Ice
Re: Ice
itse olen kasvatellut ice 2000 lajiketta jo pitkään ja sanoisin että omien kokemuksieni perusteella tämä on helppo ja varmakasvuinen kasvi...juopottelu ja tämä lajike eivät sovi yhteen..meinaan on sen verran vahvaa tavaraa että en ole mistään muusta kuin sensi starista ollut yhtä "ajatuksissani"...Hydrolla olen nyt viimeiset 2 vuotta kasvattanut tätä lajiketta ja menin kokeilemaan sitä mullassa kasvattaa nooh eihän siitä mitään tullut koska olen aloittanut hydrolla ja sen osaan =)...nähtävästi lannoitin liikaa vaikka tämä kasvi kestää kyllä helposti ylilannoitusta...kasvista tulee helposti iso sato ja kukinnot ovat purppuran värisiä jopa lehdet ovat punertavat ja hartsin peitossa 60 kukituspäivän jälkeen...tuoksu on mahtava ja bensiinimäinen joten hajunpoisto pitää olla kunnossa jos meinaa kotona kasvatella.. 

kasvatusta vuodesta 94 lähtien
Käyttökokemuksia:
Olen poltellut Iceä suht hyviä määriä, ainakin 10 eri kasvista joten uskallanpa pientä raporttia laittaa. Vaikutukset ovat olleet indicaista, sativa-indicasuhteen vaihtelua en ole suuremmissa määrin noteerannut. Eli Ice on hyvin vahva indica, parhaimmat yksilöt vahvimpia mitä olen polttanut... Siis indicoista, hyvät sativat erikseen. Pilvi on hyvin kehoon menevä ja ajatuksia sekoittava, suuremmissa määrin aiheuttaa melkoista repeilyä ja sativaisempi puoli pääsee silloin paremmin oikeuksiinsa jopa suht vahvoina tripautuksina. Pilvi on pitkäkestoinen, ja jälkipöhnä myös. Nousut tulevat nopeasti ja kestävät pitkään, noin tunnin jonka jälkeen tulee toinen tunnin "stoned"-jakso. 90-120min jälkeen tulee pöhnä joka on kuitenkin miellyttävä, vaikka onkin pitkäkestoinen ehkä johtuen Icen hyvistä lääkinnällisistä ominaisuuksista. Ice on ehkä parasta unilääkebudia, mitä olen polttanut. Yöunet ovat todella raskaat, syvät ja pitkät.. sanoisin jopa liian levollisiksi melkein, koska seuraavana aamuna on aina sellainen olo, kuin olisi käynyt saunassa, kaljotellut, juossut maratoonin ja syönyt vielä hyvin siihen päälle edellisenä iltana... keho on rento, mutta mieli on iloinen. Icen vaikutukset eivät mielestäni ole parhaimpia luoviin puuhiin (esim musiikin sävellys/soitto), eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan asiaan joka vaatii keskittymistä.
Ajatuksia on vaikea saada pysymään kasassa, ja vaikka koittaisi katsoa leffaa tai kuunnella musaa niin aina sitä havahtuu siihen kun ajatus on karannut omille raiteilleen. Noh, tämähän on ominaisuus eikä vika.
Ice nostaa tehoistaan huolimatta toleja huomattavasti hitaammin mitä olen huomannut sativaisten sisartensa suhteen, mainio ominaisuus tehobudilta. En suosittele aloittelijoille vahvuutensa vuoksi, jos tarjoatte niin oikeasti pieniä määriä, 0,1g voi olla liikaa aloittelijalle. Jopa itselleni riittää 0,1g Iceä Volkkarista höyrystettynä hyviin oloihin, jos taukoa on ollu +5 päivää. Mainitsen myös, että aluksi en liiemmin pitänyt Icestä sen sekoittavan vaikutuksen vuoksi, mutta nykyään aktiivisempana hampuusina ja kokemuksen karttuessa olen oppinut arvostamaan niitä ominaisuuksia, jotka ennen jäivät liiallisten tehojen ja niistä johtuvien kuumotuksien varjoon. Icen maku on mielestäni karshkihko ja hieman mitäänsanomaton, useat indicat vievät voiton maussa, mutta harvemmalle se maku kuitenkaan nro 1 pointti on.
Jos olette poltelleet hieman kauemmin (tai olette alusta asti olleet "sietokykyisempiä" kannabiksen vaikutukselle, eikä se aiheuta pelkotiloja ym ahdistuksia) niin suosittelen Iceä iltalajikkeeksi, jota maistellaan yöunien ryydikkeeksi ja haluatte tuntea sen "potkun" ilta toisensa perään, sillä tolet eivät omien kokemusten mukaan nopeasti nouse jos nauttii 1-2 hitit/päivä.
Olen myös huomannut, että Icellä on ollut huomattava mieltä virkistävä vaikutus, sen tuntee vielä seuraavanakin päivänä ja se auttaa jaksamaan jos elämässä on murheita, eli potentiaalia masennuslääkkeeksikkin on sen verta mitä nyt ylipäätään päihteitä uskaltaa päänsisäisiin vaivoihin suositella.
Olen poltellut Iceä suht hyviä määriä, ainakin 10 eri kasvista joten uskallanpa pientä raporttia laittaa. Vaikutukset ovat olleet indicaista, sativa-indicasuhteen vaihtelua en ole suuremmissa määrin noteerannut. Eli Ice on hyvin vahva indica, parhaimmat yksilöt vahvimpia mitä olen polttanut... Siis indicoista, hyvät sativat erikseen. Pilvi on hyvin kehoon menevä ja ajatuksia sekoittava, suuremmissa määrin aiheuttaa melkoista repeilyä ja sativaisempi puoli pääsee silloin paremmin oikeuksiinsa jopa suht vahvoina tripautuksina. Pilvi on pitkäkestoinen, ja jälkipöhnä myös. Nousut tulevat nopeasti ja kestävät pitkään, noin tunnin jonka jälkeen tulee toinen tunnin "stoned"-jakso. 90-120min jälkeen tulee pöhnä joka on kuitenkin miellyttävä, vaikka onkin pitkäkestoinen ehkä johtuen Icen hyvistä lääkinnällisistä ominaisuuksista. Ice on ehkä parasta unilääkebudia, mitä olen polttanut. Yöunet ovat todella raskaat, syvät ja pitkät.. sanoisin jopa liian levollisiksi melkein, koska seuraavana aamuna on aina sellainen olo, kuin olisi käynyt saunassa, kaljotellut, juossut maratoonin ja syönyt vielä hyvin siihen päälle edellisenä iltana... keho on rento, mutta mieli on iloinen. Icen vaikutukset eivät mielestäni ole parhaimpia luoviin puuhiin (esim musiikin sävellys/soitto), eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan asiaan joka vaatii keskittymistä.

Jos olette poltelleet hieman kauemmin (tai olette alusta asti olleet "sietokykyisempiä" kannabiksen vaikutukselle, eikä se aiheuta pelkotiloja ym ahdistuksia) niin suosittelen Iceä iltalajikkeeksi, jota maistellaan yöunien ryydikkeeksi ja haluatte tuntea sen "potkun" ilta toisensa perään, sillä tolet eivät omien kokemusten mukaan nopeasti nouse jos nauttii 1-2 hitit/päivä.

Ei nyt heti tule mieleen toista lajiketta, joka menee yhtä paljon "jalkoihin", kuin tämä lajike. Puhe sammaltaa ja motoriikka tosiaankin on aivan hukassa. Indicaa isolla I:llä 

"Kaikki väittävät, että en välitä mistään...mutta antaa väittää vaan, en minä siitä välitä"
- Guineatrippin
- 1 tähti
Surre_ kirjoitti:Keskivahvaa budia. Hetken viive ja sitten sekoilu voikin jo alkaa. Itselläni menee puhe hieman remonttiin tästä, kuten menee jetistäkin. Jeti = Ingamers putch x ice. Myös motoriikka pikkasen kiville.
Tuo Ingamers putch varmaankin tarkoittaa, Ingemar's Punchia.
Ice on kyllä yks vahvimmista lajikkeista, jota maistanut ja todellakin kiinnostaisi itsekkin vielä päästä kasvattelemaan.
"Vapaus ei tarkoita elämää ilman vastuuta, vaan kykyä valita ja sitoutua siihen mikä on parasta ihmiselle itselleen."
// Paulo Coelho, Zahir
// Paulo Coelho, Zahir
Tuli kasvatettua 4 feminized Iceä tos kesällä vedessä ja 400W lampun alla. Satoa tuli karvan vajaa 2 heikkiä. Kukitukseen laitettaessa pituutta oli joku 30cm ja kukituksen lopussa joku 105cm. Kunnon tuuheita indikoita,joissa kohtuu vähän lehteä. Siemenet oli Nirvanalta. Fenovaihtelua oli. 1 Kasvi tuotti about puolet kukasta ja loput 3 oli huomattavasti pienempiä. Ravinteita sai laittaa melkein 1.5X lucas-formulan verran ja olis varmaan lisääkin mennyt. Ph:n kanssa oli tosi tarkkaa, alkoi heti oireileen kun pH kohosi yli kuuden. Ilmanvaihto on syytä pitää kunnossa. Pari oksaa pääsi homehtumaan
. Muiden lajien kans ei tätä ongelmaa ole ollut.
Poltto oli tosi yskittävää. Vielä kolmen kuukauden polttelun jälkeenkin yskitti aina kun poltti. Lehti oli tosi toimivaa tässä lajikkeessa melkein alusta asti. Kukinto oli tiivistä ja todella toimivaa, ja ihan helvetin hartsista. Kunnon jumikamaa. Veti aina niin tukkoon et ei paljo kannattanut sopia menoja jos poltteli
Kasvit haisivat todella paljon. Ei oo ykskään toinen lajike tuoksunut niin paljoa. Voin suositella tätä lajiketta ja aion itekin kasvattaa vielä joskus. Hyvä feno tosin kannattaa etsiä, niin saa kunnon sadon Vahvuudessa en huomannut mitään ero kasvien välillä. Kukituksessa omat oli 9vkoa (valojakson vaihdosta). Omien muistikuvien mukaan femaleseedsin Ice oli hieman vahvempaa kuin Nirvanan vastaava. Sato samaa luokkaa. 

Poltto oli tosi yskittävää. Vielä kolmen kuukauden polttelun jälkeenkin yskitti aina kun poltti. Lehti oli tosi toimivaa tässä lajikkeessa melkein alusta asti. Kukinto oli tiivistä ja todella toimivaa, ja ihan helvetin hartsista. Kunnon jumikamaa. Veti aina niin tukkoon et ei paljo kannattanut sopia menoja jos poltteli

Aijai ku pääsi Ice:n kukintoa maistamaan aika vasta, vissiinki ekan kerran. Hartsista budia oli ja ja kaboomista poltettuna, ilman yskimisiä. Ensin meni vähän päähän, jonkun ajan päästä meni tosi paljon päähän. Jännästi viivellä.. Käveleminen tuotti vaikeuksia ja noustessa alkoi päässä huippaamaan. Ois voinu vähemmänkin siis polttaa, mut ku ei tietenkään tajunnu ilman kokemusta, et toimii niinki hyvin. Istuessa olo oli rento ja iloinen ja hymyilytti katsoa kun kaikki muutkin oli yhtä pihalla kuin itsekin. Mahtavaa budhaa! Nanneliinia poltettavaa ja kiinnostais tätä testattua ite joskus kasvatellakin kun oli niin hyvää settiä.
Heavenly divine...
- holkkipolvi
hyvää kukkaa todellakin.
lehtikin pärähti tosi hyvin budista puhumattakaan
vaikutukset oli hajottavat eli jaksoi nauraa tosi kauan
ryytymiset oli kaukana ja muutenkin jaksoi liikkua

Heh. Itse en pidä indicoista, Ice ainoa poikkeus.
Kukka kolisi jalkoihin ja selkään (istuin sängyllä ja selkä kyyristy kokoajan itsestään etukenoon.
). Itseltä lähti ruokahalu tästä kokonaan. Pizzaslaissia en saanu edes kokonaan alas. Eipä haitannut kun ei niitä mässyjä kerran tullut. Itse annan kolmosen vain koska pilvi ei ollut niin indicaista kuin pelkäsin. Vitosen arvoinen olisi jos olisin indicamiehiä. 

Todellakin psykedeelistä. Käänsi ajatusmaailamni aivan nurinpäin. Aiheutti niin kuumottavat ajatukset ettei ole sen jälkeen kovin mieli tehdä
Hazen lisäksi kuuluu kerhoon jota en mielelläni polttele. Hazen takiakin tullut parit festarit missattua vaikka lippu on löytynyt 

Ice tuntus jakavan vähän mielipiteitä... vahvaa ja tripauttavaa ja satoisaa ja erittäin maukasta. Mut ei mitenkään hirmu spessua.. pari oli sitä mieltä et pikkasen liian vahvaa tai jotain... kuitenkin henkilökohtaisesti tätä on hieman ikävä ja en malta odotttaa että pääsen taas nauttimaan icen kasvatuksesta joskus.
Yhden ICE:n olen kasvattanut, kasvualustana multa ja lannotteina GHE Flora litkut. Suhteellisen lyhyt- sekä hidaskasvuinen, korkeimmillaan noin 70-80-senttinen, mutta suhteellisen puskamainen. Hieno kasvi ainakin ulkonäkönsä puolesta. Kestää lannoitusta suhteellisen hyvin, sekä tekee tiiviitä kukkia. Haarautuu suhteellisen kiitettävästi. Ei myöskään herkkä kastelun suhteen.
Suhteellisen hyvä kasvi, joskin varmasti satoisempiakin löytyy. Indicaksi melkoisen hyvä vaikutuksiltaan. Melkoisen jumittavaa ja suhteellisen vahvaa. 3/5.
Suhteellisen hyvä kasvi, joskin varmasti satoisempiakin löytyy. Indicaksi melkoisen hyvä vaikutuksiltaan. Melkoisen jumittavaa ja suhteellisen vahvaa. 3/5.
-
Juuri tuota nirvanan icea on tullut kasvatettua muutamaan otteeseen. Hyväsatoinen, melko vähähajuinen ja erittäin pärähtävää polttoa. Suosittelen! 

Peace.
Kaverilta poltin jointin tätä joskus pari vuotta sitten, ihan täydellinen couch melt kokemus ainakin itselläni, istuin kädet levällään sohvalla ihan sfääreissä sellaset 3-4h ainoa vika oli muut ihmiset ympärillä jotka aiheutta kevyttä pelkoa, mut mie en muutenkaan tykkää poltella seurassa. Varmaan yksin olis ihan hyvää tavaraa.