin hommata kaverillekin maistiaisia. Kaverini oli kuitenkin puolisentoista vuotta sitten nuorisopsykiatrisella osastolla muutaman kuukauden ajan ja tietääkseni kärsi jonkinasteisesta masennuksesta jo ala-asteella. En usko että hän on vieläkään mielenterveydellisesti täysin kunnossa, vaikka juttunsa sinänsä vaikuttavat tasapainoisilta. Joskin itsemurhasta hän puhui viimeksi joululomalla. :| En ole nähnyt kaveria kahteen vuoteen sillä asumme kaukana toisistamme, joten hänen käyttäytymisestään yleensä en osaa kertoa.

Haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne siitä, kannattaako minun tarjota ensimmäiset savut tälle ystävälle? Pelkään, että jotain kauheaa tapahtuu... en oikeastaan edes tiedä, mitä voisi tapahtua. Mutta olisin kiitollinen jos saisin vastauksia ja ehkä apuakin.

Cannabaali

Re: Ystäväni haluaa kokeilla hamppua...

ViestiKirjoittaja Cannabaali » 24.1.2008 20:00

Ei kannata tarjota pipille savuja.
Jos se flippaa, niin syytät itseäsi sitten kuitenkin.
Anna sen hommata sauhunsa muualta.

Taustatuki

ViestiKirjoittaja Taustatuki » 24.1.2008 20:02

Cannabaali kirjoitti:Ei kannata tarjota pipille savuja.
Jos se flippaa, niin syytät itseäsi sitten kuitenkin.
Anna sen hommata sauhunsa muualta.

Piti juuri näin kirjoittaa aikasemmin,mutten jaksanut. Kyl se ite löytää ne ruohot jos haluaa.
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"

asdasd123

ViestiKirjoittaja asdasd123 » 24.1.2008 20:16

Eikös hampussa sanuttu olenvan jonkunlaisia masennusta torjuvia vaikutuksia? :think:

Guineatrippin
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 24.1.2008 20:22

asdasd123 kirjoitti:Eikös hampussa sanuttu olenvan jonkunlaisia masennusta torjuvia vaikutuksia? :think:

Enpä usko että missään tuommosissa mielenterveyden 'epätiloissa' kannattas lähtee pajautteleen. Vähemmästäki voi ihmisen pää tiltata :(

Kani Sativa

ViestiKirjoittaja Kani Sativa » 24.1.2008 21:03

asdasd123 kirjoitti:Eikös hampussa sanuttu olenvan jonkunlaisia masennusta torjuvia vaikutuksia? :think:

No mulla on masennusta ja kyllä ainakin mulla pajautus auttaa jaksamaan. Kasvattelukin on positiivista terapiaa. :D
Join a hilarious adventure of a life-time. Work, buy, consume, die.

Guineatrippin
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 24.1.2008 21:53

Kani Sativa kirjoitti:...

No mulla on masennusta ja kyllä ainakin mulla pajautus auttaa jaksamaan. Kasvattelukin on positiivista terapiaa. :D

Kasvattelu kyllä todellakin on hyvää terapiaa, mutta en kyllä itse voisi kuvitella että mikään päihde auttaisi omalla kohdalla masennukseen.

PsyComa

ViestiKirjoittaja PsyComa » 24.1.2008 23:33

Juu, jos hampusta jotain terapiaa tahtoo nii kasvattelamaan vaan (mikäli ei kuumota liikaa ja masennu entistä enemmän).

Mut mitään masennusta tai mielenterveydellisä ongelmia en suosittele ratkomaan pilvellä, muutenkin tuntuu että pilvestä kaiken irti saamiseksi on oltava tosi vahva ja avoin mieli, jotta näkee asioita joita päihdetarkoitukseen polttelevat eivät ikinä tule näkemään,
En osaa yhdyssanoja, ja siitä on turha huomautella, sillä en niitä ikinä opi.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.1.2008 12:38

Kiitos vastauksista, taidanpa tosiaan antaa pojan etsiä sauhut muualta.

Raion

No täh?

ViestiKirjoittaja Raion » 25.1.2008 15:25

Nyt en tajua taas yhtään teitä hampuuseja.. Hamppu ei sopisi "mielialalääkkeeksi"? Itselläni ainakin, kun erosin taannoin silloisesta tyttöystävästäni, ganja todellakin auttoi masennukseen, sain sen avulla ajateltua kaikki asiat läpi ja koko prosessi helpottui aikas pirusti. Jos taas olisin turvautunut varsinaisiin masennuslääkkeisiin (bentsot jne.), olisin nyt aivokuollut zombi.

Eli, itse suosittelisin hamppua kaikille masentuneille, kun vain tietää mitä tekee. Se on kaikki omasta päästä kiinni.

New Study: Marijuana Users Less Depressed

Piis.

Y.C.

ViestiKirjoittaja Y.C. » 25.1.2008 15:34

Tämähän on sitten hirmuisen yksilöllistä. Avainsana on elämänhallinta. Jos henkilön elämänhallinta yleisellä tasolla on kondiksessa, vaikka masennus vaivaisikin, voi olettaa, että päihteet eivät elämää sen pahemmin raiteilta suista, ja jos niistä on haittaa, osaa henkilö itse olla päihteitä käyttämättä. Jos taas on vähän kiikun kaakun pystyykö tekemään vastuullisia ratkaisuja elämänsä suhteen, ei kannata varmaan edes hamppua mennä tarjoamaan (viinasta puhumattakaan) kun on riskinä se, että mopo lähtee käsistä pahemman kerran.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.1.2008 15:42

siis hamppuhan voi helpottaa masennusta, mikäli masennuksen syy on elämässä. esim bänät,ystävän kuolema jne, mutta jos masennuksen syyt ovat muualla eli sairastat jotakin mielenterveys tautia jne voi mielenterveys ongelmat kasvaa suuriksikin.

yrtin_ystävä

ViestiKirjoittaja yrtin_ystävä » 25.1.2008 15:46

Ite en kyllä kokemattomalle hamppua suosittelis. Varsinkaa jos kyseessä on masennuksesta kärsivä henkilö. Sellaiselle, joka on kannabista pidempään pössytelly, saattaa se hyvinki toimia alhaiseen mielialaan. Voi mennä "sairaan" ihmisen ajatukset vielä skitsommaks ku mitä ne on ollukkaa. Toisaalta sitten miksi ei? Jos olosuhteet ovat kunnossa ja se tuttusi on tutustunut kannabikseen tietoa hankkimalla. Sitten en näe siinä vaaraa.
Laatu korvaa määrän. Vai miten se menikään?

Jonistic85

ViestiKirjoittaja Jonistic85 » 25.1.2008 16:47

Vieras kirjoitti:siis hamppuhan voi helpottaa masennusta, mikäli masennuksen syy on elämässä. esim bänät,ystävän kuolema jne, mutta jos masennuksen syyt ovat muualla eli sairastat jotakin mielenterveys tautia jne voi mielenterveys ongelmat kasvaa suuriksikin.

tuo on totta, mutta ei ne savut ihan noinkaan suoraan/selkeesti auta, jos masennus johtuu ymparistossa tapahtuneesta muutoksesta.

onko ystavallasi muuten minkaanlaista paihdeongelmaa tai laakitysta talla hetkella?

Monty

ViestiKirjoittaja Monty » 25.1.2008 19:46

En menisi tarjoamaan ystävälle hamppua, ettei sille tule myöhemmin pamppua virkavallan edustajilta. Voisi harmittaa, kun näin kävisi eikä todellakaan halua sellaisesta painolastia. Löytäköön ystäväsi hampun muualta.

Ei kannabiksesta välttämättä tule mitään huonoja viboja. Ja sitä paitsi mielestäni suru on hyvä asia kohtuudella nautittuna, paljon parempi kuin viha. :wink:

Rastafari

ViestiKirjoittaja Rastafari » 25.1.2008 20:30

Itse taas olen vähän erillä kannalla... Eli siis vaikka masentunut olisikin, itsemurhasta puhuisi ja psykiatrisella osastolla on ollut niin ei se tarkoita ihmisen olevan pipi vielä. Se tarkoittaa vain, että ihmisellä on ongelmia. Mitä ne ongelmat sitten ovat ei kukaan muu kuin ystäväsi tiedä.
Voi olla, että hamppu jopa auttaisi masennukseen, voi olla ettei hamppu pahentaisi asiaa... ei ainakaan pistäisi yhtään pahemmaksi kuin se alkoholilla läträäminen.

Mutta mielestäni hampussa piilee yksi vaara alkoholiin verrattuna, jonka takia miettisin kahteen kertaan säätöjen hankkimista ystävällesi... Jos on tälle linjalle lähdetty, että elämä ei hymyile ja haetaan "rikollisuuden pariin" niin siinä voi käydä se legendaarinen teoria toteen ja pian ystäväsi käyttää jotakin muuta vahvempaakin.
Eihän mikään sitä tietenkään todista, että näin kävisi, mutta jos se mielletään pahaksi ja vaaralliseksi päihteeksi niin jo pelkästään se että mieleltään ailahteleva ihminen alkaa ajattelemaan itsensä jotenkin pahempana tai rikollisena voi aiheuttaa psyykkeelle enemmän ongelmia ja näin ollen vaikuttaa laskevasti kaikkeen muuhun käyttäytymiseen.

Eli tämän asian kanssa tanssitaan vähän kahden vaiheilla. Toki ystäväsi saa päihtehitä muualtakin jos oikeasti haluaa, mutta jos pystyt asiaan vaikuttamaan ja ystäväsi hyvin tunnet ja tiedät hänen pitävän hamppua vähäisenä rikoksena ja ihmettelevän miksi se edes laitonta on niin jossakin tapauksessa voisin ymmärtääkin säätämisen. Jos taas olet vähääkään epävarma niin älä säädä, sillä jos jotakin käy niin syytät vain itseäsi.
Poliisi jahtaa puutarhuria

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.1.2008 21:25

Jonistic85 kirjoitti:onko ystavallasi muuten minkaanlaista paihdeongelmaa tai laakitysta talla hetkella?

Psykiatriselta pääsyn aikoihin ja sen jälkeen, en muista kuinka kauan, hänellä oli masennuslääkitys. Alkoholiongelma hänellä oli joskus yläasteella ja tämän jälkeenkin, mutta elämä on kuulemma alkanut luistaa paremmin harvoin juopottelevan tyttöystävän astuttua kuvioihin. Olen kuitenkin huolissani, sillä olen tuntenut pojan kolmannelta luokalta saakka ja hän on aina ollut tuollainen... herkkä ja taipuvainen masentumaan. Hänen äitinsäkin on ollut pari kertaa hoidossa mielenterveydellisistä syistä ja monet hänen sukulaisistaan ovat päihdeongelmaisia, yksi pääsi jopa otsikoihin jokunen vuosi sitten riehumisensa takia.

Mallioppilas

ViestiKirjoittaja Mallioppilas » 25.1.2008 22:44

Vieras kirjoitti:...
Psykiatriselta pääsyn aikoihin ja sen jälkeen, en muista kuinka kauan, hänellä oli masennuslääkitys. Alkoholiongelma hänellä oli joskus yläasteella ja tämän jälkeenkin, mutta elämä on kuulemma alkanut luistaa paremmin harvoin juopottelevan tyttöystävän astuttua kuvioihin. Olen kuitenkin huolissani, sillä olen tuntenut pojan kolmannelta luokalta saakka ja hän on aina ollut tuollainen... herkkä ja taipuvainen masentumaan. Hänen äitinsäkin on ollut pari kertaa hoidossa mielenterveydellisistä syistä ja monet hänen sukulaisistaan ovat päihdeongelmaisia, yksi pääsi jopa otsikoihin jokunen vuosi sitten riehumisensa takia.

no jätä säätämättä jos siltä tuntuu,
ja jätä säätämättä täällä tuosta sen kummemmin kun et kovin perillä voi toisesta kumminkaan olla.
Ei pahalla, mutta auttaako se täällä puida hänen elämäänsä, varsinkaan kun hän itse sitä elää.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.1.2008 23:54

No, halusin vain kuulla kasvista ja sen vaikutuksista paremmin tietävien ja kokeneiden ihmisten mielipiteitä tähän asiaan. .__.

Insanick

ViestiKirjoittaja Insanick » 26.1.2008 1:56

Auttaa se ainakin omaan (ei-psykoottiseen) masennukseen (sekä antoi toivoa paremmasta tulevaisuudesta), huomattavasti paremmin kuin cipramil tai alkoholi.. Mutta kuten sanottu niin se on yksilöllistä (sama pätee muuten moneen viralliseen lääkkeeseenkin..). Itselle kannabis ei tuota ongelmia, mutta siskolleni en uskaltaisi tarjota (psykoottista käyttäytymistä sekä harhoja humalassa ja epäilen hänellä olevan traumoja lapsuudesta yms). Toisaalta yksi kerta ei varmaan niin vaarallista ole, kunhan se tapahtuu turvallisessa ympäristössä ja otetaan varovasti. :think: Toisaalta en ole paras sanomaan, koska olen ollut aina henkisesti vahva.
"Hyvä matemaatikko heti, jos on synnin tuoksuakaan ilmassa, tarkistaa." -Armo Pohjanvirta

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”