Kuva

Hamppumarssi 2007 - 5.5.2007 (tänne ei turhaa jauhantaa)

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
anonym9

Hamppumarssi 2007 - 5.5.2007 (tänne ei turhaa jauhantaa)

ViestiKirjoittaja anonym9 » 31.1.2007 12:16

Tämän vuoden hamppumarssi on lauantaina, 5. toukokuuta.

Täällä voidaan aloitella keskustelua kyseisestä marssista. Hyvä olla ajoissa liikkeellä, ja eihän tuohon loppujen lopuksi kauaa enää ole. Laittakaa siis kalenteriin päivä ylös, ellei se jo muistista löydy.

Paikkakunnat
Helsinki
Turku
Tampere
Oulu
Pietarsaari

Linkkejä
Global Marijuana March
Paperisen siemenjakopussin teko-ohjeet
Kokoontumislaki

Ilmoitelkaa varmoja paikkakuntia jotka ovat osallistumassa, niin lisäilen tänne aloitusviestiin. Linkkejä ja muuta informaatiota saa myös laittaa, muutamat linkit poimin jo viimevuoden aiheesta.

pyty

Re: Hamppumarssi 2007 - 5.5.2007

ViestiKirjoittaja pyty » 31.1.2007 14:05

Pietarsaari :shock:

Onnea yritykselle, ja hyvä että joku jaksaa yrittää, mutta riittäneekö populaa? Kun ei esimerkiksi Lahdessakaan marssita..

ps. Alempaan viestiin: toivottavasti marssi tulee, mutta voisinpa vaikka lyödä vetoa että in my dreams :?
Viimeksi muokannut pyty, 31.1.2007 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
What did you do there?

anonym9

ViestiKirjoittaja anonym9 » 31.1.2007 14:25

pyty kirjoitti:Pietarsaari :shock:

Onnea yritykselle, ja hyvä että joku jaksaa yrittää, mutta riittäneekö populaa? Kun ei esimerkiksi Lahdessakaan marssita..

Siitä en tarkemmin tiedä, joku oli tuonne virallisille sivuille Pietarsaaren ilmoittanut.. Lisää infoa kohtaan on sinne merkitty "jeppis at rescueteam.com".

Kippo

ViestiKirjoittaja Kippo » 31.1.2007 15:03

Itse en ole ikinä ollut mukana marssilla, joten joku voisi kertoa kokemuksia, millaista oli ja mitä tapahtui?
Tottahan Jyväskylässä järjestetään?

franckk
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja franckk » 31.1.2007 15:31

Kippo kirjoitti:Itse en ole ikinä ollut mukana marssilla, joten joku voisi kertoa kokemuksia, millaista oli ja mitä tapahtui?
Tottahan Jyväskylässä järjestetään?

Itse olen ollut parilla viime marssilla helsingissä. Ensin on hengailua ja piknikmeininkiä ja musaa siinä töölöönlahden rannassa, sitten lähdetään marssimaan ja marssitaan jonkun aikaa huudellen kaikkea fiksua ("Hamppua, ei pamppua!" :lol: ). Marssiessa pitää muistaa hymyillä poliiseille :wink: Marssin jälkeen on joitakin puheenvuoroja (mm. SKY) ja joku soittaa levyjä. Tänä vuonna voisi hankkia jonkin live-esiintyjänkin? Luulen että suurin osa noista suomireggaetyypeistä tulisi ihan mielellään ja ilmaiseksi konsertoimaan... :think:
Jos mä oon rikollinen, kuka on uhri?

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 31.1.2007 17:17

Kipon kyselemiä marssikokemuksia löytyy vanhoista marssiketjuista yllin kyllin, kannattaa lueskella (ihan vaan ettei tähän tarvitsisi kaikkien tulla toistamaan vanhoja marssikokemuksiaan niin, että tämän vuoden marssiin liittyvä keskustelu tukahtuu ja hukkuu).

Kippo kirjoitti:Tottahan Jyväskylässä järjestetään?

Ei järjestetä, ellei järjestäjää löydy. Itse sanoudun täten irti kyseisestä pestistä jo valmiiksi. Jos marssi tulee Jyväskylään, voin levittää jonkin verran mainoksia tapahtumasta, kertoa mahdolliselle uudelle järjestäjälle jotain infoa järkkäyksestä tarpeen vaatiessa ja marssia sitten aikanaan, mutta tämä saa osaltani riittää.

nzo

ViestiKirjoittaja nzo » 1.2.2007 9:25

Millos jenggi alkaa mainoksia vääntämään... Viimevuonna ei näkynyt varmaan yhtään mainosta katukuvassa, ainkaan en itse törmännyt @ pääkaupunki seutu... Vois mun mielestä ottaa kunnon mainoskampanjan kun kerran kiinnostusta kavereilla jo nyt löytyy... Toivottavasti ei vaan mene liian karnivaali meiningiksi jos paljon mainostetaan...
You never get to heaven if you're scared of getting high. -Kylie Minogue

anonym9

ViestiKirjoittaja anonym9 » 1.2.2007 11:44

Hienoa tosiaan jos joku jo tässävaiheessa ehtisi ruveta mainoksia väsäämään. Levikki mainoksille olisi silloin varmasti suurempi, kun on enemmän aikaa niitä laitella.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.2.2007 13:33

reijo hitler kirjoitti:Tottahan Jyväskylässä järjestetään?
Jyväskylässä olin viime vuonna marssimassa. Meitä oli noin 40-60 henkeä siellä. Yllättävän vähän kuumotti, vaikka noin vähän olikin porukkaa. Ja koska sitä ei käsittääkseni ennen oltu järjestetty, se varmasti sai aikaan aika paljon huomiotakin. Lehdet joutuivat siitä kirjottelemaan, jne..
reijo hitler kirjoitti:Ei järjestetä, ellei järjestäjää löydy. Itse sanoudun täten irti kyseisestä pestistä jo valmiiksi. Jos marssi tulee Jyväskylään, voin levittää jonkin verran mainoksia tapahtumasta... ...ja marssia sitten aikanaan, mutta tämä saa osaltani riittää.
Mielestäni hoidit mainostuksen aika hyvin viime vuonna (luulen että sain sulta sen marssimainoksen), ja yliopistokaupunkikin on (12000 aktiivista opiskelijaa...), mutta mukaan tuli silti vain tuon verran porukkaa. :? Jos marssin joku muu kuin minä järjestää, tulen mukaan. Muuten menen sitten Tampereelle. Kiertävä marssisysteemi olisi ihan hauska kanssa, mutta siitäkin on jo keskusteltu..
Talo elää tavallaan, Vieras kulkee ajallaan.

Riku
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Riku » 1.2.2007 13:38

Herätys, Jyväskylä! Opiskelijakaupungilla pitäisi olla potentiaalia viime marssia isompaan. Ihan luonnollista, ettei ekalla kerralla porukkaa tule paikalle hirveästi, mutta luulisi kävijämäärän kasvavan vuosi vuodelta. Hipit liikkeelle ja flyerit jakoon!
"Huumeissa minulla on nollatoleranssi. Alkoholissa ei." -Timo Soini (ps)

Keke-

ViestiKirjoittaja Keke- » 1.2.2007 15:17

Olisi hyvä, jos vaikka joka kolmas vuosi järjestettäisiin "mastermarssi" Helsingissä, jonne on kutsuttu kaikkialla muualla marssivat mukaan, eikä sinä vuonna muualla järjestettäisi marssia. Tällöin saattaisi olla näkyvyyskin suurempi, kun ympäri maata tulisi porukkaa marssimaan Helsinkiin.

alibaba8
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja alibaba8 » 1.2.2007 15:56

nzo kirjoitti:Millos jenggi alkaa mainoksia vääntämään... Viimevuonna ei näkynyt varmaan yhtään mainosta katukuvassa, ainkaan en itse törmännyt @ pääkaupunki seutu... Vois mun mielestä ottaa kunnon mainoskampanjan kun kerran kiinnostusta kavereilla jo nyt löytyy... Toivottavasti ei vaan mene liian karnivaali meiningiksi jos paljon mainostetaan...

Totta, niitä mainoksia vaan kehiin heti kun joku vain ehtii. Helsingin heikko puoli on stoptöhryille-projekti joka käsittääkseni tarkoittaa myös sitä että kaikki mainokset joista ei ole maksettu mainospaikkaa revitään myös pois välittömästi.. :cry: SURULLISTA :cry:
Parasta aikaa on se, kun unohtaa koko kyseisen käsitteen olemassaolon.

random_kake

ViestiKirjoittaja random_kake » 1.2.2007 16:14

Tossa "mastermarssi" jutussa vois olla ideaa... :think:
Itse ajattelin tuonne oulun marssiin lähtee edustamaan :yes: :pimp:

-Card-

ViestiKirjoittaja -Card- » 1.2.2007 16:47

Keke- kirjoitti:Olisi hyvä, jos vaikka joka kolmas vuosi järjestettäisiin "mastermarssi" Helsingissä, jonne on kutsuttu kaikkialla muualla marssivat mukaan, eikä sinä vuonna muualla järjestettäisi marssia. Tällöin saattaisi olla näkyvyyskin suurempi, kun ympäri maata tulisi porukkaa marssimaan Helsinkiin.

Hyvä idea :yes:
Varmasti tulisi parempaa näkyvyyttä tuollaisella yhdellä isolla marssilla... ja se näkyvyyden hakeminen mielipiteille noitten marssien idea taitaa olla.
Ja jos marssijoitten määrä on suuri, niin suuremmalla todenäkköisellä "ulkopuolisia" ja kuumottelijoita liittyisi marssimaan normaalia enemmän :)
katso tätä viestiä vielä kerran ennen kuin poltat pilveä! :|

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 1.2.2007 17:12

Mainoksista pari asiaa:

- Suunnittelu kannattaa aloittaa ajoissa. On hyvä miettiä myös levittäjiä ja tulostus-/kopiointimahdollisuuksia. Levityspaikkoja voi tutkia hyvissä ajoin.

- Tällä hetkellä marssireitit eivät ole tiedossa, eikä kai alkamisaikakaan varmuudella. Mainoksella voi tässä vaiheessa tehdä siis lähinnä ennakkohypeä, jos lähtee levittämään niitä ennen kuin ko. tiedot tulevat.

- Stop töhryille -jne. projekteihin liittyen: kaupungeissa on myös paljon ilmaista mainostilaa, jossa ei tuollaista ongelmaa ole. Kirjastoja, kuppiloita, baareja, "täysi-ikäisten kouluja" (yliopistot, amk:t jne.), kirpputoreja, kauppojen ilmoitustauluja, bussipysäkkien vieressä olevia paikallisia ilmoitustauluja... eli paikkoja löytyy onneksi muutenkin. Esim. pk-seudulla olisi mielestäni tärkeää, että jokaiseen ammattikorkeakouluun ja yliopiston opinahjolaitokseen ilmestyisi mainoksia. Niistä löytyy suhteessa eniten mahdollisia tulijoita.

"Isosta marssista":
Olisiko marssijoiden määrä lopulta riittävän suuri? Itse olen vähän epäileväinen.
Toistan viimevuotiset funtsintani tästä klassikkoaiheesta:

muiden kaupunkien osallistujista saataisiin paikalle ehkä 10-20 % eli yhteensä sellainen 50-200 henkeä lisää. Tällä ei päästä edes sinne tuhannen hengen yksittäiseen hamppumarssiin.

(Suomi on iso maa: Helsinkiin tulisi matkaa Turusta 165 km, Tampereelta 180 km, Kuopiosta 380 km, Jyväskylästä 270 km ja Oulusta 600 km. Harjoituksena voi sijoittaa itsensä kullekin paikkakunnalle ja miettiä, olisiko valmis matkustamaan ko. matkan marssiin ja löytyisikö rahat ja vaivannäkö moiseen.)

kiroilija

ViestiKirjoittaja kiroilija » 1.2.2007 17:15

"Mastemarssi" olisi varmasti hyvä idea,mutta epäilisin suuresti asian toimivuutta.Itselläni esim.matkat maksaisivat jo pari sataa mennen tullen jotenka tässä olisi jo syy että en varmaankaan lähtisi. Sitten jos olisi joku kyyti järjestely esim.bussit kuka ottaisi asian hoitaakseen? Eikä yksi bussi per kaupunki missä marsseja järjestetän riittäisi(vajaa kolmesataa marssijaa) koska voisin epäillä että turisteja moiselle matkalle löytyisi ja kuumottelijat uskaltautuisivat myös mukaan.Eikä kolmensadan ihmisen määrä nyt niin hirveä lisä ole.

Huonompi homma on että Jyväskylä mitä ilmeisemmin putoaa pois tämän vuoden marsseista.Nämä jo olemassa olevat kaupungit missä on marssittu niin pitäisi saada pysymään voimissaan ja kaikkien kuumottelijoiden pitäisi uskaltautua kaapista pihalle rohkeasti rinta rottingilla hyvän asian puolesta.

Helpompana ratkaisuna näkisin kimppakyytejä lähimpiin marssi kaupunkeihin, se olisi asialle enemmän myönteistä että kävijämäärät nousisivat jokaisella paikkakunnalla missä marssitaan.
Ikäni kirosin vaikkei kiroilla saa. -J.M

Keke-

ViestiKirjoittaja Keke- » 1.2.2007 17:39

reijo hitler kirjoitti:"Isosta marssista":
Olisiko marssijoiden määrä lopulta riittävän suuri? Itse olen vähän epäileväinen.
Toistan viimevuotiset funtsintani tästä klassikkoaiheesta:

...

(Suomi on iso maa: Helsinkiin tulisi matkaa Turusta 165 km, Tampereelta 180 km, Kuopiosta 380 km, Jyväskylästä 270 km ja Oulusta 600 km. Harjoituksena voi sijoittaa itsensä kullekin paikkakunnalle ja miettiä, olisiko valmis matkustamaan ko. matkan marssiin ja löytyisikö rahat ja vaivannäkö moiseen.)

Itse kokisin ehkä vasta kuopion kohdalla kynnyksen liian korkeaksi lähteä. Kumminkin ihmisillä on muutakin asiaa Helsinkiin ja marssi olisi mielestäni hyvä lisä. Jos asuisin jossain em. kaupungissa, asettaisin varmaankin Helsingin visiittini hamppumarssin kohdalle. Ja julistemainonnan voi hoitaa em. paikkakunnilla ihan samallalailla ja siinä samassa infota, miksi marssi on ko. vuonna vain Helsingissä. Samalla laskisi varmasti kynnys tulla marssiin muualtakin suomesta, kun vain sieltä mistä marsseja yleensä järjestetään. Tuskin yleensä esim. Porvoosta tulee kauheasti porukkaa marssimaan. Kun siellä kuultaisiin , että sinä vuonna olisi isompi marssi helsingistä, luulisin sieltäkin tulevan vähintäänkin jonkinverran porukkaa. Samaten muista suhteellisen lähellä Helsinkiä olevista kaupungeista.

Ja mikä muka estäisi joku vuosi kokeilemasta mastermarssia? Eihän sellainen voi maailmakan kaataa.

Pellon Pekko
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Pellon Pekko » 1.2.2007 17:46

Itse kokisin ehkä vasta kuopion kohdalla kynnyksen liian korkeaksi lähteä. Kumminkin ihmisillä on muutakin asiaa Helsinkiin ja marssi olisi mielestäni hyvä lisä. Jos asuisin jossain em. kaupungissa, asettaisin varmaankin Helsingin visiittini hamppumarssin kohdalle.

Lienet helsinkiläinen?

Itse olen käynyt viimeksi Helsingissä vain lähteäkseni sieltä pois - eli tullessani Tallinnasta Helsingin kautta kotikaupunkiini. Minulla ei ole normaalisti mitään asiaa Helsinkiin, saati kiinnostusta sinne mennä. Enkä usko olevani ainoa, joka ajattelee näin? Helsinki ei ole maailman napa, eikä edes Suomen.

Mutta eipä silti, massamarssi vaikka nyt Helsingissä olisi varmaan hieno juttu jos käytännössä toimisi. Niin kuin kommunismikin.

Tubby.

ViestiKirjoittaja Tubby. » 1.2.2007 19:14

Oon mietiskelly että olis hienoa jos sais mukaan jotain julkkiksia/politikkoja. Suht helposti löytyy tuommosten sähköpostiosotteita ja kaikennäkösten yhtyeiden ja artistien sivujen vieraskirjoihin voisi ilmottaa marssista. Asiallisesti. Ja jos vaikka SKY:n porukasta löytyy joku ahkera heppu joka jaksais laittaa sähköpostia poliittisille vaikuttajille ja joillekki artisteille, sais semmosen fiksun kutsun marssille. Jos lehdessä näkyis kuva ku siellä väkijoukossa on vaikka Pelle Miljoona ja Steen1 ja tietysti Osmo, tuo vanha psykebileiden kuningas, sais tää asia vähän positiivisempaa kuvaa.
Ja oon myös ihmetelly ku kauheen moni ihminen jotka haluis muuttaa lainsäädäntöä tän hampun kohdalla ei edes ole kuullu hamppumarssista. Eli koitetaan nyt saada koko suku mukaan ja kaverit ja naapurit kans. Ei niistä ihmisistä haittaa ole siellä marssilla.
Ja sitte tietysti kaikki maailman keskustelupalstat täyteen marssi-ilmotuksia ja chatit ja foorumit.
Itse parantaa itsensä itsestään.

Sizzba

ViestiKirjoittaja Sizzba » 1.2.2007 22:59

Voithan toki yrittää kerätä oman kaupungin hampuusit kokoon ja järjestää marssin myös siellä? Eihän noita marsseja koskaan liikaa ole :)

Palaa sivulle “Politiikka ja media”