Kuva

Hamppumarssi eri medioissa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
junou

Re: Hamppumarssi eri medioissa

ViestiKirjoittaja junou » 8.5.2005 14:55

TropiJazz kirjoitti:Terveisiä Kaisulle!

Todella fiksun kuvan itsestäsi annoit, :)

ks. ylen uutiset

On se ihan fiksu tyttö.. :)

kyhäri

ViestiKirjoittaja kyhäri » 8.5.2005 14:59

.....toi marssiminen ja muukin toiminta on turhaa, jos se ei aiheuta minkäänlaista keskustelua. Tuollaiset pienet jutunpaskat, joita noissakin em. lehdissä on ei kyllä vaikuta mihinkään; ne menevät samalla tavalla peruskansalaisilta ohi kuin mikä tahansa matti nykäsen sekoilu-uutinen (esim. vähän aikaa sitten oli iltapäivälehtien lööpeissä v***n isolla: Matti Nykänen takaisin vankilaan blondina), eikä siis vaikuta mihinkään. Pitäisi jotenkin osoittelevammin tai "törkeämmin" lähestyä asialla ihmisiä, jotta heidän olisi pakko ottaa kantaa asiaan edes oman itsensä puolesta---> ja koska he eivät tiedä asiasta mitään, he häviävät keskustelun. Olisi hienoa, jos HS:ssa olisi sivun juttu esim. , että miksi suomalaiset ihmiset eivät ymmärrä omaa parastaan ja ajattele aktiivisesti niinkuin euroopassa.

Voisihan tuota eurooppaa jotenkin hyödyntää paremmin asian esille tuomiseksi. Siellähän nimittäin tapahtuu "koko ajan" edistysaskelia hampun puolesta. Mutta kuka sitä nyt muka rupeaisi tekemään, koska varmasti huono maine on luvassa niille toimittajille, jotka vahankin ajattelevat asiaa positiivisesti.

JA PASKAT. Turhalta tuntuu. Suomalaiset ovat juntteja ja pysyy. Ihan turha yrittää kääntää niiden päitä, kun niillä ei ole kääntyviä sellaisia.

jacques

ViestiKirjoittaja jacques » 8.5.2005 20:57

kyhäri kirjoitti:JA PASKAT. Turhalta tuntuu. Suomalaiset ovat juntteja ja pysyy. Ihan turha yrittää kääntää niiden päitä, kun niillä ei ole kääntyviä sellaisia.

"Me on pojat hävitty tää peli!" Terve asenne. En ymmärrä mistä olet saanut päähäsi, että täällä muuttuu asenteet yhden marssin takia? Eiköhän Berliinissäkin tehty jotain asian eteen, ennenkuin se tuohon pisteeseen meni?

jyrki.boy
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja jyrki.boy » 8.5.2005 21:10

Lopettakaa toi iänikuinen, jonninjoutava marina, ettei Suomessa koskaan laki muutu. Samperin vätykset, tuollaisesta läpästä ei ole kuin haittaa, olkaa mielummin hiljaa. Yhtä inhottavia ovat ne itsekkäät hampuusit asenteella "en marssi, koska mulla on ganjaa itselleni loppuelämäksi". Marssille ei muuten mennä pelkästään itsensä takia, vaan MUIDEN hampuusien yhteiskunnallisen aseman parantamisen takia (joita on monta kertaa enempi kuin sinua itseä, joten siksi he ovat sinua moninkertaisesti tärkeämpiä). Katsokaa tilastoja, niiden valossa MUUTOS on jo tapahtumassa, ja aika kovaa kyytiä:

Esim. 1970- ja 1980-luvulla syntyneistä 52 prosenttia piti vuonna 2002 kannabiskokeilujen riskejä enintään vähäisinä, kun vastaava osuus 1960-luvulla syntyneillä oli 34 prosenttia.

Kannabiksen kokeilu/käyttö ikäryhmittäin (v.2000):
- 20-24: 19 %
- 25-29: 18 %
- 30-34: 18 %
- koko aikuisväestö: 10 % (v. 2002)
- 15-69 vuotiaista pääkaupunkiseutulaisista n. 20 % on joskus kokeillut tai käyttänyt kannabista (2000).

Suomessa takavarikoidut hasis ja marihuana-erät:
- Hasis: vuonna 1990: 71.2 kiloa. vuonna 2001: 589.6 kiloa.
- Marihuana: vuonna 1990: 0.6 kiloa. Vuonna 2001: 16.1 kiloa.

Lähde:
http://www.stakes.info/files/pdf/taskum ... ti2003.pdf

Edit: ainii, eiks jossain sanomalehdessä, niiden tän päivän marssi-uutisoinnin yhteydessä arvioitu, että Suomessa on n. 30 000 kannabiksen käyttäjää? On se kumma, jos ei niin iso osa kansasta saa käännettyä Isoa Laivaa...

wu-hsin
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja wu-hsin » 8.5.2005 21:55

Sen lehtijutun "30 000 käyttäjää" oli hatusta vedetty. Lienikö pelkkä vahinko vai tahallinen "täällä ei ole mitään nähtävää" -temppu.

Stakesin vuoden 2004 raportin mukaan suomalaisista kolme prosenttia on käyttänyt kannabista viimeisen vuoden sisällä. Se luku kuvaa aika hyvin varsinaisten käyttäjien määrää. Kolme prosenttia Suomen noin 5.2 miljoonasta asukkaasta tekee 156 000.

w
imho
lol
omg

Turrikka
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Turrikka » 8.5.2005 22:55

Off-topic:
wu-hsin kirjoitti:YLE24 videosalista löytyy eilisen pääuutislähetyksen hamppumarssipätkä: Suomi aikoo jatkaa tiukkaa huumepolitiikkaa.

Repesin tolle hamppumarssia seuraavalle uutiselle: "Hollanti hallitsee maailman kukkamarkkinoita". :lol:
"Let's get down to brass tacks. How much for the monkey?"

kyhäri

ViestiKirjoittaja kyhäri » 8.5.2005 23:08

jacques kirjoitti:
kyhäri kirjoitti:JA PASKAT. Turhalta tuntuu. Suomalaiset ovat juntteja ja pysyy. Ihan turha yrittää kääntää niiden päitä, kun niillä ei ole kääntyviä sellaisia.

"Me on pojat hävitty tää peli!" Terve asenne. En ymmärrä mistä olet saanut päähäsi, että täällä muuttuu asenteet yhden marssin takia? Eiköhän Berliinissäkin tehty jotain asian eteen, ennenkuin se tuohon pisteeseen meni?

Pyydän anteeksi, mutta kun tuli vaan akuutti turhauma. --->> taistoon siis!!

i'm poster

ViestiKirjoittaja i'm poster » 8.5.2005 23:25

Kuva
dudu :)

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.5.2005 23:26

ostaisitko SINÄ auton tältä mieheltä? En minäkään...

kyhäri

ViestiKirjoittaja kyhäri » 9.5.2005 1:20

amd kirjoitti:ostaisitko SINÄ auton tältä mieheltä? En minäkään...

ostaisin jos saisin halvalla hyvän. Tai siis en koska en tarvitse autoa.

Kucka
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Kucka » 9.5.2005 1:37

wu-hsin kirjoitti:Stakesin vuoden 2004 raportin mukaan suomalaisista kolme prosenttia on käyttänyt kannabista viimeisen vuoden sisällä. Se luku kuvaa aika hyvin varsinaisten käyttäjien määrää. Kolme prosenttia Suomen noin 5.2 miljoonasta asukkaasta tekee 156 000.

w

Oho, tuo oli ainakin mulle uutta. Täytyypä muistaa. Hyvä muistisääntö vaikkapa vois olla, että suomessa on hampun "vakikäyttäjiä" / hiljattain käyttäneitä suunnilleen saman verran kuin Turussa on asukkaita yhteensä (ero ~6000) :lol:
En sit tiedä miten luotettavia noi tilastot on, kuinka moni oikeesti vastaa tollasia juttuja ihan rehellisesti vaikka olis miten nimetön tutkimus, jostain kai ne aineistot noihinkin kerätään. Voi olla et realisteset luvut vois olla paljonkin suurempia, mut jokatapauksessa toi luku alkaa olla jo jotain järkevää kokoluokkaa tuon uutisten 30k sijaan.
Setä on kovin sekaisin, onko sedällä hyvä olo?

ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 9.5.2005 9:42

krimi666 kirjoitti:( - "Pakkohoitoon nämä ihmiset pitäisi ohjata" Aarre Hautamäki

- "Onkohan jäänyt valistustyö vanhemmilta tekemättä" Emppu Otsala

- "Olen järkyttynyt. Eivät nuo nuoret ihmiset tiedä mitä tekevät" Hannu Posti

Miehet seurasivat hamppumarssin järjestäytymistä Aren aukiolla. Kukaan heistä ei ole kokeillut kannabista, eikä ole käynyt mielessäkään. )

En nyt millään malta olla kopipeistaamatta tähän vanhaa kirjoitustani jonka jälkipeleissä tuli käytyä läpi sekin että ei rastoja pois tarvitse leikata...

Joitain ajatuksia, siitä huolimatta että en haluaisi kuulostaa tiukkapipoiselta vanhukselta...

Joitain faktoja

- Keskiverto suomalainen ei tiedä mitään hampusta

- keskiverto suomalainen omaa negatiivisia ajatuksia hampusta

- keskiverto suomalainen pyrkii kääntämään kaikki lauseet hamppua vastaan

- propaganda tulee aina suunnitella niin että tyhminkin kadunmies sen tajuaa

Hamppumarssi ei ole paikka jossa olisi tarkoitus toteuttaa itseään vapaasti. Siihen on aikaa koko muu elämä foorumeineen. Eli: Jos ne rastat ja kirkkaanväriset vaatteet ovatkin sinulle se perusasusi, se kääntyy hamppumarssilla koko marssin ideaa vastaan.

Jos siellä on joku siististi pukeutunut kantamassa kylttiä jossa lukee "Näytänkö narkkarilta?", ajattelee kadunmies hyvin nopeasti että "et näytä, mutta perässäsi tallaavat sata seuraavaa rastapelleä näyttävät".

Meidän käsitys "siististä ja makeesta ja viileestä" meiningistä ei välttämättä ole se, mikä on keskivertotallaajan käsitys. Vaikka minä diggailen kingston wallin musasta, olisi helvetin huono ajatus ottaa mukaan mankka josta soittaa kingston wallia. Jos mankka pitäisi ottaa, olisi huomattavasti parempi että siinä sitten soisi jari sillanpää, siitä huolimatta että itse en kyseistä jannua siedä alkuunsakaan. Kansa kuitenkin sietää.

Sun Tzu kirjassaan "Sodankäynnin taito" esittelee monia hyviä ajatuksia, mutta pelkistettynä kirjan idea on siinä että tunne vihollisesi, ja toimi sen tuntemuksen mukaan

Ei se ole kenenkään yksilön vapaudesta poissa jos pukeutuu hampumarssille tyylinsä vastaisesti tavalla joka on suurelle kansalle mieleen.

Hyvin pieni rastapääporukka voi pilata asian. Kuvitellaan että siellä marssilla on 990 hyvinpukeutunutta ja siistiä ihmistä ja kymmenen rastapään lauma, joiden pukeutuminen on oranssia, punaista ja vihreää. JOS sattuisi käymään niin että marssista tulisi otos kymmenen uutisiin, ketä uskotte uutisryhmän kuvaavan?

Eli joku kysyi ketjussa aikaisemmin, miksei hamppumarssille saa tulla omana itsenään. Joku vastasi että toki saa ja suorastaan pitää. Olen samaa mieltä mutta: Onko se nyt perkele niin että hampparin oma itse on hampparin kirjavat vaatteet. Jos näin on, ollaan aika helvetin huonoissa kantimissa. ja jos kirjavat vaatteet ovat sinulle se sinun oma itsesi, niin sitten minun mielipiteeni on se että marssille ei ole suotaa tulla omana itsenään.

Edelleen:

Hamppumarssin on tarkoitus vaikuttaa ihmisten yleiseen ajattelutapaan niin että hamppua alettaisiin ajattelemaan toisesta näkökulmasta kuin ennen.

Hamppumarssin tarkoitus ei ole se että tavallinen tallaaja ajattelee että "enpä olisi ajatellutkaan että nuo hampparit ovat noin hullun näköistä sakkia".

Hamppumarssin tarkoitus ei ole se että meillä olisi kerran vuodessa kivat bileet.

Hamppumarssin tarkoitus on muuttaa tätä yhteiskuntaa.

Valtioneuvostossa (hallituksessa) ei ole yhtään rastapäätä.

Eduskunnassa ei ole liiemmälti rastoja vilahdellut.

kotikaupunkini valtuustossa ei ole ensimmäistäkään rastaa.

(Juu, älä nyt kirjoita että minun kotikaupungissanipas on. Ihan varmasti on jossain. Jos ei muualla niin jamaikalla.)

Taloyhtiöni hallituksessa ei ole ainoatakaan rastaa.

Miksi minä en pidä rastoista? Ihan väärin, minä pidän rastoista. Se nyt vaan on niin että sillä mitä minä asiasta ajattelen ei ole mitään vitunkaan väliä. Se millä on väliä, on se että mitä asiasta arvelee kansalainen joka taluttaa vasemmassa kädessä kultaista noutajaa ja oikeassaan 1,7:ää lastaan ja on matkalla toyotaansa jolla ajelee kotiinsa.

Jos sillä mitä minä henkilökohtaisesti ajattelen, olisi väliä, olisi jo muutaman puskan kotikasvatus vapautettu ja hamppu alkossa.

Tässä asiassa on vaan ajateltava kokonaisvaltaisemmin ja järkevämmin. Mikä on tavoite ja mitkä keinot asiaa ajavat.

Jos nyt vituttaa liikaa niin lue vielä kerran juttu läpi ennenkun fleimaat. Jos sitten vielä vituttaa, anna fleimin palaa.

ik

kaapumestari

ViestiKirjoittaja kaapumestari » 9.5.2005 10:32

ilkikurki kirjoitti:
En nyt millään malta olla kopipeistaamatta tähän vanhaa kirjoitustani jonka jälkipeleissä tuli käytyä läpi sekin että ei rastoja pois tarvitse leikata...

Joitain ajatuksia, siitä huolimatta että en haluaisi kuulostaa tiukkapipoiselta vanhukselta...

Joitain faktoja

- Keskiverto suomalainen ei tiedä mitään hampusta

- keskiverto suomalainen omaa negatiivisia ajatuksia hampusta

- keskiverto suomalainen pyrkii kääntämään kaikki lauseet hamppua vastaan

- propaganda tulee aina suunnitella niin että tyhminkin kadunmies sen tajuaa

Hamppumarssi ei ole paikka jossa olisi tarkoitus toteuttaa itseään vapaasti. Siihen on aikaa koko muu elämä foorumeineen. Eli: Jos ne rastat ja kirkkaanväriset vaatteet ovatkin sinulle se perusasusi, se kääntyy hamppumarssilla koko marssin ideaa vastaan.

Jos siellä on joku siististi pukeutunut kantamassa kylttiä jossa lukee "Näytänkö narkkarilta?", ajattelee kadunmies hyvin nopeasti että "et näytä, mutta perässäsi tallaavat sata seuraavaa rastapelleä näyttävät".

Ei se ole kenenkään yksilön vapaudesta poissa jos pukeutuu hampumarssille tyylinsä vastaisesti tavalla joka on suurelle kansalle mieleen.

Hyvin pieni rastapääporukka voi pilata asian. Kuvitellaan että siellä marssilla on 990 hyvinpukeutunutta ja siistiä ihmistä ja kymmenen rastapään lauma, joiden pukeutuminen on oranssia, punaista ja vihreää. JOS sattuisi käymään niin että marssista tulisi otos kymmenen uutisiin, ketä uskotte uutisryhmän kuvaavan?

ik

En malttanut olla kirjoittamatta, mutta en nyt mitenkään fleimaa tähän.

Asiaa kyllä kirjoitit siitä, mitä keskiverto suomalainen ajattelee hampusta. Mutta tämänkin luulisi olevan ainakin jossain määrin myös kaupunkikohtaista. Eli keskiverto Helsinkiläinen on luultavasti kuullut/nähnyt hampusta enemmän kuin mitä oululainen, tai osoittaa enemmän hyväksyntää hilpeää hippilaumaa kohtaan.
Lähdin siinä illalla helsingin hamppumarsseilta metrolla kohti itä-helsinkiä ja kun astuin metroon, niin siellä tuoksui aivan selvästi siltä, että siellä oltiin pajautettu.
Iso hyi hyi niille ketkä siellä polttivat!! mutta tulkkasin siinä muutamien kommentteja tapahtuneesta ja ne olivat tyyliin naureskellen ollaanko me kaikki nyt huumeissa.. Oli myös paljon ahdistuneita nauruja ja paheksuntaa havaittavissa. No, ainakin ihmiset puhuivat metrossa kerrankin.

Itse lähden ainakin hamppumarseille myös muunkin asian puolesta kuin vain hampun, eli myös vapauden puolesta, ja näin jonkinlainen ohjeistuspukeutuminen kääntyisi marssin ideaa vastaan. Ei ulkonäön pitäisi olla niin merkitsevä asia, vaikka onhan se osittain, muutenhan me kaikki kuljettaisiin säkki päällä. No siinä on kuitenkin ainakin vielä valinnan vapaus valita missä vaatteissa tulee. Itse tosiaan panostin hieman pukeutumiseen ja laitoin hieman siistimmät kuteet.

Voisiko asiaa ajatella myös näin, että jos nyt jatketaan keskusteluja julkisilla forumeilla ja muutenkin osallistuu ympärillä olevaan keskusteluun, siten että korjaa myytit faktoiksi ja tuo ehkäpä tuo asiaa jollain tavalla esiin katukuvaan positiivisella tavalla, Niin ihmiset alkavatkin ajattelemaan "Tuosta oltiin kirjoitettu ihan fiksusti, vaikka hamppumarssin ihmiset ovatkin epäilyttävän näköisiä... hmm pitäisiköhän minun muuttaa käsitystäni"

casual friday
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja casual friday » 9.5.2005 15:48

Arvon menestyjät, jos teitä häiritsee "hipit", jotka marssivat hampun puolesta ja haluaisitte tehdä asialle jotain, niin menkää myös itse marssimaan ja näyttäkää, että valkokaulusväkikin käyttää hamppua. Mitä järkeä takkutukkia on lähteä syyttämään siitä, että marssilla on vain takkutukkia, eikö syynä tähän ole kuitenkin ne ei-takkutukat, jotka eivät vaivaudu lähtemään marssille mukaan?

Kyllä, Sunzi on kirjoitellut sodankäynnistä viisaita jo vuosituhansia sitten, mutta halutaanko tässä käydä jotain sotaa? Ja ketä vastaan? Ihmisiä vastaan, jotka käyvät sotaa huumeita vastaan? Mitkä mahdollisuudet meillä on voittaa tämä sota? Vastapuoli on käynyt omaa sotaansa jo vuosikymmeniä, eivätkä ne ole kuitenkaan voittaneet. Sunzia parempaa materiaalia voisi olla Gandhin passiiviseen vastarintaan tutustuminen. Ei se Reiska enää sadatta hampuusia jaksa snagarilla haastaa tappeluun, eikä poliisilla riitä resurssit tutkia jokaista käyttörikosta, jos ihmiset vain tuovat käyttönsä julkisuuteen. Jotkut ovatkin sen jo tehneet (goddam hippies :wink:), nyt alkaa olla meidän muiden vuoro.

galu

ViestiKirjoittaja galu » 9.5.2005 16:05

amd kirjoitti:ostaisitko SINÄ auton tältä mieheltä? En minäkään...

ööö ja miksi et ostaisi?

tekisi mieli kiukuttaa enemmänkin, mutta jätän väliin....
jos tietäisit kuka kyseinen hemmo on, ostaisit sen auton hinnalla millä hyvänsä!

Mora

ViestiKirjoittaja Mora » 9.5.2005 16:18

casual friday kirjoitti:Arvon menestyjät, jos teitä häiritsee "hipit", jotka marssivat hampun puolesta ja haluaisitte tehdä asialle jotain, niin menkää myös itse marssimaan ja näyttäkää, että valkokaulusväkikin käyttää hamppua. Mitä järkeä takkutukkia on lähteä syyttämään siitä, että marssilla on vain takkutukkia, eikö syynä tähän ole kuitenkin ne ei-takkutukat, jotka eivät vaivaudu lähtemään marssille mukaan?

Aamen!

t. valkokaulus joka ei osallistunut

Supi

ViestiKirjoittaja Supi » 9.5.2005 16:48

Jos joku osaa ripata tuon realmediastreamin suoraan kovolle YLEn sivuilta niin tehkääpä niin ja kertokaa mullekin. Saisi arkistoitua.

No ainakin wanhalla kunnon 98:lla onnistuu siten, että tyhjentää "temporary internet files" -kansion, avaa sivun, jolla ripattava tiedosto on, odottaa että tiedosto on latautunut kokonaan.
Sitten refreshaa (mikä olisi suomenkielinen vastike sanalle?) temporaryn ja etsii sieltä sen AVI formaatissa olevan tiedoston. Sitten kopsaat sen sinne, minne haluatkin kopsata ja nimeät uudelleen.
"Tunnen, kuinka minulle kasvaa kotkan siivet, niillä lennän päivässä maailman ympäri."
"Kas vain, hashish jo vaikuttaa. Levittäkää vain siipenne ja lentäkää huoleti, älkää pelätkö, ei teille tapahdu mitään."

-Monte-Criston kreivi

Eräjorma

ViestiKirjoittaja Eräjorma » 9.5.2005 17:06

casual friday kirjoitti:Arvon menestyjät, jos teitä häiritsee "hipit", jotka marssivat hampun puolesta ja haluaisitte tehdä asialle jotain, niin menkää myös itse marssimaan ja näyttäkää, että valkokaulusväkikin käyttää hamppua. Mitä järkeä takkutukkia on lähteä syyttämään siitä, että marssilla on vain takkutukkia, eikö syynä tähän ole kuitenkin ne ei-takkutukat, jotka eivät vaivaudu lähtemään marssille mukaan?

minä olen mielestäni suht tavis ja ei en ole lähdössä mukaan mihinkään mikä aiheuttaa pahennusta sentakia että nämä takkutukat ovat niin syvällä omassa poterossaan että eivät viitsi edes hyvän asian puolesta olla muutamaa tuntia vähemmän takkutukka ja sitte vaikka polttasivat tavisvaatteet for all i care mutta iso tapahtuma täynnä fucking hippies ei nappaa mua enkä oikeasti yhtään ihmettele miksi ei nappaa muitakaan

en halua dissata ketää ja olen itse sitä mieltä että ole mikä olet kuhan et mulle tuu haastamaan (en tykkää väkivallasta mutta käytän sitä mikäli tilanne vaatii) olen tavis mikä ehkä ajattelee vähän hipisti mutta yritän samalla ajatella myös muiden näkökannasta jotta EN TEKISI SITÄ VIRHETTÄ ETTÄ TUPUTAN ja tuputan omaa "ainutta oikeaa" näkemystäni

pointit taisi olla että ei näkemyksiä muuta se että ollaan radikaali vaan se että ollaan järkeviä ja perustellaan miksi tai vaihoehtosesti että miksi ei

esimerkki anna 3 vuotiaalle rautalangan pätkä ja sano että ÄLÄ työnnä sitä tohon pistorasiaan... no 3 vuotias kuolee pistorasiaan työnnettyyn rautalankaan... entäs jos sanoisi sille 3 vuotiaalle että ÄLÄ työnnä sitä tonne pistorasiaan KOSKA saat sähköiskun mistä tulee iso PIPI koska siellä on paljon SÄHKÖÄ ni voi jopa olla että se jättää sen tekemättä
Here we grow again...

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.5.2005 17:18

Paskaaks tässä länkyttämään
Viimeksi muokannut Vieras, 10.5.2005 0:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eräjorma

ViestiKirjoittaja Eräjorma » 9.5.2005 17:25

ei mut tuskin se ainakaan yleisellä pahennuksellakaan laillistuu
Here we grow again...

Palaa sivulle “Politiikka ja media”