Kuva

kukka

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
eimo

kukka

ViestiKirjoittaja eimo » 21.10.2007 10:50

Kannattaako kukkaa polttaa pelkästään vai tupakan kanssa?

meitsivaan

Re: kukka

ViestiKirjoittaja meitsivaan » 21.10.2007 10:55

Makuasia, ite suosin kukkaa sellaisenaan. Paitsi jointtiin ja blunttiin sekoitan knasteria.

Guineatrippin
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 21.10.2007 11:22

Itsellä menee näin:

Jos poltan yksin niin bongipesät ja piippupesät yms menee ehdottomasti ilman tupakkaa makua pilaamassa. Jointit ja bluntit ehkä 1/4 tupakkaa ja loput budia, ja yleensä suurin osa tuosta tupakasta juuri filtterin juureen, ettei tarvitse näppejänsä polttaa. Jos iso porukka ja hyvää budia niin sillon tupakkia menee itse miksiinkin mukaan ihan vaan palavuutta parantamaan ja hidastamaan.

Jokainen tyylillään, koita itse mikä sinun tyylisi on :) Yrtti maistuu kuitenkin yksinään parhaalta, joten se antaa jo tarpeeksi syytä polttaa raakahittejä.

the patient

ViestiKirjoittaja the patient » 21.10.2007 11:24

Tupakka pilaa hyvän kukan maun. Mielummin jotain muuta lisuketta. Kiitos Juurihiirun kokeilin mustaherukan lehtii mikserinä ja tykkäsin. Kuivattaminen piti tehdä sillee jännästi et tuli hyvää.
Ne jotka toisinajattelee, ne vaa toisii ajattelee.

jackass
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja jackass » 21.10.2007 12:23

jopoon tupakkaa. bongista sellaisenaan.

pigbud

ViestiKirjoittaja pigbud » 21.10.2007 12:36

Minä tykkään laittaa aina vähän röökiä kun se vähän neutralisoi sitä makua, mutta riippuu ihan lajistakin.

wit

ViestiKirjoittaja wit » 21.10.2007 13:18

Pelkkää kukkaa, tupakka pois pilaamasta. :eiei:

PET0

ViestiKirjoittaja PET0 » 21.10.2007 13:26

Itse tykkään polttaa kukan kukkana ja tupakan tupakkana :) enkä lähde niitä pahemmin sekoittelemaan!
paukku pidentää ikää

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.10.2007 22:06

Itsellä vähän niin kun en tupakkia polta ja sattuu semmosta joopelia lussuttamaan jossa sitä tupankia on,
niin se aiheuttaa meikäläisellä semmoisen efektin, että hyvä ettei jalat lähe alta, aika pyörtymisfiilis siis.
Jollain sairaalla tavalla toi on ihan jännää. Täytyy joskus kokeilla ihan huvikseen vähän tupankia sotkea sekaan. :D

LuiGi

ViestiKirjoittaja LuiGi » 21.10.2007 23:12

Verso kirjoitti:Itsellä vähän niin kun en tupakkia polta ja sattuu semmosta joopelia lussuttamaan jossa sitä tupankia on,
niin se aiheuttaa meikäläisellä semmoisen efektin, että hyvä ettei jalat lähe alta, aika pyörtymisfiilis siis.
Jollain sairaalla tavalla toi on ihan jännää. Täytyy joskus kokeilla ihan huvikseen vähän tupankia sotkea sekaan. :D

Happarit? :)
Niitten efektien takia joskus aloin kessua polttamaan. Ikävä kyllä.
Minun ajatukseni ja kokemukseni johtavat väistämättä henkilökohtaisiin totuuksiini, joihin tämä sisältyy. Sinun totuutesi ovat minulle vain mielipiteitä.

hei

ViestiKirjoittaja hei » 22.10.2007 3:48

LuiGi kirjoitti:...

Happarit? :)
Niitten efektien takia joskus aloin kessua polttamaan. Ikävä kyllä.

Efekti johtuu nikotiinista.

hemp_man

ViestiKirjoittaja hemp_man » 22.10.2007 12:38

Kysyit kannattaako, vastaan siis, että ei kannata, ellet sitten normaalisti tupakoi. Tiedän henkilöitä jotka ovat vetäneet nikotiiniöverit käyttäessään tupakanpurua mukana. Muutenkaan en näe hyvää syytä sekoittaa tupakkaa kukan kanssa, erikseen paras. :pimp: Mutta makuasiahan tämä kai pitkälti on.

LuiGi

ViestiKirjoittaja LuiGi » 23.10.2007 3:41

hemp_man kirjoitti:...Tiedän henkilöitä jotka ovat vetäneet nikotiiniöverit käyttäessään tupakanpurua mukana...

Ja ne nikotiini överit on paljon ikävemmät lusia kuin hampusta. Taitaa olla myös haitallisemmat. Tosin kestää vähemmän aikaa ku kukka-överit, jotain puol tuntia-tunti oman kokemuksen mukaan. Ja kymä lentää..

Kyllä sitä lehteä ennemmin blandiksena käyttää kun tupakkia. Nokkonen on kans kelpo kasvi siihen, samoin keltamo. Jotain yrttejä vois koittaa kanssa. Äkkiä keräämään talven varalle. :)
Minun ajatukseni ja kokemukseni johtavat väistämättä henkilökohtaisiin totuuksiini, joihin tämä sisältyy. Sinun totuutesi ovat minulle vain mielipiteitä.

3rd Stone

ViestiKirjoittaja 3rd Stone » 23.10.2007 14:23

Itse lisään lähdes poikkeuksetta tupakkaa jointteihin ja ripauksen myös piippuun, mutta vain lämpättynä!
Tupakka edistää kukan palamista ja välillä helpottaa kurkussa, jos itse kukan maku sellaisenaan on liian pirtsakka. :D

Y.C.

ViestiKirjoittaja Y.C. » 23.10.2007 15:13

LuiGi kirjoitti:Ja ne nikotiini överit on paljon ikävemmät lusia kuin hampusta. Taitaa olla myös haitallisemmat.

Näin on, nikotiiniövereihin voi kuolla. Tosin suht paljon saa polttaa että hengenlähtö tulee, mikserikäytössä ei liene millään järkevillä annoksilla mahdollista.

Hampster
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hampster » 23.10.2007 19:09

Vähän riippuu. Bongista pystyy polttamaan pieniä annoksia ilman tupakkaa, mutta jos kukkaa maistuu karskilta niin tupakkaa voi sinne kyllä lisätä. Spliffiin aina tupakkaa mukaan, mutta ei yli 20%.
smile

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 23.10.2007 19:36

eimo kirjoitti:Kannattaako kukkaa polttaa pelkästään vai tupakan kanssa?

Kas siinäpä kysymys. Jos nuo ovat vaihtoehdot, niin pelkästään kukkaa, koska kannabis on antikarsinogeenista ja tupakka mitä tarkoittanet, on radioaktiivista ja aiheuttaa syöpää kuin Tshernobyl.

Mutta koska kannabis on Suomessa laiton päihde, ja sen polttelusta seuraa ankarat rangaistukset jos jää kiinni, niin tämän perusteella ei kannattaisi polttaa ollenkaan.

Ylipäänsä mikäli ajattelee terveyttään, niin kannabista ei kannata polttaa. Hengittäessä kytevän materiaalin erittämää kaasua keuhkoihin ja kurkkuun tulee tervaa, ja vaikka kannabiksen antikarsinogeeniset ominaisuudet pystynevätkin kompensoimaan tervan karsinogeeniset vaikutukset, ei varmuutta syöpäriskittömyydestä ole - vaikkei kukaan todistettavasti olekaan hamppuun kuollut. Kannabiksen syöminen tai vaporisoiminen kannattaa poltteluun verrattuna.

Itse poltan kannabikseni aina toastattuun tupakkaan blandattuna. Tämä siksi, että kannabis on minulle nautintoaine ja ilman tupakkaa poltettu kannabis aiheuttaa minulle sellaisen yskäkohtauksen, että siitä on nautinto kaukana. En sano, että kenenkään kannattaisi seurata jalanjäkiäni

EDIT: Tietty optimi voisi olla niin vahvaa kukkaa, ettei siitä tarvitsisi ottaa kuin yhden hitin niin olisi kuutamolla pari tuntia. Sellaista voisi hyvinkin poltella ilman tupakkaa (kyllä sitä aina yhden hitin kestää yskimättä keuhkojaan pihalle.)
Viimeksi muokannut Vihreevoima, 24.10.2007 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

KoBa

ViestiKirjoittaja KoBa » 24.10.2007 17:12

Raakana älystä, vähintään kahden litraan pullo tietty käytössä.

Tupakkaa en tykkää sekoittaa, ei siksi etten tupakkaa polttaisi, päivässä menee n. 15-20 savuketta muutenkin.. En vain halua pilata kukan makua.

TAi no joo, jopoon kyllä tupakkaa, en tosin pahemmin joposta tykkää polttaa.

random_kake

ViestiKirjoittaja random_kake » 24.10.2007 22:17

KoBa kirjoitti:Raakana älystä, vähintään kahden litraan pullo tietty käytössä.

Tupakkaa en tykkää sekoittaa, ei siksi etten tupakkaa polttaisi, päivässä menee n. 15-20 savuketta muutenkin.. En vain halua pilata kukan makua.

TAi no joo, jopoon kyllä tupakkaa, en tosin pahemmin joposta tykkää polttaa.

Äly on kyllä hemmetin hyvä keksintö, tuli joskus poltettu paljonkin älystä tai no ehkä nykyäänkin mutta sain ostettua bongin jonka vuoksi jättänyt sen pullon kans temppuilun vähemmälle. Tupakkaa ei kyl kannata minunkaan mielestä lähteä sotkemaan, hyvän maun vaan saa pilattua mut jokainen tavallaan.

rastamon

ViestiKirjoittaja rastamon » 25.10.2007 12:07

Vihreevoima kirjoitti:Itse poltan kannabikseni aina toastattuun tupakkaan blandattuna. Tämä siksi, että kannabis on minulle nautintoaine ja ilman tupakkaa poltettu kannabis aiheuttaa minulle sellaisen yskäkohtauksen, että siitä on nautinto kaukana.

Totta, moni lajike myös on niin härkäsen makusta ettei sitä blandaamatta pysty polttamaan..

Ei sitä röökiä sinne tarvii sotkea kuin hyppysellinen, eikä se mielestäni millään tavalla pilaa hyvän kukan makua..
Pidän myös röökin mausta, vaikken sitä normaalisti poltakkaan.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”