ViestiKirjoittaja Kelpuuttaja » 18.5.2007 19:13
Mä en jotenkin enää vaan jaksa. Ei mun tarvi selitellä ihmisille mitään. Tutut tietää tai on tietämättä harrastuksistani, eikä tunnu ketään hetkauttavan suuntaan tai toiseen. Mutta jotenkin tulee uskomattoman voimaton olo kun lukee noita keskusteluja. Ei sillä, että hampun asema suomessa olisi ainoa asia jossa koen omaavani "oikean" näkökulman suhteessa valtaväestöön.
Juurikin tämä päällä puuhun hakkaaminen alkaa vaan väsyttää, väsyttää se fakta, että suomesta löytyy noin uskomattoman naiiveja ja jojoon meneviä ihmisiä. Itse en mielestäni hirveän montaa asiaa purematta niele, tai ainakaan niitä joista selvästi paistaa se, että löytyy kahta koulukuntaa ajatuksia. Tätä soisi myös tuulipukujen tekevän, oli kyse sitten monikulttuurisuuden ihanuudesta, lähi-idän tapahtumista ja niiden syistä tai vaikkapa psykedeelien potentiaalisesta terapia käytöstä. En tarkoita, että jokaisen taviksen pitäisi olla kiinnostunut psykedeelien terapiakäytöstä, mutta jos aletaan mielipiteitä asiaan lausua, niin siinä vaiheessa on kyllä suotavaa, että on faktat taskussa ja ymmärretään se historiallinen- ja kulttuurikonteksti jonka sisältä asiaa tarkastellaan. Tottakai itsekin tulee puhuttua useinkin asioista, joista ei loppupeleissä ole kuin vahva mutu-tuntuma, mutta kovasti koetan tätä välttää.
Sivistyksen pohja ja perusta löytyy siitä, että ihmisillä on oma mielenkiinto ottaa asioista selvää. Ja kun asioista otettu selvää, ja parhaassa tapauksessa saatu kylmät faktat selville, voidaan ruveta vetämään johtopäätöksiä. Sitä voi elää vaikka missä kuplassa ja utopiassa, mutta maailma pyörii kylmästi omaa rataansa ja siihen olisi vain sopeuduttava.
Kelpuutan [x] En kelpuuta [ ]