Mä oon kohta vuoden asunut Alankomaissa, ja muutaman huomion vois kertoa, mitä ketjussa ei vielä ole.. Hollannin muissa kaupungeissa pilvi on paljon edullisempaa kuin Damissa. Se on turistipaikka, tosin on sielläkin kiva hengailla välillä, jopa autolla olen ajellut siellä. Alkoholi on edullista, jos sitä joku nyt muka juo..
Poliisi on aika virkaintoinen, mutta jos niille ei vittuile niin eipä mitään helposti käy.
Rantoja on tosiaan jonkunkinlaisia, Haagin Scheveningen ja Kijkduin.. Zandvoort.. ihan asia biitsejä. Pilveä ei periaatteessa saa polttaa kaduilla myöskään viinaksia eikä kaljaa saa kaduilla juoda, mutta kyllä sitä nyt tapahtuu, poliisi saattaa tulla urputtamaan, jos polttaa/juo mutta ainakin siis kannattaa katsoa missä tekee ja mitä.. Sienet jos ei vielä ole kielletty,menee laittomiksi ainakin kohta, keväällä täällä kuoli Ranskalaistyttö sienipäissään hypättyään Damissa joltain sillalta alas veteen. Coffeeshopit jotka on koulujen lähellä menee myöskin suljetuiksi ja samalla historian lehdille, mutta epäilen että koskaan Coffeeshopit eivät poistu, enkä usko että oikeasti tulisi rajoituksia, että vain Alankomaissa asuvat ihmiset saisivat ostaa.. On se niin iso bisnes tässä maassa..
Autolomalle mahtava kohde, tosin parkkeeraus on hinnakasta, muttta tiet ovat perskeleen loistavia monikaistaisia moottoriteitä.. Kaikenkaikkiaan matkailumaana mainio, niinkuin varmasti monet ovat huomanneetkin..
asuinmaana voisin väittää tämän olevan miellyttävin euroopassa.. Ilmasto talvisaikaan nyt ei ole täydellinen, mutta missäs Australian ulkopuolella se olisi.. Vapaamielinen mesta, missä on mukavat ihmiset ja mainio Kannabislainsäädäntö.. On se vaan nimittäin aika äijä fiilis..Vertailla suomen polttoihin.. mitäs sitä tänään polttelisi.. vaikka Snow Whiteä, Silver Hazea tai White Widowia..
ja niihin tottuu että ne on ihan se standardipilvi.. perus perjantai gramma snow whiteä ja toinen WW-tä.. Ei pahaa settii ollenkaan:)
Tosiaan pitempään on ollut mielessä kirjoittaa Alankomaissa asuvan näkemystä tänne, nyt sain aikaiseksi:)
Hintataso on edullisempi kuin suomessa, paitsi proteiinilisäravinteet ja Bensa.. Muuten kaikki on halvempaa.. Tiet on mainiot, Pilvi on vahvaa,Palkat on hyvät suomen tasoon verrattuna, varsinkin korkeakoulutetuilla..Junat on halpoja, jos ostaa Voordeelurenabonnementin, eli alennuskortin ja kaikenkaikkiaan maa on pieni, ja täällä liikkuu helposti paikasta toiseen.. Vaikka joka päivä jos kiinnostaa..
Headshopeissa on mahtava piippu ja bongitarjonta sopuhintaan, Kaverin kyläilyreissua varten hommattiin 7 eurolla hieno metallinen piippu josta on monet mainiot savut saatu, ja kyllä sanoisin, että ei sen tasoista piippua saa samalla hinnalla suomessa.. Sitäpaitsi täällä on sellainen kiva ja avoin meininki piippukaupoissakin käydä ihailemassa tarjontaa, samoin smartshopeissa saa toki ihmetellä kaikkea mitä löytää..
Niin ja lentokenttä on karvanverta hienompi kuin Helsingissä ja sitäpaitsi sinne pääsee junalla suoraan.. ei hullumpaa:)
Jos kellekkään tulee mieleen kysyä Alankomaiden meiningeistä, niin mä toki voin vastailla tänne, tai vaikka omaan ketjuun aiheesta!