Kuva

SKY Tiedottaa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Edwin

Re: SKY Tiedottaa

ViestiKirjoittaja Edwin » 11.1.2007 8:15

Lähetetty 11.1.2007 5:13:
Pellon Pekko kirjoitti:Olisikohan tuonne sky.org -osoitteeseen, vanhoille sivuille, syytä laittaa linkki uudistuneille sivuille? Kaikki kannabisyhdistyksen toiminnasta kiinnostuneet eivät ehkä lue foorumia. Uusia sivuja kelpaisi esitellä.

Kantasi on huomioitu, toisinsanoen, kopypastesin viestisi suoraan hallituksen postilistalle.

Lisätty 3 tunnin 2 minuutin jälkeen:

Tämänhetken tiedon mukaan, ke-to 7.2. - 8.2. välinen yö olisi sitten tulossa nelosella Talk, yöchat ohjelma.

Vieraina Lasimestari Timo Martikainen sekä SKY:n varapuheenjohtaja Timo Kariluoto.

Kannattaa valmiiksi mietiskellä hyviä kysymyksiä, sekä mahdollisesti myös tietosisällöllisesti kiinnostavia sekä rakentavia kommentteja tulevaa lähetystä varten.

PS.
PÄIVÄMÄÄRÄ MUUTTUNUT, MUUTOKSET EDELLEEN MAHDOLLISIA.
Viimeksi muokannut Edwin, 13.1.2007 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellon Pekko
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Pellon Pekko » 11.1.2007 20:24

Edwin: anteeksi jos oon tyhymä, mutta kun olen laittanut tuon jäsenhakemuksen, niin tulisiko minun saada jokin vahvistus sen vastaanottamisesta (sähkö)postitse, ennen kuin maksan jäsenmaksun? Jos vain ruuttaan jäsenmaksun tulemaan, kuinka se tunnistetaan minun maksamakseni? Mistä tiedätte, kuka olen, ja miksi olen? Mitä, häh, täh?
(pyydän vastaamaan vähintään ensimmäiseen kysymykseen)

alibaba8
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 11.1.2007 21:45

Lähetetty 11.1.2007 21:44:
Pellon Pekko kirjoitti:Edwin: anteeksi jos oon tyhymä, mutta kun olen laittanut tuon jäsenhakemuksen, niin tulisiko minun saada jokin vahvistus sen vastaanottamisesta (sähkö)postitse, ennen kuin maksan jäsenmaksun? Jos vain ruuttaan jäsenmaksun tulemaan, kuinka se tunnistetaan minun maksamakseni? Mistä tiedätte, kuka olen, ja miksi olen? Mitä, häh, täh?

Maksun suorittaessaan pankin kautta näkyy aina tietääkseni maksajan henkilötiedot!?
Yleensä ainakin poikkeuksetta. :guru:
----------
Lisätty 51 sekunnin jälkeen:

Koskas muuten seuraavat hamppumarssit? Onko jo suunitteilla? :?
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 12.1.2007 12:31

Pellon Pekko kirjoitti:Edwin: anteeksi jos oon tyhymä, mutta kun olen laittanut tuon jäsenhakemuksen, niin tulisiko minun saada jokin vahvistus sen vastaanottamisesta (sähkö)postitse, ennen kuin maksan jäsenmaksun? Jos vain ruuttaan jäsenmaksun tulemaan, kuinka se tunnistetaan minun maksamakseni? Mistä tiedätte, kuka olen, ja miksi olen? Mitä, häh, täh?

Tarkoitus on tulevaisuudessa juurikin sähköpostitse "kuitata" vastaanotetuksi jäsenyystoiveet, lisäksi vahvistaa myöhemmin hyväksytty jäsenyys.

Kuten arvata saattaa, ei ole edelleenkään meillä palkattua henkilökuntaa, joten talkoilla vapaa-ajalla nämä hommat pyörii jatkossakin.

Olisihan se kieltämättä mukavaa, kun olisi resursseja pistää tuulemaan, ja sitäkautta olla jokaisessa mediassakin viikottain pitämässä ääntä paremman päihdepolitiikan puolesta, vielä mukavampi olisi varmaankin se, että kaikki forumilaiset tunnistaisivat mahdollisuutensa vaikuttaa, esimerkiksi vahvan yhdistyksen muodossa.

Tällä hetkellä hommaa viedään eteenpäin "kourallisella" ihmisiä.

Niinpä, asiat kestää aikansa, emmekä voi kilpailla tehokkuudessa yritysmuotoisten toimijoiden kanssa.

Lopuksi mainittakoon sekin vielä, yhteiskunta ei tue toimintaamme (SKY) millään tavoin, joten omillamme ollaan.

PS.
Käytäntö on se, että jäsenyys katsotaan hyväksytyksi, kun jäsenmaksu on suoritettu.

Todellakin, se tieto maksetusta jäsenmaksusta voidaan havaita tiliotteesta, kun taloudenhoitaja tarkistaa ennen kokousta vallitsevan tilanteen, mikäli jostakin syystä jäsenmaksu maksetaan muulta kuin omalta tililtä, kannattaa tietokenttään merkitä, mistä on kysymys ko. maksusuorituksen kohdalla.

Myös esim. PK-eliksiiri tilauksissa kannattaa aina merkitä tilisiirtoa tehdessään, että mikä on maksusuorituksen tarkoitus, koska tilille saattaa tulla lahjoituksia sekä jäsenmaksuja tilausten lisäksi, jolloin on mahdotonta päätellä mitä rahoja kukin suoritus tarkalleenottaen ovat, ellei tietokenttään ole merkitty selkeästi rahan kohdetta.

Pellon Pekko
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Pellon Pekko » 12.1.2007 19:43

Kiitos Edwin, ruuttaan maksun tulemaan. Toivottavasti jäseniä kertyy, jotta saadaan tuuletus toimimaan.

Keke-

ViestiKirjoittaja Keke- » 28.1.2007 0:25

Luin tuon "Kotiviljelmiä (ja törkeitä h-rikoksia) tullut lisää " -aiheen ja mieleeni pälkähti kysymys: Mitä SKY on tehnyt asian eteen viimeaikoina? Suunta vaikuttaa mediassa nimittäin melko huonolta. Järjestääkö SKY jotain kokouksia joissa pohdittaisiin yhdessä mitä kannabiksen laillistamisen eteen voidaan tehdä? Tiedottaako sky mitenkään kannabiksesta ja sen riskeistä/hyödyistä? pääseekö kokoukseen vaikkei olisikaan jäsen? Entä onko jossain kenties luettavissa SKY:n vuosikertomus? Eli mitä sky on kuluvana/edellisenä vuotena tehdä ja mitä aikoo tehdä seuraavana/seuraavina vuosina? Itse en ole ainakaan tälläistä toimikntaa havainnut, pistäkää linkkiä jos olen väärässä. Ainoa asia, minkä tiedän SKY:n hoitavan, on Hamppumarssi ja se on hieno asia. Mutta asian eteen pitäisi tehdä enemmän, pelkkä marssi per vuosi ei riitä. Itse liittyisin mielelläni SKY:hyn jos em. toimintaa järjestetään.

Muutenkin skyn pitäisi olla enemmän esillä. Esim. näkyvämpi tiedotus/informointi pelkästään hamppufoorumilla olisi edistystä. Jos vaikka joku asianomainen mainitsisi aina sopivassa kohdassa "skyn avulla sinäkin voit vaikuttaa laillistukseen", tms.
Viimeksi muokannut Keke-, 28.1.2007 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 28.1.2007 9:56

Keke: pääset alkuun lukemalla toimintasuunnitelman. Toimintakertomusta en valitettavasti äkkiseltään löytänyt.

Toimintasuunnitelma 2007 http://www.suomenkannabisyhdistys.org/m ... 007.he.pdf

Mutta yksi asia pomppasi:
Uuden haasteen tuo “kukkaruukkulaki”, jonka mukaan jo haaveilu hampun kasvatukseen sopivasta kukkaruukusta, on rangaistavaa.

En oikein pääse jyvälle, onko tämä toimintakertomukseen eksynyt vitsi vai tarkoituksellista, totuudesta poikkeavaa propagandaa. (Ei täällä edelleenkään oikeasti mitään haaveilua tai ajattelua kontrolloida - muuten SKY tuskin julkaisisi yhtään toimintasuunnitelmaakaan.)

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.2.2007 21:58

"Oikeus totesi EFFI:n lahjoitussivun luvalliseksi

Electronic Frontier Finland, EFFI, voitti keskiviikkona Helsingin käräjäoikeudessa yhdistystä ja sen hallituksen jäseniä vastaan nostetun jutun. EFFI:ä syytettiin laittomasta rahankeruusta, mutta tuomioistuin katsoi, ettei syytteen perusteena ollutta EFFI:n lahjoitussivua ole syytä pitää rahainkeruuna.

EFFI oli kaivanut oikeudenkäyntiä varten esiin kymmeniä tai jopa satoja tunnettuja yhdistyksiä, joilla on vastaavia lahjoitussivuja osana kotisivujaan. Tehty päätös siunaa samalla myös näiden yhdistysten toiminnan. Syyttäjällä oli tukenaan sisäministeriön virkamiesten lausunto, jonka mukaan tilinumeron ilmoittaminen Internetissä olisi automaattisesti rahankeruuta. Tuomio tyrmäsi lausunnossa esitetyt käsitykset."

Lähde: http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/8564.cfm

Vaikka onkin vain käräjäoikeuden päätös, on se silti jo aika paljon. Voisiko tästä olla SKY:n varainhankinnan avuksi?
Talo elää tavallaan, Vieras kulkee ajallaan.

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 7.3.2007 15:07

http://www.suomenkannabisyhdistys.org/i ... &Itemid=34

Keskutelutilaisuus maanantaina 12.3.2007 Helsingin Rauhanasemalla klo 18.00:
Suomen päihdepoliittiset tabut politiikassa ja mediassa
Miksi asiallinen keskustelu huume-, ja päihdepolitiikasta on niin vaikeaa tämän päivän Suomessa?

Miksi aihe loistaa poissaolollaan vaalivuoden poliittisesta keskustelusta?

Mihin suuntaan poliitikot ja media ovat rähmällään? Ovatko huumeet muodostaneet uuden suomettumisilmiön itsesensuureineen? Onko ”huumemyönteisyys” samanlainen poliittinen lyömäkirves kuin entisaikojen ”neuvostovastaisuus”?

Näistä ja muista aiheista keskustelaan maanantaina 12.3.2007 Helsingin Rauhanasemalla klo 18.00 (Osoite: Veturitori 3, Pasila)

Mukana:

Kimmo Helistö, kansanedustajaehdokas (vihreät)

Anna Tammisto, kansanedustajaehdokas (vasemmistoliitto)

Ari Lahdenmäki, toimittaja

Markku Soikkeli, erikoissuunnittelija, Stakes

Mikko Salasuo, tutkija, Nuorisotutkimusverkosto

Järjestäjinä Humaania päihdepolitiikkaa ry ja Suomen kannabisyhdistys.

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 13.3.2007 17:21

http://www.suomenkannabisyhdistys.org/i ... &Itemid=27

Eduskuntavaalit 2007
Ehdokaskysely
Kysymykset lähetettiin 153 ehdokkaalle Helsingin ja Uudenmaan vaalipiirissä.

Kysymykset:

1.
"Painopiste päihdepolitiikassa pitäisi keskittyä nykyistä enemmän toimenpiteisiin, jotka vähentävät päihteiden käyttöön liittyviä haittoja sen sijaan, että ensisijaisesti pyrittäisiin poistamaan huumeidenkäyttö."
2.
"Puhtaiden ruiskujen ja neulojen jakelupisteet estävät tartuntatautien leviämistä ja ovat hyödyllinen tapa saada kontakti huumeiden käyttäjiin."
3.
"Nuorison suosimissa medioissa pitäisi käsitellä huumeita ainoastaan kielteisessä sävyssä."
4.
"Pitäisikö kannabis erottaa muista laittomista huumeista ja kohdella sitä lievemmin, kuten Isossa Britanniassa?"
5.
"Pitääkö kannabista kotona omaan käytöön viljelevää aikuista ihmistä rangaista huumausainerikoksesta?"

Jokaiseen kysymykseen annettin vastausvaihtoehdot "Kyllä", "En osaa sanoa", ja "Ei".

Mary Jane
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Mary Jane » 13.3.2007 17:49

Taltioitiinko eilistä keskustelua millään tavalla (ääninauha, mahdollisesti jopa video?) Jos taltioitiin, olisiko sitä/niitä mahdollista saada käsiinsä?

-mj-

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 13.3.2007 18:23

Mary Jane kirjoitti:Taltioitiinko eilistä keskustelua millään tavalla (ääninauha, mahdollisesti jopa video?) Jos taltioitiin, olisiko sitä/niitä mahdollista saada käsiinsä?

-mj-

Otin koneelle tilaisuuden, ja se tulee jakoon uusilla sivuillamme kunhan saadaan aikaan...

Tiedosto on 136 megainen mp3 tiedosto, ja siitä vissiinkin tehdään hiukan pienempi jakeluversio sivuille... lähinnä kevyemmällä äänenlaadulla.

Monty

ViestiKirjoittaja Monty » 13.3.2007 18:51

Edistystä on tapahtunut huomattavasti, Kimmo Helistön mukaan kannabiksen kotikasvatus pitäisi sallia. Myös kahvilat, joista voisi ostaa kannabista, näin saisimme verovarat yhteiskunnan käyttöön. :)

Mary Jane
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Mary Jane » 13.3.2007 19:02

Monty kirjoitti:Edistystä on tapahtunut huomattavasti, Kimmo Helistön mukaan kannabiksen kotikasvatus pitäisi sallia. Myös kahvilat, joista voisi ostaa kannabista, näin saisimme verovarat yhteiskunnan käyttöön. :)

Eikös Kimmo Helistö ole ollut suhteellisen kauan samoilla linjoilla?

Mut kiitoksia Edwinille etukäteen. :)

-mj-

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 15.3.2007 13:41

http://s99.photobucket.com/albums/l311/ ... uhanasema/

Tuolla muutama hämärä kännykkäkuva rauhanaseman tilaisuudesta.

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 17.3.2007 19:40

Lehdistötiedote 16.3.2007:

Suomen kannabisyhdistyksen ja Humaania päihdepolitiikkaa ry:n kysely
kansanedustajaehdokkaille

Suomen kannabisyhdistys ja Humaania päihdepolitiikkaa ry lähetti
kyselyn päihdepolitiikasta 13.3. 153 Uudenmaan ja Helsingin
vaalipiirin kansanedustajaehdokkaalle.

Kysymykset koskivat esim. ns. haittojen vähentämiseen tähtäävää
politiikkaa, kannabiksen erottamista muista laittomista aineista,
sekä huumausaineiden käsittelyä julkisessa sanassa. Lisäksi
ehdokkaille annettiin mahdollisuus esittää vapaamuotoisesti omia
näkemyksiään asiasta.

Kaikkien ehdokkaiden sähköpostiosoitteet eivät olleet saatavilla,
eivätkä rajalliset voimavarat riittäneet kaikkien vaalipiirien
kattamiseen. Vastauksia on tullut pitkin viikkoa ja ne ovat
nähtävissä internetissä:

http://www.suomenkannabisyhdistys.org/i ... &Itemid=74

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 21.3.2007 20:29

http://www.suomenkannabisyhdistys.org/i ... &Itemid=62

Ohessa rauhanaseman keskustelutilaisuus, tiedosto on aika kookas ainakin joidenkin mielestä (136 megaa).

Kesto 149 minuuttia.

Hampster
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hampster » 22.3.2007 23:04

Miksi julkisuudessa ei ole enemmän vastaavia keskusteluja? Keskusteluja mihin osallistuisi myös niitä päättäjiä.
smile

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 24.3.2007 13:04

Hampster kirjoitti:Miksi julkisuudessa ei ole enemmän vastaavia keskusteluja? Keskusteluja mihin osallistuisi myös niitä päättäjiä.

Koska maassamme ei ole ollut tapana keskustella näistä asioista, mutta toivotaan, että joskus tulevaisuudessa yhdistyksellä on takanaan edes parituhatta jäsentä, niin voidaan vääntää vaikka väkisin sitä keskustelua.

Tyhjästä eivät synny nämäkään tilaisuudet, jonkun pitää sekin työ tehdä, ja lisäksi tilat maksaa.

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 29.3.2007 12:56

http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home. ... endocument

27.03.2007
Huumaus- ja dopingaineiden takavarikot vuonna 2006

Poliisin ja Tullin vuonna 2006 takavarikoimien huumaus- ja dopingaineiden määrät eivät juurikaan muuttuneet edellisestä vuodesta. Eniten kasvua oli doping-aineiden, huumaavien lääkkeiden ja kokaiinin takavarikoiduissa määrissä. Huomattavasti kasvoi myös törkeiden huumausainerikosten lukumäärä, jonka kasvun tilastossa selittää se, että poliisi ja Tulli ovat suunnanneet huumerikostorjuntaa tietoisesti huumausaineiden maahantuontiin ja välitystoimintaan.

Koko stoori löytyy linkistä.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”