Kuva

Julkisen polttelun tärkeys

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
kukkarulla
1 tähti
1 tähti

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja kukkarulla » 6.6.2006 10:55

Ja mistäs luulet kenenkään kannabiksen polttoa paheksuvan mummelin tai keski-ikäisen tunnistavan että rullasi sisällä ei palakkaan tupakkaa?
Yrtti on ihmiselle.

H.Moilanen

ViestiKirjoittaja H.Moilanen » 6.6.2006 11:30

Kyllä meikäläinen ainaki polttelee julkisesti ihan missä vaan. Pari kertaa kyllä heitetty baarista ulos sen takia, mut muuten ihan positiivisia kokemuksia on muuten ollu. Aika usein joku tulee pyytään maistiaisia ja kyllähän mä tarjoon. :)

Mutta mä luulen että tossa baarissa polttelussa on se ongelma että sinne saattaa tulla tarkastaja ja sitähän ne omistajat pelkää.
Kerran nimittäin kävi niin että tarjoilija haisto sen kun mä pajauttelin ja tuli sanoon että nyt se jointti tänne (poltti varmaan myöhemmin ite sen) ja sen jälkeen se veti kaikki ikkunat auki ja laitto viä tuulettimet täysille.

Ihan selvästi sillä oli kauhea huoli siitä hajusta. :roll:

Mr. Green

ViestiKirjoittaja Mr. Green » 6.6.2006 12:53

Noh, oli miten oli aion poltella kyllä puistoissa ja kadulla niin julkisesti kun kuumotukset vaan antaa periks, eli joneja ja bluntteja aika vapaasti missä vaan. Enpä usko, että ihan heti tohdin baarissa jointtia sentään... ehkä röökillä blandattua blunttia... :foil:

Blackjack

ViestiKirjoittaja Blackjack » 6.6.2006 13:13

redbull kirjoitti:
mentaalimainari kirjoitti:Hyvä Reijo!

Ainoa ulkopuolisen kommentti asiasta jonka olen kuullut oli kesäisessä Helsingin alppipuistossa, jossa kaksi seniorikansalaista kulki rinkimme ohi, ja toinen totesi kaverilleen: "Niin mukavia nuo hipit kun ei jää puistoon lasinsiruja, vaan tuhkat pesästä." :lol:

Varsin tuttu puisto :D

Ah, kyllä tuo toimii.. Itse olen joku aika sitten tehnyt päätöksen siitä et se kyräily loppuu nyt! kahdes viimeses asunnos olen asian hoitanu niin et kerron suoraan kaiken(siis pajautus+kasvatus), kovin monelle naapurille ei oo edes tarvinnu selittää ja aika hyvin menee läpi linjalla "ei, en tosiaankaan myy, kasvatan koska haluan tehdä täydellisen pesäeron rikollisiin"

Helpottaa ihan vitusti ku ei tarvi miettiä et tuulahtaako nyt käytävään vähän yrtintuoksuja tai vakoileeko joku naapuri mitä mun kämpäs tapahtuu (paras tähän mennes oli ku edellises kämpäs naapurin mummo tuli käymään roikottaen kukkaa et "voisko tälle tehdä mitään et sen sais kukkimaan?" -bio bloom on aika tavaraa ja viherpeukku sai uuden asiakkaan :lol:

Avoimuus on se avain millä saadaan "tavalliset" kaduntallaajatkin tajuamaan et ei meitä tosiaankaan pelätä tarvi.. Ja sitäpaitsi salaisuudet syö ihmistä sisältäpäin samalla tavalla ku viha.

Pilvistä (ja avointa) kesää kaikille!

(edit)
PS: Jos satut olemaan jonkinasteinen luolamiehen irvikuva(kuten itse) niin myös toimiva metodi on tehdä itsestä "kotihippi". Edelliseen viitaten, en ole huomannut oikein minkään saavan muita talon asukkaita puolelleen niinkuin pihan kaunistaminen ja reipas&kohtelias käytös, ja kun saat "naapurin foliomummut" puhumaan kanssasi niin pahin on jo ohi..
God made grass,
man made booze,
who do YOU trust?

i'm poster

ViestiKirjoittaja i'm poster » 8.6.2006 18:43

Tämän viikon alussa tuli mentyä aamulla lenkille ja polteltua siinä kävellessä savut :)
uskomattoman vapauttava fiilis, kun yleensä tulee poltettua mahdollisimman piilosalla.

Todella vapauttava fiilis kun ihmisiä menee ohi ja itsellä sätkä suussa ja käyttäytyy "normaalisti" :pimp: hetken jopa unohti hamputtelun olevan laitonta :)

Voimakaksikko

ViestiKirjoittaja Voimakaksikko » 8.6.2006 19:28

Silloin, kun vielä oli satoa niin tuli toki polteltua julkisesti, jopa mahdollisimman julkisesti.
Eräs kerta tyynesti istahdin keskellä kaupunkia talon rappusille ja poltin joiperin. Vähän se alussa epäilytti, mutta ei se enään hetken päästä. Ihmisiä käveli metrin kahen päästä ohi mutta ei ne raukat mitään huomaa. :)
Itseä kyllästyttää semmonen turha kuumotus, se tuntuu pilaavan polttelunautinnon joten koitan tehdä polttelusta itselleni vähän "arkisempaa" asiaa. Pienikuumotus toki kuuluu asiaan, oppii kivasti jännittämään pikkuasioita ja näin tulee elämästä taas vähän nautinnollisempaa mutta liika on liikaa.
Kannattaa kuitenkin kattoa, että ei polta niissä paikoissa missä tupakointikin on kielletty ja ei tietenkään lasten lähellä. Olkaa myös nätisti..... :)
*when there was no water to water the crop, I cried and I cried, I used my tear drop*

Stardust81
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Stardust81 » 8.6.2006 20:43

Vappuna Ulliksella (siis vappupäivänä) haistoin muutamassakin kohtaa yrtin, ja sanoin siitä porukassamme ääneenkin 2 kertaa. Osa porukasta ei polta eikä edes hyväksy hamppua. Tuli silti jotenkin hyvä mieli kun joku siellä vänepaljoudessa polttaa julkisesti ja minäkin vain neutraalisti totesin kaikkien kuullen että "hyt palaa jossain hamppua" ja hymyilin päälle :) Jos edes vähän tulisi asennemuutosta ihmisissä.

Ite oon polttanut muutaman kerran salilta kotiin kävellessäni, muuten vaan pururadalla kävellessä (yleensä yksin) tai kauppareissulla. Eipä ole kukaan tullut vielä mitään sanomaan.
Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.

Laiska-aivo

ViestiKirjoittaja Laiska-aivo » 9.6.2006 1:55

Stardust sanoi sen mitä ajattelin. Vappupäivänä haistoin, ja lähiaikoina varmaan kerran, pari viikossa haistanu yrtin palavan. Itteä vähän kuumottaa välillä, mutta totta sekin, että mitä arkisempaa polttelu on, sitä vähemmän sitä pitää ihmetellä. Ainoa huono puoli arkisessa polttelussa on (voi olla) se, että tulee poltettua liian usein. Ja piti sanomani, että hyvälle mielelle tulee, kun haistaa tutun tuoksun julkisella paikalla. Maailma Kylässä -festivaalin aikana näin/haistoin varmaan kymmenen jointtia, joista 0kpl omassa porukassani -ja oli kyllä niin mukavan leppoisa tapahtuma ilman mitään häiriöitä että harvinaista herkkua. :yes:

useri

ViestiKirjoittaja useri » 19.6.2006 14:07

tervehdys....

julkinen polttelu... *nauraa* onkos tämä noitavainot... liekit rovion...
noh asiaan....

Olen oikeestaan aina poltellut ulkosalla...
joskus kun on ihan BöGäleessä on parempi
olla ihan vaan liesituulettimen läheisyydessä...
yleisin polttelu paikka mulla taitaa olla
piha.. tossa maan tasalla..
naapurilta tulee välillä ihmetteleviä katseita
kun mun sätkä niin saatanasti savuaa...
mutta ei muuta kummaa...

tulin festareilta juuri ja siellä sitten poltin
avoimesti... jonossa yms.. ei mitään kuumotuksia...
pistihän se hymyilemään kun poliisi setä vahtas
kännisiä ja rastatukkia...
meikäläinen tien toisella puolella jointti huules... *hymyilee*

yllätys oli minulle se ettei ihmiset tunnista
kannabiksen hajua... senhä

kyllä ihmisiä enemmän haittaa känniset örveltäjät.. (pois se minusta )
ku sätkän polttelijat...
...................
mutta siltikin... ihmiset leimaa helpommin aineen vaaralliseks
jos sen käyttäjä näyttää herska nistiltä...
..................

jauhis

ViestiKirjoittaja jauhis » 26.6.2006 1:16

useri kirjoitti:tervehdys....
...................
mutta siltikin... ihmiset leimaa helpommin aineen vaaralliseks
jos sen käyttäjä näyttää herska nistiltä...
..................

Voisin myös kuvitella, että tyhjistä limukkapulloista teipillä kasattu karstainen bongi antaa huomattavasti helpommin huonon kuvan kannabiksesta, kuin se sama hamppujointti jota ne reggaemiehet polttelee. Bongi antaa ehkä kuvan "nyt-sekaisin-paljon-ja-nopeasti" kun taas jointti kuvastaa enemmänkin aineen reuntouttavaa käyttöä. Eli suositeltavaa on istua rauhallisesti siinä puiston penkillä sen jointin kanssa, kuin istua keskellä tietä pärisyttämässä bongia.

PsyComa

ViestiKirjoittaja PsyComa » 12.8.2006 20:48

Mie kyl ite polttelen aika vapaasti, muun muassa kun käytän koiraa pihal ni ei o kovin harvinaista että pienen jointin käännän itelleni, sit meen toho 50m päähä kaupungin keskustaa puistoo käppäilee ja pajautan siin samalla. Muuteki nyt kesällä o paljo kivempi olla pihalla polttelemassa ku jossain sisällä / parvekkeella. Kaikista ihanaa ku ei kuulu liikentee tai teollisuude ääniä vaa pelkkää veen solinaa / tuule huminaa tms :)

Ingenieur

ViestiKirjoittaja Ingenieur » 13.8.2006 22:13

Nyt kesälomalla tuli poltettua entistä julkisemmin, ja oli ilo huomata miten moni ja monenlainen ihminen tunnisti tuoksun ja tuli vaihtamaan pari sanaa, tai kysymään savuja.

HANNES
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja HANNES » 14.8.2006 15:29

kyl... julkihamputtelu kunniaan...euroopanreissulla kun kävin niin siellä joka maassa pajauteltiin ihan vapaasti...joka paikassa... wienissä kattottiin mua vähän kieroon kun kävin jointtiin kysymässä tulta naishenkilöltä joka tupakoi ja käveli ohitse...

noh kun reissusta palasin niin oli juuri sellanen fiilis, että jos ei asialle tee mitään niin mikään ei myöskään muutu...eli julkisavuttelu kunniaan ilman kuumotuksia...itsekin kävin lauantaina savuilla eduskuntatalon portailla...aaaaah.... :D

nyt kaikki yhden puolesta... :pimp:

H

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.8.2006 15:42

HANNES kirjoitti:tsekin kävin lauantaina savuilla eduskuntatalon portailla...aaaaah.... :D

Oikea kapinallinen. :lol:

lossikuski

ViestiKirjoittaja lossikuski » 14.8.2006 17:23

Verso kirjoitti:...

Oikea kapinallinen. :lol:

Äläs nyt, siitä on vallan mukavat maisemat ja kiva katsella kun setä siniset pörrää alhaalla hädissään eessuntaas :)

Asus

ViestiKirjoittaja Asus » 15.8.2006 0:05

Julkinen polttelu kunniaan :yes:

kurkipotku

ViestiKirjoittaja kurkipotku » 22.8.2006 16:36

oon kyykänny kiasman vesilammikossa.
kyhänny jopon ruuhkajunassa.

ja joskus isommalla porukalla tuli savutettua metrossa mut se meni urpoilun puolelle ku hillitön kööri änkee tuubiin luukuttaa psykee vitun tiesmissäkuoseissa kaikki, bongi ja viskileka kiertää, tussi vinkuu ja joku yrittää antaa "hyvää vaikutelmaa" tuulipuvuille juttelemalla mukavia...

ei ehkä sitä toivotuinta mainosta... :oops:
it's true... no man is an island.
but if you take a bunch of dead guys and tie 'em together, they make a pretty good raft.
- bug eyed earl

pyty

ViestiKirjoittaja pyty » 22.8.2006 16:42

Eilen tuli käärittyä nurtsijointti huoltsikalla pöydän ääressä. Ja palaahan nuo välillä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Hyvä asiahan se julkinen polttelu on jos sen tekee asiallisesti. Mutta niitä epäasiallisempiakin kokemuksia on ollu. Esim. leffateatterissa salissa kesken leffan pikakäräyttäminen oli aika törkeää muita kohtaan :?
What did you do there?

Nutka

ViestiKirjoittaja Nutka » 1.11.2006 12:27

Onko julkipolttelu jotenkin hyväksyttävämpää kuin julkijuopottelu?

Minun mielestäni kummassakin on selkeitä aste-eroja, mutta noin pääsääntöisesti en hirveästi arvosta ihmisiä jotka ovat kadulla havaittavissa määrin päihtyneitä aineesta taikka toisesta. Siinä on semmoista perusurpoilua ja ördäämistä tavalla tai toisella mukana kuitenkin. Voi olla että olen nyt vaan niin kypsä tähän julkikännäämiseen, mutta en myöskään oikein jaksa uskoa että siideri- ja keskaripullot jäisivät pois jengin käsistä jos jointti hyväksyttäisiin rinnalle. Ei ne mun näkemät julkipössyttelijät mitään älykköjä ole olleet eivätkä taatusti ole vaikuttaneet kenenkään mielikuviin muuten kun kielteisesti.

Jerusalem

ViestiKirjoittaja Jerusalem » 1.11.2006 19:08

Nutka kirjoitti:Ei ne mun näkemät julkipössyttelijät mitään älykköjä ole olleet eivätkä taatusti ole vaikuttaneet kenenkään mielikuviin muuten kun kielteisesti.

Hyvä, että sentään tajuat kirjoittaa mun näkemät julkipössyttelijät...Muutenkin analogiasi ontuu pahasti. Pitäisikö jokaisen millä tavalla tahansa päihtyneen olla mieliksesi komerossa piilossa? Eiköhän se mene niin, että toiset vaan osaa, toiset ei... :wink:
Tärkeintä on puutarhan hoito, eikä sekään ole niin tärkeää.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”