Kuva

Alkoholin suurkuluttajia jo 600000? (MTV3 TekstiTV 119 7.9.)

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
AKG

Alkoholin suurkuluttajia jo 600000? (MTV3 TekstiTV 119 7.9.)

ViestiKirjoittaja AKG » 7.9.2004 21:06

"Alkoholin kulutuksen lisääntyessä Suomessa ennakoidaan olevan pian 600 000 suurkuluttajaa.

Tutkimusten mukaan näistä joka kymmenes tai jopa viideosa vähentäisi selvästi juomistaan, jos lääkäri ottaisi alkoholinkäytön reilusti puheeksi vastaanotollaan.

Tuoreen tutkimuksen mukaan puolet perusterveydenhuollon lääkäreistä ei kuitenkaan rohkene koskaan ottaa alkoholin käyttöä puheeksi vastaanotolla."

Näin meillä. Toivon mukaan tästä ei tule taas "tää ei oo hamppuasiaa, tää ei kuulu tänne plää plää lässyn lää"-keissiä.

-A
Tosimies pesee kädet, kun käy kusella. Pelimies ei kuse käsille.

päistikka

Re: Alkoholin suurkuluttajia jo 600000? (MTV3 TekstiTV 119 7

ViestiKirjoittaja päistikka » 7.9.2004 23:14

Valitettavasti taidan kuulua tuohon suurkuluttajaryhmään edelleen, vaikka alkoholinkäyttöni onkin laskussa alkuvuoden huippulukemista. Noihin aikoihin paloi kyllä kannabiskin aika usein, nyt sekin tapa on vähentynyt. Tällä hetkellä olenkin mielestäni kummassakin lähes kohtuukäyttäjä.

Omasta esimerkikstäni huolimatta kehityssuunta on väärä.
Faktat ovat tabuja, mutta mielipiteen saa vapaasti muodostaa
- C.P. Scott

AKG

ViestiKirjoittaja AKG » 7.9.2004 23:31

Kuinkahan monella foorumilaisella on:

1) alkoholiongelm(i)a
tai
2) entinen alkoholiongelma, joka on sittemmin korvautunut hyvin tuloksin kannabiksella

?

-A
Tosimies pesee kädet, kun käy kusella. Pelimies ei kuse käsille.

uikutin

ViestiKirjoittaja uikutin » 7.9.2004 23:46

AKG kirjoitti:Kuinkahan monella foorumilaisella on:

1) alkoholiongelm(i)a
tai
2) entinen alkoholiongelma, joka on sittemmin korvautunut hyvin tuloksin kannabiksella

Mulla molemmat! :) Tai siis alkoholiongelma on ollut pahakin, mutta kannabis on auttanut siten, että aina kun sitä on saatavilla, alkoholiongelma jää sivuun täysin. Mutta kun pilvi loppuu (ja sehän loppuu, jos sitä joskus on; mulla kun on semmoinen ominaisuus että keuhkot väkisin vetää enemmän savua kuin niihin mahtuisi), alkoholiongelma jatkuu. :( Kyseessä siis lienee pikemminkin päihde- kuin alkoholiongelma.

Tai no, onko se alkoholi yleensäkään mikään ongelma? Eiköhän ongelma ole pikemminkin alkoholin puute? ;)

[Vastuuvapauslauseke: Tällä hetkellä mulla ei ole alkoholiongelmaa, koska alkoholia riittää enemmän kuin hamppua. Ehkä pitää kaataa vähän lisää...]

Majuri Tommi

ViestiKirjoittaja Majuri Tommi » 8.9.2004 9:21

Nimeni on Simo Hovari ja mulla on alkoholiongelma.

Oluen tissuttelu iltaisin on aiheuttanut addiktion niin että joka päivä - tai siis ilta - on saatava olutta. Määrät eivät tosin ole suuria eli neljä - viisi ööliä yleensä riittää hyvin. Etenkin viikonloppuisin tulee juotua enemmänkin. Ja lähes joka ilta tulee myös hamppua tussuteltua, mutta mun toleranssilla määrät on vähäisiä.

Suurin ongelmani alkoholiin liittyen ovat voimakkaat masennukset ja ahistukset jotka saattavat iskeä päällensä yht'äkkisesti. Maailmanlopuntunnelmissa tulee helposti tehtyä tyhmyyksiä joita saan sitte katua jälestä päin. Mulla on läheisenä ystävänä suloinen tyttö josta pidän todella paljon, mutta ystävyytemme on ollut muutaman kerran katkolla juopottelujeni vuoksi. Alkoholidepressiossa saatan pyytää häntä suurin piirtein häipymään helvettiin elämästäni...

Toisinaan otan alkoholin kanssa mietoja piristeitä (Ritalin, metyloni) jolloin pystyn juomaan suht paljon tulematta känniin eikä olo ole masentunut ja väsynyt. Kokaiinin kaltaiseen R-vitamiiniin liittyy selkeä addiktioriski, joten en suosittele kellekään, vaikka se onkin lasten kamaa (sananmukaisestikin) verrattuna alkoholiin tai etenkin kaiken maailman mömmöihin joista haluan pysyä visusti erossa.

Minä, Simo Hovari, olen kertonut ongelmastani, ja vuoro siirtyy nyt ringissä seuraavalle...

bli5

ViestiKirjoittaja bli5 » 8.9.2004 10:28

Minullakin on jonkinlainen alkoholiongelma, en tosin juo kuin 1-2 kertaa viikossa, mutta sekin on mielestäni hieman liikaa, varsinkin kun "kunnon" känni-iltana kuluu alkoholiannoksia lähemmäs 20. Join ennen enemmänkin, joten ainakin suunta on nyt oikea.

Nyt kun saa omat puskat kasvamaan niin jonkinlaista lisäpotkua on luvassa myös siltä suunnalta. Hyvä näin.
:)
aika kuluu kuin siivilä

early pearl

ViestiKirjoittaja early pearl » 8.9.2004 11:21

Ei alkoholia, ei ongelmaa. Luonto tarjoaa varsinkin näin syksyisin niin paljon parempia juttuja, että ei kannata juoda.

päistikka

ViestiKirjoittaja päistikka » 8.9.2004 12:29

Minullakin alkoholinkäyttö liittyy masentuneisuuteen. Mitään ei ole diagnosoitu, mutta luulen kärsiväni jonkinasteisesta maanis-depressiivisyydestä. Alkoholi turruttaa sopivasti aisit, jolloin masennus useimmiten katoaa. Hamppua käytän nykyään lähinnä silloin, kun olen hyvällä tuulella, koska sillä on joskus tapana kasvattaa masennusta.
Faktat ovat tabuja, mutta mielipiteen saa vapaasti muodostaa

- C.P. Scott

FinSpydeR

ViestiKirjoittaja FinSpydeR » 8.9.2004 14:12

Välillä liikaa, välillä ei yhtään. Kausiluontoista tuo minun alkoholinkäyttöni :)

Tosiaan voi olla että olen 2kk maistamatta, mutta sitten ryyppäänkin viikon putkeen.

camisra

ViestiKirjoittaja camisra » 8.9.2004 15:23

[quote="FinSpydeR"]Välillä liikaa, välillä ei yhtään. Kausiluontoista tuo minun alkoholinkäyttöni :)

Tosiaan voi olla että olen 2kk maistamatta, mutta sitten ryyppäänkin viikon putkeen.[/quote]

TUURIJUOPPO!1 :D

Majuri Tommi

ViestiKirjoittaja Majuri Tommi » 8.9.2004 15:34

Olen siis holisti joka juo kohtuullisesti. Moniko a-addikti voi jättää juomisen viiteen olueen? Kylläpä olen ylpeä vahvasta luonteestani...

onnimanni

ViestiKirjoittaja onnimanni » 8.9.2004 17:08

Tarvinneeko tässä enää itseään toistella. A-addiktio ei ole niitä kaikkein mukavampia. Ja tuskin me kaikki 600 000 sitä pahaa pahuuttamme teemme.

Eskimogrower
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Eskimogrower » 9.9.2004 20:59

AKG kirjoitti:"Alkoholin kulutuksen lisääntyessä Suomessa ennakoidaan olevan pian 600 000 suurkuluttajaa.

[..]

Näin meillä. Toivon mukaan tästä ei tule taas "tää ei oo hamppuasiaa, tää ei kuulu tänne plää plää lässyn lää"-keissiä.

-A

On se siinä mielessä sivuaa myös hamppuasiaa, että nythän eletään käytännössä yhden päihteen yhteiskunnassa. Ei voi tietää, mikä alkoholin osuus olisi jos (villi ajatusleikki) mitään päihdettä ei olisi kriminalisoitu.

Ihminen haluaa päihtyä, se on ihan normaalia käytöstä läpi historian. Ei ole yhteiskuntaa, jossa näin ei olisi tehty. Mutta mistä ihminen saa päihtyä, sitä on alettu säädellä maailmanlaajuisilla sopimuksilla vasta 1900- luvulla. Siis 1900 vuotta pärjättiin käytännössä ilman yhtenäistä kontrollia. Jännä juttu kun ajattelee..
Jos poltat hyymeitä, soitan paikalle pöliisin.

C-unit
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja C-unit » 9.9.2004 21:06

Eskimogrower kirjoitti:

Ihminen haluaa päihtyä, se on ihan normaalia käytöstä läpi historian. Ei ole yhteiskuntaa, jossa näin ei olisi tehty. Mutta mistä ihminen saa päihtyä, sitä on alettu säädellä maailmanlaajuisilla sopimuksilla vasta 1900- luvulla. Siis 1900 vuotta pärjättiin käytännössä ilman yhtenäistä kontrollia. Jännä juttu kun ajattelee..

Ihmiskunnan/rodun historia on pikkuisen enemmän kuin 1900 vuotta! :laugh:
"Then it came to me, what things in life are truly vital. Living to the fullest without being suicidal. I'd rather be a nobody than a foolish idol. It came to me what things in life are truly vital"

Narc

ViestiKirjoittaja Narc » 9.9.2004 23:34

Eskimogrower kirjoitti:Ihminen haluaa päihtyä, se on ihan normaalia käytöstä läpi historian. Ei ole yhteiskuntaa, jossa näin ei olisi tehty.

Eskimogrower :D

Minun juomiseni lopahti silloin kun olin tuossa bli5:n tilanteessa. Siinä vaiheessa se alkoi yksinkertaisesti tuntua tylsältä kun faan. Ongelmaa siitä ei päässyt kehittymään, mutta jos jonkin aikaa olis samaan tahtiin jatkanut ken ties missä olisin. Nykyisellään maksimi on pari tuopillista Murphy's Rediä... ja niistäkin toinen tekee yleensä tiukkaa.

Joskus harvakseltaan on kuitenkin pakko kiskaista oikein kunnon terapiakänni. Sillai joka toinen vuosi on ollut aika sovelias tahti.

Chanvre

ViestiKirjoittaja Chanvre » 10.9.2004 11:28

Ei ole alkoholiongelmaa, eikä muitakaan päihdeongelmia. "ainoot huolet aiheuttaa tää yhteiskunta..."
Muita ongelmia sen sijaan löytyy...

pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 10.9.2004 12:20

Itse juon alkoholia humalan hakuisesti about kerran 2-3kuukaudessa. Muuten juon ehkä kerran kuukaudessa yhden tai kaksi saunakaljaa.

Lähinnä en tarvitse alkoholia mihinkään joka viikonloppu. Hamppuakaan en tarvitse kuin silloin kun tekee mieli rentoutua kaverin kanssa. Ei joka viikonloppu edes hamppua jaksa polttaa. Silloin se on parhaimmillaan kun ei ole pitkään aikaan polttanut/juonut ja sitten kun päristelee bongia kotosalla ja ihmettelee miten maailma onkin näin "erikoinen" jne jne..

Päivittäinen tai jopa viikottainen polttelu/juominen on omasta mielestä varsin tyhmää siinä mielessä, että itsellä ainakin loppuu innostus koko hommaan ja unihäiriöt ja muut tulee esille. Alkoholia juon korkeintaan yhtenä iltana ja pilveä poltan maksimissaan kaksi iltaa peräkkäin... Tietty tosi harvoin on poikkeuksia jolloin saatan bajautella jopa monta päivää, mutta tämän jälkeen ei ole enään hauskaa ja unet menee :o

Nyt olen ollut polttamatta 4kuukautta ja varmaan olen polttamatta vielä pitkään sikäli, että kasvini ei ole valmis. :P
lol apua :foil:

vihreevitamiini

ViestiKirjoittaja vihreevitamiini » 10.9.2004 21:58

en nyt tieda kannattiko tata tanne pistaa mut:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet.asp?id=845495

Ruotsalaiskansanedustaja toikkaroi lastenvaunuilla
(10.9. 18:24)

Vahvassa humalassa ollut ruotsalainen kansanedustaja toikkaroi Tukholman keskustassa, vaaransi lastenvaunuissa olleen poikansa turvallisuuden ja hakkasi hätiin tulleen vartijan verta vuotavaksi, ennen kuin hänet saatiin toimitettua putkaan. Tapauksesta kertoi Aftonbladet-lehti tänään verkkosivuillaan....

juttu viel jatkuu tuolla..
:roll:
"The rich man's wealth is in his city
The righteous wealth is in His Holy Place"

anonyymix

ViestiKirjoittaja anonyymix » 13.9.2004 14:14

No tuota noi, suomalaisen laskenta tavan mukaan olen sitten suurkuluttaja. Suositellut annosrajat paukkuu komeasti yli. Sitten jos verrataan miten käyttäytyy saksalainen, ranskalainen, englantilainen, italialainen alkoholin käyttäjä määrissään niin lienen samoissa. Pullo viiniä päivässä menee :x Jos taas on lomaa tai jotain parin päivän juhlia niin sitä sitten kärsitäänkin muutamakin päivä sen jälkeen. Juon kun työt vituttaa, juon kun on jotain juhlimista, juon jonkun tekemisen lomassa. Ei sellaista asiaa löydykkään ettei jotain voisi ottaa. Nyt vaan on ollut pakko pitää järki kädessä, jos homma lähtee hanskasta niin sitten alkaa tulla sellaisia oireita mitkä oikeasti haittaa elämää ja pahasti.
Tulipa avauduttua näin maanantain kunniaksi kun eilisen kankkusen parantelu tuntuu vieläkin.

Juoppo paska mika paska :|

Siksi tämä aihe voi olla hamppu forumilla koska jos hamppua voisi laillisesti käyttää niin pysyisimpähän tuosta kirotusta teknoliuottimesta kauempana.
Pitääkö sitä pirun disclaimeria hakata aina kahteen kertaan ennenkuin pääsee sisään! :evil:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.9.2004 16:19

Doakileehan raksajäbätkin kaljaa miltei jatkuvalla syötöllä. Miettikää miten vaarallisissa taloissa asutaan kun känniläisen hälläväliä mentaliteetilla rakennetut talot alkaa kosahtelemaan. *negatiivisuus*

Palaa sivulle “Politiikka ja media”