Kuva

Kansalaistottelevaisuuskampanja suomessakin !

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
relegalizer

Re: Kansalaistottelevaisuuskampanja suomessakin !

ViestiKirjoittaja relegalizer » 1.6.2005 8:29

[quote="Hammasratas"]Luin ekan sivun, mutta joo;

Meikä ois ihan kybällä mukana tälläsessä setissä; Saatas jonkinverran porukkaa kasaan(ei tarvi ees paljoo) ja mentäs eduskuntatalon eteen polttaa jointit. Jokasella tuutti huulessa, hoho.. Ei tarvi vältsisti hamppua olla, vaikka sitten knasteria, sehän on oikeestaan parempi jos siellä on puolet knasterpolttajina pakkaa sekottamassa.

tuskin ketään kiinnostaa vaikka poltat 2 viikkoa jointtia eduskuntatalon rappusilla. puskat siihen pitäs istuttaa että joku kiinnostus.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.6.2005 10:24

En kyllä usko tuolla poliisilaitos actionilla olevan muuta kuin negatiivista vaikutusta, siksipä en itse sellaiseen ryhdy, nääs luonnollinen ja hidas tie, se se on oikea.

Minusta tuntuu nyt siltä tuff, että olet aika herkässä tilassa, ei siinä mitään mutta normaalit elämään kuuluvat hauskuuttelut tuntuvat sinusta nyt hivenen tavallista voimakkaammin.

Kyllä Suomessa hamppu kannattaa laillistaa, tai niin itse uskon ja kait moni muukin, tuo sinun esittämäsi toiminta vain tuntuu monien mielestä olevan vääränlaista toimintaa ja siksi osallistujien määrä on mitä on.

En nyt usko tuohonkaan sanomaasi etää ihmiset löisivät ideaa lyttyyn, antavat vain oman näkemyksensä toiminnan toimivuudesta.
Tuskin ovat tyytyväisiä siitä ettei hamppua ole lailliostettu Suomessa.

Sulla näyttäisi olevan nyt menossa kyyninen vaihe. Koita jaksaa!
Ei kait tässä ketään ilkeilijä ole, vähän piikkiä jotta heräisi todellisuuteen, eikä vain unelmoisi.

Parasta toimintaa on jakaa jakaa ja jakaa tietoa apua, siemeniä, kannabiksen kotikasvatus on nousussa ja se onkin avain sille millä muutoksen lakiin saamme, ja kiinnijäämiset juu että kasvu tulee julki.
niin tämä vain minun mielipiteeni, toivottavasti ketään ei ota ilkeilynä. (:

Ele phanti

ViestiKirjoittaja Ele phanti » 1.6.2005 10:43

åke pakana kirjoitti:eli tarvitaan marttyyri.
joku miel. julkisuuden henkilö, nuhteeton, ehdottomasti hyvin toimeen tuleva, perheellinen jne. jonka media voi sitten kivittää kuoliaaksi.

.. ryhtyisin mielelläni tehtävään, mutta en ole julkisuuden henkilö..

.. taas on ketjussa tekstiä niin paljolti ettei yksinkertainen eläin pysy mukana.. :) ja hyvä niin ,, muut, juu, henk.koht. kannatan moisia kampanjoita, mutta itse en aio vielä lähteä 'taistoon',, tai taistoni on juurikin tätä passiivista taistelua.. se sopii minulle parhaiten..

kokouksia, ideointia, tapaamisia, 'alakulttuurin' yhtenäistämistä, kukkien haistelua ja maistelua, kulttuurin levittämistä (ilman tyrkytystä, ilman pakkoa) - tässä olisin mielelläni mukana...

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 1.6.2005 19:52

riva komik kirjoitti:En kyllä usko tuolla poliisilaitos actionilla olevan muuta kuin negatiivista vaikutusta, siksipä en itse sellaiseen ryhdy, nääs luonnollinen ja hidas tie, se se on oikea.

Minusta tuntuu nyt siltä tuff, että olet aika herkässä tilassa, ei siinä mitään mutta normaalit elämään kuuluvat hauskuuttelut tuntuvat sinusta nyt hivenen tavallista voimakkaammin.

Kyllä Suomessa hamppu kannattaa laillistaa, tai niin itse uskon ja kait moni muukin, tuo sinun esittämäsi toiminta vain tuntuu monien mielestä olevan vääränlaista toimintaa ja siksi osallistujien määrä on mitä on.

En nyt usko tuohonkaan sanomaasi etää ihmiset löisivät ideaa lyttyyn, antavat vain oman näkemyksensä toiminnan toimivuudesta.
Tuskin ovat tyytyväisiä siitä ettei hamppua ole lailliostettu Suomessa.

Sulla näyttäisi olevan nyt menossa kyyninen vaihe. Koita jaksaa!
Ei kait tässä ketään ilkeilijä ole, vähän piikkiä jotta heräisi todellisuuteen, eikä vain unelmoisi.

Parasta toimintaa on jakaa jakaa ja jakaa tietoa apua, siemeniä, kannabiksen kotikasvatus on nousussa ja se onkin avain sille millä muutoksen lakiin saamme, ja kiinnijäämiset juu että kasvu tulee julki.
niin tämä vain minun mielipiteeni, toivottavasti ketään ei ota ilkeilynä. (:

Niin riva, olet oikeassa. Minäkin huomasin ettei tämä ole oikea konsti.
Tästä lähin minäkin annan hampun laillistua "itsestään".
Loppujen lopuksi sekin minun elämässä on vaan pikkuseikka laillistuuko se hamppu suomessa, oikeastaan aivan sama jo nyt.

Osuit myös ehkä oikeaan tuossa kyynisessä vaiheessa....noh vaiheista en tiedä mitään mutta kyynisyys(totuuden näkeminen) astui kuvioon jo pitkät ajat sitten (vuosia)....(tietänet mitä tarkoitan...). Se tekee oikeastaan mulle mahdottomaksi nähdä asioita samalla tavalla kun te muut, ja lopputulos on aina tämä sama. Mutta empä oikeastaan tiedä miksi moni asia täälläkin tuntuu ilkeilyltä, saattaapi ollakkin että olen ollut ihan väärässä koko ajan, eivätkä immeiset olekkaan ilkeitä, olen käsittänyt ehkä väärin. Ehkä he joo halusivatkin auttaa asiassa antamalla kallisarvoisia mielipiteitään. Masentuneen maailma on vähän kumma.

Jep, eli eiköhän unohdeta koko hommeli. anteeksi. Oli ihan tylsä ideakin...
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,
ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 1.6.2005 20:29

Todentotta joo, eihän täällä kukaan tyrmää/ilkeile ikinä mitään.

Mitäs tälle tunnustusprojektille kuuluu? Joko on sadat hampuusit tukkineet poliisilaitoksen rattaat? Wink

w

Kuinka moni teistä on nähnyt Monty Pythonin klassikkoleffan Life of Brian? Tuli vain mieleeni eräs kohtaus, jossa Judean People's Front (vai oliko se People's Front of Judea?) pitää kokousta ja puhuu suoran toiminnan tärkeydestä puheen sijaan... Wink

w

Masennuksissani käsitin nuo edellisetkin vittuiluksi. Tyhmä minä.

Sen verran voin puolustuksekseni kuitenkin sanoa, että vaikka esittelinkin tämän idean suomalaisella foorumilla, minä en sitä keksinyt.

Kopioin sen suoraan ulkomailta, missä tätä konstia on TODISTEELLISESTI käytetty, vieläpä niin että se johtaa toivottuun lopputulokseen. Jos se on rivan mielestä negatiivinen vaikutus, niin ei voi kuin ihmetellä, että kenen puolella siellä oikein ollaan....poliisinko ?

Mut annetaan hampun laillistua itestään vaan juu.

ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

Taika Ninja

ViestiKirjoittaja Taika Ninja » 1.6.2005 22:59

Mä en tajua miten poliisien (jotka suojelee meitä vaik et samaa mieltä herrojen moraaleista olekkaan) touhujen sabotoiminen hyödyttäisi yhtään ketään, joo me saatais ehkä vähän huomioo, negatiivista senmoista.

Tuulipukukansa tärisee jo muutenkin kun puhutaan huimausaineista, ei se tärinä ainakaan vähene jos niille kertoo että huumerikolliset ruuhkauttavat heidän vartijoitansa.

Ja jos paikalle sattuukin se iltalehden toimittaja, sittenkö on hienoa? voin kuvitella seuraavan päivän lööpit "huumerikolliset ympäri suomen terrorisoivat oikeusjärjestelmää". eikä se muissakaan lehdissä sen mukavempaa olisi, ei yksikään päätoimittaja anna julkaista siitä juttua missä lukisi kerrankin sen "oikein!" tai "hyvä pojat".
(fatcrackwhore) TaikaTaikina: ei se paranna kenenkään elämää että sä jauhat täällä paskaa ;F
(fatcrackwhore) itseasiassa se PILAA mun elämän.
(fatcrackwhore) voisitko poistua?

Indica

ViestiKirjoittaja Indica » 1.6.2005 23:01

tai sitte muutetaa hollantii :( kannattaa aina yrittää kaikkia keinoja, mutta ei mee ku 10 vuotta ni alkaa aika moni olla kuolla kupsahtanu nyky eduskunnasta, ja joskos silloin jo uudet tuulet puhaltelisivat.. tai EU laillistaisi koko unionin alueella ganjan.. toivoa saa, mut mut.. nopeisiin tuloksiin pitää kyllä muuttaa hollantiin.. tai berliiniin..
-Entä jos elämän ikuinen virta..?

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 2.6.2005 5:48

Oukkei, tämä on nyt ehkäpä viimeinen postini tähän ketjuun....ehkä...

Eli tosiaan, toinen tapa toimia on odottaa että tuulipukujengi kuolee vanhuuteen. Ja sitten tulisi viisaampia päättäjiä eduskuntaan.

Mutta mutta, niinkun tiedätte, sitähän on odoteltu jo 60-luvun lopulta, joten tässä tapauksessa odottavan aika voi tulla yllättävän pitkäksi..... :D

Ja sitten vielä on muistettava se, että valtiojohdon tai viranomaisten taholta me emme KOSKAAN tule saamaan yhtään mitään. Aina tulee eduskuntaan sitä jengiä joka pelkää kannabista kuollakseen. Herran jestas, nythän pitäisi juuri olla sen ikäistä porukkaa jo eduskunnassa, joka vapauttaisi hampun (ainakin 60-70 luvulla näin uskotiin, muistatteko?). Ei ei pojat.

Jos oikeuksia halutaan, niin ne oikeudet pitää ottaa itse. Ei johtajamme ole koskaan antanut vapauksia ja oikeuksia kansalaisille vapaaehtoisesti. (muistanette homojen aseman et cetera, taitaa olla homostelu laitonta vieläkin monissa paikoissa...).

Mutta jokaisella on vapaus valita linjansa vapaasti tässä asiassa. Minä olen asiani julki tuonut, ja saanut vähän osumaa samalla, mutta no hard fiilingssejä. Pärjäilkää, ja anteeksi vaikea luonteeni ! :D

- Aristoteles

Ele phanti

ViestiKirjoittaja Ele phanti » 2.6.2005 7:10

Tuff Gong kirjoitti:Eli tosiaan, toinen tapa toimia on odottaa että tuulipukujengi kuolee vanhuuteen. Ja sitten tulisi viisaampia päättäjiä eduskuntaan.

Mutta mutta, niinkun tiedätte, sitähän on odoteltu jo 60-luvun lopulta, joten tässä tapauksessa odottavan aika voi tulla yllättävän pitkäksi..... :D

... kyllä sinulla tuff on pointtisi,, jotka näyttävät sitä paitsi hyviltä näin
toistenkin silmien kautta.. .. mutta, eikö meidän täytyisi löytää juuri Suomeen sopiva keino tehdä asialle jotakin,, ja jos se on sama kuin on toiminut muissa maissa, ei se välttämättä istu hyvin suomalaisten kannettavana... eri maa, eri kulttuuri, 'erilainen' suhtautuminen päihteisiin..

.. ja nuitten 'tuulipukujengiläisten' kuoleman odottaminen... niitä sikiää kokoajan lisää.. je ne 'viisaat päättäjät', jotka 60-70-luvuilla olivat nuorisoa, ovat vain vääriä ihmisiä tekemään asialle jotakin,, eikä meidän pitäisikään odottaa että joku tekee työn meidän puolesta , aivan kuten sanoit,, ei ole lahjoja tulossa, eikä odottelu auta... vain 'palkka' tehdystä työstä on tarjolla... . . ja nyt pääsen taas aiheeseen, eli kyllä hyvä tuff, keskustelua aiheesta tarvitaan, lisää.. mutta Jos haluamme jotakin tapahtuvan, on meidän jotakin tehtävä,, asia ei ole muiden kuin meidän omilla harteillamme... ja jotta tekemisellä voitaisiin kantaa hedelmiä :)
.. on ne suunniteltava huolellisesti.. ajan kanssa, monilla aivoilla..

.. *SUURI HAMPUUSIKOKOUS 200?* ..

.. yritähän pärjäillä :lohtu: masennuksen kanssa, tule vaikka teelle.. :)

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 2.6.2005 7:22

Mutta nytpä sen vasta keksin !

Perustetaan uskonto ! Semmonen joka palvoo jotain juttuu, mulle ihan sama mitä, mut kuhan sen palvontamenoihin kuuluu hampun jatkuva käyttö !

Siinä menee uskonnonvapaus-asiat harvinaisen hienoon solmuun ! Mahtava soppa ! Näen jo lööpit ! Elämäntapa intiaanit hakevat hamppu uskonnolleen virallista asemaa !

EDIT: löytyisiköhän suomesta oikeesti mitään näin radikaalia pikku ryhmää/kommuunia joka tämän voisi tehdä ? ?

- Aristoteles

Ele phanti

ViestiKirjoittaja Ele phanti » 2.6.2005 7:32

.. juu, seuraa tuota miestä :laugh: ..

.. Yrtti kuuluu ............ juurikin 'uskonnon' .. tai 'tiedon etsimisen' kautta, niin että sen käyttö, on aina rituaali (vaikkei siltä näyttäisikään?) .. aina nauttimisen yhteydessä mietin Jumalaa=Maailmankaikkeutta..................

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 2.6.2005 7:47

tuli mieleeni vielä yksi juttu !

Kaikkialle sinne, minne ylettää babylonin valta, ylettää myös vesijohtoverkot ? Sattumaako ? :think:

Ja toinen:

Nimittäin se, että wc pytty on harvinaisen aliarvostettu kapine. Siihen pitäisi kiinnittää huomiota. ai miksikö ?

No se nyt on sentään paikka jossa miehet harjoittavat noin 95 % heidän kaikista seksuaalitoiminnoistansa....

ei mulla ny muuta.....ihan turha postaus, anteeksi, shanti....

- Aristoteles

welina

ViestiKirjoittaja welina » 2.6.2005 9:52

No tämä topikki tulikin ihan vahingossa vastaan ja olen myös ajatellut paljon tuollaista joukko tunnustusta, mutta siihen ei noin vain pysty alkamaan varsinkaan nykymaailmassa. Suosittelen kaikille asiasta kiinostuneille lukemaan Mohandas K. Gandihin kirjan tottelemattomuudesta tuo kirja on erittäin hyvä jos sinua kiinnostaa Satyagraha! On turha valittaa siitä, että hamppu ei ole laillista ja jne. koska sen laillistaminen on meistä kiinni!, mutta ei sellaiseen taistoon kannata lähtea jos ihmisistä ei löydy tahtoa!

'Mitä suurempi on viattomuutemme, sitä suurempi on voimamme ja sitä nopeampi on voittomme... Täydellinen kansalaistottelemattomuus on rauhanomaista kapinaa. Se on varmasti vaarallisempaa kuin aseellinen kapina, sillä sitä ei voida koskaan tukahduttaa.' 4.8.1921 Mohandas K. Gandhi

Minun mielestäni on myös syytä ajatella sopiiko tuollaisen käyttäminen hampun laillistamiseen. Gandhi ajoi tuolla Satyagrahalla ihan toisen kokoisia asioita ja todella paljon tärkeämpiä.

Miettikää mikä teille on elämässä taistelun arvoista!
Rauhaa!

ps. Jos tuollainen toteutuu niin olen mukana varmasti!

ShoJa

ViestiKirjoittaja ShoJa » 2.6.2005 10:14

Tuff,

Toi uskonto juttu kuulostaa ihan hyvältä. Miksei perusteta vaikka rastafari uskontoa, jonka kulttuuriin kuuluu myös hamppu?
Eiköhän Suomessa ihmisten pitää kunnioittaa toisten kulttuureja ja uskontoja. Kuten mehän (huolimatta rasisteista) hyväksytään eri uskontoja.
Yhteiskuntakin hyväksyy epäjumalia vaikka Raamatussa sanotaan, että se on pahin synti.
Kun rastafari uskonnon tarkoitus (tai vastaava) hampun käyttö sallitaan, kyllä vähitelleen suomalaiset hyväksyvät ajan myötä.

Jokaisen pitää kunnioittaa uskontoja, kulttuureja ja rotuja muuten siitä tulee rasisti.
Hmm... Onko muuten rasismi laiton Suomessa?
-"Historia on voittajien kirjoittama, kuka tietää kuinka kauas totuus on jäänyt menneisyyteen kummittelemaan"

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 2.6.2005 10:21

Niimpä ! Onko muuten suomessa rastafarikirkkoa/taisiisyhteisöätarkoitin ?

- Aristoteles

ShoJa

ViestiKirjoittaja ShoJa » 2.6.2005 10:39

En tiedä :roll:
-"Historia on voittajien kirjoittama, kuka tietää kuinka kauas totuus on jäänyt menneisyyteen kummittelemaan"

Dub kostaja
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Dub kostaja » 2.6.2005 12:38

welina kirjoitti:Miettikää mikä teille on elämässä taistelun arvoista!
Rauhaa!

Pjaa, no ainakaan kannabis.

Intian itsenäistyminen vrt. hampun laillistaminen? Toinen passiivisen vastarinnan voitto, hmmm..., mustien kansalaisoikeudet Yhdysvalloissa vrt. hampun laillistaminen? Vielä sentään saadaan istua bussissa siellä missä halutaan, eli kuten welina vihjaa, ei nyt sentään ahdinkomme niin musertava ole, kuin näissä edellisissä. Ahdingon määrä ja laatu saneleepi asijoita, esimerkiksi sitä, kuinka moni jaksaa sateessa lähteä polliisitalon eteen jonottamaan sitä, että pääsee itsensä mokaamaan.

Toisaalta en juuri tällä hetkellä elä kotikasvatuksesta kiinnijäännin pelossa. Jos eläisin, niin en kyllä siltikään tuntisi itseäni hirveän sorretuksi. Ihan vähän hyljeksityksi ehkä. Onhan se ikävää, että ei kehtaa ihan kaikkialla sytyttää jointtia, ilman että saa nyrpistelyä, mutta en mä jaksa itseäni kahlita Eduskuntatalon pylvääseen sen takia huutamaan, että "nyt kyllä loppu lipputanko, pohja se on munkin säkissä, johan se on stana, että ei saa kunniallinen kansalainen jointtia polttaa!"

Tehkää te innokkaat vain, ei mulla tietenkään mitään aktivismia vastaan ole. Ihan vaan sitä, että voi olla muitakin, joilla ei ole elämäntapaa ja jotka eivät tästä syystä myöskään tunne itseään velvollisiksi/tarpeellisiksi näissä vallankumouksellisissa kampanjoissa. Me ollaan kai sitten niitä Babylonin orjia, joilla on maha ruokittu ja me katotaan Maikkarin ajatuskoneistoa ja omaksutaan elämäntapamme Jenkeistä ja syödään mäkkärissä Uncle Samin salaista totuusseerumia. Meikäläisiltä pitäisi oikeasti kieltää kannabis, hävettää oikein itseni puolesta, että miten kehtaan poltella enää ikinä, kun en ole edes tajunnut, että kannabiksen polttoon kuuluu kiinteästi marttyyrimeininki, WHOon raporttiin vetoaminen kerran vuorokaudessa ja mahtiangsti.

Pistetään tähän loppuun vielä kuva siitä, miten sorrettu nousee ja rikkoo sovinnaisen ajattelun kahleet. Ja muut kahleet kanssa. Ihan motivaatioksi.

Kuva

DK
palaa se laitonkin kukka, sano joku viksu.

http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=15370

wu-hsin
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja wu-hsin » 2.6.2005 15:32

Tuffis,
sori että piikittelyni osui turhan terävästi. Kieltämättä tarkoitukseni olikin olla kriittinen, mutta ei ilkeä. (En tosielämässä ole näin häijy kuin netissä, mutta kritiikki on silti vahvoja puoliani. :))

Eräs syy siihen miksi alusta alkaen esitin soraääniä oli juuri se, että tiedän kokemuksesta miten lannistumisen kierre toimii. Se alkaa liian suurista odotuksista. (Itselläni on taipumusta maalailla jos jonkinlaisia odotuksia tekemisistäni ja kuvitella, että asiat tapahtuvat sormia napsauttamalla.)

Näin menee perinteinen lannistumisen kierre:
Ensin keksitään jokin mahtipontinen idea, jonka toteutumisen mahdottomuutta ei kyetä (tai haluta) realistisesti nähdä. Sen johdosta aletaan uskoa, että idea toteutuu vääjäämättömästi kunhan vain aloittaa jostain. Sitten, kun ensimmäinen yritys törmääkin arkitodellisuuden kiviseinään, kaikki kuvitelmat romahtavat. Seurauksena on lannistuminen ja haluttomuus yrittää uudelleen.

Vika ei kuitenkaan ole siinä, etteikö yrittäminen kannattaisi! Yritin hillitä menohalujasi, koska aavistin sinun saattavan reagoida ideasi kariutumiseen hieman liian mustavalkoisella tavalla. Loit ensin itsellesi liian suuret odotukset ja sitten luovutit täysin, kun ne eivät toteutuneet.
Älä kuitenkaan syytä olosuhteita, muita ihmisiä tai yhteiskuntaa. Vika ei ollut niissä, vaan epärealistisessa lähestymistavassasi. Älä silti tuomitse itseäsi epäonnistujaksi, sillä siitä ei ole apua. Tunnusta reilusti virheesi jotta et toista niitä. Ja muista, että yksi epäonnistunut yritys tarkoittaa vain sitä, että osaat seuraavalla kerralla enemmän!

Tässä joitakin heikkoja lenkkejä ideassasi:
- Kärsimättömyys. Maailma ei muutu hetkessä. Ganja ei laillistu syksyyn mennessä. Tunnustustapahtumaa ei saa kunnolla aikaiseksi tuosta noin vain, mutta se onnistuisi mahdollisesti seuraavaan marssiin mennessä - siihen kuitenkin oli mielestäsi liian kauan aikaa.
-Ahnehtiminen. Yksi teko ei muuta maailmaa, eivätkä suuret tempaukset ole helppoja toteuttaa. Pelkkä tunnustamistapahtuma ei saa lakimuutosta aikaan, eivätkä sadat hampuusit todellakaan nosta pelokkaita perseitään sohvalta hankkiakseen sakot. Voit syyttää tästä faktasta kaikkia ympärilläsi jos haluat, mutta totuus on se, että ihmiset vain ovat sellaisia - like it or not.
- Ylpeys. Asiat eivät hoidu omin avuin. Pelkästään sinun johtajuutesi ja sekalaisen hippilauman ansiosta asiat eivät muutu. Olit niin innoissasi hyvästä ideastasi, ettet oikein suostunut ottamaan kritiikkiä vastaan ennen kuin oli pakko. Olit myös kovin väheksyvä sitä ajatusta kohtaan, että myös media pitäisi saada kiinnostuneena paikalle. Totuus kuitenkin on, että ilman hyvää mediamarkkinointia hampuusien tempaukset vaietaan kuoliaiksi.
- Lannistuminen. Epäonnistumiset kuuluvat elämään. Kolauksista voi oppia jotta voisi yrittää paremmalla taidolla uudelleen. Se ei tee sinusta epäonnistunutta ihmistä, että jokin tekosi epäonnistuu. Vain sinä itse voit tuomita itsesi epäonnistujaksi, jos luovutat kokonaan. Silloin et suostu enää edes yrittämään etkä siten voi muuta ollakaan.
Olisi sääli, jos pelkästään yhden foorumilla käydyn sanasodan takia heittäisit kaiken toivon, sillä sinulla selkeästi on parhaimpina hetkinäsi taistelutahtoa. Jos luovutat nyt, hamppukansa menettää sinussa jotain arvokasta. Ja minä todella tarkoitan sitä!

Tällä viestilläni en tarkoita sanoa sitä, että olisin noiden luettelemieni "syntien" yläpuolella - päinvastoin. Olen kärsimätön, ahne, pirun ylpeä (kuten suurin osa viesteistäni varmaan paljastaa) ja joskus myös lannistuva. Yritän koko ajan jotain ja epäonnistun usein. Pyrin jatkuvasti kehittämään toimintaani niin, että onnistuisin entistä paremmin. Joskus se jopa toimii!
Olen elämässäni aloittanut lukemattomia suuruudenhulluja projekteja, saanut jopa muut innostumaan ja sitten joutunut huomaamaan, että kurkotin kuuseen. Olen lähes yhtä monta kertaa lannistunut vähäksi aikaa melko totaalisesti ja pitänyt itseäni epäonnistujana.
Mutta koska olen vittumainen kaveri (kuten olet huomannut :)), en ole lopulta suostunut lamaantumaan aivan täysin, vaan olen yrittänyt uudelleen. Ja epäonnistunut taas.
Mitä useammin olen epäonnistunut, sitä paremmin olen oppinut mahdollisen ja mahdottoman rajat. Siksi niitä sinullekin yritän selventää. Ja mitä paremmin nuo rajat olen oppinut, sitä useammin olen myös onnistunut.

Yhtä onnistumista kohti on sata (?) epäonnistumista. Mutta lannistumista ei seuraa yksikään onnistuminen. Ainoa vaihtoehto on jatkaa riskien ottamista ja opetella kestämään iskuja. Mitä enemmän olen joutunut opettelemaan iskujen kestämistä, sitä vähemmän olen nykyään masentunut (joskus olin vakavastikin).

Tämän vuoden Tampereen hamppumarssi, jota olin järjestämässä, oli pienoinen pettymys. Osallistujia oli vain puolet edellisvuodesta, lehdistö ei pahemmin noteerannut hienoa puhettani, ja kaiken lisäksi satoikin, perhana.
Johtopäätös: Ensi vuonna teemme asiat huolellisemmin, paremmin ja tehokkaammin, perkele! Ehkäpä jopa saamme sen tunnustustapahtuman järjestettyä, jos ihmiset innostuvat ja Luoja suo.

Toivon, että ensi vuonna otat sinäkin osaa marssiin, vaikka olisitkin kuoleman kielissä.
Ja kaikesta huolimatta: olen edelleen ensimmäinen joka ilmoittautuu tunnustamaan, jos saat projektin vielä joskus aikaiseksi. En pelkää kotietsintää! (Niitäkin on jouduttu kestämään...) :)

w
imho
lol
omg

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 2.6.2005 20:15

wu-hsin kirjoitti:Tuffis,....
w

Joo piissii vaan wu-hsin. Pystyn näkemään näkemyksesi nyt paljon selvemmin, kiitos kun näit vaivaa noinkin paljon. Suuret tunteet tosiaankin on olleet taas vallalla, ja suhtautumiseni asioihin onkin usein tunnevoittoinen.

En suuremmin pidä järkeilystä. Sanoohan sen jo nykyään jopa tutkimus (en muista lähdettä), että yritysjohtajatkin tekevät intuitiota käyttäen parempi ratkaisuja kuin järjen äänen mukaan toimien. Pidän tunnevoimaa suurimpana moottorinani.

Mutta meidän kokemissa elämissä näyttäisi olevan ratkaisevan suuri ero.
Sä koet et sun elämässä onnistumissuhde ois ollu yks sadasta. Noh, mulla se on ollu lähestulkoon 90% luokkaa läpi koko elämän (ja tämä ei tod. ole brassailua). Olen melkein aina saanut kaiken sen mitä olen tavoitellut, syitä voin vaan arvailla. (tiedän, se kuulostaa prassailulta)

Kyse on aina ollut ehkä siitä, kuinka paljon olen luottanut positiiviseen lopputulokseen. Niin se on varmaankin aina mennyt. Nykyään pyrin jo hakemaan vaativampia haasteita....

Oli kyse sitten tyttöystävien hankinnasta, yritystoiminnasta, elämästä, harrastuksista, mistä vään....Aina on onnistunut hommat huikealla prosentilla.

Ainoa ero on siinä, etten ala mollamaan itse omia ideoitani, enkä anna muidenkaan mollata omia ideoitani, koska harvoilla on tosiaan esittää parempia....siis yleensä. On toki poikkeuksia, kuten kaikessa.

Hyviä kesiä kaikille, eikä anneta pikkuvikojemme tulla suurten asioiden esteeksi ! :D

Edit: typoja ja yksi järjettömyys pois. pilvessä on joskus vaikea kirjoittaa/muodostaa järkeviä lauseita. on se. uskokaa. :yes:

- Aristoteles

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 3.6.2005 5:01

welina kirjoitti:
Minun mielestäni on myös syytä ajatella sopiiko tuollaisen käyttäminen hampun laillistamiseen. Gandhi ajoi tuolla Satyagrahalla ihan toisen kokoisia asioita ja todella paljon tärkeämpiä.

Mielestäni ei ole olennaista keskittyä ajattelemaan sitä, että mikä vääryys on nyt sitten kuinkakin väärin, ja onko tämä vääryys sittenkin tärkeämpi ?

Silloin kun vääryyden näkee, niin katsos se omatunto velvoittaa toimimaan.
Tämä on se asia, joka erottaa henkilön joka on havainnut babylonin, tavallisesta ihmisestä. Totuuden seuraaminen edellyttää sydämen äänen TINKIMÄTÖNTÄ kuuntelemista ja tottelemista. Muista kun elät : Ole tilanteessa aina niin ettei sydän taistele sitä vastaan.

Gandhin menetelmiä voi mielestäni oikein hyvin käyttää kaikkien mahdollisten vääryyksien oikaisemiseen.

Mitä suurempi on viattomuutemme, sitä suurempi on voimamme ja sitä nopeampi on voittomme...

Loogisestikin ajatellen....kamoon hei...

- Aristoteles

Palaa sivulle “Politiikka ja media”