Kuva

Polttelukokemuksia ulkomailla!

Matkailuaiheista keskustelua hamppuväen näkökulmasta, hamppu muissa maissa
Alueen säännöt
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!

Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
redirwol

Polttelukokemuksia ulkomailla!

ViestiKirjoittaja redirwol » 31.3.2005 23:43

Aattelin tässä kun ensi kesänä olen bulgariaan matkaamassa ja sen verran innoissani jo olen tulevasta tripistä (hehköh), että ajattelimpa kysäistä omia kokemuksianne ulkomailla polttelusta. Jointti rannalla, toinen hotellin parvekkeella kenties? Kaikki kelpaa, ei niin väliä tapahtuiko kyseisellä kerralla juuri mitään ihmeempiä, yleisiä letkeitä fiiliksiä lähinnä haen.

Vieläpä jos jollain teistä olisi kokemuksia bulgariasta, lukisin mielelläni kokemuksista kyseisen maan hamppukulttuurista, hinnoista ja yleisestä saatavuudesta.

Kiitän ja kumarran jo valmiiksi :)
-The only thing we have to fear is the fear itself-

Katala lokki

Re: Polttelukokemuksia ulkomailla!

ViestiKirjoittaja Katala lokki » 1.4.2005 11:49

Tuskinpa Bulagariakaan poikkkee pahemmin muista maista päihdepolitiikan suhteen. Vaikee sanoo kun en ole käyny, mut mutsilta oli yritetty jossai dösäs viiltää laukku auki. :)

dali

ViestiKirjoittaja dali » 1.4.2005 12:07

Oltiin kavereiden kanssa Damissa ja eksyttiin totaalisesti kahvila kerroksen jälkeen ja kierrettiin samaa korttelia uudestaan ja uudestaan.Sen jälkeen Saksaan ja hotellissa tuli tuliaisia maistettu ja aamulla oli poliisit vastassa Saksan ja Tanskan rajalla mutta eivät löytäneet mitään ja jatkoimme matkaa Ruotsiin jossa laivalla vähän jatkettiin maistelua.Ei paskempi reissu.
Kun olet altaan pituinen,niin sen uiminen päästä päähän nollassa sekunnissa ei ole mikään ennätys.

CyberJesus

ViestiKirjoittaja CyberJesus » 1.4.2005 14:34

Ulkomailla ollaan tultu kyllä myymään "grassia", mutta ei sitä viittinyt ostaa, kun ei tiedä mitä paskaa niiltä diilereiltä saa.
"That being so, the orderly thing to do, under our form of governance, is to abolish a law which cannot be enforced, a law which the people of the country do not want enforced." - Fiorello H. LaGuardia

WeedMan

ViestiKirjoittaja WeedMan » 1.4.2005 20:51

Olen yleensä ulkomailla ollessani pyrkinyt tutustumaan paikalliseen ganja-tarjontaan. Kerran Budapestiin saavuttuani kysyin hostelin respasta heti toisena, vapaiden vuoteiden tiedustelun jälkeen, mistä täältä voi ostaa ruohoa? Jätkä vastasi silmääkään räpäyttämättä, että tästä. Tv-huoneessa odottelikin sitten metrin korkuinen vesipiippu. Bulgaria on minultakin käymättä, joten muista kertoa mitä löytyi, kun palaat! :mrgreen:

redirwol

ViestiKirjoittaja redirwol » 2.4.2005 17:39

WeedMan kirjoitti: Tv-huoneessa odottelikin sitten metrin korkuinen vesipiippu. Bulgaria on minultakin käymättä, joten muista kertoa mitä löytyi, kun palaat! :mrgreen:

No huhhuh, mahtoi olla mukavaa. Kyllä varmasti jaan kokemukseni foorumilaisille jahka nyt tässä muutamia kuukausia vierähtää ja pääsen paikan päälle. Jostain netissä löysin mainintoja hasasta nimeltä "Bulgarian hashis". Mahtaakohan olla jokin tunnettukin laatu. :roll:
Viimeksi muokannut redirwol, 8.4.2005 16:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

mentaalimainari

ViestiKirjoittaja mentaalimainari » 3.4.2005 13:38

Hmm.. eipä oo muualla tullu polteltua ulkomailla kun Briteissä ja Saksassa. Briteissä se kyllä tapahtui siellä asuvan tuttavan kämpillä sohvalla maailmalta turvassa. (se sohvallahyvistely on aika samanlaista joka maassa ) :D

Saksassa oli yllättävän avoin suhtautuminen. Isoissa trancekemuissa, kun istuin takapihalla chillouttia kuunnellen ja auringonnousua ootellen, tuli siihen 4 ennestään tuntematonta saksaa puhuvaa nuorta aikuista.

Hetken poltettuaan he tulivat siihen tulokseen että ois pitäny jäädä tanssimaan ja yksi kärräsi 3 hatsia kärsineen pitkän budispliffin eteeni sanoen: "Wollen sie ganja mann?".

Danke bitte. Pelastit sen illan :)

Ja samalla reissulla tutustuimme muutamaan hollantilaiseen kotikasvattajaan joilta saimme hyviä savuja aina hotellissa jatkoilla. :)

Samaisella saksanreissulla poistuin eräältä klubilta spliffi kädessä, puhuen takani kävelevälle tuttavalle. Otin henkosen, ja päätin että kävely helpottuu jos katson eteeni. Juuri kun käänsin kasvot eteeni ja sain puhallettua savut ulos tajusin, että olin puhaltanut ne saksalaisen poliisin naamalle, joka oli ikkuna auki parkkeerannut klubin oven eteen. Sakkoa tuli yksi julma katse. <3
Today, a young man realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration. That we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves.

robijn

ViestiKirjoittaja robijn » 3.4.2005 16:14

Tarviin pitemmät päiväunet. Katoin että otsikko oli :POTTAILUKOKEMUKSIA ulkomailta :doh:

MaCabee

ViestiKirjoittaja MaCabee » 4.4.2005 13:01

No mä en voi kertoa muualta kuin täältä Portugalista, missä tällä hetkelläkin oleskelen. Täällä "haxixe" (kuten paikalliset sen ovat nimenneen) palaa aika runsaamman puoleisesti jokapuolella, kuten Koulussa, Klubeilla, Baarissa sekä fudis stadioneilla. Setti on halpaa ja hyvää, kunhan muistaa kysyy oikeeta settiä. Yleensä noi katudiilerit myy tommosta PL hassista ehkä vähän parempaa joskus mutta harvoin. Sitten jos oleskelee vähän kauemmin ni kannattaa kysellä baareissa semmosilt tyypeilt jotka näyttää selvästi polttevan joskus esim. joltain rastapäilt tai trance tekno äijilt tai sit ihan vaa nuorilta. He pystyvä usein hankkimaan Polland nimist lättyy mikä on taas ihan oma juttunsa, eikä ole kallista.
5 eurolla saat tota tavallista PeeÄllää 4,5-5g ja tota polland settii 3-4g et kantsii sitä parempaa todella kysellä. Ruohookin tääl palaa "erva" nimellä kulkee, mut sitä saa yleensä ilmatteeks jos jollain sattuu olee päällä ja kunnon budii on todellla vaikea löytää veikkaisin, olen itse sitä poltellut harvoin mut se on yleensä kotikasvatettuu eli ihan laatukamaa, mutta löytämiseen vaaditaan onnea. Poliiseista ei niin tartte välittää et voi suunnilleen ihan missä vain poltella, paitsi jos pajautat koulujen tai kirkkojen lähel ni sit voi tulla sanomista mutta muuten voit ihan rauhassa savustella.
Every mikkle makes a muckle.

-zigu

ViestiKirjoittaja -zigu » 4.4.2005 14:59

kylläse yli 35 asteen helteessä rypälepuskien alla jointtia imeskellen tuntui sydämmessäni hyvältä....perhoset vaeltaa savun keskellä ja ilma on niin kaunis...ja troopiset kasvit peittäää rautaisan näkemyksen ....olitkuin unelma mestassa.... :mrgreen:

tiikeri
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja tiikeri » 4.4.2005 17:10

Juu, minä olen käynyt Bulgariassa pari vuotta sitten. Sillä hetkellä en poltellut mitenkään aktiivisesti, joten en hamppua sieltä hakemalla hakenut. Majailin vain viikon ja senkin ajan pelkästään turistialueella, Sunny Beach taisi olla paikan nimi. Siellä ei muistaakseni silmiini tai nenääni mitään sattunut. Alue tosin oli sellainen, että se oli tarkoitettu vain ja ainoastaan turisteille, siellä ei siis ollut mitään muuta kuin hotelleja, baareja, kauppoja ja ranta. Paikallista väestöä ei siellä asustellut (muutakuin väki joka oli töissä siellä) ja turistialueelle saavuttaessa tiellä oli portit joilla kaikki sisääntulijat tsekattiin. Ilmeisesti turisteja pyrittiin suojelemaan rikollisislta yms. Eli ihan kuka vain ei sinne edes päässyt, joten veikkaisin että siellä voi olla ainakin jossain määrin nihkeää. Mutta tiedä en sitten...

Muualta ulkomailta on kyllä sitten polttelukokemuksia. Tsekinmaa ja Sveitsi ovat molemmat ilmapiiriltään varsin mukavia. Prahassa esim. baareissa poltellaan ihan avoimesti, lukuunottamatta keskustan turistirysiä. Kun jaksaa vaivautua kilometrinkin ydinkeskustasta on meininki pääsääntöisesti suvaitsevaa. Jopa niinkin, että tuli useammin kuin kerran tarjottua mm. baarin hlökunnalle savuja... Sveitsissä varsinkin nuori väestö polttaa todella paljon ja se on siellä melkolailla yleisesti hyväksyttyä. Esim. heti kaupunkiin saapuessani ostin rautatieasemalta kartan, jossa sitten oli mm. kauppojen mainoksia. Siinä oli sitten yksi jotenkin nimeltään suoraan hamppuun viittaava kaupan mainos (en nyt muista nimeä) ja teksti "Best hemp-products in Zurich" sekä vielä kukinnon kuva. Kysyin sitten paikalliselta tuttavaltani, että mitäs täällä myydään, johon kaverini sitten mainoksen nähtyään repesi ja tokaisi vain että kukkaa. Laitontahan se vielä siellä on, mutta kertoo ilmapiiristä paljon jos sitä voidaan mainostaa noin avoimesti. Zurichissä on olemassa mm. tällaisia "erikois" dvd-liikkeitä, joista sitten pitää käydä kysymässä "special-dvd:tä". Mukavimmat muistot ovat Alpeilta auringonpaisteessa nautittu kukkajointti sekä Zurichistä poliisilta kielletyllä alueella sijaitsevasta kahvilasta. Siellä ihmiset istuskelivat isot säkit kukkaa pöydillä, puuhastelivat mitä kukakin esim. pelaten, piirrellen, kirjoitellen tai jutustellen. Ilmapiiri oli rento ja vapautunut. Niin, ja se oli molemmissa kaupungeissa mukavaa, että monessa paikkaa oli huomioitu hampun polttelijoiden erityistarpeet, eli herkullisia suklaakakkuja ja muita mässyjä myytiin baareissa. Nam.... Eli näitä molempia maita voin suositella kaikille röpöstelijöille lämpimästi, on se vaan niin kivaa ja rentouttavaa kun ei tarvii kuumotella ollenkaan. Ja baareissakin on hieman erilainen ilmapiiri kun ihmiset ovat enemmänkin pilvessä kuin alkoholilärveissä. Tutustuu ihan oikeasti ihmisiin :)

Fredojo

ViestiKirjoittaja Fredojo » 5.4.2005 16:55

mun polttelukokemuksen taalla teneriffalla on ainenkin toistaiseksi tossannyt siihen etta *wtf mita tapahtu!!!*, kun kesken kauppaneuvotteluiden poliisi nappas "myytavan kellon" mun kadesta laitto sen diilerin laukkuun ja vei laukun mukanaan. mitaan muita seuraamuksia ei tullu kummallekkaan.

mutta selvispahan, etta todennakoisesti vaikka diilaus on laitonta, niin se on "laillista" poliisien valvonnassa, jos meinaa myyda jollekkin, jolle poliisi ei halua myytavan, niin kellosalkku tai vastaava takavarikoidaan, mut eikohan se diileri saanu sen salkkunsa takas, jos ei saa, niin se aiheuttais kaikinpuolin kaikille ongelmia.

suomeenpitais saada samanlainen myymis systeemi, diilerit maksamaan veroa jne.

katsoony jos saisin uuden paremman ostos mahdollisuuden ilman poliisin valiintuloa, onhan tassa viel aikaa.

mutta nyt loppuu maksullinen nettiaika

sayoonara

redirwol

ViestiKirjoittaja redirwol » 5.4.2005 17:42

tiikeri kirjoitti:Juu, minä olen käynyt Bulgariassa pari vuotta sitten. Sillä hetkellä en poltellut mitenkään aktiivisesti, joten en hamppua sieltä hakemalla hakenut. Majailin vain viikon ja senkin ajan pelkästään turistialueella, Sunny Beach taisi olla paikan nimi. Siellä ei muistaakseni silmiini tai nenääni mitään sattunut.

God damn, Sunny Beachille olen menossa. :? Luulis nyt että turistirysissä myynnillä ois paras menestys. Mut jos toi oikeesti on joku suljettu alue niin ei tiedä hyvää. Kyllä mä uskon että hamppua tuoltakin saa, mutta oishan se nyt vähintäänkin mukavaa jos hankkiminen olisi helppoa. Ja tietysti jos myynti on vähäistä niin hinnatkin saattavat olla kovat. Täytyy nyt vain toivoa parasta :yes:
Viimeksi muokannut redirwol, 8.4.2005 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.4.2005 19:07

redirwol kirjoitti:
tiikeri kirjoitti:Juu, minä olen käynyt Bulgariassa pari vuotta sitten. Sillä hetkellä en poltellut mitenkään aktiivisesti, joten en hamppua sieltä hakemalla hakenut. Majailin vain viikon ja senkin ajan pelkästään turistialueella, Sunny Beach taisi olla paikan nimi. Siellä ei muistaakseni silmiini tai nenääni mitään sattunut.

God damn, Sunny Beachille olen menossa. :? Luulis nyt että turistirysissä myynnillä ois paras menestys. Mut jos toi oikeesti on joku suljettu alue niin ei tiedä hyvää. Kyllä mä uskon että hamppua tuoltakin saa, mutta oishan se nyt vähintäänkin mukavaa jos hankkiminen olisi helppoa. Ja tietysti jos myynti on vähäistä niin hinnatkin saattavat olla kovat. Täytyy nyt vain toivoa parasta :yes:

No pääseehän sieltä turistialueelta pois tietenkin.
Sen, kun menee portista ulos kaupungille ja sieltä ettii jonkun sopivan tyypin.

vaihtoehtoparantola

ViestiKirjoittaja vaihtoehtoparantola » 8.4.2005 1:54

Liippaa sen verran läheltä, että pakko vastata vaikka liippaa hieman ohi aiheesta. Olin reilaamassa silloisen tyttöystäväni kanssa ja pysähdyin lähes viikoksi Pariisiin. Hotelli oli karsea: muutaman kymmenen torakan lisäksi tilan jakoi rotta. Eräänä iltana kaamea koloa välttääksemme menimme Notre Damen kirkkoa vastapäätä olevalle sille punaviinia lipittimään. Sillan nimea en nyt muista. :think:

Jäimme istumaan puiselle penkille, ja pian joukkoon tuli kodittomia "paikallisia", joista osa asui sillan alla. Eteen tuli tupakkia, josta imin reilut henkoset. Sen jälkeen yskin keuhkot pihalle ja ihmettelin, "what's this tobacco, it's quite strong!". Johon mies vastasi, "it's not tobacco, it's maroccon hash", ja häipyi kiireen vilkkaa. Imin sitten loput kummissani. :mrgreen:

Kuutamo täytti tuona yönä koko tajunnan, ja vietimme aikaa aamuun asti näiden hippien kanssa mellastaen.

Tämä tapahtui joskus 19-vuotiaana, ja oli ensimmäinen kerta kun poltin mitään kannabistuotteita. :lol:

Muisto on yksi elämäni parhaista, mutta myös ihmiset ympärillä olivat parhaimpia kohtaamiani. Sekin saattoi johtua sitten tuosta yrttitupakista. :D
Have a cup of tea but be careful to the cops at the door.

miksu

ViestiKirjoittaja miksu » 8.4.2005 13:36

Mexicossa ja guatemalassa kun olin reissussa tuli polteltua aika paljon. Kukintoa myivät lähinnä, mutta siinä oli usein heinää seassa ja paljon siemeniä jotka poksuivat polttaessa :D

Sillä reissulla jokainen nuori johon tutustuttiin poltti. Vetivät aika hissukseen sätkiä päivät pitkät, eikä mitään kerralla tajukankaalle meininkiä, mutta kyllä sit päivän mittaan kului.

Muutamia ihan hauskoja juttuja tapahtui poltellessa. Kerran sätkäpaperin puutteessa käytettiin printattua paperikuittia. En tiedä johtuiko siitä kuitista mutta alettiin näkemään omituisia juttuja. mm Pelle Hermanni istui huoneessa yms. Saatiin mukavat naurut kun kaikki näki samoja juttuja. :lol:

Siellä kyllä kannatti olla varovainen kun paikalliset poliisit aika innokkaasti pysäytti kadulla ja tutki tavaroita. Tuomiot ei oo ihan lyhyitä.

Turtlefeeder

ViestiKirjoittaja Turtlefeeder » 8.4.2005 15:00

vaihtoehtoparantola kirjoitti:Muisto on yksi elämäni parhaista, mutta myös ihmiset ympärillä olivat parhaimpia kohtaamiani. Sekin saattoi johtua sitten tuosta yrttitupakista.

Minun kokemuksieni mukaan jos ihmiset tuntuivat parhailta kohtaamiltasi, niiden täytyi tosiaan olla ainakin suhteellisen hyviä, sillä itse kun poltan, kaikki ääripäät vahvistuvat moninkertaisesti. Tästä on monesti ollut ongelmia, jos on ollut savuissa vähänkään sellaisten puolituttujen kanssa, joiden jostakin ominaisuudesta ei pidä. Pieni riitasointu kontaktien harmonioissa on pahimmassa tapauksessa pilannut illan.

Mutta tietysti noin avoimesta jointin tarjoamisestakin voi jotain päätellä... ;)
"Informa ting - me no inna dat!"

Ashly

ViestiKirjoittaja Ashly » 10.4.2005 13:34

Portugali ehdoton ykkönen tossa suhteessa. Espanja hyvänä kakkosena.

Kuten joku tossa jo sanoikin niin portugalissa homma on jopa siinä määrin sallittua että voisin vannoa että sama kyttä joka ohjas liikennettä päivisin samassa paikassa...tuli useana iltana jointti huulessa vastaan.

Se paikallinen PL...eli marokkolainen hasis on hyvää. Siis ei parempaa kuin hyvä budi....mutta sanotaan että kyllä se keskiverto indicabudia parempaa oli.

Ja suomi-PL:stä ja siitä ei voi edes puhua samaan aikaan.

Feikkilätkän myyjiä on kans mut yleensä jos hommasta mitään tajuu niin hoksaa kyllä....sit vaan sanoo suoraan että tää on paskaa...onko sulla oikeeta tavaraa, sitä voisin ostaa? :laugh:

Pari kertaa ne aika hyvällä pokalla voi yrittää, mut kun tutustuu niin ei ole enää edes yritetty vedättää...päinvastoin.

Huvittaa myös se kaupantekotapa missä heppu laittaa rintataskuun n.10 g:n palan....samalla tuputtaa maistiaisia joita ne aina tavarasta tarjoo. Vaikka hotellihuoneen ovelle voi tilata tavaran jos ei jaksa lähtee hakee.

Valppaana kannattaa aina tietty olla....eikä kännissä lähtee urpoilemaan.

Hymyilyttää kun muistaa miten paikallinen hasakauppias huomas miten en halunnut lähteä tekemään kauppaa kovin syrjään ...ja sanoi et "we´re no bandidos" ja tarjos omaa jointtiaan huuleen kunnes kaupat tehty. :yes:

Helvetin ystävällistä sakkia. Paikalliset voi saada sakkoja jos kytät haluu puuttua....mut turisteille ne ei sano mitään.

Ainoat jotka saattaa kytätä kulmien alta on turistit....ainakin kun kaivoin kylmän viileesti rantahiekkaan kuopan johon bongin sijoitin siten et vaan pesä pilkisti vähän hiekasta....ja iloisen värikäs letku josta oli hyvä ottaa hatsia siinä uinnin ja auringon välissä. :D

MaCabee

ViestiKirjoittaja MaCabee » 10.4.2005 17:58

Niin tosta Portugalista vielä et itse olen täällä Pohjois-Portugalissa, täällä ei ole ihan niin avointa toi touhu kuin tuolla etelässä (mutta kuten jo sanoin kyl tääl palaa jokapuolella), ehkä siksi kun täällä ei kauheasti noita turisteja ole muuta kuin tuolla kaupunkini ydinkeskustassa ja siellä ne kaikki katu diileritkin majailee, mutta hommat hoituu helposti kun tuntee jonkun joka säätää, iso osa nuorista säätää lättyy rahan puutteessa, mutta silti hinnat suomeen verrattuna on todella halvat. Et jos haluutte vaan polttelee tulla ni suunnatkaa itsenne Algarveen kaikkien kännisten englantilaisten keskelle siellä piisaa savua ja aurinkoa.
Every mikkle makes a muckle.

Ashly

ViestiKirjoittaja Ashly » 11.4.2005 7:44

MaCabee kirjoitti:Niin tosta Portugalista vielä et itse olen täällä Pohjois-Portugalissa, täällä ei ole ihan niin avointa toi touhu kuin tuolla etelässä (mutta kuten jo sanoin kyl tääl palaa jokapuolella), ehkä siksi kun täällä ei kauheasti noita turisteja ole muuta kuin tuolla kaupunkini ydinkeskustassa ja siellä ne kaikki katu diileritkin majailee, mutta hommat hoituu helposti kun tuntee jonkun joka säätää, iso osa nuorista säätää lättyy rahan puutteessa, mutta silti hinnat suomeen verrattuna on todella halvat. Et jos haluutte vaan polttelee tulla ni suunnatkaa itsenne Algarveen kaikkien kännisten englantilaisten keskelle siellä piisaa savua ja aurinkoa.

Känniset brittifutisjunttituristit olikin ainoita jotka jotain häiriöö aiheutti tuolla. Ainoa kerta kun poliisit joutu puuttumaan mihinkään....olivat nuo punaisiksi palaneiden possujen näköiset britit jotka "Fist&Shits" -annosten välissä kiuttelivat kun lempijoukkue hävis matsin.

Pääkaupunki on sitten vielä astetta algarvesta härskimpää ton kaiken myynnin avoimuuden kanssa.

Palaa sivulle “Matkailu”