Haaste: Ostakaa Tieteen Kuvalehti NYT
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
-
Re: Haaste: Ostakaa Tieteen Kuvalehti NYT
Täytyypä käydä ärrältä koppaamassa ko. lehdykkä
Oh, on muuten ensimmäinen replyni koskaan tämä <3
Oh, on muuten ensimmäinen replyni koskaan tämä <3
reijo hitler kirjoitti:Jointti kirjoitti:Ite kävin kanssa lukemassa sen kirjastossa, ihan hyvä artikkeli jos ei oteta huomioon sitä vikalla sivulla olevaa keltaista "boxia" jossa puhuttiin jopa siitä että kannabis on yhtä vaarallista kuin heroiini, siis USA:n mielestä.
En mä kyllä 7,90 euroa laittaisi tohon lehteen ainoastaan ton artikkelin takia...
VOI JUMALAUTA
(Paljon tekstiä)
Kyllä mä ymmärrän täysin sun pointtis mutta joillekkin ihmisille toi 8 euroa voi olla helvetin paljon yhdestä lehdestä, esim mulle.
Silläkin kun saa parin päivän ruuat.
Ehkä mä kuullostan itsekkäältä tai sitten vain realistiltä mutta mä en usko että tolla lehtien ostamisella on mitään vaikutusta mihinkään laillistamiseen, siis kyllähän se voi tieteenkuvalehden poikia kiinnostaa miksi tämä numero myy enemään kuin muut mutta ei se siitä kauemmaksi vaikuta, mulle tärkeämpää on tällä hetkellä se että saan sen parinkin päivää safkat mun ja kumppanin naaman eteen.
Kaikki ei oo samassa elämän tilanteessa kun toiset että toi on aika rankka vaatimus ostaa toi lehti vaikka se 8 euron menetys ei sulla mitenkään tuntuiskaan.
Se nyt kuitenkin on vaan yksi lehti ja mun mielestä 8 euroa on yhestä lehdestä aivan vitusti liikaa, kyllä mä sen oisin ostanu jos sen pari euroa ois maksanu mutta 8 euroa lehdestä, oli se sitten mikä tahansa lehti millä tahansa artikkeleilla höystettynä on liikaa.
Hintahan se tässä ratkasee, älä ota ittees.
~Jointti~
http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=12259
Elämä on perseestä ja sitten vielä kuolee.
http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=12259
Elämä on perseestä ja sitten vielä kuolee.
- Pertti-Kyllikki
- 3 tähteä
Jointti kirjoitti:Kyllä mä ymmärrän täysin sun pointtis mutta joillekkin ihmisille toi 8 euroa voi olla helvetin paljon yhdestä lehdestä, esim mulle.
Silläkin kun saa parin päivän ruuat.
Enpäs usko minäkään että yhden lehden ostaminen/ostamatta jättäminen aiheuttaisi suurtakaan muutospainetta kannabiksen laillistamisessa. Mutta ihan ruohonjuuritasolla tuo lehti voi olla jokaiselle avuksi. Kun esimerkiksi te opiskelijat menette seuraavan kerran käymään kotosalla niin ostakaa vaikka tuo lehti junamatkalle ja jättäkää sitten sinne kotiväellenne luettavaksi. Pieneistä puroista syntyy se suuri virta.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
Oscar Wilde (1854 - 1900)
Oscar Wilde (1854 - 1900)
no
voisihan suuri ostoryntäys saada toimituksen pohtimaan
jotta voisiko jatkossakin julkaista positiivis-sävytteisiä kannabis-artikkeleita..mitenköhän se vaikuttaisi pitkällätähtäimellä lehden lukijakunnan mielipiteisiin...
kaikella on merkitystä.
(:
voisihan suuri ostoryntäys saada toimituksen pohtimaan
jotta voisiko jatkossakin julkaista positiivis-sävytteisiä kannabis-artikkeleita..mitenköhän se vaikuttaisi pitkällätähtäimellä lehden lukijakunnan mielipiteisiin...
kaikella on merkitystä.
(:
Ostettu täälläkin. Positiivinen kannabisuutisointi on kotomaassa sen verran harvinaista herkkua, että kyllä siitä se seitsemän euroa kannattaa investoida. Ehkä otan muutaman valokopionkin, niittaan sivut yhteen ja unohtelen niitä työmatkalla busseihin.
- reijo hiller
- 3 tähteä
Vastailen tässä taas muutamiin "vastakommentteihin".
Tuhkiksessa on gallup tästä aiheesta, jaa olen oikeasti huolissani. Jos tehtävänä on ganjaprojektin alla kerrankin jotain simppeliä ja ihmisille valmiiksi tarjottua ja kuumottamatonta, niin silti saman tien kolmasosa ihmisistä on vastarannan kiiskinä. Heillä jokaisella on varmaan oma syynsä siihen, miksi ei osta tätä 8 euron lehteä, mutta miettikääpä mitä jo näin pienessä asiassa oleva epäyhtenäinen rintama merkitsee - jos me ei saada tällaistakaan vedettyä kunnialla läpi, niin miten se ganja laillistuisikaan?
Ymmärrän siis, että joillekin 8 euroa voi olla juuri nyt liikaa (siihen palaan myöhemmin). Mutta jos jo näin pieneen asiaan ryhtymättömyyden syyksi kelpaa vaikka "8 euroa on liikaa" tai "taustalla on joku tyhmä firma", niin millä ilveellä me ikinä ylipuhumme näitä ihmisiä tekemään mitään ganjan eteen? Jos syyksi riittää tuo "8 euroa on liikaa" tai "kioskille on pitkä matka", miten mikään suoremmin ja vielä suuremmin asiaa ajava projektikaan voisi onnistua?
Mutta niin, 8 eurosta
Reijo hitlerin 10 niksiä saada 8 euroa
1. Pankkiautomaatti/rahapussi.
Jos olet pitänyt taloutesi kunnossa, tämä on kaikista helpoin vaihtoehto. Katso lompakkoosi, onko siellä riittävästi rahaa (tai joku kortti, jolla voit lehden maksaa). Jos ei ole, nosta rahaa.
2. Vanhemmat.
Forumilaisista suuri osa on siinä iässä ja elämänvaiheessa, että on aika usein tekemisissä vanhempiensa kanssa - ja näin on myös taloudellisessa mielessä. Tällöin kympin lainaaminen ei ole mitenkään erikoista. Mutta onnistuu se muutenkin, vaikka ei kovin usein rahaa pyytelisi:
Rehellinen optio: "Mutsi, anna mulle kymppi että saan ostettua Tieteen Kuvalehden uusimman irtonumeron, siinä olis yks tärkee juttu"
Toinen optio: "Mutsi, anna kymppi, tarvii koulun varten ostaa Tieteen Kuvalehti mut ei oo massii"
3. Sukulaiset.
Toimii kuten edellinen kohta ja sopii, mikäli välit nimenomaan vanhempiin eivät ole kovin hyvät. Sisaruksista tai isovanhemmista saattaa löytyä apu rahoitustilanteeseen, ja isovanhempien kohdalla toimivat suunnilleen samat vetoamiset kuin vanhempien.
4. Yhden tai kahden CD-levyn myynti.
Laita nyt huuto.nettiin myyntiin yksi tai kaksi cd-levyä sieltä huonommasta päästä. CD-levyistä saatavat hinnat ovat usein siinä 5-10 euron tietämillä, joten postikulujen jälkeenkin jo yhden turhan CD-levyn myymällä voi hankkia tarvittavat 8 eur.
5. Palautuspullot
Joissain paikoissa palautuspullokuittia vastaan saa suoraan pätäkkää, toisessa paikassa se hyvitetään ostosten yhdeydessä (tässä tapauksessa voit ajatella säästäneesi 8 euroa ja käydä nostamassa sen sitten pankista). Keräile palautuspulloja. Muutama vinkki, joilla pääset helpoimmalla:
- katso ensin ne kotoa löytyvät palautuspullot
- parhaita aikoja pullojen keruulle ovat esim. perjantai- ja lauantai-illat; jos olet aamuvirkku, myös lauantai- tai sunnuntaiaamu passaa
- rohkea rokan syö; jos uskallat mennä pyytämään tyhjät pullot suoraan ryyppääviltä teinipopulaatioilta, saat rahat kasaan nopeasti
- epätoivoisin tapaus voi myös luvata ystävällisesti viedä ne naapurin pullot pullonpalautukseen
6. Huuto.net, romumyynti
Kun katsot nurkkia, löytänet mitä suurimmalla todennäköisyydellä jotain turhaa, jota voit myydä Huuto.netissä - kenties parikin tavaraa. Ideoita: vanhat kirjat, rumat lampunvarjostimet, vaatteet, pelit, elokuvat/DVD-levyt, vanhat tietokoneen osat, turhat elektroniikkahärpäkkeet...
7. Hamppu.net, Basaari
Myy siemeniä, pistokkaita tai turhaa kasvatussälää.
8. Kaverit ja kimppaosto
Jos löytyy pari-kolme heppua ja jokaiselta pari kolikkoa, voitte ostaa yhdessä irtonumeron. Voit myös ostaa itse lehden, koettaa myydä sen kaverille 5 eurolla vinkaten, että sen voi myydä eteen päin 4 eurolla jne.
9. Katusoitto
Ammattimainen katusoitto vaatii luvan, mutta jos osaat soittaa jotain vähän, ota soitin, astia ja tuoli mukaan. Polta ennen jammailuhetkeä tuhti jopo, niin saat aikaan hyvin luovia säveliä ja nopeammin rahat kasaan. Tällä tavalla lehtirahan kerääminen kestää 1-4 tuntia.
10. "Kerjääminen"
Jos sinulla on pokkaa, mene nököttämään kadun nurkkaan ja ennen kaikkea, ole rehellinen. Tee mukaasi kyltti, jossa pyydät rahaa, että saat ostettua Tieteen Kuvalehden. Valitettavasti en osaa sanoa tarkempaa tietoa, kauanko rahan kerääminen tällä menetelmällä kestää.
ai mitenni tylsää?
Tuhkiksessa on gallup tästä aiheesta, jaa olen oikeasti huolissani. Jos tehtävänä on ganjaprojektin alla kerrankin jotain simppeliä ja ihmisille valmiiksi tarjottua ja kuumottamatonta, niin silti saman tien kolmasosa ihmisistä on vastarannan kiiskinä. Heillä jokaisella on varmaan oma syynsä siihen, miksi ei osta tätä 8 euron lehteä, mutta miettikääpä mitä jo näin pienessä asiassa oleva epäyhtenäinen rintama merkitsee - jos me ei saada tällaistakaan vedettyä kunnialla läpi, niin miten se ganja laillistuisikaan?
Ymmärrän siis, että joillekin 8 euroa voi olla juuri nyt liikaa (siihen palaan myöhemmin). Mutta jos jo näin pieneen asiaan ryhtymättömyyden syyksi kelpaa vaikka "8 euroa on liikaa" tai "taustalla on joku tyhmä firma", niin millä ilveellä me ikinä ylipuhumme näitä ihmisiä tekemään mitään ganjan eteen? Jos syyksi riittää tuo "8 euroa on liikaa" tai "kioskille on pitkä matka", miten mikään suoremmin ja vielä suuremmin asiaa ajava projektikaan voisi onnistua?
Mutta niin, 8 eurosta
Reijo hitlerin 10 niksiä saada 8 euroa
1. Pankkiautomaatti/rahapussi.
Jos olet pitänyt taloutesi kunnossa, tämä on kaikista helpoin vaihtoehto. Katso lompakkoosi, onko siellä riittävästi rahaa (tai joku kortti, jolla voit lehden maksaa). Jos ei ole, nosta rahaa.
2. Vanhemmat.
Forumilaisista suuri osa on siinä iässä ja elämänvaiheessa, että on aika usein tekemisissä vanhempiensa kanssa - ja näin on myös taloudellisessa mielessä. Tällöin kympin lainaaminen ei ole mitenkään erikoista. Mutta onnistuu se muutenkin, vaikka ei kovin usein rahaa pyytelisi:
Rehellinen optio: "Mutsi, anna mulle kymppi että saan ostettua Tieteen Kuvalehden uusimman irtonumeron, siinä olis yks tärkee juttu"
Toinen optio: "Mutsi, anna kymppi, tarvii koulun
3. Sukulaiset.
Toimii kuten edellinen kohta ja sopii, mikäli välit nimenomaan vanhempiin eivät ole kovin hyvät. Sisaruksista tai isovanhemmista saattaa löytyä apu rahoitustilanteeseen, ja isovanhempien kohdalla toimivat suunnilleen samat vetoamiset kuin vanhempien.
4. Yhden tai kahden CD-levyn myynti.
Laita nyt huuto.nettiin myyntiin yksi tai kaksi cd-levyä sieltä huonommasta päästä. CD-levyistä saatavat hinnat ovat usein siinä 5-10 euron tietämillä, joten postikulujen jälkeenkin jo yhden turhan CD-levyn myymällä voi hankkia tarvittavat 8 eur.
5. Palautuspullot
Joissain paikoissa palautuspullokuittia vastaan saa suoraan pätäkkää, toisessa paikassa se hyvitetään ostosten yhdeydessä (tässä tapauksessa voit ajatella säästäneesi 8 euroa ja käydä nostamassa sen sitten pankista). Keräile palautuspulloja. Muutama vinkki, joilla pääset helpoimmalla:
- katso ensin ne kotoa löytyvät palautuspullot
- parhaita aikoja pullojen keruulle ovat esim. perjantai- ja lauantai-illat; jos olet aamuvirkku, myös lauantai- tai sunnuntaiaamu passaa
- rohkea rokan syö; jos uskallat mennä pyytämään tyhjät pullot suoraan ryyppääviltä teinipopulaatioilta, saat rahat kasaan nopeasti
- epätoivoisin tapaus voi myös luvata ystävällisesti viedä ne naapurin pullot pullonpalautukseen
6. Huuto.net, romumyynti
Kun katsot nurkkia, löytänet mitä suurimmalla todennäköisyydellä jotain turhaa, jota voit myydä Huuto.netissä - kenties parikin tavaraa. Ideoita: vanhat kirjat, rumat lampunvarjostimet, vaatteet, pelit, elokuvat/DVD-levyt, vanhat tietokoneen osat, turhat elektroniikkahärpäkkeet...
7. Hamppu.net, Basaari
Myy siemeniä, pistokkaita tai turhaa kasvatussälää.
8. Kaverit ja kimppaosto
Jos löytyy pari-kolme heppua ja jokaiselta pari kolikkoa, voitte ostaa yhdessä irtonumeron. Voit myös ostaa itse lehden, koettaa myydä sen kaverille 5 eurolla vinkaten, että sen voi myydä eteen päin 4 eurolla jne.
9. Katusoitto
Ammattimainen katusoitto vaatii luvan, mutta jos osaat soittaa jotain vähän, ota soitin, astia ja tuoli mukaan. Polta ennen jammailuhetkeä tuhti jopo, niin saat aikaan hyvin luovia säveliä ja nopeammin rahat kasaan. Tällä tavalla lehtirahan kerääminen kestää 1-4 tuntia.
10. "Kerjääminen"
Jos sinulla on pokkaa, mene nököttämään kadun nurkkaan ja ennen kaikkea, ole rehellinen. Tee mukaasi kyltti, jossa pyydät rahaa, että saat ostettua Tieteen Kuvalehden. Valitettavasti en osaa sanoa tarkempaa tietoa, kauanko rahan kerääminen tällä menetelmällä kestää.
ai mitenni tylsää?
- reggaeman80
No nii..Sainpas kerättyä ton huiman summan kasaan(en kuitenkaan RH:n menetelmillä)
Kohta on lehti luvussa.
Kohta on lehti luvussa.
You can talk the talk, but can you walk the walk?
- Stardust81
- 2 tähteä
Eikös PK-seudulta ainakin poistunut tuo luvan tarve katuesiintymistä varten? Vai olenko ihan pihalla?
Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.
Jumalauta kun alko ottaa päähän toi paasotus, että "MENKÄÄ OSTAMAAN SE LEHTI". Ei voisi vähempää kiinnosta ostaa noin laadutonta lehteä, oli kuinka positiivinen tai negatiivinen artikkeli tahansa.
Jos haluat vaikuttaa mielipiteisiin, vaikka vanhempiesi, mene avautumaan niille polttelustasi, eiköhän se avaa jokaisen vanhemman silmät jos oma lapsi tulee kertomaan käyttävänsä huumeita. Jos haluaa terveysvaikutuksia todistella niin löytyy paljon parempiakin lehtiä ja kirjoja.
Eiköhän se muutos ala tapahtua kun ihmiset ymmärtää, että polttelu ei ole paha tai iso asia, hyvin monet polttelee, suurin osa ei ole ongelmakäyttäjiä, kukaan ei tahdo olla rikollinen ja niin edelleen. Luulenpa, että jos kaiiki +- sata - pari sataa jotka käyvät ostamassa tuon lehden lahjoittaisivat rahansa esim. SKYlle niin saataisiin enemmän aikaan. Eri asia on jos ostaa lehden lahjaksi, koska ei itse uskalla kertoa kannabiksesta kyseiselle henkilölle.
Jos haluat vaikuttaa mielipiteisiin, vaikka vanhempiesi, mene avautumaan niille polttelustasi, eiköhän se avaa jokaisen vanhemman silmät jos oma lapsi tulee kertomaan käyttävänsä huumeita. Jos haluaa terveysvaikutuksia todistella niin löytyy paljon parempiakin lehtiä ja kirjoja.
Eiköhän se muutos ala tapahtua kun ihmiset ymmärtää, että polttelu ei ole paha tai iso asia, hyvin monet polttelee, suurin osa ei ole ongelmakäyttäjiä, kukaan ei tahdo olla rikollinen ja niin edelleen. Luulenpa, että jos kaiiki +- sata - pari sataa jotka käyvät ostamassa tuon lehden lahjoittaisivat rahansa esim. SKYlle niin saataisiin enemmän aikaan. Eri asia on jos ostaa lehden lahjaksi, koska ei itse uskalla kertoa kannabiksesta kyseiselle henkilölle.
- reijo hiller
- 3 tähteä
SamSon kirjoitti:Jumalauta kun alko ottaa päähän toi paasotus, että "MENKÄÄ OSTAMAAN SE LEHTI". Ei voisi vähempää kiinnosta ostaa noin laadutonta lehteä, oli kuinka positiivinen tai negatiivinen artikkeli tahansa.
On hauskaa, miten muuten varsin löyhäperiaatteiset ihmiset, jotka tällaisessa asiassa asettuvat "vastarannalle", muuttuvat nopeasti hyvinkin periaatteellisiksi ja kantaa ottaviksi persooniksi. Minun mielestäni ihmisten ei tarvitsisi ottaa kantaa asioihin, jotka eivät heitä kiinnosta (tämä on mielipiteeni; ei toimintani totuus, ja myönnän itsekin välillä sortuvani siihen, että otan kantaa "evvk-juttuihin" liian kärkevästi). Täällä forumilla on käsittääkseni peräti kolme viestiketjua, jossa asiaa käsitellään. Sen sivuuttaminen ei pitäisi olla siis asiasta ei-kiinnostuneelle käyttäjälle kovinkaan vaikeaa. Esimerkiksi tässä ketjussa voi jo ensimmäisestä viestistä (tai otsikosta) nähdä, että kyseessä on sen laaduttoman lehden ostaminen, ja jos aihe ei kiinnosta, sen voi sitten ohittaa. Pääsee vähemmällä energialla kuin lähtemällä tänne kritisointi- ja jumalauta-linjalle.
Piis and luv, ihmiset.
En tiedä oliko se kohtalon johdatusta vai mitä, mutta olin tänään koulumme kirjastossa ja odottelin kaverani, joka oli vessassa. Päätin siinä sitten ajankuluksi vilkaista jotain lehteä ja käteeni tarttui Tieteenkuvalehti ja avattuani sen ensimmäiseksi tuli tuo kannabisartikkeli silmieni eteen. Meni aika rattoisasti sitä lukiessani. Tosin, en ehtinyt artikkelia kokonaan lukemaan.
Mutta, täytyy kuitenkin sanoa, että yksi lehtiartikkeli kannabiksesta ei saa minua kuitenkaan vielä ostamaan kyseistä lehteä. Jos siinä olisi ollut näytepussi mukana, niin ehkä sitten.
Mutta, täytyy kuitenkin sanoa, että yksi lehtiartikkeli kannabiksesta ei saa minua kuitenkaan vielä ostamaan kyseistä lehteä. Jos siinä olisi ollut näytepussi mukana, niin ehkä sitten.
Hienoa, että "tiedät" minut löyhäperiaatteelliseksi, kyllähän me aika hyvin tunnetaankin...
Tarkoitus oli vain sanoa, että voin tukea muullakin tavalla kuin ostamalla TKn. Mielstäni syyllistäminen sen takia, että ei osta tuota lehteä on aika heikkoa.
Juu, ehkä ei olisi tarvinnut kommentoida, tuota kuinka syyllistät täällä ja mesoat siitä, että lainsäädäntöön ei saada mitään muutosta jos ei nyt osteta sitä lehteä, teki vaan mieli. Jos huomasit niin kommentoin sinun syyllistämistäsi, en niinkään enää lehteä, tein sen jo aiemmin. Siis sinun juttujasi kommentoin, en lehteä, u got it?
piisiä ja luvea sinnekin
Tarkoitus oli vain sanoa, että voin tukea muullakin tavalla kuin ostamalla TKn. Mielstäni syyllistäminen sen takia, että ei osta tuota lehteä on aika heikkoa.
Juu, ehkä ei olisi tarvinnut kommentoida, tuota kuinka syyllistät täällä ja mesoat siitä, että lainsäädäntöön ei saada mitään muutosta jos ei nyt osteta sitä lehteä, teki vaan mieli. Jos huomasit niin kommentoin sinun syyllistämistäsi, en niinkään enää lehteä, tein sen jo aiemmin. Siis sinun juttujasi kommentoin, en lehteä, u got it?
piisiä ja luvea sinnekin
Tässä kun eräät ovat moittineet Tieteen Kuvalehden journalistista tasoa tms., niin sanokaapas mikä sitten on parempi tieteiden asioista kertova lehti? No, minäkin kyllä ennemmin tilaisin Tiede(2000) lehden, jonka olen todennut paremmaksi, jos nimittäin harrastaisin lehtien tilaamista.
Heh.. aika hassua. Mulla oli jotenki suuret kuvitelmat tosta artikkelista, ku sitä on hehkutettu täällä niin valtavasti.. mut sit ku sain lehden käsiini ei se ollutkaan niin erikoinen. Kyllä, hassua. Ja sekin oli hieman hämmentävää kun lehdessä oli lueteltu aivojen alueita mihin kannabis vaikuttaa, mutta ei oltu kerro että miten. Siitä sai sen kuvan että se vaikuttaa pahimmalla mahdollisella tavalla. Hmm.. no ihan sama.
Mun mielestä se lintujen älykkyydestä kertova artikkeli oli parempi. Ei muuta.
Mun mielestä se lintujen älykkyydestä kertova artikkeli oli parempi. Ei muuta.
-
Mun mielestäni tämä homma toimis kaikkein parhaiten silleen, että joku skannais overgrowiin kopion tästä artikkelista ja halukkaat sitten levittäisi tätä sanomaa printteri savuten oppilaitosten ilmoitustauluille. Vaikka tuo lehtien osto nostaisikin piikin ja toimitus miettisi uusien myönteisten kannabisartikkeleiden kirjoitusta, niin se vaatisi taas sitä ostovoimaa ja mitä tieteen kuvalehden vakilukijakuntaan tulee he ovat käsittääkseni sen verran valveutuneita, ettei heitä tämä kannabiskielteisyys/propaganda ole edes saavuttanut.
- reijo hiller
- 3 tähteä
timotakalo: tuostahan on skannattu jo ihan hyvälaatuinenkin(?) pdf-versio. Sen jakaminen ja levittäminen on myös erittäin hyvä idea. Samoin se ostettujen lehtien unohtelu, ja saattaa olla, että itsekin yhden numeron käyn "unohtamassa" jonnekin odottelutilaan.
Ja on erittäin hienoa, että te ihmiset kerrankin(!) myös jatkojalostatte ideoita resurssien puolesta mahdollisilla tavoilla.
---
Mahdollisiin ja niihin muihinkin äkäilyihin tmsjne
Tämän ei ole tarkoitus olla kenellekään elämää suurempi juttu tämän Tieteen Kuvalehden ostamisen. Itselleni se voi olla sen elämän kokoinen, koska "organisoin" hommaa no ei. Toisinaan hermostun kyllä hyvinkin vahvasti, en välttämättä viisaasti. Koska olen hermostumiseni jo tehnyt enkä aio pyhitellä mitään muokkailemalla vanhoja viestejäni, koetan vain selittää reagointitapani lyhyesti. Miksikö hermostun juuri tällaisessa tilanteessa?
Sen vuoksi, että harvoin sellaisia välähdyksiä tulee, mutta kun näin TK:n artikkelin ja aivosoluni laskivat 1+2+3 (ganja+media+vaikuttaminen), tajusin, että kerrankin voin vääntää rautalangasta alle kymmenen euroa vaativan täysin laillisen ja kuumotusvapaan tavan "tehdä jotain asian (ganjan) eteen". Mielestäni tällaisia tilaisuuksia ei oikein ole aiemmin Suomessa tullut siihen malliin - ainakaan itse en ole huomannut - että tämä todella tuntui joltakin erittäin poikkeukselliselta.
Tämä ei ole suoraa vaikuttamista. Niin en yritä väittääkään (mutta olen perustellut, että tällä kuitenkin voidaan mielestäni vaikuttaa); huomioikaa
- Valta on muutosvoimaa, ja toistaiseksi emme kykene tätä suoraan käyttämään; tehtävämme on lähinnä osoittaa, että me kykenemme (meillä on resurssit) hankkia sen verran valtaa, että voimme muuttaa asioita.
And we can.
Ja me kykenemme ja voimme, jos ihmiset lähtevät pieniin hankkeisiin mukaan. Nyt kun ei olla perustamassa puoluetta, jakamassa kansalle ilmaista ganjaa tai muuta sellaista, jota emme voi tehdä (syistä x, y tai z).
Miksi hermostun, jos joku asettuu vastaan? Miksi teen kärpäsestä härkäsen?
Siksi, että tämä joukkovaikutus perustuu juuri miljoonaan kärpäseen, 420 aktiiviseen hampuusikärpäseen ja niiden yhdessä härkään vaikuttamiseen. Siksi, että suurimmalle osalle on todella helppo juttu käydä jostain ostamassa se Tieteen Kuvalehti (vaikkakaan osa ei nyt koe sitä mielekkääksi). Jos ihmisiä ei kuitenkaan saada liikkeelle edes kuumotusvapaaseen, helppoon ja yksinkertaiseen toimintaan, miten me uskomme, että kannabis voisikaan laillistua?
Ai niin, niinhän ei saisi uskoa. Mutta minä uskon ja aion sen puolesta jatkossakin taistella, sillä tiedän, että kannabiksen hyväksyntä / dekriminalisointi / laillistuminen / mikäikinäpositiivinenilmiö on mahdollista myös Suomessa. Ja piruvie luen sentään politiikkaa.
---
Tarrakampanja
Maailman toiseksi helpoin homma ja ostamista halvempi: vielä ehtii tehdä muutamia mainostarroja. Tarran ei tarvitse olla kovin iso. Suosittelen kirjoittamaan värikkäällä kauas näkyviksi sanoiksi esimerkiksi KANNABIS ON KELPO LÄÄKE ja pienemmällä alle "Osta Tieteen Kuvalehti ja lue lisää, myynnissä 15.11. asti." Tämä on mainontaa ja vähän provosoivaa. Mutta tämä on helppoa, halpaa jos tarramatskua löytyy jo, ja kaiken lisäksi tässä pääpointti ei (ohikulkijoiden kannalta) ole T. Kuvalehti vaan kannabis ja se, että se ehkä assosioituu johonkin muuhunkin kuin samaan kategoriaan amfetamiinin ja "mitä niitä huumeita nyt onkaan" kanssa.
Ja on erittäin hienoa, että te ihmiset kerrankin(!) myös jatkojalostatte ideoita resurssien puolesta mahdollisilla tavoilla.
---
Mahdollisiin ja niihin muihinkin äkäilyihin tmsjne
Tämän ei ole tarkoitus olla kenellekään elämää suurempi juttu tämän Tieteen Kuvalehden ostamisen. Itselleni se voi olla sen elämän kokoinen, koska "organisoin" hommaa no ei. Toisinaan hermostun kyllä hyvinkin vahvasti, en välttämättä viisaasti. Koska olen hermostumiseni jo tehnyt enkä aio pyhitellä mitään muokkailemalla vanhoja viestejäni, koetan vain selittää reagointitapani lyhyesti. Miksikö hermostun juuri tällaisessa tilanteessa?
Sen vuoksi, että harvoin sellaisia välähdyksiä tulee, mutta kun näin TK:n artikkelin ja aivosoluni laskivat 1+2+3 (ganja+media+vaikuttaminen), tajusin, että kerrankin voin vääntää rautalangasta alle kymmenen euroa vaativan täysin laillisen ja kuumotusvapaan tavan "tehdä jotain asian (ganjan) eteen". Mielestäni tällaisia tilaisuuksia ei oikein ole aiemmin Suomessa tullut siihen malliin - ainakaan itse en ole huomannut - että tämä todella tuntui joltakin erittäin poikkeukselliselta.
Tämä ei ole suoraa vaikuttamista. Niin en yritä väittääkään (mutta olen perustellut, että tällä kuitenkin voidaan mielestäni vaikuttaa); huomioikaa
- Valta on muutosvoimaa, ja toistaiseksi emme kykene tätä suoraan käyttämään; tehtävämme on lähinnä osoittaa, että me kykenemme (meillä on resurssit) hankkia sen verran valtaa, että voimme muuttaa asioita.
And we can.
Ja me kykenemme ja voimme, jos ihmiset lähtevät pieniin hankkeisiin mukaan. Nyt kun ei olla perustamassa puoluetta, jakamassa kansalle ilmaista ganjaa tai muuta sellaista, jota emme voi tehdä (syistä x, y tai z).
Miksi hermostun, jos joku asettuu vastaan? Miksi teen kärpäsestä härkäsen?
Siksi, että tämä joukkovaikutus perustuu juuri miljoonaan kärpäseen, 420 aktiiviseen hampuusikärpäseen ja niiden yhdessä härkään vaikuttamiseen. Siksi, että suurimmalle osalle on todella helppo juttu käydä jostain ostamassa se Tieteen Kuvalehti (vaikkakaan osa ei nyt koe sitä mielekkääksi). Jos ihmisiä ei kuitenkaan saada liikkeelle edes kuumotusvapaaseen, helppoon ja yksinkertaiseen toimintaan, miten me uskomme, että kannabis voisikaan laillistua?
Ai niin, niinhän ei saisi uskoa. Mutta minä uskon ja aion sen puolesta jatkossakin taistella, sillä tiedän, että kannabiksen hyväksyntä / dekriminalisointi / laillistuminen / mikäikinäpositiivinenilmiö on mahdollista myös Suomessa. Ja piruvie luen sentään politiikkaa.
---
Tarrakampanja
Maailman toiseksi helpoin homma ja ostamista halvempi: vielä ehtii tehdä muutamia mainostarroja. Tarran ei tarvitse olla kovin iso. Suosittelen kirjoittamaan värikkäällä kauas näkyviksi sanoiksi esimerkiksi KANNABIS ON KELPO LÄÄKE ja pienemmällä alle "Osta Tieteen Kuvalehti ja lue lisää, myynnissä 15.11. asti." Tämä on mainontaa ja vähän provosoivaa. Mutta tämä on helppoa, halpaa jos tarramatskua löytyy jo, ja kaiken lisäksi tässä pääpointti ei (ohikulkijoiden kannalta) ole T. Kuvalehti vaan kannabis ja se, että se ehkä assosioituu johonkin muuhunkin kuin samaan kategoriaan amfetamiinin ja "mitä niitä huumeita nyt onkaan" kanssa.
- Tofupekoni
Lähetetty 14.11.2005 1:30:
Mä muuten aloin tilaamaan tieteen kuvalehteä... En oikeestaan siitä syystä, että siellä oli positiivista juttua hampusta, vaan siitä, että kaveri on lehtimyynnissä töissä ja se on mielenkiintoinen lehti ja siinä oli hyvä tarjous ja mä saan askel- ja sykemittarin kaupan päälle!
Emmä noilla mittareilla oikeestaan mitään tee... Ihan jees paskalla lukemista se lehti kuitenkin on..!
----------
Lisätty 11 minuutin jälkeen:
Aivan LOISTAVA pointti!
Mä muuten aloin tilaamaan tieteen kuvalehteä... En oikeestaan siitä syystä, että siellä oli positiivista juttua hampusta, vaan siitä, että kaveri on lehtimyynnissä töissä ja se on mielenkiintoinen lehti ja siinä oli hyvä tarjous ja mä saan askel- ja sykemittarin kaupan päälle!
Emmä noilla mittareilla oikeestaan mitään tee... Ihan jees paskalla lukemista se lehti kuitenkin on..!
----------
Lisätty 11 minuutin jälkeen:
reijo hitler kirjoitti:Sen vuoksi, että harvoin sellaisia välähdyksiä tulee, mutta kun näin TK:n artikkelin ja aivosoluni laskivat 1+2+3 (ganja+media+vaikuttaminen), tajusin, että kerrankin voin vääntää rautalangasta alle kymmenen euroa vaativan täysin laillisen ja kuumotusvapaan tavan "tehdä jotain asian (ganjan) etee
Aivan LOISTAVA pointti!
I've got a bike
You can ride it if you like
It's got a basket
A bell that rings
And things to make it look good
I'd give it to you if I could
But I borrowed it.
You can ride it if you like
It's got a basket
A bell that rings
And things to make it look good
I'd give it to you if I could
But I borrowed it.
Vähän myöhään kenties, mutta paremmin näin kuin ei ollenkaan. Tilastoa:
Jaoin taksissa TK:ä asiakkaille luettavaksi ja kopioita artikkelista meni yli 40. Vielä on 7 jäljellä.
Jaoin taksissa TK:ä asiakkaille luettavaksi ja kopioita artikkelista meni yli 40. Vielä on 7 jäljellä.
Worm kirjoitti:Vähän myöhään kenties, mutta paremmin näin kuin ei ollenkaan. Tilastoa:
Taputtakaa ahkeralle
-"Historia on voittajien kirjoittama, kuka tietää kuinka kauas totuus on jäänyt menneisyyteen kummittelemaan"
Palaa sivulle “Politiikka ja media”