Kuva

Mitä olet tehnyt "kannabiksen hyväksi"? :)

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

Mitä olet tehnyt "kannabiksen hyväksi"? :)

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 18.10.2005 12:32

Tämä on hyvän mielen topic ja tulen poistamaan kaikki vittuilut.

Kehukaa itseänne ja kannustakaa toisia tekemään niitä pieniäkin asioita kannabiksen aseman parantamiseksi (ja joskus jopa laillistamiseksi). Pienikin teko on parempi kuin ei mitään - jos tuhat ihmistä ei tee mitään tai jokainen tekee vaikka vain ihan vähän, siinä on valtava ero!

Mitä siis olet (tänä vuonna) tehnyt? Osallistunut marssille, lahjoittanut siemeniä, "valistanut" ihmisiä, kertonut mielipiteitäsi? Kehukaa itseänne!

:)

Weedmastarag

Re: Mitä olet tehnyt "kannabiksen hyväksi"? :)

ViestiKirjoittaja Weedmastarag » 18.10.2005 12:39

no olen ainoastaan liimannut kannabis tarran poliisi aseman oveen joka ei kyllä paljon hyödytä ketään...
sitten lahjoitin pari siementä kaverilleni ja kuten kaikki ovat tehneet olen polttanut baarissa pelikoneiden kimpussa..
taino olen myös selittänyt muutamalle kaverilleni ja työtoverilleni kannabiksesta ja siitä että se ei ole niin vaarallista kuin selitetään..
eli en mitään suurta mutta kuiten varmaa ja pientä :P
edita: ja nyt olen aloittanut siementen jako operaation! :yes: tässä muuten sinne linkki: http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=18222
Viimeksi muokannut Weedmastarag, 18.10.2005 21:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ulkona on poutaista, päässäni pilvistä.
panokset piippuun ja pöhinät pönttöön
:pimp:

Aimo Jointti

ViestiKirjoittaja Aimo Jointti » 18.10.2005 12:47

- osallistunut hamppumarssille

- lahjoittanut siemeniä

- pajautellut julkisesti (en kännissä tms. vaan "fiksusti")

Siemenessä se on kukkatarhankin alku. :pimp:
Hasis on kova huume, mutta pehmenee lämmitettäessä.

musta kissa

ViestiKirjoittaja musta kissa » 18.10.2005 12:49

:)

Vaikkei päivän ensimmäinen ajatus yleensä olekaan, kuinka minä pystyn parantamaan kannabiksen asemaa tänään, on sitä silti tullut ikään kuin puolivahingossa varmaan jotain hyvääkin asian eteen tehtyä. Marssilla tuli käytyä ja lähipiiristäni kaikki ovat nykyisin tietoisia polttelustani ja sitä myöten omaavat (ainakin tietääkseni) edes suunnilleen todenperäisen käsityksen hampusta. Muutenkaan ei kyllä tule paljoa aiheen tiimoilta kuumoteltua, mutta en minä nyt sentään tuolla kaupungilla kiertele huutelemassa, että hei, meikä polttaa hamppua.

Kaikkiaan hampun vaikutukset elämääni ovat olleet positiivisia, savun hengittämisestä koituvia terveyshaittoja lukuunottamatta kaikki negatiiviset vaikutukset oikeastaan loppuivat samalla, kun loppui viimeisen asiasta tietämättömän läheisen seurassa kuumottelu. Eli ainakin oman kokemuksen pohjalta suosittelen kyllä mahdollisimman avointa lähestymistapaa aiheeseen kaikille, tietenkin aina tilanteen mukaan ja vähän kerrallaan. Vielä kun laki saataisiin jotenkin järkeväksi ja saisi sitä myöten varmuuden siihen, ettei omista, itselle ja muille harmittomista, tekemisistä voi joutua vaikeuksiin tässä yhteiskunnassa, olisi hampun suhteen asiat aika hyvin.

Jesus

ViestiKirjoittaja Jesus » 18.10.2005 13:05

Jaa-a :think:

No kasvattaminen sinänsä on jo hyväksi luettava teko, koska se lisää hamppua Suomessa ja vaalii hamppukulttuuria Suomeen= Mitä enemmän, sitä enemmän. Tai jotain.

Onhan sitä tullu selitettyä monelle erilaiselle ihmiselle hampun vaikutuksia, ketkä eivät ole tienneet
Viimeksi muokannut Jesus, 18.10.2005 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olet sitä mitä teet, et sitä mitä sanot tekeväsi.

Pia-Maria

ViestiKirjoittaja Pia-Maria » 18.10.2005 13:19

Olen vasta vuoden ollut tekemisissä hampun kanssa. Siinä ajassa olen itse tiedostanut hampusta ja ihmisten suhtautumisesta hamppuun.
Monet tietävät jo lähipiirissäni pajauttelustani ja ovathan hekin halunneet maistaa ja tieysti olen kavereille tarjonnut.

Mutta mitä olen tehnyt kannabiksen hyväksi?

Puhunu ihmisille ettei kaikki ole niin kuin joskus pienenä meille kerrottiin...
Ja samasta aiheesta väitellyt forumeissa.
Pajautellu julkisesti, kyllä sen tuoksun ainakin lähipiirin ihmiset on oppinut.
Olen antanut kannabis siemenille mahdollisuuden suorittaa tehtäväänsä. :D

Kelju

ViestiKirjoittaja Kelju » 18.10.2005 14:02

Minä olen koittanut antaa mahdollsimman positiivisen kuvan polttelusta.
Eli koita pitää itseni mahdollisemman hyvässä kunnossa, niin fyysisesti kuin henkisestikin.
Ja tottakai koitan aina jotenkin saada puhuttua niin sanotusta totuudesta, niille jotka eivät ole vielä silmiään avanneet... :)

Tässä olenkin onnistunut jotenkin,
ainakin olen saanut oman äitini näkemään erillailla polttelu harrastuksen.
Ja muutamia tuttaviakin.

Lisäksi olen auttanut pari kaveria pääsemään alkuun tässä kasvatus harratuksessa.

En kai ole muuta sitten saanutkaan aikaan....

TR3

ViestiKirjoittaja TR3 » 18.10.2005 14:26

siemeniä olen jonkin verran lähipiiriin jaellut ja neuvvonut kuinka niista valmistetaan HUUMEITA.

Lynx

ViestiKirjoittaja Lynx » 18.10.2005 15:38

Olen ainakin keskustellut asiasta.

Korkeajännitys

ViestiKirjoittaja Korkeajännitys » 18.10.2005 15:56

Olen yrittanyt avata ihmisten silmiä suomi24:ssä ja muissa vastaavissa (yleensä aika huonolla menestyksellä...).

Lisäksi koitan itse olla esimerkillinen kansalainen, jotta kukaan tuntemistani ihmisistä ei voi pistää mitään negatiivista kannan piikkiin.

Sinä siinä alapuolella. Taisi sensuuri iskeä toistamiseen, eipä löydy enää ko. keskustelua suomi24 suosituimmista...
Viimeksi muokannut Korkeajännitys, 19.10.2005 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iskee kuin miljoona volttia

Chao

ViestiKirjoittaja Chao » 18.10.2005 16:19

Olen saanut suomi24 sivuilla suosituimman huume keskustelun aikaan. Tällä hetkellä aihetta on luettu 32 000 kertaa (eri tietokoneilta). En tiedä onko keskustelu vaikuttanut mitenkään ihmisten mielipiteisiin positiivisessa tai negatiivisessa mielessä, mutta julkisuutta se on ainakin saanut.

Tein täsmälleen samalaisen avauksen samalla foorumilla noin vuosi sitten ja se sensuroimalla poistettiin yli 20 000 lukukerrän jälkeen. Oli kuulemma tullut liikaa negatiivista palautetta suomi24 toimitukseen keskustelusta. Eli...jotain positiivista on tapahtunut vuoden aikana sananvapauden nimissä. Mielestäni myös ihmisten mielipiteet ovat muuttuneet enemmän kannabismyönteisiksi tai ei niin tuomitseviksi vuoden aikana.

Vuoden päästä ehkä uudestaan, jos jaksaa.

Ainiin..ja linkki nykyiseen keskusteluun:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0011148043

Kucka
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Kucka » 18.10.2005 16:26

Hmm... olen ainakin tehnyt seuraavia:
-jakanut ihmisille tietoa, siemeniä, pistokkaita, sätkäpapereita ja muuta sälää
-valistanut ja oikaissut ihmisten kannabiskäsityksiä parhaani mukaan
-osallistunut pohjoismaiden suurimman kannabissivuston ylläpitämiseen ja kehittelyyn
-potkinut käyntiin forumin miittiporukat \o/
-järjestänyt "opetusmatkan" amsterdamiin noin kymmenelle hengelle
-osallistunut pariin otteeseen hamppumarssille sekä erään paikallisen hamppuyhdistyksen toimintaan
-tukenut sadoilla euroilla eri grow- ja headshoppeja
-ja tietysti tuhonnut polttamalla suuria määriä vaarallista ganjapishuumetta
Setä on kovin sekaisin, onko sedällä hyvä olo?

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 18.10.2005 18:59

Minä olen toiminut hamppukasvin hyväksi seuraavin tavoin:

- pyrkinyt herättämään monitahoista keskustelua hampusta ja sen käyttötavoista hamppufoorumilla, joskus jopa provottamalla (ja näin itselleni ottanut tieten tahtoen kuspään maineen.).
- tukenut paikallista hamppuviljelijää ostamalla usean kilon verran finolasiemeniä.
- opettanut ihmisiä (irl) syömään niitä ja valmistamaan terveysravintoa niistä.
- pitänyt ystäväpiirini hamppuisana, eli jakanut kukkani kavereiden kanssa, vastikkeetta.
- olen tukenut head-ja growshoppeja, sekä koti- että ulkomaissa.
- olen vastikkeetta ja vastikkeellisesti jaellut hampunsiemeniä ympäri suomenmaan.
- olen puhunut hampusta suotuisaan sävyyn, aina tilaisuuden tullen, koskaan en tosin ole tyrkytyslinjoille lähtenyt.
- olen pyrkinyt kehittämään ideoita ja juonia, joilla kannabiksen juridinen status saataisiin yleiseurooppalaiselle tasolle. olemmehan EU-maa.
- olen pyrkinyt tuottamaan suomenkielistä informaatiota kannabiksen höyrystämismenetelmistä hamppufoorumilla.
- olen omalla toiminnallani/esimerkilläni (irl) pyrkinyt antamaan vastuullisen ja hyvän kuvan hampuuseista.

paitsi jos olet poliisi, niin sitten tuo kaikki oli fiktiivistä. :)

chong

ViestiKirjoittaja chong » 18.10.2005 19:09

-allekirjoittanut vetoomuksen huumepolitiikan lieventämiseksi
-pössytellyt siististi ulkona
-käännyttänyt pari epäilijää hampuusiksi. (en nyt tiedä onko tää hyvä asia mutta kyllä ne tykkäävät ja kait se riittää)
-kasvattanut hamppua :)

pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 18.10.2005 19:09

-tarjosin jopa faijalle paukut..
-tarjonnut kaikille
-kasvattanut
-jakanut siemeniä
-jakanut pistokkaita
-jakanut natikoita
-avustanut kasvatuksessa ja hankkimisessa
-lainailen poltteluvälineitä
-jnejnejne..

en uskalla kaikkea kertoa :foil:
Viimeksi muokannut pullapoika, 18.10.2005 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lol apua :foil:

Spectah

ViestiKirjoittaja Spectah » 18.10.2005 19:12

ennii mitää.

nattinen

ViestiKirjoittaja nattinen » 18.10.2005 19:43

-Osallistunut marssille.
-Kasvattanu itse.
-Valistanut ihmisiä.

Siihen se taitaa jäädä mutta ennemmin jotain kun ei mitään :)

TropiJazz

ViestiKirjoittaja TropiJazz » 18.10.2005 20:15

Osallistunut marssille.
:yes:
Tarjonnut savut.
:shock:
Tarjonnut papereita (pitkiä ja lyhyitä).
:D
Tarjonnut käärintäapua.
8)
Kasvattanut itse.
:pimp:
Opettanut muita kasvattamaan ja oppinut minua viisaammilta.
:lohtu:
"I got some friends who like to stay high
think of the tax potential if it were legal to buy
but instead of the heat is forced
to bust on victimless crimes
it's a low-class bust worth nickels and dimes"

cervaz

ViestiKirjoittaja cervaz » 18.10.2005 20:43

Järjestin tuossa kilpailun, voittajille tarjosin nortin siemeniä.
Kavereille olen "valistanut" varovaisesti kannabiksesta.
Tarjonnut muutamalle tutulle paukut.
Olen itse muuttunut henkilönä, ja tutut näkevät että kannabis ei tee ihmisestä mitään "monsteria"
Ostellut tuotteita kotimaisista grow-shopeista

Marssille en osallistunut, oli muuta menoa, mutta seuraavalla kerralla tarkoitus osallistu :)

Kohtalaisen pientä vielä, mutta parempi tuokin kun ei mitään..

Cactaceae
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Cactaceae » 18.10.2005 21:02

Tehdään sitten tällainen välitilinpäätös tälle vuodelle.

Olen tänä vuonna

- Maksanut SKY:n eli Suomen Kannabisyhdistyksen jäsenmaksun sekä yrittänyt saada muitakin tekemään niin.

- Jakanut muutaman tuhatta hyvää siementä eri puolille Suomea sekä forumilaisille että muillekin.

- Julkipoltellut vähän siellä sun täällä.

- Kertonut kaikille työkavereilleni että polttelen silloin tällöin, vähemmän kuumottavaa olla töissä nyt kun tiedän kaikkien kannan asiaan ja se oli ihan hyvä. Työkavereista kukaan ei suhtaudu aiheeseen mitenkään pahasti. Kolme neljästä on maistanut ja yksi mun lisäksi (pomo) on sellainen että sen jotain kavereita kasvattaa himassa. Mitä sitä turhaan kuumottamaan, sehän on vain yrtti :P

- Hoitanut työni esimerkillisesti, vaikka samaanaikaan olenkin poltellut (en tosin töissä ollessani tietenkään vaan kotona, töissä ei mielestäni tule muutenkaan olla minkään päihteen alaisena, jos niitä pitää töissäkin kiskoa, voitaisiin puhua jo päihdeongelmasta). En ole kertaakaan myöhästynyt tai saanut mitään moitteita, ainoastaan positiivisia.

- Osallistunut järjestettyihin miitteihin ja tutustunut sitä kautta moniin muihin polttelijoihin. Kaiken lisäksi on ollut todella hauskoja hetkiä noissa miiteissä välillä. Tämän vuoden aikana oon tutustunut vissiin muutamaan kymmeneen savuttelijaan ja savuttomiinkin ihmisiin. Kaikki eivät kuitenkaan miiteissäkään polta, ainakaan niin paljoa ja hyvä niin. Miitit on kivoja, mutta ensisijaisestihan niiden tarkoitus on tutustua uusiin ihmisiin (ihan oikeisiin ihmisiin kasvokkain keskustellen IRL) eikä toimia hirveinä överijuhlina, vaikka nekin kivoja on ollutkin :D

- Kylvänyt siemeniä ojien, teiden ja peltojen varsille, vaikkei niistä sitten lopulta mitään tullutkaan.

- Maksanut kaikki laskut koko vuotena ajallaan rehellisesti ansaituilla rahoilla josta on kaikki verot yms. maksettu ja muutenkin olen pysynyt poissa kaikista vaikeuksista. (paitsi että jostain syystä hkl:n tarkastajat saivat annettua kerran tarkastusmaksun, kun ei ehditty poistua metrovaunusta kun ne tulivat sisään, jostain syystä ei lippua silloin ollut :P)

- Olen ollut hyvä sukulainen, vaikkakaan en ole ketään paljoa tavannutkaan, mutta kenelläkään heistä tuskin on pahaa sanottavaa, siitä että olen joskus ollut heidän läsnäollessaankin hieman pilvessäkin.

- Olen ollut hyvä naapuri ja jos/kun joskus meille tehdään jostain käsittämättömästä syystä ratsia, niin en usko että meitä tästä talosta sen johdosta kuitenkaan pois savustettaisiin, sillä kenelläkään ei ole varmasti mitään pahaa sanottavaa, eikä meillä kuitenkaan ole mitään hirveetä viljelmää vaan täysin omaan käyttöön harrastuksen vuoksi kasvatetaan.
Meillä ei ole turhia metelöity, ei olla riidelty tai tapeltu, musiikki ei ole ollut liian kovalla, ollaan pidetty pilvenhajut jotenkin kurissa, tervehditty aina kaikkia naapureita ja rupateltu joskus niitä näitä.

Mitäköhän muuta, en tiedä - noi olen ehkä tehnyt, mutta paljon enemmänkin voisi. Laiskuus vaan on mielisyntini.

- Ainiin ja sitten oon ostanut kaikki tarvittavat tilpehöörit (lamput yms) kotimaasta.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”