Amsterdam FAQ
Alueen säännöt
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!
Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!
Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
Re: Amsterdam FAQ
Elokuussa olisi tarkoitus mennä, kun olisi töistäkin lomaa. Viikon ajattelin olla. Mitäs hostellia Amsterdamissa käyneet henkilöt suosittelisivat? Bulldog, Flying Pig?
Olen myös elokuussa lähdössä 4 kaverin kanssa. Flying pig uptownista on varattuna dormi.
Otimme huoneet vaan eri aikaan ku en ollut varma pääsenkö lähtemään(eli onko rahaa..), joten kaverit ottivat 4 hengen huoneen ja itse varasin 14 hengen huoneesta sängyn.
5 päivää meinaan olla ja olen 3 kertaa ennenkin jo ollut, LOISTAVA paikka!
Edellisillä kerroilla Zeeburg on tullut tutuksi, mutta nyt päätimme ottaa katon pään päälle, on vielä mukavasti Vondelparkin huulilla.
Otimme huoneet vaan eri aikaan ku en ollut varma pääsenkö lähtemään(eli onko rahaa..), joten kaverit ottivat 4 hengen huoneen ja itse varasin 14 hengen huoneesta sängyn.
Edellisillä kerroilla Zeeburg on tullut tutuksi, mutta nyt päätimme ottaa katon pään päälle, on vielä mukavasti Vondelparkin huulilla.
Human nature. I do something nice for you, you do something nice for me, like not kill me. Next thing you know, we're friends.
Macgyver
Macgyver
Mr.White kirjoitti:Olen myös elokuussa lähdössä 4 kaverin kanssa. Flying pig uptownista on varattuna dormi.
Mitkä olivat sinun mietteesi Zeeburgista? Melko ristiriitaista juttua olen lukenut täältä foorumilta. Jotkut väittävät kämppingalueen muistuttavan festarialuetta desibeleiltään ja muulta, toiset taas kehuneet rauhallisuutta jne.
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
g.baba kirjoitti:...
Mitkä olivat sinun mietteesi Zeeburgista? Melko ristiriitaista juttua olen lukenut täältä foorumilta. Jotkut väittävät kämppingalueen muistuttavan festarialuetta desibeleiltään ja muulta, toiset taas kehuneet rauhallisuutta jne.
Aina on mielestäni ollut melko rauhallista, en voi valittaa. Yleensä se "melu" keskittyi siihen vastaanoton ympärille. Mutta ei se niin häiritsevää ole etteikö nukkumaan pystyisi.
Todella ystävällistä henkilökuntaa ja palvelu toimii. Suosittelen.
Human nature. I do something nice for you, you do something nice for me, like not kill me. Next thing you know, we're friends.
Macgyver
Macgyver
Juuh ja nyt tuli semmoinenkin juttu vastaan, kun olin tilaamassa lippuja Blue1:lta, niin tarviitseekin olla luottokortti. Ouh Snap! Onko mitenkään mahdollista saada noita lippuja vaikkei luottokorttia satu omistamaankaan. Mielestäni hieman tyhmää tuommoinen..Huexolotl kirjoitti:Elokuussa olisi tarkoitus mennä, kun olisi töistäkin lomaa. Viikon ajattelin olla. Mitäs hostellia Amsterdamissa käyneet henkilöt suosittelisivat? Bulldog, Flying Pig?
- MetsänNeito
- 1 tähti
Huexolotl kirjoitti:...Juuh ja nyt tuli semmoinenkin juttu vastaan, kun olin tilaamassa lippuja Blue1:lta, niin tarviitseekin olla luottokortti. Ouh Snap! Onko mitenkään mahdollista saada noita lippuja vaikkei luottokorttia satu omistamaankaan. Mielestäni hieman tyhmää tuommoinen..
Ehkä sun kannattais kysellä vaikka sieltä Blue1:lta tätä.
"It is your mind that creates this world"
The Buddha
The Buddha
Tarviit luottokortin jos meinaat netistä tilata, en sitten tiedä saako niitä jostain muualta hommattua. Kurjaa mutta totta.
Ikäni kirosin vaikkei kiroilla saa. -J.M
Ainakin Matkapörssi näyttää välittävän noita lippuja, mutta niihin tulee tietenkin hieman kait ylimääräistä? Ja tietenkin hostellivarauksetkin vaatinevat tuon luottokortin, ellei sitten saisi sähköpostilla hoidettua asiaa jotenkin jännästi. hmm.kiroilija kirjoitti:Tarviit luottokortin jos meinaat netistä tilata, en sitten tiedä saako niitä jostain muualta hommattua. Kurjaa mutta totta.
Lähtö Damiin 5.4.2007, paluu seuraavan viikon maanantaina. Ei sattuis ketään foorumilaisia oleen samaan aikaan liikkeellä?
Ja jos jollain on vielä jotain viimekäden kuumia vihjeitä kaikkien satojen lukemieni saittejen lisäksi, niin antakaa tulla...
Voisin laittaa sit jotain reissuraporttia niistä muutaman tunnin muistikuvista
Ja jos jollain on vielä jotain viimekäden kuumia vihjeitä kaikkien satojen lukemieni saittejen lisäksi, niin antakaa tulla...
Voisin laittaa sit jotain reissuraporttia niistä muutaman tunnin muistikuvista
kiroilija kirjoitti:Tarviit luottokortin jos meinaat netistä tilata, en sitten tiedä saako niitä jostain muualta hommattua. Kurjaa mutta totta.
Netistä tilattiin matka eikä meillä mitään luottokorttia ollut, taisi olla tilisiirto tjmv.
scorpion kirjoitti:...
Netistä tilattiin matka eikä meillä mitään luottokorttia ollut, taisi olla tilisiirto tjmv.
No eipä onnistunut blue1:seltä meikän matkan tilaaminen omin avuin vaan jouduin kääntymään ystäväni puoleen joka omasi visa kortin.
Ikäni kirosin vaikkei kiroilla saa. -J.M
g.baba kirjoitti:...
No missä viipyy?
Kesällä lähden Adamiin viikoksi parin kaverin kanssa. Lento on jo varattu Blue1:lta. Bongattiin halvimmat lentopäivät, ja hinnaksi tuli 165e meno-paluu veroineen. Suht halpaa! Koko viikko ollaan Zeeburgin leirintäalueella teltassa minimoidaksemme kulut. Aluksi oli tarkoitus mennä hostelliin, mutta näinpähän ei tarvitse tehä niin paljoo duunia saadakseen rahaa. Muistaakseni jotai 40e maksaa viikolta toi asuminen. Vähän yli puolet siitä viikosta on midseasonia, jolloin on vähän halvempaa toi asuminen tuolla, ja loppupäivistä pitää maksaa muutama euro enemmän.
Ei millään jaksais odottaa!
Zeeburgissa mekin olimme ensimmäiset 5 päivää cabinetissa, 25€/yö ja oli todellakin rahansa arvoinen, ennenkaikkea mukavuudensa puolesta. Sitten menimme hotelliin joka maksoi tuplasti enemmän ja oikein mitään hyötyä ei tullut, sitäpaitsi jäi ikävä niitä elukoita joita kuosipäissä tuli ihmeteltyä... Kerran semmonen iso ANKKA päätti tallustella meidän huoneeseen(kuva *1) kunhan oli ensin varmistunut siitä että pääsee varmasti ganjasauhuille(kuva *2). Ilmeisesti paikan eläimet ovat muutenkin (jostakin syystä) innostuneita tietystä tuoksusta, kun ei jäänyt ainoan eläinlajin edustajaksi mikä päätti tulla käymään (*3,4)
Amsterdamissa on kuitenkin hienointa kulttuuri. Ennenkaikkea mieleen jäi ihmisten avoimuus ja hyväntuulisuus. Täytyy kuitenkin muistaa, että valitettavasti melkein kuka tahansa jaksaa olla hyväntuulinen kunhan omat kusetukset menee läpi. Muita huijauksia ei tullut, mutta eräs karvakäsi oli sitä mieltä, että minun olisi pitänyt maksaa vedestä, jonka hän sanoi olevan ilmaista ennen tilaustani. Päätin olla maksamatta ja tämä sitten vielä katsoi oikeudekseen uhkailla (U sure u going out without paying?) johon minä "Yes, I dont want to mess but I think you dont want me to call police" jonka jälkeen katsoin parhaaksi poistua takavasemmalle tyttöystävän takia... Jos teille käy noin, älkää maksako mistään. Kusetus on kusetusta ja siitä pitäisi rangaista
Alkoholit kannattaa sitten ostaa kaupasta, varsinkin tiettyjä erittäin hyviä juomia(*6) saa moninkertaisesti halvemmalla kuin Suomesta. Jos sattuu törmäämään coffeeshoppiin minne tekisi mieli jäädä roikkumaan, rahaa kuluu enemmän kuin laki sallii yhtä poikkeusta (*7) lukuunottamatta. Doorsin coffarissa tosin on kiireinen ja joillekin kuumottava meininki ellei satu pääsemään siihen isoon pöytään joka on tarkoitettu isommalle seurueelle.
Itse en polttele koko ajan siellä, vaikka onkin valinnanvaraa( 8 ). Hyvää tulevaa damin reissua kaikille, itse olen aika varmasti menossa loppukesästä uudelleen
Ps. Poltteluvehkeitä kandee sit ostella sieltä, esim. pikkusen lasipongin(*8 ) saa vissiin kolmisen kertaa halvemmalla sieltä.
KUVIA(lisää myöhemmi, imagesäkki pätkii ja kurkku huutaa kaljaa)
1. http://img119.imageshack.us/img119/2807/22022007ux6.jpg
2. http://img64.imageshack.us/img64/4700/2 ... 013id2.jpg
Kerran semmonen iso ANKKA päätti tallustella meidän huoneeseen
Ei tainnut olla kovinkaan agressiivinen.
Osuiko silmiin kannabisöljyä, olen kuullut että öljy pullotetaan viinipulloon.
Monty kirjoitti:...
Osuiko silmiin kannabisöljyä, olen kuullut että öljy pullotetaan viinipulloon.
Mikäli tuollaiseen törmään sitten elokuussa, niin saattaapi pari viinipulloa tulla mukana kotosuomeen.
Ajattelin olla neljä yötä tuolla Youth Meeting Pointissa vai mikä se nyt sitten taas olikaan.
Täytyykin muuten kysyä, että saako maasta poistua, jos on ehdonalainen + päihdeseuranta päällä?
Kuivaa suuta, kuin 20. huhtikuuta
Huexolotl kirjoitti:...
Mikäli tuollaiseen törmään sitten elokuussa, niin saattaapi pari viinipulloa tulla mukana kotosuomeen.
Ajattelin olla neljä yötä tuolla Youth Meeting Pointissa vai mikä se nyt sitten taas olikaan.
Täytyykin muuten kysyä, että saako maasta poistua, jos on ehdonalainen + päihdeseuranta päällä?
Kerran kasvatuksesta päiväsakot kokemuksella vaikea sanoa. Lapsuuden kaveri puhu jostain, että ei voi lähteä Intiaan, kun oli huumeista jäänyt kiinni. Tuosta jutusta ei kannata välittää, kun siitä on aikaa. Varma vastaus tulee sieltä lafkasta, mistä se on annettu.
Tuli oltua se 5 päivää Damissa... Meil oli hotelli nimeltä Parkzich (or something). 4 Hjallista, about 130 e koko aika per naama. Coffee Shopeista jäi päällimmäisenä mieleen Abraxx, Rokerij #1, Dolphins... Tuli käytyä about 15:sta, mutta ehkä noi säväytti eniten. Polttoja mm. WW, Orange Bud, Laughning Buddha, Rokerij Sour Diesel, New york Diesel, Nepal Hash, Maroc Golden Hash, Jelly Hash, High (tää oli vaan tällä nimellä menussa), Chrystal ja NLx5Haze (toi vimonen oli Rokerij:sta kallein sativa, eikä nimestä ole täyttä varmuutta) + joitain muita lakikkeita. Rahaa meni paljon , hauskaa oli enemmän. Tateista tuli vedettyä Philosophers Stone (9 g kerralla), tuli ns. huono trippi. No aamulla kiittelin kohti taivasta et oon hengissä, koska koin kaikki palavista verhoista itsestään irtautumisen kautta mielen jakautumiseen kolmeen osaan... Hyvä reissu, ei ihan heti uudelleen
Ehdollinen tuomio ei vaikuta maastapoistumiseen, eikä tarvitse edes pyytää nimismiehen lupaa.
Keskeneräiset oikeudenkäynnit ja esim hovissa olevat kiinteät pallotuomiot erikseen.
Päihdeseurannassahan vaan käydään kusitesteissä ja toimitetaan todistus kyttikselle? Miten se vaikuttais mihinkään, ellet lähde juuri silloin, kun pitäis viedä todistus?
Päihdeseurannasta ei (vielä ) ole kokemusta,mut kertokaa ihmeessä joku jolla kokemusta...
Menee OT:ksi, mutta menkööt. Eli siis itselläni juuri alkoi tuo seuranta ja tarkoittaa sitä, että tapaan valvojani kerran kuussa puolen vuoden ajan. Pääsin minimillä, koska minulla on työpaikka ja heidän mielestään minulla vaikuttaa menevän muutenkin ihan hyvin. Kusi- + veritestissä kävin kerran ja tuttu lääkäri sanoi, ettei tarvitse käydä uudestaan, koska testi oli puhdas. Tosin jos sähläilen nyt jotain, niin tulee lisää tapaamisia kuukaudessa ja voipi myös pidentyä tuo seuranta. Mutta tosiaan testejä ei nyt sitten kait enää tule.Määtaas kirjoitti:...
Päihdeseurannasta ei (vielä ) ole kokemusta,mut kertokaa ihmeessä joku jolla kokemusta...
Kuivaa suuta, kuin 20. huhtikuuta
Oho!
Tuli uutta tieto päihdeseurannasta ja otan selvää asiasta. Kuka tommoseen seurantaan edes voi ihmisen määrätä?
Siis mistä se määrays tulee?mitä jos siitä kieltäytyy? Onko kyseessä ajokorttiin tai työpaikkaan liittyvä juttu vai häh?
Anteeksi ketjun aloittajalle...kyselen jossain muussa topikissa aiheesta lisää.
Tuli uutta tieto päihdeseurannasta ja otan selvää asiasta. Kuka tommoseen seurantaan edes voi ihmisen määrätä?
Siis mistä se määrays tulee?mitä jos siitä kieltäytyy? Onko kyseessä ajokorttiin tai työpaikkaan liittyvä juttu vai häh?
Anteeksi ketjun aloittajalle...kyselen jossain muussa topikissa aiheesta lisää.
Huexolotl kirjoitti:...Menee OT:ksi, mutta menkööt. Eli siis itselläni..........
Tämän kerran. Katkaistaan seula-/kusitestikeskustelu kuitenkin tähän.
-mj-