Pellon Pekko kirjoitti:Edwin: anteeksi jos oon tyhymä, mutta kun olen laittanut tuon jäsenhakemuksen, niin tulisiko minun saada jokin vahvistus sen vastaanottamisesta (sähkö)postitse, ennen kuin maksan jäsenmaksun? Jos vain ruuttaan jäsenmaksun tulemaan, kuinka se tunnistetaan minun maksamakseni? Mistä tiedätte, kuka olen, ja miksi olen? Mitä, häh, täh?
(pyydän vastaamaan vähintään ensimmäiseen kysymykseen)
Tarkoitus on tulevaisuudessa juurikin sähköpostitse "kuitata" vastaanotetuksi jäsenyystoiveet, lisäksi vahvistaa myöhemmin hyväksytty jäsenyys.
Kuten arvata saattaa, ei ole edelleenkään meillä palkattua henkilökuntaa, joten talkoilla vapaa-ajalla nämä hommat pyörii jatkossakin.
Olisihan se kieltämättä mukavaa, kun olisi resursseja pistää tuulemaan, ja sitäkautta olla jokaisessa mediassakin viikottain pitämässä ääntä paremman päihdepolitiikan puolesta, vielä mukavampi olisi varmaankin se, että kaikki forumilaiset tunnistaisivat mahdollisuutensa vaikuttaa, esimerkiksi vahvan yhdistyksen muodossa.
Tällä hetkellä hommaa viedään eteenpäin "kourallisella" ihmisiä.
Niinpä, asiat kestää aikansa, emmekä voi kilpailla tehokkuudessa yritysmuotoisten toimijoiden kanssa.
Lopuksi mainittakoon sekin vielä, yhteiskunta ei tue toimintaamme (SKY) millään tavoin, joten omillamme ollaan.
PS.
Käytäntö on se, että jäsenyys katsotaan hyväksytyksi, kun jäsenmaksu on suoritettu.
Todellakin, se tieto maksetusta jäsenmaksusta voidaan havaita tiliotteesta, kun taloudenhoitaja tarkistaa ennen kokousta vallitsevan tilanteen, mikäli jostakin syystä jäsenmaksu maksetaan muulta kuin omalta tililtä, kannattaa tietokenttään merkitä, mistä on kysymys ko. maksusuorituksen kohdalla.
Myös esim. PK-eliksiiri tilauksissa kannattaa aina merkitä tilisiirtoa tehdessään, että mikä on maksusuorituksen tarkoitus, koska tilille saattaa tulla lahjoituksia sekä jäsenmaksuja tilausten lisäksi, jolloin on mahdotonta päätellä mitä rahoja kukin suoritus tarkalleenottaen ovat, ellei tietokenttään ole merkitty selkeästi rahan kohdetta.