Kuva

Hamppumarssi 2007 - 5.5.2007 (tänne ei turhaa jauhantaa)

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Kamikaze

Re: Hamppumarssi 2007 - 5.5.2007

ViestiKirjoittaja Kamikaze » 8.3.2007 14:41

Jos Helsinki kaipaa mainosten levittäjiä, täällä ilmottautuu kaksi vapaa ehtoista. Sen suuremmat sunnittelut ym. tuskin onnistuu, mutta reppu täynnä mainoksia, reissaavat reissumiehet, mikä sen parempi.

nzo

ViestiKirjoittaja nzo » 9.3.2007 8:55

Varmaan oon joskus sanonukki jossain, mutta itse en henkilökohtaisesti ole kuin kerran nähnyt vaalimainoksen... Ja tosiaan jos joku mainoksia painaa siedettävään hintaan isoina ja käsikokoisina ni voisin kyllä isoja ainakin 50kpl tilata(onkohan nää A3?) ja käsikokoisia joku 200kpl jotka toivottavasti ois pinnotettuja :wink:
You never get to heaven if you're scared of getting high. -Kylie Minogue

lelukirja

ViestiKirjoittaja lelukirja » 14.3.2007 17:12

pyty kirjoitti:...

Mutta tosiaan, mukavamaa olisi nähdä Rovaniemellä tai Kemissä/Torniossa oma marssi, tietyllä tapaahan tämäkin on sitä alueellista epätasa-arvoa kun Oulu imee tässäkin asiassa (aivan kuten kaikessa muussakin) koko muun pohjoisen kuiviin.

Minä oon ainaki valamiina, vappaana ja valappaana auttammaan tiedottamisessa Oulu/Kemi/Tornio alueella. Oishan se hienoa jos siellä ois se omamarssi... tavallaan, mutten tiiä oisko sitä joukkoa tarpeeksi marssimaan asti lähtemässä :) Vähän voisin eppäillä. Porukkaa toki löytyy, mutta jotenkin nihkiää esim. olis alkaa jossain Torniossa marssimaan, ite en ainakaan siihen hommaan ryhtys. Sen verran pieni 'kaupunki' että leiman saa ottaansa ja ison, aivan ku sitä ei jo ois ( :D ) mutta kuitenki, en ehkä ossaa selittää. Ja ku eipä se ole paha junalla tulla sieltä päin tänne, Roista tulo maksaa sen jonku rapian kympin ja Tornio/Kemistä parhaimmillaan 5,90, toki vain yhteen suuntaan.
nami

pyty

ViestiKirjoittaja pyty » 14.3.2007 17:25

En tiedä onko tämä vähän offtopiccia mutta lelukirja ja muutkin, jos kiinnostusta auttaa järjestelyissä löytyy niin pistäkääs privaviestiä minulle, niin sitte ku tarkemmin tämän vuoden marssin yksityiskohtia tiedän niin katotaan jos joutuis juttuja missä voi halukkaat auttaa. Ei täällä Oulunkaan seudulla kauheasti aktiiveja ole ja pienellä porukalla tätä hommaa koitetaan kehittää. Kun kanjapisyhdistys voivottelee että oispa resursseja niin kuin muissa maissa niin samoin minä haaveksin että oispa rahaa ja innostunutta porukkaa samoissa määrin kuin Helsingissä :wink:
What did you do there?

Stardust81
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Stardust81 » 14.3.2007 19:27

Printtasin SKY:n sivuilta Helsingin marssin flaijereita ja ajattelin laittaa niitä paikallisten kauppojen ilmoitustauluille. Sitten huomasin että printteristäpä loppui värimuste, eikä näin opintojen jälkeen TYÖTTÖMÄLLÄ ole varaa ostaa uutta mustekasettia (aika kamalaa tämäkin, 16 vuotta on kouluja käyty ja sen jälkeen jää työttömäksi, en olisi ikinä uskonut...) Mutta eipä hätä ole tämän näköinen, kaivoin värikynät esille ja väritin ne käsin :lol: Jotain tuli sentään tehtyä. Saa nähdä pysyykö ilmoitukset kaupoissa päivän vai kaksi...
Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.

anonym9

ViestiKirjoittaja anonym9 » 14.3.2007 22:07

Jos joku voisi tehdä mustavalkoisia mainoksia, niin voisin niitä alueella Kerava, Järvenpää, Vantaa ja Tuusula pistellä ilmoitustauluille ja muille näkyville paikoille. Mustavalkoisia siksi, että omistan vain mustavalkotulostimen.

Stardust81
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Stardust81 » 15.3.2007 11:34

Ihan hyvin nuo flaijerit tulostui mullakin, vaikka värit on loppu. Tärkeät tekstit ja kuviot tulostuu tummina alueine ja loput voi sitten vaikka väritellä, kuten minä, jos innostuu :)
Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.

El_Haba

ViestiKirjoittaja El_Haba » 20.3.2007 8:01

Voin auttaa Hyvinkään osalta tuossa tiedottamisessa mutta saako tän vuoden marssin mainoksia viel mistää?? ainakaa vihreil panttereil ei oo.. :pimp:

Vsiekuvtsaas

ViestiKirjoittaja Vsiekuvtsaas » 20.3.2007 22:28

-Onko sinulla sanottavaa tuulipukukansalle?
-Haluatko vaikuttaa hamppumarssin julkisuuskuvaan?
-Lisääkö kannabis luovuuttasi?

Piirrä kyltti!

Nyt pääset televisioon helpommin kuin koskaan - anonyymisti!
SKY:n sivulla on kylttipaja:
http://www.suomenkannabisyhdistys.org/i ... &Itemid=73
Parhaat printataan ja tuodaan Helsingin marssin lähtöpaikalle.

ja marssimainoksista,
eiköhän SKY:n sivulle tule tänäkin vuonna marssimainosten tilauslomake josta saa värillisiä A3- ja A4-kokoisia marssimainoksia samaan hintaan kuin painotaloistakin - 0,30e/A3 ja 0,15e/A4. Toistaiseksi puuttuu vain kuvat joita printata...

Laama1

ViestiKirjoittaja Laama1 » 29.3.2007 10:27

Ketkä meinaa vastata tampereen marssista?
Ei sitä löydy tuolta GMM sivuilta, mistä topicin alottaja on sen napannut? (sori mul on viel threadin lukeminen kesken)
Itse olen ollut yleensä yhteyshenkilönä, mutta nyt ei ole kuulunut mitään enkä jaksais alkaa kerätä hippejä koolle. Kyllä marssijoita varmasti on ilman järjestelyjäkin, suurin ongelma lienee vaan mainonta, ja se että kuka ilmoittaa poliisille? No senkin voi tehdä muutamia tunteja ennen marssia, vaikka pienessä sievässä.
Viimeksi muokannut Laama1, 29.3.2007 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
allekirjoitus

dakkadakka

ViestiKirjoittaja dakkadakka » 29.3.2007 18:41

Hamppumarssi palvelee tällä hetkellä vain mielikuvaa kannabiksesta hörhöhuumeena.

Hamppumarssin julkisuuskuvaan pitäisi vaikuttaa mielestäni huomattavasti enemmän kuin pelkkiä julisteita tekemällä. Suurin osa porukasta jää kotiin ihan vain jo siksikin, ettei hörhöjen rastapäiden sekaan kehtaa mennä imemään jointtia. Hamppumarssi ei tarjoa mitään polttelijalle, joka pelkää kiinnijäämistä ja ahdistuu leimautumisesta, puhumattakaan kasvattajista.

Seurasin viime vuonna Tampereella hamppumarssia sivusta osuttuani sattumalta paikalle. Mukaan en olisi viitsinyt lähteä, vaikken itsekään ole ulkonäöltäni millään tavalla poliittisesti korrekti. Jos haluaa ilmaista mielipiteensä tällä hetkellä laittoman päihteen laillistamisesta, kannattaisi marssille mennessä suhtautua asiaan kuin olisi menossa vaikkapa työhaastatteluun.

Hamppumarssilla pitäisi jatkossa panostaa erityisesti
- asiallisuuteen
- hampun negatiivisen stigman poistamiseen, kylttejä voisi tehdä myös hampusta hyötykasvina
- anonyymiyteen

Mielestäni tämä saavutettaisiin parhaiten yleisellä pukeutumiskoodilla. Enkä tarkoita kommandopipoja tai muitakaan vappuneniä, vaan asiallista, siistiä pukeutumista. Puvun saa halvalla kirppikseltä, rastat voi laittaa myös kiinni, jne. Nyt on aika vaikuttaa hampun julkisuuskuvaan, ettei vallalla ollut kieltolakipolitiikka jatkuisi ikuisesti. Tämä tapahtuu parhaiten vetoamalla suuriin massoihin, ja tunnettua on, että rastat päässä ja lävistykset kilkkuen ei pääse palveluammatteihin, puhumattakaan että loisi hyvää kuvaa mummoihin ja muihin sattumanvaraisiin kadulla kulkijoihin.

Tällä kirjoituksellani en halua mustamaalata hörhöjä, tai syyllistää ketään, vaan sanoa kuten asiat ovat.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.3.2007 19:12

Näin "ulkopuolisena" olen dakkadakkan linjoilla. Itse en välttämättä uskalla marssimaan lähteä, vaikka kaupungilla varmasti marssin ajan pyörinkin.
Asian takana olen toki 110%:sti. Oman heräämiseni tosin koin vasta puolisen vuotta sitten kun sattumalta yleisestä mielenkiinnosta asiaan päädyin foorumille ja tajusin että voi kurjuus mitä valehtelua ja vääristelyä asiasta on aikaisemmin julistettu. Itse uskon tutkimustulosten voimaan, ja WHO on asiassa itselleni jo aika korkea auktoriteetti.
Tätä ennen itsellänikin tuulipuku kahisi ja hamppu oli mielessäni leimaantunut pöhköksi, joskaan ei kuitenkaan kovin vaaralliseksi.

Asiasta kukkapurkkiin, pointtini on siis se, että marsseilla pitäisi saada esille sitä samaa asiallisuutta ja täsmällityyttä mitä tämä foorumikin suurimmaksi osaksi edustaa; alaikäiset neuvotaan kohteliaasti poistumaan ja turhista laittomuuksista (kiljut ja kumppanit) ei keskustella, saati kaupata valmiita kannabistuotteita.

C.K. Boltz

ViestiKirjoittaja C.K. Boltz » 29.3.2007 23:52

offtopic: Se on varma kevään merkki kun täällä aletaan taas riitelemään siitä miten marssille saa/pitää pukeutua.
Eiköhän mennä sinne ihan omana ittenämme, ei se ole mikään muotinäytös.

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 30.3.2007 6:34

C.K.Boltz: Ei marssi ole muotinäytös ja ymmärtänet varmasti, että kommentoimasi kirjoittajat eivät sitä tarkoittaneetkaan. Siistimmin pukeudutaan elämässä muistakin syistä (myöskään esim työhaastattelu ei ole muotinäytös eivätkä hautajaiset).

Itse toivon, että ihmiset käyttävät järkeä pukeutumisessaan. Joukon sekavuudesta ja epäuskottavuudesta on kuultu aika pitkään niin porukan sisältä kuin ulkopuoliselta yleisöltä. Olisiko meistä muuttumaan, vai jatkuuko sama vanha meininki?

Ja kuten C.K:kin puhuu omana itsenään olemisesta...
Suosittelen jokaista tulemaan marssille omana itsenään. Tämä identiteetti on sisälläsi - eikä vaatteissasi. Joten toivon jokaisen pukeutuvan siististi ja tulevan marssille omana itsenään. :)

PS. Jos joku kuitenkin vääntää asiasta kättä, voitaisiinko suosiolla olla käyttämättä "virheväitteitä"? Summa summarum:
a) Kukaan ei käske/määrää/kiellä/tms., miten marssille saa pukeutua. Turha sanoa siis kenenkään käskevän tai kieltävän.
b) Siististi pukeutuminen ei tarkoita muotinäytöstä; siististi pukeutumiselle on monia muitakin tarkoituksia.
c) Ihmisen identiteetti ei riipu hänen vaatteistaan ja ihminen voi olla oma itsensä niin ilman vaatteita kuin toisissakin vaatteissa. Mikäli yksilö kokee identiteettinsä riippuvan ehdottomasti vaatteistaan (ja ehkä katoavan siististi pukeutumisen myötä), tämä viittaa hakusessa olevaan ja epävarmaan omaan identiteettiin.

Hissin Appi
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Hissin Appi » 30.3.2007 7:33

d.) Siisteyskin on suhteellista. Ei todellakaan tarvitse Bossin, tai edes UFFin pukua. Kunhan ei nyt niitä repaleisimpia Leviksiä tai Wranglereita vedä päälle sen 15v vanhan Fruitin hupparin kanssa johon on tumpattu n^10 stögöö.

Tärkeintä on muistaa hymyillä :mrgreen:
Mundus vult decipi.

No more running.

Wrack

ViestiKirjoittaja Wrack » 31.3.2007 15:05

Jeps, ite tuonne Oulun suunnalle tuun kyllä marssimaan ja voisin myös jotain mainoksia länttäillä Raahen kaduille subupäät estomerkeillä :) .. Tosiaan vois vähän siistimmän pukeutumisen itekkin valita vaikken mikään ulkonäkökiihkoilija olekkaan. Yhteisen asian hyväksihän voi tehdä poikkeuksia.

Rytmi

ViestiKirjoittaja Rytmi » 31.3.2007 16:15

Vsiekuvtsaas kirjoitti:-Onko sinulla sanottavaa tuulipukukansalle?
-Haluatko vaikuttaa hamppumarssin julkisuuskuvaan?
-Lisääkö kannabis luovuuttasi?

Piirrä kyltti!

Nyt pääset televisioon helpommin kuin koskaan - anonyymisti!
SKY:n sivulla on kylttipaja:
http://www.suomenkannabisyhdistys.org/index.php?option=com_content&task=view&id=451&Itemid=73
Parhaat printataan ja tuodaan Helsingin marssin lähtöpaikalle.

ja marssimainoksista,
eiköhän SKY:n sivulle tule tänäkin vuonna marssimainosten tilauslomake josta saa värillisiä A3- ja A4-kokoisia marssimainoksia samaan hintaan kuin painotaloistakin - 0,30e/A3 ja 0,15e/A4. Toistaiseksi puuttuu vain kuvat joita printata...

Mun mielestä toi franckk:in allekirjoitus olisi tosi mainio kyltti-slougani: "Jos mä oon rikollinen, kuka on uhri?"

svampen

ViestiKirjoittaja svampen » 1.4.2007 19:58

TURKU!!

Mikäli turussa kaivataan apua esim. mainosten jakoon voin ilmoittautua apujoukkoihin.
Tänä vuonna tehdään marssista näkyvä ja oikeasti kantaaottava spektaakkeli!!
we are living in propaganda

nzo

ViestiKirjoittaja nzo » 2.4.2007 7:28

Pakko juatkaa viel skidisti tost pukeutumisesta... Mun mielestä olis kans ihan kiva jos ihmiset näyttäis siltä, että 'normaali' jenggikin pystyis samaistua meihin ja näkis et me kaikki ei todellakaan olla passivoituneita itsestään huoltapitämättömiä hipinretkuja, kuitenkin kyse on poliittisesta tapahtumasta. En kuitenkaan todellakaan pyydä ketään käyttämään esimerkiksi pukua, viime marssilla helsingissä muutamilla oli puku ja mun mielestä ainakin aika (tragi)koomisen näköistä se oli... Ja marssilla ei mielestäni tarttis niitä siideripulloja näkyä(syyllistyin ite tähän viimevuonna) ei mun mielestä paha oo et jos jää sinne istuskelemaan niin muutaman olusen ottaa, mut tosiaan yritetään saada meidät ilmoille edustuskunnossa.

Varmasti mukana :pimp:

piis
You never get to heaven if you're scared of getting high. -Kylie Minogue

sase

ViestiKirjoittaja sase » 3.4.2007 11:39

Tampereen marssille osallistumassa, kuten muinakin vuosina ja koitan saada kaikki hampuusiystävänikin mukaan marssimaan!

Hienoja mainoksia on porukka väsäillyt ja voisinkin hyväksikäyttää koulussa majailevaa tulostinta ja levittää mainontaa marssista Tampereella. :yes:

Olisi kyllä hyvä kun papereihin saisi sen alkamispaikan ja kellonajan....varmaan kuitenkin aikas lailla samat kuin muinakin vuosina.. :think:
keep smokin'

Palaa sivulle “Politiikka ja media”