Kuva

Hamppumarssille tuulipukuja

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Vieras

Re: Hamppumarssille tuulipukuja

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.1.2005 15:45

Tuff Gong kirjoitti:
Vakavoituakseni, väitteeni on, etteivät he osaa samaistua tuulipukuihmisiksi, ja sitä kautta hampunvastustajiksi. Miten osaisivat ?

No ajatuksena olisikin samaistua samankaltaiseen ja siten nähdä samanlaisen ( no osittain) ihmisen olevan hampun kannattaja, jolloin saisivat ajateltavaa.

Ainakin minun on helppo samaistua saman näköisiin ja oloisiin ihmisiin kuin minä itse olen.

Miten on sinun laitasi, samaistutko ennemminkin pukuihmisiin tai vaikkapa toistesta kultuurista tulevaan, vaikkapa Somaliin ennemmin kuin sellaiseen miltä itse näytät.?
Ja kyllä tuollainen tempaus saattaisi saada mediassa kynät suhisemaa, siten taas enemmän ajateltavaa..

Tällaista puikeutumis juttua ei marsseilla tietääkseni ennen olla kokeiltu, siis pukeutumalla jonkin teeman mukkaan, silloinhan me emme varsinaisesti tiedä millaiset vaikutukset kostyymeillä on.
Ennemmin positiivisin ja avarin mielin, kuin negatiivisin, tai kyseenalaistavin..kokeilemalla se selviää..D

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 29.1.2005 15:58

riva komik kirjoitti:No ajatuksena olisikin samaistua samankaltaiseen ja siten nähdä samanlaisen ( no osittain) ihmisen olevan hampun kannattaja, jolloin saisivat ajateltavaa.

No silloinhan meidän kannattaisi pukeutua samanlaiseksi kun hampunvastustajat pukeutuu...? Eikä välttämättä juuri tuulipukuihin....

Eli kravattia ja pukua miehille ja jakkupukua naisille.
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,
ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.1.2005 16:34

Luulenpa, että vaikka kuinka sovittaisiin jokin pukeutumisteema, niin tämä ei toteutuisi kuin niiden muutaman osalta jotka ovat sopineet pukeutuvansa näin. Eli ei paljon auta, että täällä toitottaa miten pukeuduttaisiin. Marsseihin tulee kuitenkin niin paljon erilaisia ihmisiä ja sunnuntaikävelijöitä huvikseen katselemaan, että... :mrgreen:

Piis&Laav...

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.1.2005 18:08

Tuff Gong kirjoitti:No silloinhan meidän kannattaisi pukeutua samanlaiseksi kun hampunvastustajat pukeutuu...? Eikä välttämättä juuri tuulipukuihin....

Eli kravattia ja pukua miehille ja jakkupukua naisille.

Mutta tuskin niissä krakoissa ja puvuissa aina ovat..varmasti viettävät myös vapaa-aikaa ja harrastavat, pukeutuvat sen mukaan..
Suuri osa kansasta harrastaa sauvakävelyä vapaa-ajallaan, sauvakävely on vapaa-ajan harrastus, siinä missä hamppu harrastus.

Tuulipuku on varmastikin tutumpi ja samaistuttavampi vaatetus suurelle osalle kansaa, kuin puku.luulen ma.

ja minä pukeudun kiveen.. :mrgreen:

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 29.1.2005 18:17

riva komik kirjoitti:Tuulipuku on varmastikin tutumpi ja samaistuttavampi vaatetus suurelle osalle kansaa, kuin puku.luulen ma.

Ai. Ei minusta. :eiei:
Mut ihan sama mulle.

ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.1.2005 18:25

Niin no eihän samaa mieltä tarvitse ollakaan, mutta voisi tehdä pollin ja kysyä kumpi on samaistuttavampi vaatetus, puku vaiko tuulipuku, kyllä ma ainakin tuulipuvussa useammin olen ollut kuin puvussa ja siten samaistuttavampi vaatetus MINULLE. (:

Tosin se polli antaisi vain tällä foorumilla olevien mielipiteen, ei niinkään tuulipukukansan mielipidettä, no mutta minähän kuulun tuulipukukansaan,)
Viimeksi muokannut Vieras, 29.1.2005 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 29.1.2005 18:27

riva komik kirjoitti:Niin no eihän samaa mieltä tarvitse ollakaan, mutta voisi tehdä pollin ja kysyä kumpi on samaistuttavampi vaatetus, puku vaiko tuulipuku, kyllä ma ainakin tuulipuvussa useammin olen ollut kuin puvussa ja siten samaistuttavampi vaatetus MINULLE. (:

Olkoon vaan SINULLE. Mutta MINULLE ei.

- Aristoteles

Wannabe Hippi
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Wannabe Hippi » 29.1.2005 18:31

Tuossahan sitä ideaa vasta oli.

Häiritsevästi kyllä tuli monta kertaa peräjälkeen mielikuva neonvärisiin tuulipukuihin pukeutuneista ihmisistä.
Sitten muistinkin että onhan niitä tuulipukuja olemassa ihan tummia ja yksinkertaisia, mitä ei 80-luvulle yhdistä Erkkikään.

Voisin ehkä olla mukana tuossa touhussa, jos siihen nyt tulee muitakin mukaan.

Tosin sit kyllä pitäs vetää joku huppu naamalle, jos tulevat vaikka haastattelemaan. Olisi sosiaalinen itsemurha näkyä valtamediassa hamppumarssin yhteydessä. :(
:D__/)___|

junou

ViestiKirjoittaja junou » 29.1.2005 18:39

Tuulipuvusta en ole varma saanko sellaista lainattua mistään, mutta eiköhän tuolta äipän kätköistä löydy kävelysauvat.. :)

Vision

ViestiKirjoittaja Vision » 29.1.2005 19:06

Mulla oli tuulipuku joskus juniorina :o
Mutta hauska ja hyvä idea jos siihen osallistuu enemmän kuin 2 hampuusia.
keke6969: Imet sitä niin kuin tytöt imee isoa bongia.

caterpillar

ViestiKirjoittaja caterpillar » 29.1.2005 19:50

Tää on kyllä paras tuulipukukeskustelu koskaan... :lol:
Peace metal.

nuputar

ViestiKirjoittaja nuputar » 31.1.2005 17:13

Mä voisin tulla marssimaan ihan omana itsenäni, kun näytän niin kiltiltä MUTTA jos ne multa tulis jotain haastatteleen ni menisin ihan lukkoon ja en osais puolustaa hamppua mitenkään. Sit ne laittais sen pätkän telkkariin, missä ne kysyy multa, että miks kannabis lailliseksi ja minä siihen:ööööööö.....emmä vaan tiiä... :eiei: :pimp:
Jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt

Reptiel

ViestiKirjoittaja Reptiel » 31.1.2005 18:16

HAHAHA! nyt keksin... SAUVAKÄVELY PAKOLLISEKSI MARSSIIN!
(uskomattoman tehokas soluttautumis keino suomalaiseen tuulipukukansaan)
silence is gone when i try to keep it inside

Markus_Heikkila
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Markus_Heikkila » 1.2.2005 5:34

Tuff Gongi ja muut paskalla asenteella liikkeellä olevat: miksi tyrmätä hyvä toisten kannattama idea, jos se ei itseä miellytä? Ei kukaan Sinua pakota tuulipukuun sonnustautumaan. Mielenosoitusten täytyykin olla hauskoja, jotta ihmiset saadaan lähtemään niihin mukaan.

Ehdotan kuitenkin, että verkkaritkin "hyväksytään", ei sitä kai tämän takia kannata tuulipukuun alkaa sijoittamaan. Ja kuten todettua kannattaa olla siellä, missä kuvataan: medianäkyvyys on se, mikä ratkaisee.
Relaa vähän - Lataa ilmainen, puheeton rentoutus-mp3 - http://Puodit.net

Rokkimies

ViestiKirjoittaja Rokkimies » 1.2.2005 9:30

Minusta tämä on loistava idea. Samalla toimii erinomaisena kritiikkinä ennakkoluuloiselle asenteelle, tällä voitaisiin osoittaa että ulkonäkö ei tarkoita paljoakaan.

Kuvitelkaapa jos teille tulisi sellainen rastahippi selittämään kuinka hamppu on pahasta ja kaikkea mahdollista, voisi olla että itse pitäisin sitä ensimmäiseksi vitsinä.
Ihmiset huomaisivat että kaikki tuulipukuiset eivät olekaan "hyviä ihmisiä".

Tulipa mieleen, että jossakin videossa Lapinjärveläiseltä, vähän vanhemmalta, tuulipukulenkkeilypariskunnalta kysyttiin että miten sivarit vaikuttavat Lapinjärven kirkonkylään, vastaushan oli että "no onhan noita mökkimurtoja ollu...ei me tietenkään tiijetä oliko ne ne". Ilmeisesti mielipide oli kuitenki selvä, vaikka kameralle ei niin jyrkkiä tahdottu olla.
Toinen kulkija sano suoraan että "kyllähän ne varastelee".

Minusta tuulipuvut olisi loistava kannanotto.
"tämä on jo toinen kerta, mutta kun on ihan pakko. toivottavasti tämä thread on tässä vielä 25 vuotta jotta lapsetkin sitten joutuu tekemään aina saman initiaatioriitin hamppu.netiin kirjautuessa:

btygh"

Hammasratas

ViestiKirjoittaja Hammasratas » 1.2.2005 13:45

caterpillar kirjoitti:Tää on kyllä paras tuulipukukeskustelu koskaan... :lol:

Hoho,, tosiaan. Tällä foorumilla on yks hemmetin omaperänen piirre; tuulipukukeskustelut. :lol: tuulipuku kansa is after ME! :foil:

Hampputietoisuuden keskittymä tää foorumi..

Psycho
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Psycho » 1.2.2005 14:42

Forumilla taas pitkän tauon jälkeen... Mutta topiciin, minusta idea pistää marssille päälle "ykköset" eli kraka, kauluspaita ja puku olisi loistava. Mutta toisaalta huumorini on vähintäänkin kieroutunut...

Skummi

ViestiKirjoittaja Skummi » 1.2.2005 22:12

Tuulipukuun en ajatellut sijoittaa. Onneksi garderobiini kuuluu kohtuu asiallistakin vaatetta, en sentään aina näytä UFFin laatikosta nousseelta. Kieltääköhän naamiointikielto tuulipuvut jossain vaiheessa.... :think:
keep your head clear

wu-hsin
2 tähteä
2 tähteä

<3

ViestiKirjoittaja wu-hsin » 2.2.2005 1:12

Kiitos kaikille vastanneille! Näitä on ollut hauska lukea. :)

En tosiaan tarkoittanut, että kaikki tai edes suurin osa pukeutuisivat tuulipukuihin... Pahoittelen, jos annoin vahingossa sellaisen käsityksen. Olisi mielestäni vain aika hassunhauskaa, jos siinä marssijoiden joukossa kulkisi neljän-kuuden hengen tuulipukuporukka sauvoineen päivineen. Se olisi melko psykedeelistä. :)

Itse en ikävä kyllä varmaankaan aio omaa ideaani toteuttaa; koirassa on tarpeeksi pitelemistä ilman sauvojakin, eikä tilaisuuden juontajien päälle kuitenkaan ne tuulipuvut enää sovi.
Annan kuitenkin jollekin halukkaalle ystävälle omat kävelysauvani marssin ajaksi lainaan, etteivät jää kotiin tyhjän pantiksi. Niin, omistan todellakin sellaiset ja käytän niitä lähes päivittäin! :) Tekevät muuten ihmeitä yläselälle...

w
imho
lol
omg

pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 2.2.2005 2:07

Mietin lähinnä itseäni tässä sauhutellessa, että miltä näyttää rastapäinen, tatuoitu ja laiha mies(tai poika joillekki) joka on sonnustautunut tuulipukuun ja pitää kädessään kävelysauvoja :lol:

Mut ei muute. Pirun hyvä idea! :yes:

Voishan siellä seassa olla ihan takkutukkaisia ja omiin vaatteihin pukeutuneitakin. Kuitenkin idea on kerrassaan mainio ja varmasti moni alkaa miettimään, onko se kannabis sittenkään niin paha.
lol apua :foil:

Palaa sivulle “Politiikka ja media”