Kuva

testit ajokorttia varten...

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

testit ajokorttia varten...

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.2.2004 19:44

Siis mulla on huumetestit ajokorttia varten (jäin aikaisemmin kiinni)
tossa parin viikon päästä ja tuli viime viikonloppuna paukuteltua.
Onko kellään varmaa tietoa kuinka kauan se näkyy virtsassa?
Voiko olla muuten mahdollista että ne ottaa veri-testit?
...kuinkakohan kauan niissä näkyy?!?
Olen n. kerran viikossa-käyttäjä..
vähän paniikki... :oops:
Mitä muuten tapahtuu jos jään kiinni?

Jojo

ViestiKirjoittaja Jojo » 17.2.2004 19:56

ei kyllä luulisi olevan mitään hätää jos testeihin on vielä pari viikkoa aikaa ja et tosiaan mikään päivittäiskäyttäjä ole. streittiä linjaa vaan siihen asti. jos jäät kiinni, niin ajokortti varmaankin jää saamatta ainakin toistaiseksi ja poliisi yrittää ehkä sakottaa sinua käyttörikoksesta. onko kellään muuten tietoa, miten pitkäksi aikaa kortti menee hyllylle, jos kärähtää huumaantuneena ajamisesta tai muuten vaan menettää ajo-oikeutensa esimerkiksi siinä tapauksessa, että jää kasvattelusta/polttelusta kiinni ja poliisi määrää testeihin?
Viimeksi muokannut Jojo, 17.2.2004 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"We don't see things as they are; we see them as we are."

Spectah

ViestiKirjoittaja Spectah » 17.2.2004 19:56

HMM. haulla kaikki vastauxet. juo paljon, liiku, älä polta tupakkaa, juo lisää, juo kokista se alkaa kusettaa, liiku lisää, elä normaalisti. paskat lähtee elimistösstä 3-4päiväs?

Jojo

ViestiKirjoittaja Jojo » 17.2.2004 20:09

Spectah kirjoitti:HMM. haulla kaikki vastauxet. juo paljon, liiku, älä polta tupakkaa, juo lisää, juo kokista se alkaa kusettaa, liiku lisää, elä normaalisti. paskat lähtee elimistösstä 3-4päiväs?

ihmettelen muuten edelleen että mitä tuo tupakoimattomuus tässä tapauksessa oikein hyödyttää? jossain aiemmassakin threadissa kyselin samaa, enkä oikein tainnut saada mitään järkevää vastausta asiaan. aineenvaihdunnan nopeutuminen kun ei mielestäni kuulosta kovinkaan huonolta asialta huumetestejä silmälläpitäen.
"We don't see things as they are; we see them as we are."

Spectah

ViestiKirjoittaja Spectah » 17.2.2004 20:14

Määkää tiä. Heikentää verenkiertoo? Jokatapauksessa kun noita threadei on lukenu nii enemmän siel on ollu et älä tupakoi kun tupakoi.

Tubby.

ViestiKirjoittaja Tubby. » 17.2.2004 23:24

Vettä PALJON! Ja jos tiiät niitä sitruunan muotosia sitruunamehupulloja ni niitä pistät veteen tai juo raakana (aiiiiika pahaa raakana!) Se sitruunahappo edistää aineenvaihduntaa (korjatkaa jos oon väärässä) Näin oon ymmärtäny. Ja Juo Paljon!...P.S. Muista juoda paljon.
Itse parantaa itsensä itsestään.

Mary Jane
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Mary Jane » 18.2.2004 0:49

joo. elikkä tupakointi(nikotiini) heikentää verenkiertoa, erityisesti ääreisverenkieroa(sormet,varpaat), joka puolestaan luonnollisesti heikentää aineenvaihduntaa.......sillee

don Miguel

ViestiKirjoittaja don Miguel » 18.2.2004 13:15

Mary Jane kirjoitti:joo. elikkä tupakointi(nikotiini) heikentää verenkiertoa, erityisesti ääreisverenkieroa(sormet,varpaat), joka puolestaan luonnollisesti heikentää aineenvaihduntaa.......sillee

sitruuna"mehu" pudotta kusen pH:ta ja kun pH on se juttu jolla ne laskee sitten THC:n konsentraatioo (pitoisuus) niin jiäp hieman happamax ja tulos vääristyy.
Ps. se tupakka juttu oli varmaan siinä, et se nopeutta ain.vaihdunt.,(nikotiini)
Pps. polttamattoman kaverin kusta tippapussissa kainalossa on hyvä juttu.
Nim. kokemus/läpi män

reeferass

Niin varmaan....

ViestiKirjoittaja reeferass » 18.2.2004 16:29

Ei vittu ikinä lähe 3-4 päivässä thc elimistössä....
Mulla kestää ainakin 10 viikkoo ennenkuin voin mennä testeihin.
Ja vaikka mitenkä juot vettä niin tosta 6-7 viikosta voit lähtee koittaa.

Taitaa käydä niin että kosahtaa testis. :)

Voit tietysti yrittää kusettaa vaikka syömällä aspiriinia tuntia ennen testejä mut voin sanoo että oot aika lääkepöhnässä ja laatta lentää ja päähän koskee.

Sun pitäs saada toi thc:n määrä tippumaan alle 25:een yksikköön ennenkuin testi tulkitaa negatiiviseks. Pienistä jäämistä ei rokoteta jos arvot on alle 25.

Käyppäs testeissä ja kysäse että paljonko on arvot ja postaa ne vaikka tänne vapaallevyöhykkeelle.

Ja testeistä sen verran että joudut antamaan kolmet puhtaat ennenkuin saat ajokorttilupasi kuntoon. Testejä on noin kerran kuussa eli kolmisen kuukautta pitäs olla pössyttelemättä muuten ei onnistu. :)
Ja jos kosahtaa kerran niin tuo kolme kuukautta alkaa alusta...
EDIT:
Pps. polttamattoman kaverin kusta tippapussissa kainalossa on hyvä juttu.

Juu toimii niin kauan kun huomaat että testi paikassa on peili on edessä. Tietenkään kaikissa paikoissa ei olla näin valistuneita että se osattaisiin siihen laittaa. Terveisiä Ahtille, kuopion huumepysäkille....
REEFERASS

Vierjaana

Re: testit ajokorttia varten...

ViestiKirjoittaja Vierjaana » 7.12.2005 23:18

Olen alottamassa vihdoin ajokortin hankkimista, oten kyselisin että kun sinne lääkärintarkastukseen mennään, ni ei kai siellä mitään huumetestejä oteta jos ei ole koskaan jäänyt kiinni mistään ? Vai voiko ne sedät heittää vaan lonkalta et joudutpa huomenna kusitestiin ?

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.12.2005 9:40

Vierjaana kirjoitti:Olen alottamassa vihdoin ajokortin hankkimista, oten kyselisin että kun sinne lääkärintarkastukseen mennään, ni ei kai siellä mitään huumetestejä oteta jos ei ole koskaan jäänyt kiinni mistään ? Vai voiko ne sedät heittää vaan lonkalta et joudutpa huomenna kusitestiin ?

Ite kävin lääkärintarkastuksessa intin kutsuntoja varten ja samalla otin todistuksen joka toimi ajokorttia hankkiessa.

Ei sielä mitään huumetestejä ollut, kusitesti oli mutta ei sillä huumepitoisuuksia testanneet sillä se oli kaikille pakollinen. Sielä varmaan tarkitstettiin onko jotain sokeritautia tai muuta, homma toimi muutenkin niin että vessassa oli ainoastaan luukku mihin kusipurkin sai jättää, muuten aivan normaali vessatapahtuma (ovi lukossa ja sai rauhassa pisutella.)

Luonnonlapsi

ViestiKirjoittaja Luonnonlapsi » 16.8.2010 16:06

Minulla on käyttörikos ja ajokortti. En ole suorittanut kakkosvaihetta. Joudunko kusemaan purkkiin ennenkuin saan kakkosvaiheen kortin?

Vitamiiniporetabletti

ViestiKirjoittaja Vitamiiniporetabletti » 16.8.2010 19:34

Luonnonlapsi kirjoitti:Minulla on käyttörikos ja ajokortti. En ole suorittanut kakkosvaihetta. Joudunko kusemaan purkkiin ennenkuin saan kakkosvaiheen kortin?
Jos joudut jättämään ajokorttilupahakemuksen, niin luultavasti joudut.

Aina yskä

ViestiKirjoittaja Aina yskä » 17.8.2010 6:35

Höpö höpö. Mulla käyttö ja myyntirikos ja ei mainittu mitään kusitesteistä autokoulussa. Ihan rennosti vaan, ja jos tulee testit niin eihän se kuin viivästyttää ajokortin saamista sen verran että saat kustua puhtaat. Omaan tahtiinhan sitä koulua käydään. Ja se lääkärintarkastus kestää alle 5 min, ei kato ku kuulon ja näön.

JamaJama

ViestiKirjoittaja JamaJama » 17.8.2010 21:37

Itellä ainakaan ollu minkäännäkösiä huumetestejä. Lääkärin jonkinsortin todistuksenhan siihen tarvitsee että kortin saa mutta ei siellä todellakaan mitään huumeita testattu.

Matti Vanha-nen

ViestiKirjoittaja Matti Vanha-nen » 3.9.2010 9:54

Moi.
Nyt kypsässä iässä olisi tarkoitus hankkia ajokortti. Hamppua on tuullut poltettua lähes päivittäin yli kymmenen vuotta, enkä luultavasti ole lopettamassa ajokortin takia. Käyttörikoksia löytyy enemmän kuin kolme, mutta tuorein tapaus on yli 5 vuotta vanha (itse rikos tapahtui yli 8v sitten, kytät tykkää kaivella vanhoja).

Nyt jännittää, että heitänkö lähes 2000e kankkulan kaivoon, jos minulta aletaankin vaatimaan huumetestiä lääkärintarkastuksessa tai poliisin käskystä.

Yhdellä kirjoittajalla näytti olevan omakohtaista kokemusta vastaavasta tilanteesta, mutta olisi kiva kuulla tuoreemistakin tapauksista.

Muutenkin vittuttaa kyttien tikkarileikit. En kannata päihtyneenä ajoa, enkä sitä missään nimessä aio itse harrastaa. Ulkoinen habitus on kuitenkin sellainen, etten epäile hetkeäkään ettikö poliisi tunge tikkaria suuhun mahdollisen pysäytyksen yhteydessä ja noissahan näkyy edellisen illan jämät vielä aamulla. Työmatkoja varten toi kortti tulee lähinnä hankittua, mutta kuskailen varmaan lapsiakin kouluun samalla. Pelottaa, että minua voidaan syyttää päihtyneenä ajamisesta lapsi kyydissä. Ikinä en sellaista tekisi, mutta minkäs teet?

Pitäis vakuuttaa toi kielitaidoton puoliso muuttamaan Tanskaan tai mielummin Hollantiin, ettei tarvitsisi ihan turhista vainoilla.

actionjackson

ViestiKirjoittaja actionjackson » 3.9.2010 11:44

Matti Vanha-nen kirjoitti:Nyt jännittää, että heitänkö lähes 2000e kankkulan kaivoon, jos minulta aletaankin vaatimaan huumetestiä lääkärintarkastuksessa tai poliisin käskystä.

Ennen kuin ilmoittaudut autokouluun, niin käy poliisiasemalta hakemassa/anomassa ajokorttilupaa. Ajokorttiluvan joutuu kuitenkin hommaamaan jossain vaiheessa autokoulua. Mitään varmaa tietoa ei ole, mutta eiköhän ne tässä vaiheessa halua sen päihteettömyystodistuksen jos sitä ylipäätään enää kaipaavat. Jos saat luvan suoraan, niin aika outoa olisi jos jälkeen päin heräisivät sulta sitä erikoislääkärin päihteettömyystodistusta vaatimaan...

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ ... C30042B5F6

Vittumaista vaan, että jo tuosta luvasta nyhdetään 60e ja hylkäävästäkin päätöksestä 30e, mutta on se yhteensäkin vähemmän kuin 2000e...
Jos ei toi vittuilu lopu, niin sitten se jatkuu...

actionjackson, guaranteed satisfaction

Erkki Tuomi-Oja

ViestiKirjoittaja Erkki Tuomi-Oja » 3.9.2010 22:48

actionjackson kirjoitti:Ennen kuin ilmoittaudut autokouluun, niin käy poliisiasemalta hakemassa/anomassa ajokorttilupaa. Ajokorttiluvan joutuu kuitenkin hommaamaan jossain vaiheessa autokoulua.

Kiitos tästä vinkistä. Joudun perumaan tuon autokoulupaikan nyt ensialkuun, kun se alkaisi jo ensi viikolla ja antamasi linkin perusteella ajokorttilupaa haettaessa pitäisi olla toi tavallinen lääkärintodistus mukana.

Kortti tulee hankittua lähes 15 vuotta "myöhässä", joten ei yksi lisäkuukausi odottelua mitään meinaa.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”